![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ontmoet regelmatig mannen die door een samenloop van ellende op straat zijn beland, en al jaren hun zoon/dochter niet meer hebben gezien. Dit is vaak hun grootste pijn.
Vaak is de scheiding de laatste keer dat ze hun kind zagen. Het kind draagt zijn naam, maar de moeder is spoorloos. Wat kan zo'n vader doen, of wat kan ik doen om te helpen het kind op te sporen? Zelfs als de vader, door depressie en/of onverantwoordelijk gedrag het hoederecht over zijn kind kwijtraakte door een beslissing van de rechter, moet er toch een manier zijn om terug in contact te komen? Klacht indienen bij Procureur voor ontvoering? Het kan toch niet mogelijk zijn dat zo'n vader door een moeilijke periode in zijn leven, ook zijn kind voor de rest van zijn leven niet meer te zien krijgt?
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 7 februari 2011 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tip: elke natuurlijke persoon in de Belgische staat moet in principe een hoofdverblijfplaats hebben.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
En nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit. In alle geval: ga eens langs een wetswinkel of een justitiehuis.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste vraag zou moeten zijn,... wil dat kind dat ook ...
Sommige situaties zijn soms heel problematisch en ik kan mij best voorstellen dat ge als vader uw kind wil blijven zien, ... Maar als ge alle dagen zat waart, ma en de kinderen af en toe een pakske slaag gaf en met hun centen zijt gaan lopen bvb, ... ja, dan hebben de meesten niet echt meer de behoefte om u nog te zien vrees ik . Nu het hangt af van situatie tot situatie, ik vind ook dat ge als moeder niet kunt verbieden aan uw kinderen van hun vader te zien, ook al heeft hij u met uw 2 beste vriendinnen bedrogen en uw zuster zwanger gemaakt, ... (om nu een extreem voorbeeld te nemen... ) Kom het hangt af van is het veilig voor die kinderen, wat is er in het verleden gebeurt, en is er een vorm van vergeving mogelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waardoor ik tot mijn 24-ste echt arm was... Laatst gewijzigd door eno2 : 7 februari 2011 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echt Eno, die biografie wordt een voltreffer. Begin er aan man!
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() ok, laat maar ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mijn vader al 35 jaar niet meer gezien. Stel je voor dat hij me terugvindt, dan moet ik zeggen, "rot op man!"
Want de meeste mensen schijnen niet te begrijpen dat als kinderen wegblijven daar meestal wel een reden voor is.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 februari 2011 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Meestal is het niet zo'n goed idee om alles en iedereen af te toetsen aan je eigen persoonlijke situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ken je nog andere (redelijke) omstandigheden die een vader tegenhouden van zijn kinderen te zoeken?
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() ja, dat denk ik ook, net zoals er wel een reden is waarom ze terugkomen. Ze lossen echter geen woord.
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 februari 2011 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ben er zeker van dat moest hij je zoeken en vinden je toch content zou zijn.
|
![]() |
![]() |