![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
|
![]() Waar zijn de mechaniekers hier op het forum?
Kan dit? http://translate.google.be/translate.../lpgdiesel.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is perfect mogelijk. De ontbranding van de diesel in de zuiger ontsteekt de bijgevoegde LPG-wat een hogere klopvastheid heeft als benzine-, en doordat een dieselmotor altijd werkt met een zuurstofoverschot is het een vrij propere verbranding. Properder dan diesel alleen.
Maar, aangezien diesel meer energie per volume heeft, gaat het verbruik van het Diesel/LPG mengsel wel een pak hoger liggen dan van diesel alleen. Uiteindelijk. Is het de investeringskost van een moderne LPG installatie en de volledige overhoop gooien van de uitgekiende motormanagmentsystemen waard om per kilometer een beetje goedkoper te rijden? De belangrijkste reden waarom we LPG-Diesels niet zien in België is omdat er geen LPG inbouwer zijn vingers aan wil branden. En ik vermoed dat de dienst voertuigen ook een hartverzakking krijgt wanneer ze die aanvraag tot inschrijving zien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 februari 2011 om 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
|
![]() Is perfect mogelijk en zorgt voor
- efficiëntere verbranding (dus nog minder verbruik) - properdere verbranding (uitstoot verwordt eigenlijk tot motor die op LPG draait, properder bestaat er bijna niet, geen roet en fijnstofprobleem meer) - meer koppel en dus ook vermogen Dus: - in ons land verboden, omdat het vermogenstuning betreft zonder homologatie (in NL is dat anders bv) - motor moet het extra koppel = extra spanningen aankunnen. (is perfect mogelijk als je een laag getunede versie van een turbodiesel als basis neemt en extra turboddruk vervangt door LPG installatie) bv. 2.0 tdi (volkswagen) van 140pk ipv de 170pk versie (werkt met hogere turbodruk) geeft met LPG installatie theoretisch weer bijna die 170pk.
__________________
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 februari 2011 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() De oude DAFtruck van het Nederlandse leger hadden dit systeem reeds in de jaren 60.
Het is dus niets nieuw, maar wel verboden in dit land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
|
![]() veel te proper zeker?
en dan maar zagen over smog(alarm) ![]() Als er één ding invloed zou hebben op de luchtvervuiling door verkeer, is het wel zuivering van zwaar dieselverkeer.
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |