![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ziewel dat ze kunnen overeenkomen ze...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...naf-2013.dhtml vanaf 2013 tolheffing |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gouverneur
|
Ik lees nergens dat de tolheffing zal worden gekoppeld aan een afschaffing van de autobelasting en taks op inschrijving.
Dus i.p.v. het belasten van het louter bezit van een wagen te vervangen door het belasten van het effectief gebruik, gaan ze gewoon het louter bezit én het gebruik van een wagen belasten. En dat wordt al belast via al hetgeen ge al afdraagt aan de staat als ge een literke naft koopt. Een gore bende klootzakken is het. Wat is 't volgende? Een taks op voet- en fietspadgebruik? Ik betaal godverdomme toch al voor die wegen? Dan moet ik nog eens betalen als ik er ga op rijden? Hoeveel keer moet ik eigenlijk nog betalen voor 't zelfde? Gaan ze goud ipv asfalt gebruiken misschien? Scheten en boeren laten is ook slecht voor 't milieu. Binnenkort tellekers naast onze mond- en aarsopeningen? Misschien kunnen ze mijn werkgever gewoon ineens vragen mijn loon rechtstreeks integraal in de bodemloze staatskas te storten, in ruil voor een paar voedselbonnen. Bah. Laatst gewijzigd door Sammael : 19 januari 2011 om 16:35. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
2013 ?
Afwachten tot het zover is, ik heb vroeger al zoveel *data gehoord die niet uitkwamen. * bvb. de offic. europese n° plaat zou ook tenlaatste in 2004 komen, het was einde 2010... En als het ooit zou komen, nemen we 2015... normaal gezien gaat dan de verkeersbelasting verdwijnen, zoals eerdere meldingen van de voorgaande jaren. tzal wel vest-broekzak operatie zijn met winst voor de staat (maar vooral door het buitenlands verkeer, dat was toch de bedoeling)
|
|
|
#5 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
je kan dus geld sparen door harder te rijden? tjonge, wie bedenkt zoiets toch ?
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 19 januari 2011 om 17:55. |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Minister
|
Gezien het streven van een deel van de bevolking om de situatie van 1400 jaar geleden in Arabië hier in te voeren, is zo'n retrograde beweging naar het Europese middeleeuwse concept van tolgaarders en tolwegen alleszins te verteren.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1° je betaalt meer om in file te staan ??? Ofwel moet je keihard de file vermeiden, ofwel gaat de staat hier keihard geld gaan verdienen door de wegen zo slecht mogelijk te doen... 2° je betaalt minder door hard te rijden ???? Dus de contradictie, vanaf nu vlammen alle camionetten 130km/u, want anders betalen ze teveel. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op de E40 van Brussel naar gent hangt daar op de muur van zo'n brug een scanner. 3 rijvakken met zo'n purper of blauw licht worden daar tegelijk ingescand. Ergens ter hoogte van Erpe Mere. Precies zo een beetje sciencefiction .
Iemand een idee met wat die precies bezig is?
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar 't kan zijn dat men er de nodige dingen in kan steken om de werking van het Duitse MAUTsysteem na te doen , daar kan men ook volgen langs welke autostrade je gaat (en durf geen paal te ver rijden of ze zijn er hoor |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze komen namelijk niet overeen welke overheid hoeveel % van je loon mag opeisen en wie de voedselbonnen moet betalen. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
wel kijk, ik snap niet waarom ze nu de begroting willen transferreren...
als je weet dat de lokale overheid zich met lokale middelen moet financieren, dan moet de lokale overheid gewoon geld innen van 'huizen - wegen - telecom - waterwegen - energietaksen voor verwarming van huizen ' en moet de federale overheid gewoon, in dezelfde verhouding de belastingen verminderen... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja en wat dan?
't geeft me zo het gevoel dat we feitelijk een product uit een supermarkt aan het worden zijn die door de kassa ingescand worden.
|
|
|
#16 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Controle,controle, controle, controle.....duidt er maar op hoe bang ze zijn dat ze toch maar ergens een centje verliezen. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Dat ze de buitenlanders laten betalen voor het gebruik van onze wegen tot daar aan toe, maar ik vind dat wij al meer dan genoeg betalen voor onze wagen via belastingen op brandstof en wegenbelastingen, BTW enz enz. Even dit terzijde, mijn vrouw rijdt via een stukje autostrade naar het werk. Wat denk je dat ze gaat doen als ze zich daar blauw aan moet betalen ? Ofwel gaan we de berekening maken of het nog zin heeft om te gaan werken en niet beter is of ze gewoonweg te mijne laste komt ofwel gaat ze binnendoor rijden... Inderdaad gore geldgeile klootzakken zijn het. Laatst gewijzigd door Yves38 : 20 januari 2011 om 22:36. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je ziet dat aan haar ogen dat ze bezeten is.
|
|
|
|
#20 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|