![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Vandaag moest ik naar het postkantoor, en ondanks dat er een staking was (ik was het initieel eigenlijk vergeten), was het kantoor toch open. Ik kon het toch niet laten om even te polsen naar de staking. De jongen achter het loket vertelde mij dat er eigenlijk daarvoor al gestaakt was, en dat hij het helemaal niet eens was met deze staking, en daarom kwam werken.
Daarna las ik in de krant dat de verdeelcentra in sommige provincies "geblokkeerd" werden. En toen dacht ik terug aan de jongen achter het loket. Waarschijnlijk zullen er in de verdeelcentra ook wel mensen zijn die niet akkoord zijn met de eisen of met de staking. Maar hun stem wordt niet gehoord, omdat er enkele criminele heethoofden hen verhinderen om te gaan werken. Een staking is een signaal naar de werkgever, dat een meerderheid van de werknemers echt niet meer verder kan met de eisen die hij stelt. Daarom moet elke werknemer zelf kunnen beslissen of hij/zij er aan deelneemt. Door blokkeringen of pikketten, wordt een staking dus nutteloos/ongeldig, want je weet niet wie en hoevelen er echt achter de staking staan. Wordt het daarom geen tijd om vanuit de overheid eens op te treden tegenover zo'n blokkeringen/piketten? Akkoord - stakingsrecht moet er zijn, inclusief de protectie van je job als je staakt. Maar op het moment dat je anderen hun recht ontneemt op een andere mening, dan verlies je volgens mij alle rechten, en ben je vogelvrij. Desnoods moet de politie maar tussenbeiden komen en met rubber kogels het gespuis dat een democratische keuze belemmert uit de weg ruimen, zodat een staking echt de mening van de mensen vertegenwoordigt. Iemand een andere mening ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Criminele heethoofden?? Heethoofden zou eventueel kunnen volstaan voor mij. Rubber kogels en gespuis?? En die zouden dan jouw democratie moeten bevestigen?? In welke wereld leef jij eigenlijk? Ooit gehoord van solidariteit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Democratie kan alleen bestaan als iedereen zijn mening kan naar buiten brengen. Solidariteit is uiteraard mooi, maar het is vanuit de grond iets dat je niet kan verplichten, maar vrijwillig moet zijn : dat kan door pamfletten rond te delen en op te roepen door staking omdat bijvoorbeeld een bepaalde groep benadeeld wordt. Mijn punt is dat de mening van een bepaalde groep nu vernietigd wordt door een harde kern. Een echt antwoord heb ik nog niet gekregen : vind je het correct dat anderen hun mening (die wel willen werken) niet naar buiten kunnen krijgen, omdat ze hardhandig worden verhinderd om te werken. Als je tot hiertoe aanvaarde maatschappelijke rollen zou omdraaien, dan zou het er op neerkomen dat de stakers die beslissen om thuis blijven, hardhandig naar het werk zouden gesleurd worden door de mensen die wel willen werken. Dat zou je waarschijnlijk toch ook niet aanvaarden? Een ander voorbeeld als het nog niet duidelijk is : ik ben verantwoordelijk voor de toegangscontrole van een fabriek van 10.000 mensen, die eigenlijk wel vrij te vreden zijn over hun baan. Opeens eis ik een porsche als bedrijfswagen en 5000 euro opslag per maand. De directie is niet akkoord, dus ik sluit de deuren en zorg dat de 10.000 mensen niet meer binnen geraken (ik heb die macht nu eenmaal, naar analogie van de heethoofden die er voor zorgen dat de rest niet kan komen werken). Naar de buitenwereld lijkt het alsof 10.000 mensen achter de staking staan. De realiteit is dat ik alleen achter mijn ridicule eis sta, en de staking dus volledig onterecht is. Daarbij wil ik helemaal niet zeggen dat de staking bij de post onterecht was, eerlijk gezegd heb ik geen weet over die achtergrond. Wat ik wel kan zeggen, is dat de heethoofden die de sorteercentra blokkeerden, het nut van de staking tot nihil hebben herleid, want ik weet nu niet of de meerderheid van den mensen die niet zijn kunnen komen werken, al dan niet achter hun eis staan, of gegijzeld zijn door een bende heethoofden. Vandaar kan ik een blokkade langs geen kanten als "solidariteit" bekijken, en vind ik het terecht als de overheid zou ingrijpen bij acties van zo'n heethoofden. De heethoofden zouden immers gewoon propaganda kunnen voeren, informatie uitdelen, en dan zou men op de dag zelf wel merken wie er akkoord is met deze standpunten. Jij vraagt of ik al van solidariteit hebt gehoord. Vraagje : op welke manier definieer jij "solidariteit" dan, als het een verplicht opgelegde mening is door een bepaalde groep? Laatst gewijzigd door Tommeke : 11 februari 2011 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als dat niet zo was zou niemand staken. Hoe zou je die anti-stakers dan heten? (omdat ze dus willen werken). Dan kan ik ook zeggen dat het "bijna-criminelen" zijn. Waarom willen ze dan zo graag gaan werken tijdens een staking? Omwille van hun mening? Is dat dan de manier om hun mening te uiten? Als je neutraal wilt blijven in zo'n geval dan blijf je liever thuis. (Je wordt toch betaald.) Ofwel wil je graag heibel en ga je "werken" Ofwel heb je gewoon schrik voor de baas. Citaat:
die mening hard maken. En de werkelijke mening en reden om te gaan werken ken ik niet. Die van de stakers wel. Waarom gaan die werken? Ik zie dat alhoewel het simpel klinkt, eerder als een provocatie. Nog eens: waarom willen die gaan werken. Citaat:
![]() Zou ik ook dom vinden. En dat zou een mening hard maken zijn wat jij trouwens ook niet goed vindt. [/quote] Citaat:
Het begint met Europa die eisen oplegt. De Post moet afgeschaft worden en privé worden ten koste van alles. Zo is het en niet anders. De baas van de Post voert dit (langzaam aan) in door bijv. hulppostbodes aan te stellen aan slechte lonen en andere voorwaarden. Dat zorgt voor miserie en onrust en heibel. En dat zorgt bovendien voor tweedracht ook tussen personeel. En dat geeft juist deze staking zin... Deze staking is voor het goede van iedereen. En als men dat niet beseft dan vind ik dit oerdom. En mensen die dan nog willen gaan werken vind ik egoïsten. Ofwel zijn ze nog dommer dan ik dacht ![]() En met domme mensen valt niet te redeneren ![]() Citaat:
![]() Hoe beter de informatie hoe beter jij je een mening kan vormen. Citaat:
Juist dat is het probleem. Ook vandaag de dag in de maatschappij. Ik merk het bijna dagelijks. Iedereen is met zijn eigen bezig. Mensen verdragen minder en minder van elkaar. Men hakt in op alles wat sociaal is en op de zwakken enz. enz. Citaat:
Iedereen heeft zijn mening en meestal sta je daar alleen mee. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tommeke heeft nog nooit een rubberkogel van dichtbij gevoeld of gezien?
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom zou je in godsnaam heibel willen als je tevreden bent met wat je hebt en je taak wil uitvoeren? Zoals reeds gezegd, de persoon waar ik in het postkantoor mee praatte, was vrij tevreden over wat hij had, en sprak eerder zijn ongenoegen uit over de staking. Gelukkig voor hem, werd zijn recht om te werken hem niet ontnomen. Niet noodzakelijk dus, zie hierboven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Blijkbaar heb je toch een ander idee over solidariteit dan ik. Ik wens zelf te bepalen of ik solidair kan zijn, en ik wens ook dat iemand anders dat voor mij kan bepalen, zodat iedereen onafhankelijk kan bepalen wat de *meerderheid* denkt. Stakers hardhandig verplichten om te werken zou volgens jouw definitie ook "solidariteit" zijn vanuit het ander standpunt bekeken, vanuit het standpunt van diegenen die wel tevreden zijn over hun baas. En dat is nu net wat ik niet "solidariteit" noem. Laatst gewijzigd door Tommeke : 12 februari 2011 om 01:36. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Het ging eerder om het feit dat stakers vaak redelijk op een onfrisse en niet echt geweldloze manier anderen verhinderen om te doen waar ze recht op hebben. Daar wordt helaas nooit op gereageerd, en daar zou iets moeten tegen gedaan worden. Laatst gewijzigd door Tommeke : 12 februari 2011 om 01:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Vlot en makkelijk om te lezen ![]() (slecht één ongelukje gevonden > terrecht) Ik heb de staking meegemaakt van de mijnwerkers in Zwartberg (1966). http://nl.wikipedia.org/wiki/Steenko..._van_Zwartberg De rijkswacht heeft zich daar verdedigd en schoot twee mijnwerkers dood. En dat waren geen rubberen kogels. Die werkwilligen van nu zijn watjes Tom ![]() En de stakers van toen waren solidair en gaven zelfs hun leven... Je moet absoluut alles eens lezen. Gelukkig is alles erop vooruit gegaan: kalmer en beter overleg. Ik schrijf dit nu en twijfel of dit wel de beste manier is om resultaten te bekomen. Onze Waalse medemens ging er veel harder tegen aan. En waar wordt nu het meeste overleg gepleegd en zijn er de meeste stakingen? In Vlaanderen Tom. Omdat HIER nog mensen werken en in Wallonië klein pierke van een uitkering moet leven. Ik zeg niet dat die niet willen werken. Mijn punt is dat mijnwerkers weten wat solidair zijn is. Onder de grond waren ze van elkaar afhankelijk en daar werd helemaal niet moeilijk om gedaan. Iedereen was er gelijk. En iedereen had zijn eigen mening Tom... bovengronds. Maar als het erop aankwam dan stond iedereen klaar voor iedereen. Zowel boven de grond als diep beneden. En moet je nu eens kijken. De meesten mensen gunnen elkaar niet het licht in de ogen. Het is allemaal ikke en rest kan stikken. Ik kan blijven argumenteren Tom maar dat zou te lang duren ![]() Er is nog weinig verenigingsleven en kijk wat onze kinderen allemaal "moeten". Stel je kiest om niet solidair te zijn. En anderen halen voor jou de kastanjes uit het vuur. De werk-voorwaarden worden beter of nadelen worden weggewerkt in het bedrijf waar jij werkt. Zeg je dan dank u tegen de stakers? ![]() Je zou dan kiezen wat voor jou het beste is en dat heeft niet veel te maken met een mening hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de threadstarter heeft belachelijk veel geluk.
In mijn buurt is er niet eens een postkantoor meer. Bij aangetekende zendingen moeten die goed uitkomen dat ik een dag thuis kan zijn om die af te halen binnen de 14 dagen of ik ben ze kwijt. De afgelopen jaren is het bij de post serieus neerwaarts gegaan en mensen 'werk' laten doen waarvoor ze een hongerloon krijgen is gewoon onmenselijk.
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ofwel verdient een ongeschoolde of nauwelijks geschoolde een klein beetje meer dan een dopper. De twee tegelijk is logisch onmogelijk
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb me enkel de moeite genomen omdat ik denk dat TS en met zijn mening ![]() ![]() Mijn opa was postbode. Heb nog een foto van hem uit 1929... Mijn pa was postmeester en 2 ooms waren ook postbodes. Ik weet er dus een beetje over he. Maar ook zonder dit blijf ik voor iedereen gelijk als het dit thema betreft. Ze maken de beroepen kapot en de werknemers ook. Volwassen mannen zien wenen... (TNT Nederland) is niet om aan te zien. En zo gaat dat hier ook worden. Voor zover het nog duurt is goed dat hier in groep wordt gereageerd. (werknemers + vakbonden) De smeerlapperij zit in Europa> liberaal en anti-sociaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ofwel worden lonen boven de 3 000€ afgeschaft en is er voldoende voor iedereen.
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Wie gaat er dan vijf tot tien jaar van zijn leven investeren in studies voor advocaat of hersenchirurg, waar hij nooit iets van zal terug zien?
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het pijnlijkst vind ik zelf dat die keuzes gemaakt worden door kostuumtypes die geen flauw benul hebben wat werken inhoud en die nozems zullen een beetje beslissen welk werk wat waard is zeker. Zolang er maar niet aan hun bonus geraakt wordt. Zij maken de maatschappij kapot enkel omdat ze eraan verdienen.
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ja want die (het meervoud van eed, iemand? ![]() U duidt mooi de reden aan waarom kostuumtypes iets doen, gelieve niet de algehele mensheid zo kortzichtig en egoïstisch af te schilderen.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 12 februari 2011 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De werkloosheid is nog nooit zo laag geweest. (lees de media of vraag&zoek cijfers op) Zelfs bij de jongeren is het cijfer lager dan normaal. En alles wat logisch is, is daarom nog niet juist he. En van Vlaamse en zelfs Belgische doppers lig ik niet wakker van. Het gewone volk slaat elkaar met verwijten naar de kop en het rijke volk viert feest met uw belastinggeld. Het mooiste is dat personeel van FOD belastingen enz. nog niet fatsoenlijk hun werk kan ow, pardon, MAG doen. Zo lopen ze elke jaar miljarden aan inkomsten mis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Al meer dan 20 jaar "zaag" ik over die verhuis van Brussel naar Straatsburg. Sinds van de week weet nu ook iedereen wat dat kost... (nieuws op tv één) En wil men dus nu eindelijk alles in Brussel houden. Zou het niet tijd worden. En je moet niet denken dat die dames en heren zelf met hun Toyotake op en af gesjeesd hebben he. Allemaal op ons kosten. Internationaal betekent Europa totaal niets... Ze kunnen of durven zelfs niets te beslissen en hebben zelf nauwelijks een eigen mening. Laatst gewijzigd door Tejokus : 12 februari 2011 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
De dopper wil daarvoor echter het minste doen.
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
vooral verder doen met onze maatschappij kapot te maken, u bent goed bezig.
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor ingenieurs is dat net hetzelfde. Zelfs voor boeren en andere landbouwers. Alle ouders hebben geïnvesteerd in hun kinderen en sommige studenten ook door een lening aan te gaan om studies te betalen. Ik vraag me steeds af welke de motivatie is geweest om een bepaalde studierichting te kiezen. Aanzien en centen? En ik durf beweren dat de algemene ontwikkeling er ook ferm op achteruit gaat. Soms erger ik me blauw aan sommige kandidaten bij "Blokken" ![]() Vooral bij degenen die studies gedaan hebben. Trouwens waarom moet die advocaat of hersenchirurg veel geld verdienen? Als ik het bekijk met eigen ogen dan zijn ze met die investering rap klaar. Er zijn uitzonderingen, daar ben ik het mee eens hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |