![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Beknotting van de persvrijheid in Hongarije betekent, dat er moet geprotesteerd worden tegen het voorzitterschap van de EU door Hongarije.
We kunnen geen hoogondemocratische voorzitter hebben van de EU. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De EU is zelf een ondemocratisch instituut en de vorige voorzitter, België, is nog een stuk ondemocratischer dan Hongarije. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het zal me worst wezen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het tast de kern van de EU aan: een ruimte van vrijheid en democratie. Hongarije maakt het zichzelf bijzonder lastig. Naast de ondemocratische beknotting van de persvrijheid, lijkt de vrijheid van investering in het geding. In dat geval laten de grote Europese bedrijven van zich horen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U als "Secretaris-Generaal VN" weet toch ook wel dat de Commissie voor de Mensenrechten prima kan worden gerunt door landen als Arabië, Iran, Sudan, Cuba, Pakistan, China. Congo e.d. Analoog geredeneerd: als Hongarije een ondemocratisch land is, wat is er dan op tegen om die de leiding te laten geven aan een ondemocratisch instituut? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat er nu in Hongarije gebeurt is een schande voor de EU/ Europa ik hoop dat het Europees Hof voor de rechte van de mens die wetten zo snel mogelijk sanctioneert.
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Als andere landen dit tolereren, betekend dit dat andere landen ook zulke rotzakkerij aan het bekokstoven zijn.
Laatst gewijzigd door giserke : 5 januari 2011 om 00:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De EU wordt specifiek gehomogeniseerd in democratische zin. Dat is de streving en de bedoeling. Dat is een project in uitvoering, waarin de Hongaarse positie moet gecorrigeerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Je hebt gelijk. Ik had te weinig info toen ik het vorige bericht schreef. Hongarije heeft onder de vorige premier Gyurcsány enorme belastingvoordelen gegeven aan buitenlandse investeerders. Nu draait Orbán dat terug en wel met terugwerkende kracht. Die terugwerkende kracht is vooral iets wat de grote bedrijven niet zint.
Laatst gewijzigd door Sjaax : 5 januari 2011 om 16:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bestaat de wet eigenlijk nog in België die het beledigen van een buitenlands staatshoofd verbiedt ? (ingevoerd om Napoleon III een plezier tye doen)
Enfin : elke wetgever/uitvoerende macht flirt al eens met "censuur" - een juridisch onafhankelijk apparaat kan hier wel wat corrigeren als het ten minste zelf niet in de fout gaat. Inmiddels bestaat er nog een Hof van Straatsburg & indien een land als bv; Hongarije zich daaraan wenst te onttrekken trekt het de deur van de EU ook effectief dicht... Wat het al dan niet "democratisch" gehalte van Europa, resp. België betreft is het gewoon duidelijk dat menigeen andere opvattingen heeft over "democratie". wat het in ieder geval niet is is een systeem van consensus - zoiets functioneert nooit. er zijn zowel in België als in europa voldoende politieke partijen in het parlement vertegenwoordigt om in ieder geval voor een gezonde en interessante discussie te zorgen. Behalve gekakel moeten er vanzelfsprekend ook ooit eens eieren gelegd worden.
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is wel zo dat Europa de wetten niet op voorhand controleert. Het is nu dus afwachten wat de commissie/ hof van justitie/ Europees hof voor de rechten van de mens zegt.
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Who are you Mr President? Nigel Farage asks Van Rompuy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Hongarije lijkt bakzeil te halen.
Citaat:
Als andere Europese landen, met name Italië en Frankrijk, daarmee meer persvrijheid krijgen, is dat mooi meegenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De EU zal zulks niet doen. Het strookt exact met hun eigen doelstelling.
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat ze maar homogeniseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris