![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Pitbull bijt boreling dood
Een pitbull heeft een boreling doodgebeten in de VS. ![]() Het drama had plaats in Jacksonville in de staat Florida. De kersverse moeder had haar vier dagen oude baby alleen achtergelaten bij de hond. Het dier hapte toe en het drama was in enkele seconden gebeurd. De politie en de dienst Kind en Familie van de staat Florida zijn een onderzoek begonnen. Ze willen weten hoelang de baby alleen gebleven is. "Het onderzoek moet uitmaken of het gaat om verwaarlozing, mishandeling of een tragisch ongeval", aldus woordvoerder John Harrell van Kind en Familie. Volgens het baasje is de hond nooit agressief geweest tegen familieleden. Intussen drukt de kinderbescherming ouders nog eens op het hart om voorzichtig om te springen met kinderen in het gezelschap van honden. "Dit is heel tragisch en we betuigen ons medeleven aan iedereen die de baby gekend heeft", aldus Harrell. Over twee weken moet het rapport van de dienst klaar zijn. Intussen werd de pitbull afgemaakt. (vsv) http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ing-dood.dhtml Heel erg, maar sorry. Hier staat mijn verstand echt stil. Wie laat nu in hemelsnaam een kind van VIER DAAG nu bij zo een monster achter? Waar zit het verstand van die moeder? ![]() ![]() Alleen al als ge de kop van dat beest zit krijgt ge schrik. Ik heb 2 honden gehad, herder en labrador, ben niet bang voor hond. Maar zo een gast loop ik met een heeeeel grote boog omheen.
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 14 februari 2011 om 22:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier gaan mijn haren van omhoog staan. Welke verantwoorde ouder laat zijn kind nu alleen met een hond ongeacht het ras?
Dat is vroeg of laat om miserie vragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als ge uw kind van 4 dagen al alleen achterlaat, zal dat ook wel iets zeggen over de opvoeding van die hond.
Klotemensen.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit soort van honden moeten voorbehouden zijn aan mensen die weten wat ze in huis hebben en er mee om kunnen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het in dit geval gaat om onbekwame mensen. Ik denk dat de moeder simpelweg op van de stress was en daardoor deze fout maakte. Sorry, maar zo dom kan iemand niet zijn dat hij of zij zo een gevaarlijk dier alleen bij een kind laat.
Laatst gewijzigd door Demper : 14 februari 2011 om 22:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dit is wel een heel grote fout eh. Ge kunt evengoed uw kind op de stoof leggen en later zeggen dat ge stress had en even een missingske deed.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die hond nooit eerder agressief gedrag vertoonde verschiet ik er niet van dat die moeder in een periode van verhoogde stress die fout maakte. Eigenlijk verschiet ik niet van dit artikel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar zet je een kind bij van 4 dagen oud. Dat kind is dus maximum 4 dagen daar, wellicht minder. Voor de hond een totaal nieuwe situatie die kan gepaard gaan met stress en jaloezie. Als je zegt dat ook het baasje wel eens stress kan gehad hebben, dan vergroot ook nog eens de kans op stress bij die hond, want die is daar gevoelig aan. En dat laat je alleen bij je kind? No way. Wil je je kind per sé alleen laten, gebruik dan de formidabele uitvinding 'DEUR' om die twee van elkaar te scheiden. Op m'n stage heb ik vooral gemerkt dat honden die volgens de baasjes 'doodbraaf' zijn serieus agressief kunnen worden eens de baasjes de deur uit zijn. Baasje weg = niet meer braaf. Moesten die mensen zien hoe hun hond doet op zo'n moment, ze zouden hun hond niet eens herkennen denk ik. Stressy situatie --> verdediging/ angst. Dit WAS voor die hond een nieuwe situatie. Er ligt daar een levendig kronkelding dat opeens alle aandacht krijgt en heel veel nieuwe geuren en gewoontes meebrengt. Die hond is van slag. Als je die mechanismen niet doorhebt, begin je best niet aan honden.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste fout dat we hier kunnen maken na zo een drama is om die moeder te veroordelen tot het domste wicht op aarde. Hier zit duidelijk meer achter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Sorry, maar dit staat toch wel op hetzelfde niveau qua onverantwoordelijkheid als uw pasgeborene alleen laten in het bad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is overigens absoluut niet de eerste keer dat een pasgeborene doodgebeten wordt door de anders heel lieve hond. En telkens is het: baby alleen gelaten terwijl de hond er aan kon. Je hoeft daarom niet uit huis te gaan, er zijn al baby's doodgebeten terwijl de moeder even een dutje deed of zelfs maar een douche nam.
Hond ALTIJD in andere, afgesloten ruimte steken als je een pasgeborene in huis hebt en je niet direct kan superviseren. Blijkbaar vinden sommigen het moeilijk zich in te leven in het hond-perspectief en zien ze niet hoe ongelooflijk stresserend die nieuwe situatie kan zijn. Je kan ook niet verwachten van een hond dat ze een baby aanzien als iets menselijks waar ze beter niet in bijten. Geldt ook voor kleine honden, een dwergpoedel kan serieus schade aanrichten aan een kind van 50 cm lang.
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() Dit soort artikels verschijnt elk jaar wel een keer.
Ouders die hun kind verliezen, zijn 1 van de ergste zaken die er bestaan, het bekritiseren of veroordelen van de verantwoordelijke heeft absoluut geen zin in deze situatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben daar totaal niet mee akkoord. Er zijn massa's kinderen die sterven of levenslang lijden door hetgeen hun ouders doen of net laten. Die mogen gerust op hun verantwoordelijkheid gewezen worden en indien nodig ook gestraft.
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beeld u in: een zwangere vrouw tegen haar chihuahua: "eeej ieniemieniewie je krijgt er straks een zúsje bij eh!' (zo met van die schrille toontjes terwijl ze het beest leek te aaien met haar neus). Als een vreemde aan de hond durft komen issie zijn vinger ongeveer kwijt (muilband, kleinste maatje, nodig). Proberen uitleggen dat kleine chichi mss wel eens agressief kan zijn tgo baby haalt geen donder uit want chichi, die zopas bijna je vinger had ingeslikt, zou dat nooit doen. Not good.
't kan ook omgekeerd, nl. dat de hond de baby als zijn bezit ziet en de ouders niet meer in de buurt laat. Niet hopeloos, maar wel zeer gevaarlijk als hij die bezitterigheid ook begint af te reageren op broer of zus van baby. Als baby heb ik zelf in zo'n situatie gezeten (zo vertelde men mij): hond van m'n tante, doodbraaf, nooit z'n tanden laten zien, begon met de tanden bloot naar iedereen te grommen die in de buurt van m'n wieg durfde komen. Dat is overgegaan, maar absoluut niét veilig. Niet voor de omstaanders, ook niet voor het kind. Honden neigen immers hun kroost naar hun nest te dragen, en je wil niet dat ze dat doen met je baby ![]()
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#20 |
Gouverneur
|