Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2016, 07:10   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Aardrijkskunde ...

Waarom moeten wij ons kleine landje volproppen met lieden die van andere oorden komen 'aangevaren'

Omdat we dat verplicht zijn van de EU?

Er zijn tal van landen die best wat meer plaats hebben om ze te ontvangen dacht ik, niet dat ze dat met graagte zullen doen maar kom ...

Een lijstje: Lijst van landen naar oppervlakte

Het lijstje leerde dat wij op een 139 plaats staan met onze luttele België 30.528 km².

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 maart 2016 om 07:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 04:05   #2
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Waarom moeten wij ons kleine landje volproppen met lieden die van andere oorden komen 'aangevaren'

Er zijn tal van landen die best wat meer plaats hebben om ze te ontvangen dacht ik, niet dat ze dat met graagte zullen doen maar kom ...

Het lijstje leerde dat wij op een 139 plaats staan met onze luttele België 30.528 km².
Dat noemt men politiek correct zijn !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 11:12   #3
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Hm, voor nr. 6 Australië en andere Angelsaksische landen is nu niet het juiste moment, denk ik.

Australische universiteit legt vinger op zere plek: het land is helemaal niet ontdekt

Australische ontbijtshows hebben het zelden over universitair onderwijs, maar deze week was het zover. Aanleiding: de gerenommeerde University of New South Wales zou met een politiek-correcte handleiding voor studenten de koloniale geschiedenis van Australië willen herschrijven.

De studenten moeten volgens de door de BBC geciteerde gids over de juiste terminologie voor de inheemse bewoners van Australië niet meer spreken over 'de' Aborigines, maar over "de oorspronkelijke bevolking van Australië" of over "Aboriginal-volkeren" (in meervoud). En die volkeren hadden geen "primitieve" of "prehistorische", maar "complexe" en "diverse" samenlevingen.

De universiteit ontraadt ook de term "nomaden". Die suggereert dat de oerinwoners niet gevestigd waren, wat de mythe zou ondersteunen van Australië als een 'leeg land', dat vrij was voor blanke kolonisering. De grootste steen des aanstoots in de ontbijtshows bleek echter deze: Australië is niet "ontdekt" door de Europeanen, maar "binnengevallen", "bezet" en "gekoloniseerd".

De Australische handleiding sluit gewoon aan bij de trend onder Aborigines om de nationale feestdag van Australië (26 januari, de dag dat Cook voet aan wal zette bij het huidige Sydney), niet Australia Day maar 'Invasion Day' te noemen, zegt Ad Borsboom, oud-hoogleraar culturele antropologie en Australië-kenner.

Wi geloofte de myte van lege lant egt ?

Laatst gewijzigd door Guinevere : 31 maart 2016 om 11:14.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 15:43   #4
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De universiteit ontraadt ook de term "nomaden". Die suggereert dat de oerinwoners niet gevestigd waren, wat de mythe zou ondersteunen van Australië als een 'leeg land', dat vrij was voor blanke kolonisering. De grootste steen des aanstoots in de ontbijtshows bleek echter deze: Australië is niet "ontdekt" door de Europeanen, maar "binnengevallen", "bezet" en "gekoloniseerd".
Vervang nu Australie door Europa, en Europeanen door moslims: die hebben ook Europa niet "ontdekt", maar zijn er ook ongevraagd "binnengevallen".

Wat was uw punt weer?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be