![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
|
![]() http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4940974649.htm
"Uit een internationale studie blijkt dat Vlaamse scholieren niet goed scoren op democratische attitudes. Als we onze kinderen willen voorbereiden op de toekomst, dan moeten ze leren met andere culturen samen te leven. Als kinderen en jongeren kunnen zien waar hun Marokkaanse klasgenootjes vandaan komen, kunnen ze hen beter begrijpen. De uitwisselingen kunnen er ook voor zorgen dat hun Marokkaanse klasgenoten zich hier beter integreren"Ik mag toch veronderstellen dat ze die studie onder VLAAMSE scholieren dus enkel onder VLAAMSE autochtonen hebben gehouden? Iedereen weet dt Marokkaanse scholieren wèl goed scoren op democratische attitudes nietwaar? Daarom dat de kinderen nu ook in Marokko moeten gaan leren hoe ze moeten integreren? --------------------------- ‘Uitwisseling naar Marokko maakt scholieren toleranter'
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=JQ35Q7L5 zoals in Thuis? waar de Marokkaan wèl met de vlaamse vrouwen aan de haal mag gaan, maar waar het zelfs niet uitspreekbaar is dat de vlaamse jong met een moslima kennismaakt? Toch leuk dat ze gedurende drie dag zo goed "in de groep worden opgenomen, ook al zijn ze niet-moslim" hé? Waarschijnlijk hebben ze zelfs niet begrepen wat er gezegd werd nietwaar? ----------------- Op wiens kosten gebeurt dit integratieprogramma in Marokko nu weer Mijnheer Smet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Banneling
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
|
![]() Citaat:
Citaat:
‘Sommige leerlingen van Marokkaanse origine hebben nogal een verkeerd beeld over hun eigen land van herkomst. Ze denken bijvoorbeeld dat alle vrouwen er een hoofddoek dragen. Dat komt omdat in bepaalde gemeenschappen in België het dragen van de hoofddoek strikt wordt geïnterpreteerd. Maar in Tafersit was dat lang niet altijd het geval. Sommige meisjes dragen er zelfs bewust een minirokje', zegt Letens.en We kunnen leren van elkaars pedagogische inzichten', zegt Smet. ‘Marokko heeft een heel jonge bevolking. Het is van belang om het onderwijs daar te versterken.' Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
|
![]() Citaat:
Maar als ze naar marokko gaan op uitwisseling dan léren ze de democratische waarden blijkbaar. We kunnen leren van elkaars pedagogische inzichten', zegt Smet. ‘Marokko heeft een heel jonge bevolking. Het is van belang om het onderwijs daar te versterken.'waarom moeten WIJ (met ons gebrek aan scholen en plaatsen) het MAROKKAANSE onderwijs gaan versterken? Geld over mijnheer Smet? Citaat:
zou dit nu over vlaamse autochtone kinderen gaan, die ginder moeten gaan leren hoe ze best met marokkaanse kinderen om kunnen gaan en zich zo beter kunnen integreren in een klasje met 17 marokkanen en 3 vlamingen? Of zou het gaan over die 17 marokkanen die ginds in marokko moeten gaan leren hoe een échte marokkaan zich gedraagt zodat ze hier aan de vlaamse kindjes kunnen tonen hoe ze zich tegenover marokkanen moeten gedragen? volgend jaar gaan ze leren hoe ze met turkskes moeten omgaan? (dat gaat moeilijk worden, want het zoontje van mijn turkse vriend is dringend moeten gaan lopen uit een verrijkt schooltje met hopen brave marokkaantjes. Marokkanen en turken integreren niet zo goed met mekaar. 't is dat ze toch een beschermde soort behoren, of je zou bijna durven zeggen dat het racistische xenofoben zijn. Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 2 februari 2011 om 11:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Banneling
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
|
![]() Citaat:
Citaat:
Goed onderwijs is de basis van ontwikkeling, betere levensstandaard, groeiende economie,.... Daar ben je toch niet tegen? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
|
![]() Citaat:
Allen naar Afrika (allez, de witten dan hé, de zwarten mogen blijven, we gaan niet deporteren hé) en de rest naar Noord Korea. Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 2 februari 2011 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
|
![]() Citaat:
En je antwoordt niet op : Dat is toch in ieders voordeel dat onderwijs overal versterkt wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Banneling
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar nee, ik zeg net dat we ook in Noord Korea, Nigeria Burkina Fasso, en in feite ook in Senegal en de Ivoorkust om Congo niet te vergeten en laten we wel wezen zeker in Zimbabwe het onderwijs moeten gaan versterken. Toch? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
|
![]() Het verbaast me dat je nog niet over die "uitwisseling" hebt gezegd.
In mijn tijd was uitwisseling : een klas van hier gaat een weekje naar een school in Italie om daar Italiaanse kinderen te leren kennen, en een tijdje later komt diezelfde italiaanse klas naar hier om hier vlaamse kindjes te leren kennen; We gaan dus nu marokkaantje naar marokko sturen (met ook nog drie vlamingskes erbij die geen democratische begrippen meer kennen) om marokkaantjes te leren kennen, en de maand nadien komen de marokkaantje naar hier om hier de marokkaantjes te leren kennen (ik denk niet dat de drie vlaamse kindertjes die marokkaanse kindjes bij hun ouders gaan opvangen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
|
![]() en kijk: blijkbaar zijn er toch nog mensen die mijn standpunt hierover delen:
Gevonden op: http://blog.seniorennet.be/angeltjes....php?ID=844174 Vlaams onderwijsminister Pascal Smet heeft een ontdekking gedaan : een deel van de Marokkaanse jongeren die normaliter schoolplichtig zijn, hebben soms problemen met hun identiteit en met de moeilijke leefomstandigheden die wij hen in Vlaanderen (en Brussel) opleggen. Wij hadden nog nooit gehoord over deze problematiek, tenzij sporadisch, een of ander opgeklopt verhaal door een onwillige journalist met slechte intenties. De Marokkaanse jongeren leven in een duale werkelijkheid, aldus Pascal Smet. Zij blikken terug naar een verleden van-horen-zeggen in hun échte vaderland, waar de vrouwen gesluierd en discreet rondlopen en waar de mannen in rustige vastheid genieten van het leven in de schaduw van een palmboom, lurkend aan de waterpijp, de mekkerende kudde schapen tevreden overschouwend. D�*t geromantiseerde beeld, heeft Smet vastgesteld, beantwoordt niet aan de realiteit. Marokko is een moderne democratie, de meisjes zijn soms mini-gerokt, de mannen werken hard voor hun gezinnen en het leven van elke dag verloopt op het ritme van het gebed tot allah en een diep respect voor de keuning wiens woord, wet is. Wat een verschil, mijmert Smet, met onze wrange samenleving, onze grijze, kille luchten, de jacht op welvaart en bezit, politici die de pers misleiden met dossiers waarop ze eigenhandig "curieuzeneuzemosterdpotten" schrijven, het neerblikken van de bange blanke man op de rijke culturen die hem omringen, de onwil van vele witte kinderen om begrip op te brengen voor de naar tolerantie hunkerende vreemde jongeren. Het zijn erbarmelijke tijden en het is onze taak (dixit Pascal) ons dieper in te leven in de wereld die beheerst wordt door de vreedzame islam. Smet heeft vernomen dat sommige scholen er op uit trekken naar Marokko, in een soort uitwisselingsprogramma of onder het mom van een schoolreis. Het moet niet altijd Athene, Rome of Londen zijn, die steden met hun oudbakken Westerse cultuur. Klassen met veel Marokkaanse kinderen gaan voor een tijdje naar ginder, zodat de jongeren met het leven aldaar kunnen kennismaken. Dat is ook verrijkend voor de enkele witte kinderen die zich in het gezelschap bevinden : zij zullen hun vooroordelen thuislaten en overtuigd geraken van de verrijking van de islamitische samenleving. De minister zal een aparte dienst opzetten om de scholen die een dergelijk initiatief willen nemen, bij te staan in de organisatie. Want in Marokko zelf is men niet tuk op al die vreemde snuiters die plots komen binnendringen in het plaatselijke leven : er is geen behoefte aan kennismaking met verbasterde uitwijkelingen, die de rustige vastheid komen verstoren. De administratieve moeilijkheden en belemmeringen voor dergelijke uitwisselingsprogramma's zullen met plezier op de schouders genomen worden van het Vlaams ministerie voor onderwijs. Er schuilt nochtans een addertje onder het gras : waarom enkel voor Marokkaanse kinderen ? Wat met de andere prachtige nationaliteiten. Wij kunnen ons niet voorstellen dat de heer minister discriminatoire maatregelen zou treffen. Waarom geen afdelingen van ons departement van onderwijs vestigen in de vele Prachtlanden die ons hun inwoners afstaan ? Bron : de Standaard Savat --------------------------- zou Smetje mee durven gaan? Ze hebben ginds nl. de" democratische gewoonte" om homo's van de hoogste toren naar beneden te kieperen heb ik me laten vertellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
|
![]() Citaat:
Angeltjes, ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
|
![]() Die internationele studies maken zichzelf een beetje belachelijk. Belgie is toch een voorbeeld van democratie?
Om mensen toleranter te maken hoeven ze niemand naar marokko te sturen, als de marokannen hier al een gemeenschappelijke taal zouden spreken zouden we veel verder staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
Geregistreerd: 24 januari 2011
Locatie: heist hoog op den berg
Berichten: 348
|
![]() De ouders dragen de verantwoordelijkheid. Er is iets mis in de samenleving. Kinderen naar Marokko sturen om hier een betere integratie te verkrijgen.
Laatst gewijzigd door Serenity : 2 februari 2011 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Banneling
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
|
![]() Citaat:
Het is van belang om het onderwijs daar te versterken.'Ben jij niet capabel om iets correct weer te geven? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 2 februari 2011 om 14:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
|
![]() Citaat:
Maar een standpunt copiëren van de bejaarden-site van het VB heeft hier in de discussie geen waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
|
![]() bejaarden hebben geen standpunt? of het standpunt van bejaarden is quantité négligeable?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
|
![]() Citaat:
http://www.hivo.be/het%20is%20voorbij.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Banneling
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
|
![]() Citaat:
Hij gaat een samenwerkingsakkoord afsluiten om een uitwisselingsprogramma op poten te zetten (maar heeft weinig respons gekregen). Hoe gaat Smet GINDS daarmee het onderwijs versterken aub? Citaat:
Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 2 februari 2011 om 15:11. |
||
![]() |
![]() |