Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2011, 15:23   #1
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.540
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard Electrische voertuigen

Met 't huidige autosalon, eens gaan kijken naar een 2de voertuigje.
We hadden in gedachte een electro-brommer, daar ons woon-werk verkeer per dag "maar" 50 km bedraagt.

Helaas, puur electrische bromfietsen waren niet dik gezaait op de show-floor. En kwamen in 2 categoriën.

Merkgebonden apparaten, die evenveel kosten als een merkgeboden 125cc motor.
Of Chinese kopietjes waar 3de rangs accu's inlagen en een 750watt velgmotor. Met de optimistische cijfers van 45km/u en 60 km bereik. En met een prijskaartje van een merkgebonden 50cc scooter (uitgezonderd de echt overprijsde sportieve scooters). Als voorbeeld de Yamaha EC3, peperduur kreng van €2500+ voor een gebrekkelijke nakomeling van een electrische step en een vespa.

In alle geval, ik was teleurgesteld in de stand van zaken. Ik zit met mijn snufferd recht in de juiste technologie met mijn hobby, en we gebruiken al jaren de technologie die nu "aangeprezen" werd door de verkopers. Maar dat het zo armzalig was gesteld, kon ik me niet voorstellen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 15:30   #2
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Waarom zou je elektrisch willen gaan? Het is toch vele malen efficiënter om je eigen energiebron mee te nemen. Zeker als je zonder juice valt.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 16:53   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.540
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waarom electrisch? Onderhoud is simpeler, mechanica is simpeler, gebruiksgemak- uitgezonderd laadtijd- is een stuk hoger. Brandstofkost is minimaal in vergelijking met de loeizwaar belaste fossiele brandstoffen.

Geen lawaai, geen enorme hitteontwikkeling en geen geurhinder, wat het binnenzetten van het voertuig vergemakkelijkt.

Het milieu-aspect laat ik er gewoon buiten, want da's niet beter dan voor de 4takt brommers van nu.

Maar je hebt wel gelijk. Stel dat ik zo'n electro-scooter "chinese meuk kwaliteit" aan €1800 aankoop, en de zwakke punten weg wil werken, dan zit ik aan te hikken tegen een extra kost voor accu's en snellader van pak'm beet €3000. (dan heb ik een laadtijd van 1 uur, en een bereik van 100km)

Dit verklaart wel waarom de merkgebonden electro-fietsen zo duur zijn, of waarom de Chinese meuk-electroscooters te optimistisch zijn over hun bereik.

1600 watt (48V 33Ah, 14 kg aan LiFePo4) is niet zoveel om als aandrijving te gebruiken. Op vlakke weg , voor 40km/ met een totaalgewicht van 200 kg, zit je al gauw aan 750W (ongeveer wat een prof wielrenner kan). Met een efficientie van 75-80% heb je dus die 60km of 90 minuten rijden.
Maar dat verondersteld wel perfect in orde zijnde accu's, aandrijving, goeie rijstijl en geen extra belasting, zoals tegenwind of bergop.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 19:37   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.690
Standaard

Stop misschien deze ipv een batterij

http://www.sciencedaily.com/releases...0119102746.htm
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 20:42   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met 't huidige autosalon, eens gaan kijken naar een 2de voertuigje.
We hadden in gedachte een electro-brommer, daar ons woon-werk verkeer per dag "maar" 50 km bedraagt.

Helaas, puur electrische bromfietsen waren niet dik gezaait op de show-floor. En kwamen in 2 categoriën.

Merkgebonden apparaten, die evenveel kosten als een merkgeboden 125cc motor.
Of Chinese kopietjes waar 3de rangs accu's inlagen en een 750watt velgmotor. Met de optimistische cijfers van 45km/u en 60 km bereik. En met een prijskaartje van een merkgebonden 50cc scooter (uitgezonderd de echt overprijsde sportieve scooters). Als voorbeeld de Yamaha EC3, peperduur kreng van €2500+ voor een gebrekkelijke nakomeling van een electrische step en een vespa.

In alle geval, ik was teleurgesteld in de stand van zaken. Ik zit met mijn snufferd recht in de juiste technologie met mijn hobby, en we gebruiken al jaren de technologie die nu "aangeprezen" werd door de verkopers. Maar dat het zo armzalig was gesteld, kon ik me niet voorstellen.
Hier al eens gekeken (of stonden die er ook) ?
http://www.elektroroller-aktuell.de/innoscooter.html
rijbereik tot 150 km, maar navenant kwaliteit-vermogen accu natuurlijk ook duurder.

uit:
http://www.elektroroller-aktuell.de/

made in Germany, niet zo duur = pover rijbereik
http://www.elektroroller-aktuell.de/geco2.html

overzicht http://www.elektroroller-aktuell.de/...ersteller.html zelfs hybrides zijn er bij.

op het eerste zicht zijn die dingen (voorlopig) nog (te) duur.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 januari 2011 om 20:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 20:46   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In alle geval, ik was teleurgesteld in de stand van zaken. Ik zit met mijn snufferd recht in de juiste technologie met mijn hobby, en we gebruiken al jaren de technologie die nu "aangeprezen" werd door de verkopers. Maar dat het zo armzalig was gesteld, kon ik me niet voorstellen.
Ik raad u volgende firma aan:

http://www.evstart.be/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 21:10   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.540
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Micele , Jan van den Berge, zoals ik al schreef heb je dus de keuze tussen electro scooters die of even duur zijn als een 125cc scooter van een "merk", of fietsen met hulpmotor die de prijs hebben van een 50cc merkscooter. (of een 125cc Chinese meukbrommer)

En in alle gevallen een bereik waar een benzinebrommer eens mee lacht, tenzij voor de €XXXX extra optie aan accu genomen wordt, waarbij de beste laadtijden nog in enkele uren geteld word.

Neen, ik had gedacht/gehoopt dat doordat er een aantal grote firma's aan massaproductie beginnen te doen, de prijs al wat "redelijker" was geworden.
Helaas, het is nog niet zo.
Ik weet maar donders goed wat LiFePo4 accu's kosten per stuk. En hoeveel korting ik krijg per 100. Blijkbaar kan ik het redelijk goedkoop versieren, want een accupack voor zo'n electro 2wieler kost los meer dan't dubbele per watt dan ik er voor zou betalen.

Hetgeen het helemaal voor mij verknalde was bij de standen waar men de electro-dingen aanprees, waar ik echt technische informatie vroeg en "een technisch woordvoerder" kreeg, ik meer afwist van de spullen dan de mensen die me zouden moeten helpen.
Nu kan ik me voorstellen dat de personeelskeuze voor zo'n show-floor met andere criteria gebeurd, maar het was echt bedroevend.
Alsof je in een garage een auto gaat kopen, waar de verkoper net van zijn kameel is afgevallen...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 20 januari 2011 om 21:12.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 21:12   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.015
Standaard

Deze ADAC-test (in de zomer bij 22°C) en bij onder 0°C spreekt boekdelen:

http://www.focus.de/auto/motorrad/ti...id_535972.html

ik denk dat de vuistregel is :
theoretisch max rijbereik is te delen door 2 voor het werkelijke rijbereik in de praktijk (voor alle buitentemperaturen); ook voor de dure modellen.

Citaat:
http://www.elektroroller-aktuell.de/...r-em2500l.html
Der Preis für den Innoscooter Elektroroller EM2500L ist 3690.- EUR.
Dafür ist der Innoscooter Elektroroller EM2500L mit einer sehr leistungsfähigen LITHIUM Elektroroller Batterie ausgestattet.
Die Reichweite beträgt unglaubliche 150 km.
Volgens de ADAC-test halveerde die 150 km (constructeur) van de InnoScooter EM 2500-Lithium naar 70 �* 75 km, waar wel voor het ganse °C-bereik.

Citaat:
http://www.focus.de/auto/motorrad/ti...id_535972.html


Das beste Ergebnis waren für die maximal 45 km/h schnellen Kleinkrafträder durchaus praxistaugliche 75 Kilometer.

Von allen getesteten Produkten erreicht keines das ADAC-Urteil „sehr gut“. Die beiden Roller e-sprit Silenzio (Testsieger mit Note 2,4) und InnoScooter EM 2500-Lithium (2,5) schneiden mit „gut“ ab. Fünf Modelle bekommen das Gesamturteil „befriedigend“. Schlusslicht ist der Einsitzer von ELBIKE („ausreichend“), der nur in der Kategorie „Kosten“ überzeugen konnte.

Probleme bei niedrigen Temperaturen, lange Ladezeiten

Die Reichweiten wurden im ADAC-Technik-Zentrum auf einem Rollenprüfstand bei Temperaturen von 22 Grad und zusätzlich unter null Grad Celsius gemessen. Gerade bei Temperaturen unter null Grad gab es bei einigen Modellen zusätzliche Reichweitenverluste. Positiv: Der e-sprit Silenzio und der InnoScooter EM-2500 Lithium erreichen bei 22 Grad eine Reichweite von etwa 70 Kilometern.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 januari 2011 om 21:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 21:20   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Deze ADAC-test (in de zomer bij 22°C) en bij onder 0°C spreekt boekdelen:
In mijn ogen zit men voor dergelijke korte afstanden goed met een elektrische voertuig. Alleen vind ik de kostprijs nog niet echt in verhouding.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 21:22   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hetgeen het helemaal voor mij verknalde was bij de standen waar men de electro-dingen aanprees, waar ik echt technische informatie vroeg en "een technisch woordvoerder" kreeg, ik meer afwist van de spullen dan de mensen die me zouden moeten helpen.
Nu kan ik me voorstellen dat de personeelskeuze voor zo'n show-floor met andere criteria gebeurd, maar het was echt bedroevend.
Alsof je in een garage een auto gaat kopen, waar de verkoper net van zijn kameel is afgevallen...
Dat ken ik maar al te goed.

Zoals ge in mijn vorige post ziet moet ge het ´beloofde rijbereik´ van die te dure scooters halveren in de praktijk. Maar dat weet je blijkbaar al.

Zal nog wat wachten zijn...
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 januari 2011 om 21:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 21:29   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In mijn ogen zit men voor dergelijke korte afstanden goed met een elektrische voertuig. Alleen vind ik de kostprijs nog niet echt in verhouding.
idd, niet echt is zacht uitgedrukt zeker als de constructeur 150 km rijbereik beloofd voor 3690 € ! nieuwprijs; en dan stelt men (ADAC) in de praktijk vast dat die amper 70-75 km halen.

Probeer dat eens maar ´te beloven´ bij een gelimiteerde bromfiets (45 kmh) met fossiele brandstof.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 22:37   #12
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

't is nog wat te vroeg om benzine af te schrijven. De energie die in 1 litertje zit (en dat dus ook maar 1 kilotje weegt), is echt buitengewoon (9.68 KWH). Kan je nooit nadoen met batterijtjes, zelfs als brandstofmotoren inefficiënt zijn en electrische niet.

Nee. Nog 10 jaartjes wachten. Dan komen we er wel.

Onze electriciteit moet ook eerst properder worden. Want anders nemen we een slechte start. Dus doe daar ook nog maar 10 jaartjes bij.

In 2020 zijn de rijkeren onder ons ermee weg. In 2030 zitten we vlot voor iedereen. 2030 is ook het jaar dat de olie ongeveer piekt.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 20 januari 2011 om 22:40.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 22:42   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
idd, niet echt is zacht uitgedrukt zeker als de constructeur 150 km rijbereik beloofd voor 3690 € ! nieuwprijs; en dan stelt men (ADAC) in de praktijk vast dat die amper 70-75 km halen.

Probeer dat eens maar ´te beloven´ bij een gelimiteerde bromfiets (45 kmh) met fossiele brandstof.
Elektrische fietsen doen het op dat flink wat beter. Alleen vraag ik mij wel af of dat negatief resultaat wel opgaat voor de andere scooters, want het is volgens mij ook niet echt intellectueel eerlijk de evaluatie van dat ene model te veralgemenen naar alle e-scooters.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 22:50   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
want het is volgens mij ook niet echt intellectueel eerlijk de evaluatie van dat ene model te veralgemenen naar alle e-scooters.
Daar heb je zeker groot gelijk in.

Big pardon voor die veralgemening.

Ik ben er zelfs zeker van dat de meeste constructeurs van E-scooters niet durven te overdrijven met hun beloofde reikwijdtes, want dat wordt rap doorverteld en ze verliezen hun geloofwaardigheid.

Want bij de beste in de test e-sprit Silenzio beloofde men 60 km bij 45 kmh en ze haalden zelfs 70 - 75 km in de praktijktest. Dus die zijn zeker OK.

Hierzie netjes nagekeken:
Citaat:
http://www.adac.de/infotestrat/tests...&recordId=1529

Bei einer Höchstgeschwindigkeit von 45 km/h soll laut Herstellerangabe eine Reichweite von 60 km erreicht werden.

Stärken
Beste Reichweite im Test (gute 70 km auf dem Prüfstand)

volledige testresultaten:
http://www.adac.de/infotestrat/tests...cePageId=31831
Het kan natuurlijk ook een dikke drukfout zijn op die website die ik citeerde.
even opgezocht:
Citaat:
http://www.innoscooter.de/de/Modelle/EM2500L.html

Batterie des InnoScooter Elektroroller EM2500 LITHIUM:
Lithium-Polymer
48,1 Volt Nennspannung
53,3 Volt Maximalspannung bei Volladung
Kapazität:
Verkaufsoption A: 42 Ah ca. 100 km Reichweite*
Verkaufsoption B: 63 Ah ca. 150 km Reichweite**
het is dus tot 100 km voor het standaardmodel 2500 L met 42 Ah die ze ook getest hebben in ADAC en 70 km rijbereik haalde.

en tot 150 km voor het model 2500 L met 62Ah Accu tegen meerprijs.
die website schreef tot 150 km, dus geen drukfout maar de prijs klopte niet...
want het is vanaf 3690 € dus voor het standaardmodel van 42 Ah
Citaat:
ab 3.690,- € inkl. 19% MwSt.
Ik heb alle testen van de 7 e-scooters nog eens nagekeken, 3 van de 7 E-scooters konden hun ´beloofd´ rijbereik niet waar maken in de test van ADAC, 2 E-scooters ook omdat ADAC ook testen deed onder 0° Celcius, daar liggen er 2 zelfs 50% te laag qua rijbereik.

Voor de Innoscooter was het dus in feite 30 % te laag (70 ipv 100 km)
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 januari 2011 om 23:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 23:16   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.690
Standaard

alle ik heb wat links gesprokkeld maddox


honda
http://www.vroom.be/nl/motornieuws/8...da-ev-neo.html

xtreme
http://www.x-tremescooters.com/

zap
http://www.zapworld.com/zapino-electric-scooter

vectrix
je tijd vooruit, je kan dealer worden ze...
http://www.vectrixeurope.com/

neoscooter
http://www.neoscooters.com/

de segway vind ik ook nog altijd goed
http://www.metaefficient.com/cars/gm...g-2seater.html


dat is een belgische verdeler
http://www.evt-scooter.be/Nederlands/products%20NL.htm
nog eentje
http://www.beati.be/default.aspx
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 23:56   #16
thefishdoesntthink
Gouverneur
 
thefishdoesntthink's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2009
Locatie: are
Berichten: 1.094
Standaard

Ik ken een bioboer hier in België die elektrische brommertjes verkocht. Reed 45 per uur, heb er op gereden, was zalig.
Als je wil geef ik je zijn email, ben niet zeker of hij ze nog verkoopt.
__________________
because the fish knows everything.
thefishdoesntthink is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 07:53   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.540
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Brother Paul, bedankt voor de links, maar de paar die een prijs opgeven, maken het dus niet beter he. De prijzen zijn ongeveer zoals ik al aangegeven heb.
Voor merken die een naam willen verdedigen zijn de electro-dingen ongeveer het dubbele van hun vergelijkbare benzinebroertjes.
En de goedkopere variantes, tja, je geeft het zelf aan dat de besparing ergens moet zitten, en het zal niet op de BTW gerekend zijn.

Electro-voertuigen zijn alleen voor geitenwollensokken of gadgeteers met teveel geld.

Of ik bouw zelf een electro-voertuig, als uitdaging en vingeroefening. 't is niet alsof ik de meeste spullen niet in huis heb.(alleen de accu's niet om eerlijk te zijn)

Of ik koop om ons transportprobleem snel te verminderen een chinese meuk-brommer, die later omgebouwd kan worden naar kwaliteits-electro personentransporteur.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 09:02   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.554
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met 't huidige autosalon, eens gaan kijken naar een 2de voertuigje.
We hadden in gedachte een electro-brommer, daar ons woon-werk verkeer per dag "maar" 50 km bedraagt.

Helaas, puur electrische bromfietsen waren niet dik gezaait op de show-floor. En kwamen in 2 categoriën.

Merkgebonden apparaten, die evenveel kosten als een merkgeboden 125cc motor.
Of Chinese kopietjes waar 3de rangs accu's inlagen en een 750watt velgmotor. Met de optimistische cijfers van 45km/u en 60 km bereik. En met een prijskaartje van een merkgebonden 50cc scooter (uitgezonderd de echt overprijsde sportieve scooters). Als voorbeeld de Yamaha EC3, peperduur kreng van €2500+ voor een gebrekkelijke nakomeling van een electrische step en een vespa.

In alle geval, ik was teleurgesteld in de stand van zaken. Ik zit met mijn snufferd recht in de juiste technologie met mijn hobby, en we gebruiken al jaren de technologie die nu "aangeprezen" werd door de verkopers. Maar dat het zo armzalig was gesteld, kon ik me niet voorstellen.
Ik ben er ook eens gaan rondkijken voor een benzine, voor madam, dien elentrieken bucht komt bij mij niet binnen voor de volgende redenen

A levensduur van de batterij, waarvan ze zeggen 7 jaar maar dit is dikke zever, want dat is gemeten in optimale omstandigheden... (en dan staat ge daar dus met nen auto die in C niks meer waard is, want uw accu`s zijn geweldig duur.)

B prijs van het voertuig, onder de 25 000 euro vindt ge zo geen auto`s,

C autonomie, die zuigt nog altijd, nu voor haar zou het gaan, ze moet niet echt ver rijden, ... maar toch.... ge weet nooit.

D Uit millieu zorg, ben ik er nog altijd niet van overtuigd, want de kwik en cadmium, en god weet wat nog allemaal komt ook nog altijd op een of andere manier in de natuur.

Electro motoren en benzine/diesel motoren zijn allemaal ongeveer op t zelfde moment uitgevonden, een elektrische motor is zeker heel goed, het geeft heel veel tractie en de energie is bijna direct beschikbaar, denk we maar aan elektrische treinen. maar er is een heel goei reden waarom ze daar in meer dan 100 jaar nog altijd niet in slagen om die Elektrische auto niet verkocht te krijgen....

Autonomie is het antwoord, ge kunt de energie niet opslagen, ... en bij diesel elektrische locomotieven hebben ze dat opgelost, door een diesel aggregaat in te bouwen die de elektro motoren aandrijft, ... maar geef toen in een auto zou dat nogal belachelijk zijn he.

Dus zolang ze niks aan die autonomie kunnen doen, is er geen mens dat zo een auto wil, ... Mijn schoonbroer vatte het als volgt samen, ik wil s avonds nog rap eens, weg, maar oei, ... mijnen auto steekt in de prieze, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 09:07   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.554
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Micele , Jan van den Berge, zoals ik al schreef heb je dus de keuze tussen electro scooters die of even duur zijn als een 125cc scooter van een "merk", of fietsen met hulpmotor die de prijs hebben van een 50cc merkscooter. (of een 125cc Chinese meukbrommer)

En in alle gevallen een bereik waar een benzinebrommer eens mee lacht, tenzij voor de €XXXX extra optie aan accu genomen wordt, waarbij de beste laadtijden nog in enkele uren geteld word.

Neen, ik had gedacht/gehoopt dat doordat er een aantal grote firma's aan massaproductie beginnen te doen, de prijs al wat "redelijker" was geworden.
Helaas, het is nog niet zo.
Ik weet maar donders goed wat LiFePo4 accu's kosten per stuk. En hoeveel korting ik krijg per 100. Blijkbaar kan ik het redelijk goedkoop versieren, want een accupack voor zo'n electro 2wieler kost los meer dan't dubbele per watt dan ik er voor zou betalen.

Hetgeen het helemaal voor mij verknalde was bij de standen waar men de electro-dingen aanprees, waar ik echt technische informatie vroeg en "een technisch woordvoerder" kreeg, ik meer afwist van de spullen dan de mensen die me zouden moeten helpen.
Nu kan ik me voorstellen dat de personeelskeuze voor zo'n show-floor met andere criteria gebeurd, maar het was echt bedroevend.
Alsof je in een garage een auto gaat kopen, waar de verkoper net van zijn kameel is afgevallen...
Verwacht niks van verkopers he, Maddox, dat zijn geen ingenieurs he, ...

maar ik had ook de indruk dat ik de optielijst van mijnen auto beter kende dan de worst die mij er eentje probeerde te verkopen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 09:09   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.554
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Ik ken een bioboer hier in België die elektrische brommertjes verkocht. Reed 45 per uur, heb er op gereden, was zalig.
Als je wil geef ik je zijn email, ben niet zeker of hij ze nog verkoopt.
Ik heb ze deze zomer ook gezien aan het hotel waar ik logeerde, kon je met zo een ding rondrijden, zag er wel leuk uit, ... maar dat is voor een toerke door het dorp, ...

Niet om alle dagen mee door weer en wind te rijden, terwijl ge hem dan s avonds moet opladen, om de volgende dag weer te kunnen rijden, dat is een hopeloos gedoe, en na een paar jaar zijn uw batterijen gegarandeerd naar de bom.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be