![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() het was allemaal nie waar! ze gingen nikske doen... en we willen helem�*�*l geen islamitische theocratie.... neenee DEMOCRATIE
Moslimbroederschap gaat praten met regering Egypte 06/02/11, 08u01 De Moslimbroederschap, de belangrijkste oppositiebeweging in Egypte, gaat onderhandelingen starten met verantwoordelijken van het huidige bewind. Ondertussen worden de Verenigde Staten ongeduldig over de politieke omwenteling in Egypte en vraagt vicepresident Joe Biden een concreet tijdsschema voor onderhandelingen. Volgens een woordvoerder van de Moslimbroederschap zijn er al contacten geweest en komt er vandaag een ontmoeting met vicepresident Omar Suleiman. Dat bericht de Britse zender BBC op zijn website. De bedoeling van de gesprekken is "te weten in welke mate de autoriteiten klaar zijn om de eisen van het volk te aanvaarden", staat er in een persbericht. Eerder lieten de Moslimbroeders nog weten dat ze geen deel wilden uitmaken van onderhandelingen. De beweging is één van de meest invloedrijke oppositiegroepen in Egypte, maar officieel is ze verboden. De Moslimbroederschap heeft al ontkend dat ze een islamistische staat wil maken van Egypte.(*) LEES VERDER EN VERHEUG U OP WAT KOMEN GAAT ((*)en wie dat nog gelooft moet dringend naar de dokter) En aan al de niet-islamofoben: goed nieuws hé mannen! plezant toch! Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 6 februari 2011 om 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Laten we ons even laven aan de wijze woorden van Hans Jansen.
Gematigd De islam leert dat de islam gematigd is. Dat moet u goed weten, want de komende weken zullen we door de vrienden en vriendinnen van de islam op de staatsmedia overspoeld worden met vertellingen over hoe gematigd het nieuwe islamitische bewind over God-weet-welk-Arabisch-land wel is. ‘Gematigd’ betekent in het spraakgebruik van de islam dan ook niet wat het in het spraakgebruik van de gewone Nederlander betekent. De nuttige idioten die reclame maken voor de islam weten dat natuurlijk prima, maar ze vinden het echt niet nodig dat u dat ook weet. ‘Gematigd’ betekent ‘volgens de regels van de islam’ en niet volgens die van het kapitalisme, zionisme, christendom, de vrijmetselarij of Amerika. De demonstranten uit de Arabische wereld die op CNN en de BBC-WS opgevoerd worden, vragen niet om een nieuwe regering, maar om een nieuwe orde. ‘Orde’ als in ‘Nieuwe Wereld Orde’, of als het liedje uit de Tweede Wereldoorlog dat mijn ouders graag zongen: ‘Nieuwe orde, lege borden, weinig vet, vroeg naar bed’. Het Arabische woord voor ‘orde’ is niZaam. Het hoort qua klanken in dezelfde groep als jihaad en hizjaab. Kijk – zo verrijkt de islam de Nederlandse taal moeiteloos. Onthoud dat woord niZaam goed, dan bent u niet afhankelijk van de politiekcorrecte ondertiteling of de voice over. Er zijn drie islams. Die van de koran, die van de sharia, en die van wat de moslims echt daadwerkelijk doen. De islam van de sharia wint al ruim een halve eeuw gestaag aan terrein. Een nieuwe orde in de islamitische wereld zal altijd betekenen: meer sharia. Geen hand willen geven en de hoofddoeken horen bij de islam van de sharia. De sharia is een gezond en krachtig systeem, dat geen behoefte heeft aan flauwekul als verkiezingen of wetgevende vergaderingen. Wel aan doodvonnissen voor niet erg scherp gedefinieerde misdaden als belediging van de profeet van de islam oftewel ‘blasfemie’; of voor het eveneens ruim opgevatte vergrijp ‘ontucht’, Arabisch zinaa; ook weer dezelfde groep als niZaam. Zo leert u spelenderwijs Arabisch, en hoe u zich gedragen moet. HansJansen http://hoeiboei.blogspot.com/2011/02/gematigd.html Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 6 februari 2011 om 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Angst is een slechte raadgever. Lees beter eens wat analyses van mensen die het midden oosten wat kennen. De vergelijking met Iran gaat niet op. Turkije is een beter model als voorbeeld van hoe een democratisch Egypte er zou uitzien. Er is geen reden om de Egyptenaren hun democratie te blijven ontzeggen!
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 februari 2011 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ontzeggen? ik ontzeg hen niks.
Ik vind vooral dat degenen die hier het regime van Moebarak ontvlucht hebben nu massaal terugmogen. de paar koptische christenen mogen blijven. brave mensen, constant vervolgd in hun islamitische heilsparadijs. Nee, laat die maar hier. Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 6 februari 2011 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Arabieren zijn geen Turken of Iraniers ook al delen dezen groepen in meerderheid hetzelfde geloof. Arabieren, ook al zijn ze weer in verschillende landen en culturen in te delen, zijn een primitief volk. Turken en Iraniers daarentegen niet, dat maakt dat democratie bij deze bevolingsgroepen ook mogelijk blijkt. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 6 februari 2011 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 februari 2011 om 15:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zitten bij die 59% en 60% ook de koptische christenen? Want die maken geloof ik iets van 10% van de Egyptenaren uit. En die hebben dagelijks te maken met religieus extremisme dat vooral uit de hoek van de moslimbroederschap komt. Het lijkt me dat die unaniem voor parlementaire democratie en tegen religieus extremisme zijn. Anders gezegd is 40-50% van de islamitische Egyptenaren niet voor parlementaire democratie en niet tegen religieus extremisme. Dat is bijna de helft. Ik vind dat nogal wat eerlijk gezegd. En echt hoopvol vind ik het ook niet. Ik denk dat als die moslimbroederschap aan de macht komt dat ze meteen het vredesverdrag met Israël gaan opzeggen en dat wij hier alvast extra bedden moeten gaan klaarzetten voor gevluchte koptische christenen.
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
de revolutie ook eerst gedragen door mensen die echte democratie wensten. We weten hoe het daar afgelopen is. Egypte heeft altijd een hele hoop trappen lager gestaan dan Iran. Je moet dus goed gek zijn als je denkt dat het daar beter zal verlopen. IK heb nooit echt hoop verloren voor Iran. Ze doen een paar zaken goed. Ze doen ondermeer , en dit is zéér belangrijk, aan geboortencontrole. Egypte? Vergeet het maar. Ze besnijden daar nog vrouwen als ze er even de kans toe zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ziet er helemaal niet goed uit. Maar het is niks. Onze politiek correcte landgenoten gaan zich kunnen verheugen! De islamisering zal zich voltrekken tot minstens al de mare Nostrum. tijd voor de reconquista zeker? Hoe zit het met de onroerend-goed prijzen in zuid Amerika? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ayatolla Khomenei wou ook geen islamitische republiek toen deze in 1979 als held terug naar Iran kwam.
Het idee al was zo zot als zijnde dat Belgie terug zou gaan naar de sterke koningshuizen van weleer en er met de ijzeren hand alles wordt bepaalt in Laeken en er overal posters komen te hangen van Albert & Philippe. En toch is Iran herdoopt in de meest extremistische interpretatie mogelijk van Shiitische islam.
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In een uitvoerige opinie in de Volkskrant vertelt Ayaan Hirsi Ali (07-02-2011) hoe zij in de ban raakte van de Moslimbroederschap in Nairobie. Zij geeft vervolgens haar mening over de ontwikkelingen in Nairobie, Iran en Egypte. Zij geeft de Moslimbroederschap in Egypte de grootste kans op een overwinning van de verkiezingen en zegt verder o.a.:
"Ja tegen islam, nee tegen sharia. [...] De Groene Beweging in Iran keerde zich in 2009 niet tegen een sterke man, maar tegen de sharia. ElBaradei en zijn aanhangers kunnen er niet genoeg op hameren dat een op de sharia gebaseerd regime de eigen bevolking onderdrukt en zich agressief opstelt tegenover het buitenland. En nu de bevolking haar onvrede uit over de werkloosheid, de stijgende voedselprijzen en de corruptie, moeten de seculiere groeperingen van Egypte laten zien dat onder een op de sharia gestoelde overheid deze wantoestanden alleen maar zullen verergeren. De Moslimbroederschap zal roepen dat een stem op hen een stem voor de wet van Allah is. De machtsposities in de regering zullen echter niet worden bekleed door God en zijn engelen, maar door mannen die zo arrogant zijn dat zij op de stoel van Allah gaan zitten." http://opinie.volkskrant.nl/artikel/...sharia//page/6 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zitten blijkbaar wel met de poepers in Israel. Dit hadden de zionisten nooit zien aankomen.
Hopelijk kan een moslimstaat Egypte de druk wat verhogen op Israel, zodat deze dan zijn greep op het midden-Oosten wat verminderd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() ![]() Ze gaan hun dictators vervangen door ayatollah's ! Welke " voordelen " gaan daar uit voortvloeien voor Europa en de rest van de westerse wereld denk jij ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is positief, beste dinges, omdat het de positie van de Moslimbroeders bij de betogende bevolking verzwakt. Overigens is het belang van Europa en de Westerse wereld op dit ogenblik m.i. ondergeschikt aan het belang van de Egyptische bevolking die voor het eerst uitzicht heeft op de mogelijkheid van een democratisch staatsbestel. Het kolonialisme kan dan misschien eens stoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() We hebben Israel nodig. Spijtig dat irak gevallen is. Sadam konden we ook altijd gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Washington Times, 03.02.2011 :
Citaat:
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/4158
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 februari 2011 om 05:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dus meneer(verbeter me als ik me vergis) droomt van een 2de Gaza. Een plaats waar de bevolking onderdrukt zal worden door haar eigen leiders. Waar toeristen massaal weg blijven,toerisme is eenmaal van de belangrijkste troeven in Egypte.En als ze de vredesakkoorden met Israel verbreken-in andere woorden conflict zoeken-weet je best-als Israelbasher- wat er zal gebeuren.En dat hoop ik dat je niemand toenwenst : noch de Israelis noch de Egyptenaren.Ik hoop idd dat ik me vergist hebt in je bericht ! Het zal trouwens ook slecht uikomen voor de Palestijnse Nationalisten. Want als Israel ziet dat een perfecte vredesakkoord zomaar vernietigd kan worden,is de kans voor vrede(als het uberhaubt kan) en een Palestijnse staat helemaal verdwenen. Ik hoop echt dat men in Egypte slimmer is en zonder goedkope haat gaan stemmen.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals Sharon het zo mooi zei : "Wij hebben de Palestijnse gebieden bezet, misschien geen leuk woord maar wel en feit" Citaat:
![]() |