![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
|
![]() Ok, dit wil ik toch even meegeven.
We gaan dus een km-heffing krijgen. In concreto vernam ik dat het ca. 10 cent per kilometer gaat zijn. Gewoon even rekenen : mijn vrouw gebruikt haar wagen voor 90 % om van en naar haar job als verpleegkundige te rijden. Ze doet ongeveer 20000 km per jaar. In concreto gaan we dus 2000 € aan additionele taksen gaan betalen. Gezien 90 % voor haar werk is mogen we dus stellen dat dit een bijkomende heffing op haar inkomen is van ongeveer ruw geschat 10 € per dag op een netto inkomen van 100 € is dit dus een additionele belasting van 10 % !!!!!! Dit kost ons dus ruwgeschat 200 € per maand zonder nog de andere kosten van de wagen te rekenen, zoals belastingen, banden, onderhoud, brandstof, aankoop etc. Ik wil hiervan wel eens een exacte berekening maken, maar dit zal ruw geschat ongeveer 250-300 € per maand zijn. De wagen kost ons dus ongeveer 500 € per maand om hoofdzakelijk te gaan werken. Ze verdient ongeveer € 1600 per maand, blijft dus nog 1100 € over. Als ze niet gaat werken, hou ik van mijn loon ongeveer 500 € netto meer over doordat zij ten mijne laste gaat komen. In concreto werkt zij dus fultime voorongeveer 600 € per maand. Daar moet ik dan ook nog de kosten voor opvang van de kinderen van betalen. Wel, ik denk dat mijn beslissing duidelijk is. Ze blijft thuis van zodra de maatregel definitief is. Ze heeft het in haar rug, dus ik ga proberen haar op ziekenkas te krijgen en met een beetje geluk haal ik wel een netto inkomen in ziekengeld van € 600 en dan komen we er zelfs beter uit doordat de kinderen niet meer naar de opvang moeten. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig. Los van mijn verhaal : tegenwoordig zitten met schulden voor een woning etc, de meeste gezinnen al met het water aan de lippen. Nog eens 200 € extra betalen (het hierboven beschrevene is nogal representatief qua inkomen en kilometers denk ik) kan ik me voorstellen dat heel veel gezinnen in problemen zullen komen. Gaat dit geen gevolgen hebben voor de insolvabiliteit van de gezinnen en een mogelijke crisis veroorzaken ? Denken die in Brussel eigenlijk wel nog na ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Ze denken na over hun torenhoge schulden die ze maar niet afgelost krijgen. En vervolgens verdelen ze die onder ons.
10 cent per km....serieus? Amai zulle...wat een afpersing!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Een gemiddelde benzine wagen heeft circa 10'000 km per jaar. Dat zou dus ongeveer 1000 euro rijtaks per jaar worden.
Een gemiddelde diesel heeft ongeveer 20'000 km per jaar. Dat zou dus ongeveer 2000 euro rijtaks worden. Maar hoe gaat men die gebruikte km's controleren? Via de keuring?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 22 januari 2011 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
|
![]() Communisme ten top. We mogen ook niet vergeten dat heel dit verhaal vooral ten berde gebracht werd door de Franstaligen die hun begroting niet rond krijgen en zich met de herziening van de financieringswet genoodzaakt zien tot dit soort maatregelen. En dan die lullen in de Vlaamse regering die zich mee op sleeptouw laten nemen. Jongens toch.
Eerlijk, het heeft feitelijk geen zin meer om nog te gaan werken. Heb een tijdje geleden eens de mogelijkheid gehad om in de VS te gaan werken. Moet dat toch eens serieus gaan overwegen. Laatst gewijzigd door Yves38 : 22 januari 2011 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
![]() Citaat:
Privaat bedrijven hebben hun ontdaan van werknemers door automatisering, handel met lageloonlanden en modernisering. Deze werknemers zijn door de staat overgenomen om armoede en criminaliteit te vermijden. Als de overheid 8 op 10 mensen moet financieren, dan kunnen we slecht over vrije markt spreken, we kunnen deze staat niet ontvetten zonder massaal armoede te creëren. Een overheid die niet beschikt over eigen productie middelen kan onmogelijk zelfbedruipend zijn indien ze 8 op 10 mensen moet financieren, er ontstaan schulden wat nu het geval en normaal is. De banken dreigden eerder met een delokalisatie van hun grootverdieners naar Azië, indien er te veel beperkingen zouden worden opgelegd. Indien privaat bedrijven geen participatie voor de samenleving dulden of ze verhuizen naar andere oorden dan is er maar één oplossing, de staat moet de productie middelen overnemen of er ontstaat massale armoede in onze samenleving en daardoor criminaliteit. Roger Blanpain: "Ons land zit aan de grond" http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4912206455.htm De grote productie middelen en hun eigendom moeten in handen komen van de staat: http://www.youtube.com/watch?v=8eYB_...ayer_embedded#! (° Moeten worden vermeden°) (* Moeten worden gepromoot*) · ° De narcotica-industrie: de grootste industrie ter wereld (jaar omzet 1.000 miljard Euro) · Het zijn de dealers in verderf en dood) · ° Wapenindustrie: (het zijn de handelaars in oorlog en de dealers in de dood) · Petroleumindustrie, °Sjeiks en andere immens rijke (omzet onbekend) (privaat verkwisting) · *Alternatieve energie, (*Wind & zon) · °Auto-industrie. · Chemische industrie. (°kunstmest) · Pharmaceutische industrie. (*preventie*) (Orgaanindustrie) · *De totaal geautomatiseerde industrie.* · Banken & verzekeringsindustrie. (° Kapitaalfondsen, wereldfondsen en ander fondsen) · Software industrie. · ° Immobilia industrie. · Mode-industrie. · Kleding confectie-industrie. · Voedingindustrie. · ° De gokindustrie in al zijn vormen: v.b Las Vegas ook wel eens de stad van de duivel genoemd, paardenrennen, casino’s enz. · De entertainment en cultuur industrie: filmsterren, zangers, idolen, topsporters film, enz · ° Hormonenindustrie (dealers in verderf en dood) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
|
![]() Een staatsgeleide economie is niet het antwoord. Het meest eenvoudige argument daartegen is dat degene die het staatsapparaat leiden, gewoonweg onbekwaam zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
![]() Citaat:
Jaarlijks gaan miljoenen privaat bedrijven bankroet door wanbeleid! Privaat is zeker niet synoniem voor perfectie, het liberalisme is voorbij! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
![]() De staat wordt momenteel geruïneerd door de overblijvende privaat bedrijven:
8 op 10 burgers worden momenteel gefinancierd door een staat die niet over eigen productie middelen beschikt, wat een serieuze handicap is voor de staat. Dagelijks komen er nog vele burgers bij door de technologische vooruitgang: automatisering, modernisering en robotisering en handel met lageloonlanden. 60 % van de consumptie producten komen uit woeker handel met lageloonlanden zonder eigenproductie, (China, India, Brazilië, Rusland enz.) zeer weinig inkomen voor de staat en enorme winsten voor enkele privaateigenaars. Geautomatiseerde bedrijven draaien 24 op 24 uur zonder werknemers voor de productie van consumptie middelen met zeer weinig of geen inbreng voor de staat, (de gemeenschap) en enorme winsten voor enkele privaateigenaars. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
|
![]() Citaat:
1.Ingewikkeld: >Elk voertuig verplicht op GPS 2.Eenvoudig: >Gewoon accijnzen op brandstof verhogen: wie meer rijdt verbruikt meer, zware wagens belasten het wegdek meer en verbruiken ook meer. Geen controle-infrastructuur nodig, geen gepruts aan de GPS mogelijk. Te simpel, zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
![]() Citaat:
· Er zijn jaarlijks op onze planeet een paar miljoen privaat bedrijven die bankroet gaan aan wanbeleid of andere, privaat is zeker geen synoniem voor perfectie. · Er zijn tevens ook staatsbedrijven die ongezond zijn door wanbeleid of andere. · De mens achter het beleid is belangrijk. Of nu een goede manager één van deze twee bedrijven bestuurd is niet belangrijk: 1. Staatsbedrijf, met als aandeelhouders: de samenleving. 2. Privaatbedrijf, met als aandeelhouders: de rijke privaat elite. Belangrijk is dus, goede en eerlijke managers en gemotiveerd eerlijk personeel. Besluit: Belastingsverlaging of de staat ontzien van haar financiële mogelijkheden zou tot enorme armoede leiden, er is dus geen andere mogelijkheid. De elite & jetset, slechts 0,2 procent van de bevolking verkrijgen 50 tot 60 % van de totale inkomens in ons land, deze parasieten zijn mede de oorzaak van een wereldcrisis die zijn gelijke niet kent. Deze kleine minoriteit houd al veel te lang onze wereldburgers in hun ban, tijd voor vooruitgang, vernieuwing en stabiliteit. Spijtig genoeg dat alle kapitalistische regimes uitlopen op een flop, anders konden we er misschien nog in geloven. Al wie de menselijke waarden misbruikt moeten we blijven bestrijden! Misschien een combinatie van beide systemen, (staatskapitalisme) moeten we zeker uitproberen, omdat tijden en mogelijkheden veranderden. Systemen mogen zich niet vastpinnen op één en dezelfde doelstelling maar moeten tolerant en flexibel zijn, economie moet een laboratorium van mogelijkheden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
|
![]() Citaat:
Lijkt hoe langer hoe meer op big brother toestanden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
![]() Citaat:
· De wereld van arme, werklozen, arbeiders en middenstand wordt volledig uit elkaar genomen, geanalyseerd en elke vorm van privaat leven wordt geschonden. · Laten we nu hetzelfde doen met de elite en jetsetwereld. · Neoliberalisme wil enkel de wereld van arme, middenstand en arbeiders ontrafelen, over elite en jetset wordt angstvallig gezwegen. · Door beide levensstijlen te openen en te analyseren kunnen we de weg naar een betere wereld organiseren en in praktijk brengen. Kapitaalsvlucht, de gestolen buit van de elite en jetset: Door het verplaatsen van enorme kapitalen naar de zelfgecreëerde belastingsparadijzen bloed België en de rest van Europa leeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bobke : 22 januari 2011 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
![]() Citaat:
1. Wegenvignet voor personenwagens. 2. Kilometerheffing voor vrachtwagens. (boven de 3,5 ton) De Vlaamse regering heeft vrijdag ingestemd met het akkoord tussen de drie gewesten over een wegenvignet voor personenwagens en een kilometerheffing voor vrachtwagens vanaf 2013. Het akkoord voorziet dat zware vrachtwagens (boven de 3,5 ton) vanaf 2013 in de plaats van het Eurovignet een kilometerheffing zullen moeten betalen. De prijs zal variëren in functie van de plaats en de afgelegde afstand. Het is de bedoeling dat de heffing minstens op de grote verkeer assen wordt ingevoerd. Het systeem zal worden ontwikkeld door een privé-bedrijf en zou werken op basis van satellietdetectie. Wegenvignet: Vanaf 2013 zullen ook personenwagens moeten betalen voor het gebruik van de weginfrastructuur via een wegenvignet, dat voor Belgen deel zal uitmaken van een hervormde verkeersbelasting. Die belasting zal dan bestaan uit het bedrag voor het wegenvignet en een variabel bedrag voor de externe kosten (milieukosten) van het voertuig. Ook buitenlandse voertuigen zullen vanaf 2013 moeten meebetalen voor het gebruik van onze wegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
|
![]() Citaat:
2. Iemand met meer dan een hersencel weet trouwens dat Hollanders hier komen tanken zonder hier te rijden omdat het hier goedkoper is. · De Holanders rijden België door zonder tanken. · Holanders komen in België tanken omdat het goedkoper is. Hebben Holanders wel meer dan één hersencel? |
|
![]() |
![]() |