![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Vandaag eisten N-VA jongeren aan het standbeeld van massamoordenaar Leopold II dat de Belgische genocide in Congo in het onderwijspakket wordt opgenomen.
Linda Mbungu (N-VA): "Wij willen dat in het onderwijs de kinderen de waarheid weten over de geschiedenis van Leopold II, wat hij in Congo heeft gedaan. We hadden graag excuses van de monarchie gekregen." (Radio 1 nieuws) http://www.radio1.be/audio/mp3/nie18-HB.mp3
|
|
|
#2 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Wat een prioriteit |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#5 | ||
|
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#7 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Minister-President
|
Goede actie! Gedaan met de hypocrisie!
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Burgemeester
|
Citaat:
Nee, ik pleit voor een politiek van nu voor morgen! De Scholen hebben een vrijheid in leerprogramma. De leerlingen moeten daar maar druk op de ketel zetten om hun thema behandeld te zien. Moet dat nu echt via regelneverij en wetjes enz..vastgelegd worden wat een leerkracht moet onderwijzen? Van demotivatie gesproken. Overigens lijkt het me eerder een natte droom van de Flaminganten dan een echte eis van de leerlingen om dit in het leerprogramma te zien. Of zullen we de medewerking van vooraanstaande Flaminganten aan het Nazi-regime ook opnemen in het leerprogramma? Man toch..;ontwaak en hou u bezig met de echte dingen des levens ipm "spielerei" |
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | ||
|
|
Citaat:
Juicht Belgen juicht, als je nog zulke verdedigers hebt. |
||
|
|
|
|
|
#12 | ||
|
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Banneling
|
Ik hoef de Vlaams-nationalisten geen raad te geven, maar als ik jullie was zou ik ophouden met die vuilspuiterij over een overleden vorst die in een heel ander tijdperk leefde. Jullie tonen nu zelf jullie eigen gebrek aan programma.
Het Vlaams-nationalisme begint steeds meer op Leopold II te lijken: dood en begraven. Maar eigenlijk is dat een belediging voor Leopold II, die dat niet verdient. |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Vanaf heden zijn onze langdurige werklozen "nazaten van een massamoordenaar".
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
|
|
|
|
|
#15 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#16 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#17 | ||
|
|
Citaat:
Pech dat België dat niet doet en 60 jaar na datum nog steeds amnestie weigert. Dus zo consequent is dat "hier en nu" niet. Opportunistisch van je, vind je niet? Wie niet leert van het verleden, maakt dezelfde fouten in het heden.
|
|
|
|
#18 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#19 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Misschien weten jullie dit niet hé... maar de BBC heeft er ooit es een documentaire over gedraaid... Het was weeral es Big LouLou (Michelke) die een verbod op die uitzending eiste... zijn eis werd niet ingewilligd... maar euh er werd wel flink geknipt en geplakt... Zo is het stukje band verdwenen waarop stond dat Leopold II nog erger was dan Hitler. Nog steeds proud to be a (fucking) Belgian? Oja voor mij mogen de kinderen ook gerust leren dat die andere koning niet zomaar van een rots gevallen is... het is een publiek geheim dat er een gaatje in zijn kop zat... een kogeltje. [typfoutje |
||
|
|
|
|
|
#20 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|