Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 januari 2011, 00:33   #1
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard Di Rupo doet het nog steeds in de broek...

Zij die dachten dat Di Rupo zelfs maar een héél klein beetje moed heeft, komen andermaal bedrogen uit :

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=PJ34H66V
Gwylan is offline  
Oud 4 januari 2011, 00:34   #2
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Dat de N-VA er dan de stekker uittrekt !
BWarrior is offline  
Oud 4 januari 2011, 00:40   #3
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Nou, voor één keer zijn we het volkomen eens. Maar dat moest de N-VA eigenlijk al lang gedaan hebben : zij hebben het daartoe geschikte moment al diverse keren laten voorbijgaan.
Gwylan is offline  
Oud 4 januari 2011, 00:49   #4
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Nou, voor één keer zijn we het volkomen eens. Maar dat moest de N-VA eigenlijk al lang gedaan hebben : zij hebben het daartoe geschikte moment al diverse keren laten voorbijgaan.
De N-VA zal de stekker niet trekken. Dit is niet in hun belang. De PS moet eerst ten onder gaan en er moet bewezen worden dat het land onbestuurbaar is voor hen die het nog niet wisten.

Van Delanotte zal de regering van "nationale eendracht" op poten zetten.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 4 januari 2011 om 00:49.
Cyrano is offline  
Oud 4 januari 2011, 00:52   #5
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
De N-VA zal de stekker niet trekken. Dit is niet in hun belang. De PS moet eerst ten onder gaan en er moet bewezen worden dat het land onbestuurbaar is voor hen die het nog niet wisten.

De N-VA had het al lang moeten doen, maar ze zullen het niet doen. Daar ben ik het mee eens.
Gwylan is offline  
Oud 4 januari 2011, 01:03   #6
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Ik vrees dat je hierin gelijk hebt.
Helemaal in het begin dacht ik ook zo, toen leek het er een hele tijd op dat er toch een regering in de maak was.
Maar de laatste tijd lijkt het er steeds meer op dat we toch weer die kant uitgaan.
Dat CD&V niet zou durven geloof ik niet.
Ze wachten nu gewoon op een drogreden, als er ook maar iets tegen België gespeculeerd wordt, gaan zij klaarstaan om "in het belang van het land" zo'n regering te vormen, en daarmee opnieuw de kiezer buiten spel zetten.
En ook Open VLD zal dan wel snel een bochtje maken van 180°, zeker als men één of andere oude krokodil een emotioneel speechke laat doen.
Ze hebben die truuk al eens uitgehaald, weet je nog ?
De gemuilkorfde is offline  
Oud 4 januari 2011, 01:10   #7
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik vrees dat je hierin gelijk hebt.
Helemaal in het begin dacht ik ook zo, toen leek het er een hele tijd op dat er toch een regering in de maak was.
Maar de laatste tijd lijkt het er steeds meer op dat we toch weer die kant uitgaan.
Dat CD&V niet zou durven geloof ik niet.
Ze wachten nu gewoon op een drogreden, als er ook maar iets tegen België gespeculeerd wordt, gaan zij klaarstaan om "in het belang van het land" zo'n regering te vormen, en daarmee opnieuw de kiezer buiten spel zetten.
En ook Open VLD zal dan wel snel een bochtje maken van 180°, zeker als men één of andere oude krokodil een emotioneel speechke laat doen.
Ze hebben die truuk al eens uitgehaald, weet je nog ?
En wéét je ook nog wat naderhand het resultaat van deze truuk was...beloond of afgestraft mijn beste...

Wat denk je..
Svennies is offline  
Oud 4 januari 2011, 01:19   #8
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En wéét je ook nog wat naderhand het resultaat van deze truuk was...beloond of afgestraft mijn beste...

Wat denk je..
Eén van de resultaten van die en andere gelijkaardige trucs is dat België onveranderd blijft verder bestaan.
Gwylan is offline  
Oud 4 januari 2011, 01:38   #9
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
dus als de NVA niet wil springen, dan schreeuwt u van de daken. Als Di Rupo niet wil springen, dan is dat voor u normaal. U moet er zelfs weer de NVA bij betrekken. Nogmaals demonstreert u uw werkelijk geniale denkpatronen.

on-topic: Di Rupo wil dus enkel aan 'de formatie' beginnen nadat werkelijk ALLES is uitgeklaard door een ander? Ik moet van VDL niet veel hebben, maar dan is het eerder aan VDL om premier te worden dan he. Het enige wat Di Rupo tot nu toe al heeft 'geklaard' is zijn sans-papierke ...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 4 januari 2011 om 01:41.
lollysticky is offline  
Oud 4 januari 2011, 01:44   #10
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
dus als de NVA niet wil springen, dan schreeuwt u van de daken. Als Di Rupo niet wil springen, dan is dat voor u normaal. U moet er zelfs weer de NVA bij betrekken. Nogmaals demonstreert u uw werkelijk geniale denkpatronen.

on-topic: Di Rupo wil dus enkel aan 'de formatie' beginnen nadat werkelijk ALLES is uitgeklaard door een ander? Ik moet van VDL niet veel hebben, maar dan is het eerder aan VDL om premier te worden dan he. Het enige wat Di Rupo tot nu toe al heeft 'geklaard' is zijn sans-papierke ...
Omtrent het eerste deel van uw post : tja, dit is niet voor niets het forum der intellectuelen, nietwaar.

En on topic : ik mag toch wel redelijkerwijs aannemen dat zowat iedereen inmiddels zal begrepen hebben dat Di Rupo niet de kwaliteiten bezit die van hem een eerste minister kunnen maken...
Gwylan is offline  
Oud 4 januari 2011, 02:11   #11
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Wat denk je..
Dat weet ik wel, maar hebben ze daarmee hun lesje geleerd ?
Ik vrees van niet, ik vrees dat ze nog eens voor het korte gewin gaan, zowel CD&V als Open VLD.
De postjes, weet je wel.
En ze gaan natuurlijk proberen het zo voor te stellen dat zij de redders in nood zijn.
Ze gaan de economie redden, die ten prooi gevallen is aan speculanten.
En de schuldige ?
Ze gaan allemaal naar de N-VA en Bart Dewever wijzen, ook CD&V, die nochtans heel de tijd de N-VA standpunten nagepraat heeft.
Een dolk in de rug als ze denken dat het moment rijp is.
En dat er een Vlaamse vleugel en een belgicistische is in de CD&V ?
Dat geeft niet, dat kunnen ze eindeloos uitmelken.
Eerst was Leterme de straffe Vlaming, maar toen het hen uitkwam werd hij de Vlaamse dweil waarmee de Belgische vloer gekuist werd.
Nu is Peeters weer de straffe Vlaming, dan kan Vanackere of zo weer de Vlaamse dweil zijn.
De gemuilkorfde is offline  
Oud 4 januari 2011, 02:22   #12
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Vandelanotte is niet bekwaam.

Maar is dat nu een geruststelling of een reden tot paniek?
Oud 4 januari 2011, 02:39   #13
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
En on topic : ik mag toch wel redelijkerwijs aannemen dat zowat iedereen inmiddels zal begrepen hebben dat Di Rupo niet de kwaliteiten bezit die van hem een eerste minister kunnen maken...
EDR móet wel het kompromis door JVDL laten schrijven. Als EDR het zelf op papier zet dan wordt hij afgeschoten door zijn eigen francofone achterban, door de MR/FDF (wegens te veel toegevingen) en door de N-VA (wegens te weinig toegevingen).
De flamigranten eisen van de N-VA dat ze ieder voorstel van EDR de grond inboort.

EDR bezit wel de kapaciteiten/kwaliteiten om een kompromis op papier te zetten, maar het is gewoon slimmer om het door JVDL te laten doen. Dat heeft EDR voor een paar maanden al met de koning geregeld.
schaker is offline  
Oud 4 januari 2011, 02:44   #14
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Men heeft Elio Di Rupo al herhaaldelijk gevraagd om zich als formateur of als kandidaat-premier te positioneren. Hij antwoordt steeds hetzelfde: ik ga volledig voor mijn huidige missie en dat is Johan Vande Lanotte laten slagen', zegt zijn woordvoerster.
Met andere woorden: Di Rupo weet dat het gaat mislopen en wil de schuld niet krijgen.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline  
Oud 4 januari 2011, 02:53   #15
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

De enige waal met ballen aan zijn lijf was Léon Degrelle. Dirupo is vergeleken met hem maar een keffertje en dan nog van het bastaardstype.
Ratatosk is offline  
Oud 4 januari 2011, 03:03   #16
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
EDR móet wel het kompromis door JVDL laten schrijven. Als EDR het zelf op papier zet dan wordt hij afgeschoten door zijn eigen francofone achterban, door de MR/FDF (wegens te veel toegevingen) en door de N-VA (wegens te weinig toegevingen).
De flamigranten eisen van de N-VA dat ze ieder voorstel van EDR de grond inboort.

EDR bezit wel de kapaciteiten/kwaliteiten om een kompromis op papier te zetten, maar het is gewoon slimmer om het door JVDL te laten doen. Dat heeft EDR voor een paar maanden al met de koning geregeld.
Of EDR de capaciteiten/kwaliteiten om een compromis op papier te zetten bezit, zou ik niet kunnen bevestigen. Ik wacht daarvoor nog op bewijzen. Ik heb namelijk nog geen compromis van zijn hand op papier gezien.

Dat het een véél slimmere tactiek is om iemand anders de hete kastanjes uit het vuur te laten halen zal ik niet ontkennen.

Daarmee bewijst EDR vooral dat hij een sluwe struikrover is.

Nog een vraagje: wat zijn 'flamigranten'?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 4 januari 2011, 03:06   #17
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht

Dat lijkt een overwegenswaardige stelling, maar in de werkelijkheid klopt ze alvast niet met het feit dat Di Rupo destijds het “pré-formateurschap” heeft aanvaard.

De realiteit van zaken voor wat Di Rupo betreft is eenvoudigweg dat niets (ik herhaal : niets) er tot heden op wijst dat hij enige bekwaamheid bezit om de leider van een regering (bestaande uit Franstaligen én Vlamingen) te kunnen zijn, wel integendeel.
Gwylan is offline  
Oud 4 januari 2011, 03:10   #18
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Of EDR de capaciteiten/kwaliteiten om een compromis op papier te zetten bezit, zou ik niet kunnen bevestigen. Ik wacht daarvoor nog op bewijzen. Ik heb namelijk nog geen compromis van zijn hand op papier gezien.

Dat het een véél slimmere tactiek is om iemand anders de hete kastanjes uit het vuur te laten halen zal ik niet ontkennen.

Daarmee bewijst EDR vooral dat hij een sluwe struikrover is.

Nog een vraagje: wat zijn 'flamigranten'?
Dat zijn Vlaamsvoelende migranten, vanzelfsprekend.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 4 januari 2011 om 03:16.
Gwylan is offline  
Oud 4 januari 2011, 03:12   #19
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
De enige waal met ballen aan zijn lijf was Léon Degrelle. Dirupo is vergeleken met hem maar een keffertje en dan nog van het bastaardstype.
Gelet op de uitgebreidheid van de hem omringende parfumwalm is keffertje wel een treffende omschrijving, vind ik.
Gwylan is offline  
Oud 4 januari 2011, 03:14   #20
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Met andere woorden: Di Rupo weet dat het gaat mislopen en wil de schuld niet krijgen.
Zouden daar in uw politieke kringen mensen rondlopen die niet weten dat het gaat mislopen ?
Gwylan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be