Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Moet de tram zijn absolute voorrang afgenomen worden?
Ja gij 8 15,09%
Nee gij 32 60,38%
Loop zelf onder de tram gij 13 24,53%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juli 2009, 10:11   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Kustdinosauriërs met absolute voorrang.

De tram is een heerlijk ding. Maar zijn absolute voorrang op allen en iedereen en op alle plaatsen op alle tijden moet hem afgenomen worden.

Deze killing - dinosauriër moet aan banden gelegd.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 10:32   #2
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik wist niet dat gij een auto of fiets had waarmee ge problemen ondervindt van de tram ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 10:37   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.315
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik wist nog niet eens dat Emo2 naar de toeristenval en betonboerenparadijs "de Belgische kust" wou gaan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 10:39   #4
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Wink

Ik moet eerlijk toegeven dat je ons een evenwichtige keuze hebt gelaten.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 10:43   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.315
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een tram plots laten stoppen is moeilijker dan het laten stoppen of uitwijken van andere weggebruikers. Dat is gewone, elementaire natuurkunde en mechanica.
Helaas het is onmogelijk het kiesvee dat aan de Belgische kust geld gaat verspillen, hiervan te doordringen.
De kostprijs hiervan, een paar doden en verminkten per jaar.
Fair deal als je het mij vraagt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 juli 2009 om 10:44.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 10:53   #6
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Helaas het is onmogelijk het kiesvee dat aan de Belgische kust geld gaat verspillen, hiervan te doordringen.
Ze kunnen het misschien oplossen zoals in Antwerpen aan het Astridplein en op de grond "Links en rechts kijken" schilderen. De zelfredzaamheid van de burger is soms toch echt ver te zoeken, hoor.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 10:53   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.945
Standaard

De tram heeft wel meestal voorrang, maar zeker niet absoluut; maar ik weet wat ge bedoelt.

Citaat:
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art6
6.2. De verkeerstekens gaan boven de verkeersregels.
Citaat:
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art12
TITEL II: Regels voor het gebruik van de openbare weg
Artikel 12: Verplichting voorrang te verlenen
12.1. Elke weggebruiker moet voorrang verlenen aan de spoorvoertuigen; daartoe moet hij zich zo snel mogelijk van de sporen verwijderen.
Citaat:
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art62ter
TITEL III: Verkeerstekens
HOOFDSTUK I: Verkeerslichten
Artikel 62ter: Bijzondere verkeerslichten voor het regelen van het verkeer van voertuigen van geregelde diensten voor gemeenschappelijk vervoer

De verkeerslichten in de vorm van balken, cirkels en driehoeken, in het wit op een zwarte achtergrond, dienen om het verkeer te regelen van voertuigen van geregelde diensten voor gemeenschappelijk vervoer.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 09:57   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De tram heeft wel meestal voorrang, maar zeker niet absoluut; maar ik weet wat ge bedoelt.
De lijn beweert dat de tram altijd voorrang heeft, maar ik weet wat ze bedoelen: ze mogen alles en iedereen verpletteren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 10:00   #9
bozoboko
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Berichten: 257
Standaard

Sukkeltjes van 80 jaar en meer, die zich niet meer uit de voeten kunnen maken als ze op het tramspoor struikelen op een oversteek, worden op de manier van de tram tenminste nog succesvol uitgedund.
bozoboko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 17:19   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bozoboko Bekijk bericht
Sukkeltjes van 80 jaar en meer, die zich niet meer uit de voeten kunnen maken als ze op het tramspoor struikelen op een oversteek, worden op de manier van de tram tenminste nog succesvol uitgedund.
En in een zone 30 in de stad worden de trams daar eigenlijk ook geflitst ?
(bij niet-afzonderlijke spoorbedding), met een meer als dubbele remweg als een auto, zou dat toch normaal zijn niet ?

http://www.photo-transport.co.uk/tra.../gent-tram.JPG
http://www.allesoverantwerpen.nl/foto/tram.htm

Laatst gewijzigd door Micele : 24 juli 2009 om 17:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 04:35   #11
heir4c
Vreemdeling
 
heir4c's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2009
Locatie: België,Gent
Berichten: 29
Standaard

Zoals hierboven ergens vermeld: de tram kan niet zomaar stoppen.
Mensen moeten eens terug leren dat ze niet alleen op de wereld zijn en dat er zaken zijn die nu 'iets' sneller bewegen dan 'te voet'. En dat er meer tijd nodig is om tot stilstand te komen. Alhoewel snel: de gemiddelde snelheid van het openbaar vervoer is 16 km/h. En met het ouder worden zijn je reakties ook minder snel.
Ze wilde er nog snel snel even voor. cru gezegd: eigen schuld, dikke bult.
Leer wachten mensen, leer wachten.
__________________
Kies voor jezelf (e)en stem voor alle anderen.
heir4c is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 10:07   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 36.053
Standaard

Ik heb nee gestemd...

In Kelts grote kust-hervormingsplan worden de kusttram en de fiets het enige soort voertuigen die nog parallel aan de kust kunnen rijden,al de rest wordt radiaal afgeleid van de kust weg richting A8 bvb .Kustgemeentes zijn "halve" gemeentes,de grote fout is dat men daar een 100% infrastruktuur gelegd heeft,er geen rekening mee houdend dat de westkant van het kompas onberijdbaar is

De tram moet bijgevolg het enige worden dat nog voorrang heeft...

Laatst gewijzigd door kelt : 25 juli 2009 om 10:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 12:31   #13
Cisalpina
Gouverneur
 
Cisalpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 1.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heir4c Bekijk bericht
Zoals hierboven ergens vermeld: de tram kan niet zomaar stoppen.
Mensen moeten eens terug leren dat ze niet alleen op de wereld zijn en dat er zaken zijn die nu 'iets' sneller bewegen dan 'te voet'. En dat er meer tijd nodig is om tot stilstand te komen. Alhoewel snel: de gemiddelde snelheid van het openbaar vervoer is 16 km/h. En met het ouder worden zijn je reakties ook minder snel.
Ze wilde er nog snel snel even voor. cru gezegd: eigen schuld, dikke bult.
Leer wachten mensen, leer wachten.
Wel, het is me alleszins een raadsel waarvoor een 80+'er zich nog moet haasten dat die niet even kan wachten.
__________________
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 13:42   #14
heir4c
Vreemdeling
 
heir4c's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2009
Locatie: België,Gent
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Wel, het is me alleszins een raadsel waarvoor een 80+'er zich nog moet haasten dat die niet even kan wachten.
Dat geld eigenlijk voor iedereen, als we met zijn allen iets vertragen zouden we veel verder komen. Eerst eens alles rustig overschouwen en dan tot actie overgaan, zou veel geld en tijd sparen.
__________________
Kies voor jezelf (e)en stem voor alle anderen.
heir4c is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 10:06   #15
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heir4c Bekijk bericht
Zoals hierboven ergens vermeld: de tram kan niet zomaar stoppen.
.
Niets of Niemand kan zomaar stoppen. Wegens de wet van de inertie.

Moeten we dan niet allemaal absolute voorrang krijgen?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 10:42   #16
Omar Torrijos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 juni 2009
Locatie: Bij uw moeder
Berichten: 504
Standaard

Zoals hierboven staat: hoe kan een tram van 60ton zomaar een beetje gaan remmen omdat Mémé met hare kutlekker over moet om de meeuwen eten te gaan geven? Gewoon platrijden die handel

Tram: overal en altijd prioritair. Al was het maar om de mensen die de tram nemen te waarderen voor het feit dat zij zich niet te schoon voelen om daarmee naar het werk te gaan.. (Ik ben hypocriet want rijd zelf met de auto)
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 15:08   #17
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een tram plots laten stoppen is moeilijker dan het laten stoppen of uitwijken van andere weggebruikers. Dat is gewone, elementaire natuurkunde en mechanica.
Het grote voordeel van een tram is dat hij heel erg makkelijk te ontwijken is. Je ziet namelijk aan de sporen waar hij heen gaat. Kan je van andere weggebruikers niet zeggen.
Niet onder een tram komen is dus vooral kwestie van niet op de sporen stil blijven staan.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 09:26   #18
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

een voetganger kan ook niet plots stoppen hoor voor een tram die vanachter de bocht komt geschuurd..

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 juli 2009 om 09:49.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 10:26   #19
studentje
Burger
 
studentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 162
Standaard

Er zijn in de Belgische wetgeving rond verkeerregels maar een paar echt duidelijke regels waaronder die van de tram en dan een voorstel om deze af te schaffen?!

Houden die regel!
studentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 10:55   #20
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Een tram moet zich ook aanpassen aan de verkeerssituatie , net al elk ander voertuig . Indien ze zeker willen zijn dat er enkel trams op het spoor komen moeten ze maar ne metro bouwen .
Een vrachtwagen van 40 ton staat ook niet op een centimeter stil maar daarvan verwacht men ook dat die zich aanpast aan de situatie en er voor zorgt dat het vehikel op tijd stilstaat indien nodig .
De situatie in Antwerpen waar de Leiën , Rooseveltplaats en Astridplein levensgevaarlijke oversteekplaatsen zijn geworden zijn een goed voorbeeld van hoe het niet moet .
Laat de kwieten die de straten telkens meer en meer onveiliger aanleggen maar eens zien dat ze een effectief veilige manier vinden om een tram te laten rijden ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be