Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2011, 15:37   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard tolheffing zonder regering....

Ziewel dat ze kunnen overeenkomen ze...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...naf-2013.dhtml

vanaf 2013 tolheffing
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 16:31   #2
Sammael
Gouverneur

Standaard

Ik lees nergens dat de tolheffing zal worden gekoppeld aan een afschaffing van de autobelasting en taks op inschrijving.

Dus i.p.v. het belasten van het louter bezit van een wagen te vervangen door het belasten van het effectief gebruik, gaan ze gewoon het louter bezit én het gebruik van een wagen belasten. En dat wordt al belast via al hetgeen ge al afdraagt aan de staat als ge een literke naft koopt.

Een gore bende klootzakken is het.

Wat is 't volgende? Een taks op voet- en fietspadgebruik? Ik betaal godverdomme toch al voor die wegen? Dan moet ik nog eens betalen als ik er ga op rijden? Hoeveel keer moet ik eigenlijk nog betalen voor 't zelfde? Gaan ze goud ipv asfalt gebruiken misschien? Scheten en boeren laten is ook slecht voor 't milieu. Binnenkort tellekers naast onze mond- en aarsopeningen?

Misschien kunnen ze mijn werkgever gewoon ineens vragen mijn loon rechtstreeks integraal in de bodemloze staatskas te storten, in ruil voor een paar voedselbonnen.

Bah.

Laatst gewijzigd door Sammael : 19 januari 2011 om 16:35.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 16:44   #3
Alfred
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Lichte wagens zullen via een elektronisch vignet onderworpen worden aan een belasting op de reisduur.
Verklaart direct waarom het overal zone 30 moet en zal worden.
Alfred is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 17:43   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

2013 ?

Afwachten tot het zover is, ik heb vroeger al zoveel *data gehoord die niet uitkwamen.

* bvb. de offic. europese n° plaat zou ook tenlaatste in 2004 komen, het was einde 2010...

En als het ooit zou komen, nemen we 2015...
normaal gezien gaat dan de verkeersbelasting verdwijnen, zoals eerdere meldingen van de voorgaande jaren.

tzal wel vest-broekzak operatie zijn met winst voor de staat (maar vooral door het buitenlands verkeer, dat was toch de bedoeling)
Oud 19 januari 2011, 17:54   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alfred Bekijk bericht
Citaat:
Lichte wagens zullen via een elektronisch vignet onderworpen worden aan een belasting op de reisduur.
wacht even... lees ik goed ?

je kan dus geld sparen door harder te rijden?

tjonge, wie bedenkt zoiets toch ?

Laatst gewijzigd door Micele : 19 januari 2011 om 17:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 19:08   #6
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Gezien het streven van een deel van de bevolking om de situatie van 1400 jaar geleden in Arabië hier in te voeren, is zo'n retrograde beweging naar het Europese middeleeuwse concept van tolgaarders en tolwegen alleszins te verteren.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 21:29   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
wacht even... lees ik goed ?

je kan dus geld sparen door harder te rijden?

tjonge, wie bedenkt zoiets toch ?
er zijn daar twee perverte effecten aan

1° je betaalt meer om in file te staan ??? Ofwel moet je keihard de file vermeiden, ofwel gaat de staat hier keihard geld gaan verdienen door de wegen zo slecht mogelijk te doen...

2° je betaalt minder door hard te rijden ???? Dus de contradictie, vanaf nu vlammen alle camionetten 130km/u, want anders betalen ze teveel.
Oud 19 januari 2011, 23:56   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op de E40 van Brussel naar gent hangt daar op de muur van zo'n brug een scanner. 3 rijvakken met zo'n purper of blauw licht worden daar tegelijk ingescand. Ergens ter hoogte van Erpe Mere. Precies zo een beetje sciencefiction .

Iemand een idee met wat die precies bezig is?
Oud 20 januari 2011, 00:49   #9
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Op de E40 van Brussel naar gent hangt daar op de muur van zo'n brug een scanner. 3 rijvakken met zo'n purper of blauw licht worden daar tegelijk ingescand. Ergens ter hoogte van Erpe Mere. Precies zo een beetje sciencefiction .

Kan vanalles zijn , in Nederland hangen ze daar zelfs camera's tussen om te zien of je wel een gordel aan hebt ...
Maar 't kan zijn dat men er de nodige dingen in kan steken om de werking van het Duitse MAUTsysteem na te doen , daar kan men ook volgen langs welke autostrade je gaat (en durf geen paal te ver rijden of ze zijn er hoor )
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 02:42   #10
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

vanaf 2013 tolheffing
Dit is een bevoegdheid van de gewesten en die zijn niet in lopende zaken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 02:58   #11
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

vanaf 2013 tolheffing
Maar da's geen federale bevoegdheid. Het gaat alleszins tussen Vlaams, Waals en Brussels gewest. Nergens zie ik daar federale inmoeiing
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 03:53   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Ik lees nergens dat de tolheffing zal worden gekoppeld aan een afschaffing van de autobelasting en taks op inschrijving.

Dus i.p.v. het belasten van het louter bezit van een wagen te vervangen door het belasten van het effectief gebruik, gaan ze gewoon het louter bezit én het gebruik van een wagen belasten. En dat wordt al belast via al hetgeen ge al afdraagt aan de staat als ge een literke naft koopt.

Wat is 't volgende? Een taks op voet- en fietspadgebruik? Ik betaal godverdomme toch al voor die wegen? Dan moet ik nog eens betalen als ik er ga op rijden? Hoeveel keer moet ik eigenlijk nog betalen voor 't zelfde? Gaan ze goud ipv asfalt gebruiken misschien? Scheten en boeren laten is ook slecht voor 't milieu. Binnenkort tellekers naast onze mond- en aarsopeningen?

Misschien kunnen ze mijn werkgever gewoon ineens vragen mijn loon rechtstreeks integraal in de bodemloze staatskas te storten, in ruil voor een paar voedselbonnen.

Bah.
Je loon direct laten betalen aan de overheid en je voedselbonnen geven, gaat niet.
Ze komen namelijk niet overeen welke overheid hoeveel % van je loon mag opeisen en wie de voedselbonnen moet betalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 07:57   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

laat eens raden: nummerplaten lezen ?
Oud 20 januari 2011, 08:00   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

wel kijk, ik snap niet waarom ze nu de begroting willen transferreren...

als je weet dat de lokale overheid zich met lokale middelen moet financieren, dan moet de lokale overheid gewoon geld innen van 'huizen - wegen - telecom - waterwegen - energietaksen voor verwarming van huizen '

en moet de federale overheid gewoon, in dezelfde verhouding de belastingen verminderen...
Oud 20 januari 2011, 22:12   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
laat eens raden: nummerplaten lezen ?
Ja en wat dan?

't geeft me zo het gevoel dat we feitelijk een product uit een supermarkt aan het worden zijn die door de kassa ingescand worden.
Oud 20 januari 2011, 22:25   #16
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alfred Bekijk bericht
Wat een gelul is dat ?
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 22:27   #17
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Heb dat ook gezien, waarschijnlijk trajectcontrole. Cruisecontrol opzetten en je bent ervan af.

Controle,controle, controle, controle.....duidt er maar op hoe bang ze zijn dat ze toch maar ergens een centje verliezen.
Oud 20 januari 2011, 22:30   #18
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht

Bah.
Correct, heel het land en Europa wat dat betreft ook begint op een groot openbaar concentratiekamp of een communistisch regime te lijken. Ik kan je reactie met betrekking tot het afgeven van je loon wel ergens bereiken, maar als er 1 ding is wat wel al bewezen is, dan is het wel dat communisme niet werkt. Waarom zou ik immers hard werken, als ik finaal toch maar evenveel krijg als een ander. Dan kan ik er beter mijn kas aan vegen.

Dat ze de buitenlanders laten betalen voor het gebruik van onze wegen tot daar aan toe, maar ik vind dat wij al meer dan genoeg betalen voor onze wagen via belastingen op brandstof en wegenbelastingen, BTW enz enz.

Even dit terzijde, mijn vrouw rijdt via een stukje autostrade naar het werk. Wat denk je dat ze gaat doen als ze zich daar blauw aan moet betalen ? Ofwel gaan we de berekening maken of het nog zin heeft om te gaan werken en niet beter is of ze gewoonweg te mijne laste komt ofwel gaat ze binnendoor rijden...

Inderdaad gore geldgeile klootzakken zijn het.

Laatst gewijzigd door Yves38 : 20 januari 2011 om 22:36.
Oud 20 januari 2011, 22:34   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Correct, heel het land en Europa wat dat betreft ook begint op een groot openbaar concentratiekamp te lijken.

Dat ze de buitenlanders laten betalen voor het gebruik van onze wegen tot daar aan toe, maar ik vind dat wij al meer dan genoeg betalen voor onze wagen via belastingen op brandstof en wegenbelastingen, BTW enz enz.

Even dit terzijde, mijn vrouw rijdt via een stukje autostrade naar het werk. Wat denk je dat ze gaat doen als ze zich daar blauw aan moet betalen ? Ofwel gaan we de berekening maken of het nog zin heeft om te gaan werken en niet beter is of ze gewoonweg te mijne laste komt ofwel gaat ze binnendoor rijden...

Inderdaad gore geldgeile klootzakken zijn het.
Mie Beton hé.
Je ziet dat aan haar ogen dat ze bezeten is.
Oud 20 januari 2011, 22:43   #20
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Mie Beton hé.
Je ziet dat aan haar ogen dat ze bezeten is.
En wat moet ik hieronder verstaan ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be