![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() België is 's werelds achtste exportland.
Maar op gebied van illegaal afval staan we op de eerste plaats. We exporteren dus hoofdzakelijk afval. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() En dan is er nog geen schrootpremie... Ach ja, uitvoerende machten..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dan wordt er ook hoofdzakelijk afval geproduceerd hier?
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() als "België export illegaal afval" google, kom ik in dit topic terecht.
om maar te zeggen dat, tenzij p.be Belgiës grootste producent van afval is, meer achtergrond welkom is |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Misschien het woordje illegaal laten vallen.
Gelukkig daalt ons restafval ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om maar te zeggen dat export niet per definitie gelijk staat als anderen er mee opzadelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het feit dat Antwerpen een grote haven heeft, waarbij nauwelijks controle op de inhoud van de containers is, zal daar natuurlijk veel mee te maken hebben. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 30 juli 2009 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Lijkt op een hol, mensen denken dat het bestaat maar in essentie wordt deze illusie gewekt wanneer leegte uit zichzelf materie laat verschijnen. Die leegte is dan niet zo leeg als we willen denken, niet waar?
Om iedereen aan het werk te houden/krijgen, kan je ze een verfborstel geven en de straatlantaarns elke week een ander kleurtje geven. Het is bijzonder jammer dat de mensheid hier niet in slaagt, er is geen geld om de verf te betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De achtergrond stond al in de krant. Ik doe alleen voorgrond, dat gaat sneller. En past ook beter bij mijn middelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nederland kampioen export illegaal afval Laatst gewijzigd door eno2 : 31 juli 2009 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() U kunt natuurlijk altijd iets uitpikken waarin België slecht scoort. Maar dat is allemaal zo arbitrair. Zo is België ook wereldleider voor wat betreft het recycleren van afval. Dat moet u er dan ook bij zeggen.
Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2009 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nochtans een reportage gezien over terugval van verwerking van pmd in China met als commentaar dat er ook een pak Belgisch afval verwerkt werd. Maar wat ik eigenlijk wou aanklagen is dat hypocriet gedoe dat we steeds maar minder afval zouden buiten zetten.Want dan gaat het enkel om restafval en wordt de rest gewoon niet meegerekend. Tel alles bij elkaar en ons afval blijft gewoon stijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat we recycleren en de rest exporteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het wereld voedsel schandaal: (overconsumptie, 'basic' oefeningen) Verspilling: http://www.youtube.com/watch?v=e4Qn5...layer_embedded Hier nogmaals het bewijs dat vrije markt vals is: · Supermarkten (grootschaligheid) zijn de oorzaak van deze immense verspilling. · 50% van ons voedsel wordt weggesmeten maar is ingecalculeerd in de prijs. · De landbouwers zijn zeker niet de schuld van deze waanzin! · Agricultuur is voor ¾ handenarbeid, hard labeur dus. · Voedsel wordt gekweekt en vraagt energie, water, mest en werk. · Voedsel wordt daarna 1.000 km getransporteerd, dit vraagt energie en werk. · Het is door de enorme winsten op voedsel, dat deze verspilling mogelijk is. · Door deze verspilling hebben één miljard mensen honger op onze planeet. Hoe luid de vraag: waarom is ons voedsel zo duur? 50% van alle waren worden weggesmeten. http://www.youtube.com/watch?v=4VaCq...eature=related Taste the waste – trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Ci0Hs...eature=related Tristram Stuart en zijn boek verspilling: http://www.youtube.com/watch?v=u2x8n...eature=related De parallel samenleving arm en rijk: (Skipping Waste) http://www.youtube.com/watch?v=52A7w...eature=related |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Besluit:
De vrije markt schiep de zogenaamde consumenten samenlevingen, de daarbij ontstane problemen van vandaag zijn oncontroleerbaar en allesvernietigend voor mens, dier en natuur. Samenlevingen die niet op een “beheerste en duurzame wijze” kunnen omspringen met consumptie en energieverbruik sterven uit, de geschiedenis leerde ons dat. Onze huidige politieke en economische leiders moeten leren beseffen dat het niet enkel volstaat welvaart te creëren, je moet deze welvaart nog leren beheersen en behouden ook! Kunnen we individualiteit en eigenbelang, (daar waar het moet) ondergeschikt maken aan het collectieve belang van “overleven” van elk individu! Ook het bewust leren kopen bij Belgische k.m.o bedrijven en niet van multinationale bedrijven die verhuizen naar lageloonlanden en enkel sociale kerkhoven achterlaten, globalisering is niets anders dan georganiseerde slavenhandel, deze bewustwording is de eerste stap naar zelfbehoud, dit zowel persoonlijk, collectief als economisch. |
![]() |
![]() |