Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2011, 16:50   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard Open VLD : 'Meer ruimte voor de treinen, minder voor de reizigers'

Afschaffing piekuurtreinen straft 20.000 reizigers Infrabel wil dertig treinen afschaffen om de stiptheid te verbeteren. De ingreep moet de Brusselse Noord-Zuidverbinding, een flessenhals die tot veel vertragingen leidt, ontlasten. Guido De Padt is verheugd dat werk wordt gemaakt van het verbeteren van de stiptheid, maar heeft ernstige bedenkingen bij de gekozen oplossing. “Het simpelweg afschaffen van treinen is een gemakkelijkheidsoplossing waarmee men 20.000 reizigers treft. Meer ademruimte voor de treinen, maar minder voor de reiziger.”

Volgens De Padt zullen misschien wel minder treinen door de Brusselse flessenhals moeten, maar zullen de pendelaars zelf daarvan niet gespaard blijven. Zij zullen terechtkomen in een oververzadigd aanbod, waardoor de trein- reizgers zullen vastlopen in een overlopende treintrechter.

De Padt vraagt dan ook dat de NMBS grondig onderzoekt over welke treinen nu precies door de flessenhals moeten en welke niet. “Een aantal treinen zouden als eindstation bijvoorbeeld het Noord- en Zuidstation kunnen krijgen. Daardoor moeten ze niet meer door de flessenhals en wordt die ontlast. Sommige reizigers kunnen hun weg dan verderzetten door over te stappen op het metronetwerk. Iets wat veel reizigers in de praktijk nu al doen. Op die manier wordt de flessenhals ontlast en wordt co-mobiliteit in de praktijk omgezet, terwijl de vervoerscapaciteit dezelfde blijft.”

VOOR MEER INFORMATIE

Guido De Padt, Senator


Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 16:55   #2
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
Afschaffing piekuurtreinen straft 20.000 reizigers Infrabel wil dertig treinen afschaffen om de stiptheid te verbeteren. De ingreep moet de Brusselse Noord-Zuidverbinding, een flessenhals die tot veel vertragingen leidt, ontlasten. Guido De Padt is verheugd dat werk wordt gemaakt van het verbeteren van de stiptheid, maar heeft ernstige bedenkingen bij de gekozen oplossing. “Het simpelweg afschaffen van treinen is een gemakkelijkheidsoplossing waarmee men 20.000 reizigers treft. Meer ademruimte voor de treinen, maar minder voor de reiziger.”

Volgens De Padt zullen misschien wel minder treinen door de Brusselse flessenhals moeten, maar zullen de pendelaars zelf daarvan niet gespaard blijven. Zij zullen terechtkomen in een oververzadigd aanbod, waardoor de trein- reizgers zullen vastlopen in een overlopende treintrechter.

De Padt vraagt dan ook dat de NMBS grondig onderzoekt over welke treinen nu precies door de flessenhals moeten en welke niet. “Een aantal treinen zouden als eindstation bijvoorbeeld het Noord- en Zuidstation kunnen krijgen. Daardoor moeten ze niet meer door de flessenhals en wordt die ontlast. Sommige reizigers kunnen hun weg dan verderzetten door over te stappen op het metronetwerk. Iets wat veel reizigers in de praktijk nu al doen. Op die manier wordt de flessenhals ontlast en wordt co-mobiliteit in de praktijk omgezet, terwijl de vervoerscapaciteit dezelfde blijft.”

VOOR MEER INFORMATIE

Guido De Padt, Senator


Bron: politics.be
Inderdaad. Als zoveel mogelijk treinen die langs Brussel-Noord of Brussel-Zuid aankomen die stations als eindstation krijgen, zouden er al een pak minder door de flessenhals moeten. En waarom Schaarbeek niet opwaarderen als eindstation voor veel van die treinen?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 17:10   #3
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Inderdaad. Als zoveel mogelijk treinen die langs Brussel-Noord of Brussel-Zuid aankomen die stations als eindstation krijgen, zouden er al een pak minder door de flessenhals moeten. En waarom Schaarbeek niet opwaarderen als eindstation voor veel van die treinen?
ho leuk! Schaarbeek opwaarderen tot nieuw jacht- en roofveld voor verrijkertjes! die gaan dat graag horen.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 4 februari 2011 om 17:10.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be