Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2011, 12:48   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Eindhoven wel, Luik niet in deze lijst van intelligente regio's:

http://www.intelligentcommunity.org/...News&refno=582

Eindhoven, Netherlands. Eindhoven (a 2009 and 2010 Top Seven community) is a metro area containing the cities of Eindhoven, Helmond and Veldhoven, which has long been the industrial heart of the Netherlands. Recent decades have not been kind to manufacturing in developed nations, but Eindhoven has kept its edge through a model public-private program called “Brainport.” This has turned the region into an open innovation platform. Executing a strategy approved by its member organizations, Brainport works to identify their strengths, weaknesses, needs and gaps, then develops joint projects using ICT to meet social challenges, sharpen citizen skills and business competitiveness, and create business opportunities that keep the income in the region. This consistent effort has added 55,000 jobs to the economy in the past 10 years, lowered unemployment below the Dutch average in most years, nearly quadrupled high-tech start-ups since 2000, and helped the region weather the financial crisis.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 14:45   #2
Tavek
Banneling

Standaard

Het verbaast mij nu eens helemaal niet dat Nederland beter presteert op dat gebied als Belgie.

Werk in de R&D of wetenschap en je merkt het verschil behoorlijk snel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 15:29   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het verbaast mij nu eens helemaal niet dat Nederland beter presteert op dat gebied als Belgie.

In de rest van NL is het ook niet al te best.
Eindhoven heeft nu eenmaal Philips.
Oud 20 januari 2011, 15:40   #4
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Te veel Walen in Belgie
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 16:15   #5
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Geen enkele Duitse, Japanse, Chinese of Russische regio.

Allez, de Angelsaksen doen weer eens aan zelfbevrediging. Worden ze dat dan nooit beu?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 17:44   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Geen enkele Duitse, Japanse, Chinese of Russische regio.

Allez, de Angelsaksen doen weer eens aan zelfbevrediging. Worden ze dat dan nooit beu?
Allen landen (met uitzondering van Japan en in mindere mate Duitsland) die hebben gegokt op de zware industrie.
En eerlijk is eerlijk, heel veel elektronicaspeeltjes zijn bedacht in het NatLab in Eindhoven.
Een stad overgens waar ik niet eens dood wil worden gevonden, wat een ongezellige stad.
Zouden die Yanks Nederwiet soms als een hoogwaardig product zien ? Alle die rotzooi komt ook uit Brabant.
Oud 20 januari 2011, 17:46   #7
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Te veel Walen in Belgie
http://www.youtube.com/watch?v=Wx4lWfFZ2Y4
Oud 21 januari 2011, 11:38   #8
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
In de rest van NL is het ook niet al te best.
Eindhoven heeft nu eenmaal Philips.
Even vermelden dat NL nog steeds heeft:

SRON
TNO
NLR
Philips Natlab
en nog een hele resem onderzoeksinstituten....

Tzijn geen kleintjes....wat bvb de VITO wel is.
Oud 21 januari 2011, 12:00   #9
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even vermelden dat NL nog steeds heeft:

SRON
TNO
NLR
Philips Natlab
en nog een hele resem onderzoeksinstituten....

Tzijn geen kleintjes....wat bvb de VITO wel is.
Ik wil niks zeggen, maar is Philips niet onlangs gestopt met het geld pompen in onderzoek? Iets wat ik overigens zeer hard betreur.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 14:28   #10
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik wil niks zeggen, maar is Philips niet onlangs gestopt met het geld pompen in onderzoek? Iets wat ik overigens zeer hard betreur.
Ze zijn natlab aan het afbouwen ja.

De reden erachter weet ik niet direct, maar de economische realiteit zal wel zo erachter zitten ?

Philips deed onderzoek op topniveau, en het was zowat de beste plek om aan de slag te gaan in west europa als je natuurkundig ingenieur etc... was. In de VS had je zo Bell Labs dacht ik, ook een plek waar menig uitvinding is gedaan.

Grote onderzoekslabos van multinationals zijn vaak de geboorteplekken van innovatie. Veel kapitaal, veel kritische intellectuele massa en de wil om dingen gedaan te krijgen. Dingen die ontbreken bij bvb universiteiten.
Oud 21 januari 2011, 14:53   #11
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn natlab aan het afbouwen ja.

De reden erachter weet ik niet direct, maar de economische realiteit zal wel zo erachter zitten ?

Philips deed onderzoek op topniveau, en het was zowat de beste plek om aan de slag te gaan in west europa als je natuurkundig ingenieur etc... was. In de VS had je zo Bell Labs dacht ik, ook een plek waar menig uitvinding is gedaan.

Grote onderzoekslabos van multinationals zijn vaak de geboorteplekken van innovatie. Veel kapitaal, veel kritische intellectuele massa en de wil om dingen gedaan te krijgen. Dingen die ontbreken bij bvb universiteiten.
Ik vind het vrij vreemd. De economische realiteit bij Philips is dat het daar wegens jarenlange zware herstructurering opnieuw vrij goed gaat. Dan zou ik denken dat ze opnieuw zouden investeren in het onderzoek naar nieuwe innoverende produkten waardoor ze hun marktpositie kunnen versterken. Ik vind het een gemiste kans voor Philips.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 15:15   #12
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind het vrij vreemd. De economische realiteit bij Philips is dat het daar wegens jarenlange zware herstructurering opnieuw vrij goed gaat. Dan zou ik denken dat ze opnieuw zouden investeren in het onderzoek naar nieuwe innoverende produkten waardoor ze hun marktpositie kunnen versterken. Ik vind het een gemiste kans voor Philips.
Ik denk dat het een enorm kostenplaatje met zich meebracht en dat het gewoon een slachtoffer was van de crisis.

Nuja op termijn gaan ze het voelen als ze minder gemakkellijk nieuwe producten op de markt kunnen brengen. Onderzoekers in China hebben namelijk niet hetzelfde niveau als die in Nederland.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be