![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
Bekijk resultaten enquête: Moet de tram zijn absolute voorrang afgenomen worden? | |||
Ja gij |
![]() ![]() ![]() |
8 | 15,09% |
Nee gij |
![]() ![]() ![]() |
32 | 60,38% |
Loop zelf onder de tram gij |
![]() ![]() ![]() |
13 | 24,53% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De tram is een heerlijk ding. Maar zijn absolute voorrang op allen en iedereen en op alle plaatsen op alle tijden moet hem afgenomen worden.
Deze killing - dinosauriër moet aan banden gelegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik wist niet dat gij een auto of fiets had waarmee ge problemen ondervindt van de tram ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wist nog niet eens dat Emo2 naar de toeristenval en betonboerenparadijs "de Belgische kust" wou gaan.
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik moet eerlijk toegeven dat je ons een evenwichtige keuze hebt gelaten.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tram plots laten stoppen is moeilijker dan het laten stoppen of uitwijken van andere weggebruikers. Dat is gewone, elementaire natuurkunde en mechanica.
Helaas het is onmogelijk het kiesvee dat aan de Belgische kust geld gaat verspillen, hiervan te doordringen. De kostprijs hiervan, een paar doden en verminkten per jaar. Fair deal als je het mij vraagt.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 23 juli 2009 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze kunnen het misschien oplossen zoals in Antwerpen aan het Astridplein en op de grond "Links en rechts kijken" schilderen. De zelfredzaamheid van de burger is soms toch echt ver te zoeken, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tram heeft wel meestal voorrang, maar zeker niet absoluut; maar ik weet wat ge bedoelt.
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Sukkeltjes van 80 jaar en meer, die zich niet meer uit de voeten kunnen maken als ze op het tramspoor struikelen op een oversteek, worden op de manier van de tram tenminste nog succesvol uitgedund.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(bij niet-afzonderlijke spoorbedding), met een meer als dubbele remweg als een auto, zou dat toch normaal zijn niet ? ![]() http://www.photo-transport.co.uk/tra.../gent-tram.JPG http://www.allesoverantwerpen.nl/foto/tram.htm Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2009 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Zoals hierboven ergens vermeld: de tram kan niet zomaar stoppen.
Mensen moeten eens terug leren dat ze niet alleen op de wereld zijn en dat er zaken zijn die nu 'iets' sneller bewegen dan 'te voet'. En dat er meer tijd nodig is om tot stilstand te komen. Alhoewel snel: de gemiddelde snelheid van het openbaar vervoer is 16 km/h. En met het ouder worden zijn je reakties ook minder snel. Ze wilde er nog snel snel even voor. cru gezegd: eigen schuld, dikke bult. Leer wachten mensen, leer wachten.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nee gestemd...
In Kelts grote kust-hervormingsplan worden de kusttram en de fiets het enige soort voertuigen die nog parallel aan de kust kunnen rijden,al de rest wordt radiaal afgeleid van de kust weg richting A8 bvb .Kustgemeentes zijn "halve" gemeentes,de grote fout is dat men daar een 100% infrastruktuur gelegd heeft,er geen rekening mee houdend dat de westkant van het kompas onberijdbaar is De tram moet bijgevolg het enige worden dat nog voorrang heeft... Laatst gewijzigd door kelt : 25 juli 2009 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Dat geld eigenlijk voor iedereen, als we met zijn allen iets vertragen zouden we veel verder komen. Eerst eens alles rustig overschouwen en dan tot actie overgaan, zou veel geld en tijd sparen.
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Zoals hierboven staat: hoe kan een tram van 60ton zomaar een beetje gaan remmen omdat Mémé met hare kutlekker over moet om de meeuwen eten te gaan geven? Gewoon platrijden die handel
![]() Tram: overal en altijd prioritair. Al was het maar om de mensen die de tram nemen te waarderen voor het feit dat zij zich niet te schoon voelen om daarmee naar het werk te gaan.. (Ik ben hypocriet want rijd zelf met de auto) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet onder een tram komen is dus vooral kwestie van niet op de sporen stil blijven staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() een voetganger kan ook niet plots stoppen hoor voor een tram die vanachter de bocht komt geschuurd..
Laatst gewijzigd door eno2 : 29 juli 2009 om 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Burger
|
![]() Er zijn in de Belgische wetgeving rond verkeerregels maar een paar echt duidelijke regels waaronder die van de tram en dan een voorstel om deze af te schaffen?!
Houden die regel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tram moet zich ook aanpassen aan de verkeerssituatie , net al elk ander voertuig . Indien ze zeker willen zijn dat er enkel trams op het spoor komen moeten ze maar ne metro bouwen .
Een vrachtwagen van 40 ton staat ook niet op een centimeter stil maar daarvan verwacht men ook dat die zich aanpast aan de situatie en er voor zorgt dat het vehikel op tijd stilstaat indien nodig . De situatie in Antwerpen waar de Leiën , Rooseveltplaats en Astridplein levensgevaarlijke oversteekplaatsen zijn geworden zijn een goed voorbeeld van hoe het niet moet . Laat de kwieten die de straten telkens meer en meer onveiliger aanleggen maar eens zien dat ze een effectief veilige manier vinden om een tram te laten rijden ... |
![]() |
![]() |