Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Welke partij verdedigd het best de belangen van de Joodse Antwerpenaars
De VLD 5 13,51%
De SP.A-SPIRIT 1 2,70%
Het Vlaams Blok 26 70,27%
De CD&V-NV.A 3 8,11%
GROEN 1 2,70%
Het Liberaal Appel 0 0%
De Liberale Alliantie 1 2,70%
Fervent Nationaal(FN) 0 0%
de B.U.B 0 0%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2004, 17:32   #1
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Een niet te onderschatten stemmenpotentieel in de Stad Antwerpen vormt nog altijd de Joodse gemeenschap grotendeels actief in de diamantsector. De VLD is steeds de uitgesproken partij geweest van de Joodse kiezer in Antwerpen maar vanaf het aantreden van Paars-groen in 1999 veranderde deze houding snel ten voordele van ondermeer het Vlaams Blok en later ook het Liberaal Appel. De anti-Israëlische acties mede opgezet door NGo' zoals 11.11.11, de wereldwinkels, en allerhande marxistische splintergroepen die nauwe contacten onderhielden met de volksvertegenwoordigers van AGALEV-GROEN, de belachelijke genocidewet en de zéér misplaatste stunts van Senator Q(Van Quickenborne) tijdens zijn bezoek aan wijlen massamoordenaar Yassin van Hamas en de vergelijking van Jean-Marie Dedecker van de Palestijnse vluchtelingenkampen met de nazi-uitroeingskampen van Auschwitz en Treblinka deden menig Joodse VLD-stemmers de wenkbrauwen fronsen. Een paar jaar later met de opkomst van de fundamentalist en oproerkraaier Dyab Abou Jahjah was de lauwe aanpak van de Belgische staat voor vélé Joodse VLD-kiezers een teken dat ze nu blijkbaar politiek dakloos waren geworden. Ware het niet dat het Vlaams Blok van deze situatie handig gebruik maakte om de voornamelijke Joodse VLD-kiezers te claimen tot groot ongenoegen van o.a VLD'er Marinower en SP.A'er Erdman. Meteen werden Marc Joris(columnschrijver voor de VlaamsBlokJongeren) en boegbeeld van de zogenaamde zionistische strekking binnen het VB en Guido Tastenhoye(ex journalist bij de GVA en vechtersbaas) op de proppen gehaald. Bij de laatste verkiezingen slaagde ze erin om blijkbaar wel vélé Joodse kiezers te bekoren mede door de goeie contacten met Henri Rosenberg die reeds herhaalde malen de Joodse gemeenschap opriep om voor het Vlaams Blok te stemmen als de enige overblijvende partij die Israël en de Joodse gemeenschap in bescherming neemt. Hoe moet het nu verder?? Hoe denken trouwens de meeste partijen in Vlaanderen over hoe men Joodse stemmen in het Antwerpse en in Brussel kan winnen voordat antidemocratische en antisemietische krachten als het Vlaams Blok en het Front National in brussel blijkbaar Joodse stemmen kunnen recupereren. Mijn mening is dat de VLD zich op vlak van buitenlandse politiek beter terug de Atlantistische Pro-USA en pro-ISraël kaart kan trekken inplaats van dictators en terroristen zoals Khadaffi en Arafat te ontvangen.

Graag jullie mening beste forumgebruikers:

De discussie werd reeds gevoerd op menig joodse fora:

http://membres.lycos.fr/consistoire/JoodsCordon3.html
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 17:39   #2
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

AEL natuurlijk. Dat zou pas een strategische stem zijn.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 18:35   #3
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams Blok tiens, de enige partij die iets wil doen tegen die islamitische ettertjes.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 18:43   #4
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Het Vlaams Blok tiens, de enige partij die iets wil doen tegen die islamitische ettertjes.
Is het Joods Probeem geen grotere prioriteit voor jou?
Ze bezitten de banken, de macht, het kapitaal, de VS...?

[size=1]grinnik[/size]
Oud 31 mei 2004, 18:45   #5
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:

[size=1]grinnik[/size]
Niet alles in één keer willen opruimen aub.
Oud 31 mei 2004, 18:59   #6
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W

[size=1]grinnik[/size]
Zéér interessant Guderian wat u nu hier op het forum laat blijken. De Joodse gemeenschap zal nu mss inzien wat voor vlees ze in de kuip zal hebben indien ze het Vlaams Blok méé aan een verkiezingsoverwinning zal helpen. Antisemieten zijn jullie en jullie zullen het altijd zijn.
Oud 31 mei 2004, 19:00   #7
Vlaanderen Boven

Standaard

Wat is je definitie van 'anti-semiet'? Ik ben tegen het gedrag van de Israelis (en de terreur natuurlijk) in Palestina. Ben ik ook anti-semiet?
Oud 31 mei 2004, 19:02   #8
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Citaat:

Zéér interessant Guderian wat u nu hier op het forum laat blijken. De Joodse gemeenschap zal nu mss inzien wat voor vlees ze in de kuip zal hebben indien ze het Vlaams Blok méé aan een verkiezingsoverwinning zal helpen. Antisemieten zijn jullie en jullie zullen het altijd zijn.

Ik weet dat het moeilijk is voor een VLD'er maar toch eens moeite doen om eerlijk te blijven: Ik spreek niet in naam van het VB, er zijn wel een aantal redenen waarom ik sedert meer dan 3 jaar geen lid meer ben.
Oud 31 mei 2004, 19:03   #9
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Wat is je definitie van 'anti-semiet'? Ik ben tegen het gedrag van de Israelis (en de terreur natuurlijk) in Palestina. Ben ik ook anti-semiet?
Dat hangt ervan af wat u bedoelingen zijn. Waarom spreekt u altijd over de ISraeli's en terreur maar waarom zwijgt u over de zelfmoordaanslagen van de Palestijnen en hun terroristenleider Arafat????
Oud 31 mei 2004, 19:06   #10
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat hangt ervan af wat u bedoelingen zijn. Waarom spreekt u altijd over de ISraeli's en terreur maar waarom zwijgt u over de zelfmoordaanslagen van de Palestijnen en hun terroristenleider Arafat????
Misschien omdat het nationalistisch verzet van de Palestijnen volledig gerechtvaardigd is?
Oud 31 mei 2004, 19:12   #11
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik weet dat het moeilijk is voor een VLD'er maar toch eens moeite doen om eerlijk te blijven: Ik spreek niet in naam van het VB, er zijn wel een aantal redenen waarom ik sedert meer dan 3 jaar geen lid meer ben.
Kom, kom nie rond de pot draaien. Iedereen weet dat zelfs de meest fervente VJM'er als de verkiezingen nadert ze'n Fred perry poloke in de kast gooit en mee affiches gaat plakken van het Vlaams Blok. Ge hebt in ieder geval in het Vlaams Blok gezeten dus dat zegt genoeg men dunkt.
Oud 31 mei 2004, 19:16   #12
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom, kom nie rond de pot draaien. Iedereen weet dat zelfs de meest fervente VJM'er als de verkiezingen nadert ze'n Fred perry poloke in de kast gooit en mee affiches gaat plakken van het Vlaams Blok.
Onnozelaar! De VJM zijn niet alleen partijonafhankelijk maar hebben ook standpunten die het VB niet deelt!

Citaat:
Ge hebt in ieder geval in het Vlaams Blok gezeten dus dat zegt genoeg men dunkt.
En dan? Dat was VROEGER! Leg uw uitspraak misschien ook eens voor aan Lucien Decoorne (alias Brugge Veilig en Leefbaar), die is tot voor enige jaren nog arrondissementeel bestuurslid geweest van het VB!
Oud 31 mei 2004, 19:21   #13
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Misschien omdat het nationalistisch verzet van de Palestijnen volledig gerechtvaardigd is?

Het huidige Palestina beste Guderian behoort toe aan het Joodse volk die reeds in deze contreien leefden lang voor er sprake was van Arabische aanwezigheid. Pas in 660 na Christus veroverden de Perzische troepen Jeruzalem en kwam de Arabische emigratiegolf op gang. Trouwens bij het ontstaan van IsraËl verhuisden vélé Palestijnen naar hun echte Palestijnse "staat" namelijk Jordanië....
Oud 31 mei 2004, 19:28   #14
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daar had ik het toch ook over?

Citaat:
en de terreur natuurlijk
, doelend op zelfmoordaanslagen...
Oud 31 mei 2004, 19:28   #15
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kom, kom nie rond de pot draaien. Iedereen weet dat zelfs de meest fervente VJM'er als de verkiezingen nadert ze'n Fred perry poloke in de kast gooit en mee affiches gaat plakken van het Vlaams Blok.
Onnozelaar! De VJM zijn niet alleen partijonafhankelijk maar hebben ook standpunten die het VB niet deelt!

So what??? Is dat een reden waarom het VJM géén affiches zouden plakken voor het Vlaams Blok?? Trouwens u kent dan toch wel Steven Bosselaers jarenlang bestuurslid van het Vlaams Blok-Mechelen en jarenlang 1 van de dragende figuren binnen de VJM.

Citaat:
Ge hebt in ieder geval in het Vlaams Blok gezeten dus dat zegt genoeg men dunkt.
En dan? Dat was VROEGER! Leg uw uitspraak misschien ook eens voor aan Lucien Decoorne (alias Brugge Veilig en Leefbaar), die is tot voor enige jaren nog arrondissementeel bestuurslid geweest van het VB!
Ik heb niets te maken met Dhr Decoorne maar u zit hier eerst propaganda te maken dat de Joodse gemeenschap zou moeten stemmen voor het Blok om 2 lijnen nadien eigenlijk te wil zeggen: indien uw VB stemt, stemt u voor uw eigen ondergang....
Oud 31 mei 2004, 20:20   #16
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe denken trouwens de meeste partijen in Vlaanderen over hoe men Joodse stemmen in het Antwerpse en in Brussel kan winnen voordat antidemocratische en antisemietische krachten als het Vlaams Blok en het Front National in brussel blijkbaar Joodse stemmen kunnen recupereren.
1. het VB is zeker niet anti-democratischer dan de andere partijen, eerder het tegenovergestelde (bindend referendum anyone?).
2. antisemietisch? gelieve dat dan hier even te staven want ik heb nog geen oproepen tegen de joden gezien van de kant van het VB, wat van de VLD bvb minder gezegd kan worden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 20:25   #17
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
2. antisemietisch? gelieve dat dan hier even te staven want ik heb nog geen oproepen tegen de joden gezien van de kant van het VB, wat van de VLD bvb minder gezegd kan worden.
telt negationisme ook mee ?
Oud 31 mei 2004, 20:27   #18
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het huidige Palestina beste Guderian behoort toe aan het Joodse volk die reeds in deze contreien leefden lang voor er sprake was van Arabische aanwezigheid. Pas in 660 na Christus veroverden de Perzische troepen Jeruzalem en kwam de Arabische emigratiegolf op gang. Trouwens bij het ontstaan van IsraËl verhuisden vélé Palestijnen naar hun echte Palestijnse "staat" namelijk Jordanië....
Onzin! Er leefden overal in de Oude Wereld joodse minderheden, en ook daar. Waarom denk je dat de zionisten zelf zeer lang hebben getwijfeld over waar precies er een joodse staat moest komen. Men dacht ondermeer aan Patagonië en de streek van het huidige Uganda. De joodse staat is ontstaan in 1948 en dat was een kapitale fout.
Oud 31 mei 2004, 20:29   #19
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niets te maken met Dhr Decoorne maar u zit hier eerst propaganda te maken dat de Joodse gemeenschap zou moeten stemmen voor het Blok om 2 lijnen nadien eigenlijk te wil zeggen: indien uw VB stemt, stemt u voor uw eigen ondergang....
U moet eens leren onderscheid maken tussen wat ik zeg en wat het Vlaams Blok zegt. Kan u dat als liberaal, een onderscheid maken tussen 2 zaken? Ik weet dat we veel geduld moeten hebben met liberalen alvorens ze iets snappen, maar toch... Het Vlaams Blok vormt hoegenaamd GEEN bedreiging voor de joden in Vlaanderen. Wie dat ontkent, LIEGT!
Oud 31 mei 2004, 20:30   #20
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
telt negationisme ook mee ?
Of revisionisme, zoals ze het zelf zo graag verwoorden...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be