Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 februari 2011, 01:26   #1
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard Waar zal het papier beginnen te scheuren?

De huidige regeringscrisis is een crisis dat langzaam werd opgebouwd door naïefheid in het verleden.

Dit naïefheid is een vlam dat maar niet te blussen valt, en hoe langer het brand; hoe meer schade het toebrengt.

België heeft een staatshervorming nodig, en als de politiekers dit niet kunnen herkennen; groeit de wonden alleen maar open.

Hoe minder de Franstalige/linkse partijen toegeven, hoe meer ze zichzelf graven. Als ze in 2007 al hadden toegegeven; dan zou er minder Vlaamse nationalisme geweest zijn vandaag. Als ze zo voort doen; dan is de kans groot dat de Vlaamse staat voor de deur hangt.

Het beste intresse voor de Franstalige is dat ze snel moeten toegeven als ze nog van de Belgische staat wil profiteren want, anders hebben ze niet alleen een halve brood op tafel maar geen.

Dit is natuurlijk mijn perspectief van wat er lijkt te gebeuren.

Waar denken jullie waar het zwakste stuk van het papier ligt en waar het papier zal beginnen scheuren?

Federaal België is een systeem dat uitgewerkt is en niet meer van toepassing is; er zijn maar 3 verdere mogelijkheden.

1.Oftewel worden de linkse politiekers wakker op tijd en valt de boel niet uiteen en zal men een confederaal model opleggen.

Oftewel klemt de onderhandelingen zo vast dat oftewel 2.Wallonië onafhankelijkheid verklaart omdat men een echt minderheid is geworden of 3. Verklaart Vlaanderen onafhankelijk om dat onderhandelingen blijkbaar niet lukken.

Of wordt er onderhandelt over een splitsing.

Mijn vraag is; op welke van de punten is mogelijk het zwakste stuk papier en waar zal het eerst beginnen scheuren en waarom denk je zo? (ik hoop dat dit topic mooi objectieve materiaal opbrengt)

Laatst gewijzigd door Raymond.De.Koninck : 18 februari 2011 om 01:27.
Raymond.De.Koninck is offline  
Oud 18 februari 2011, 02:12   #2
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij het meest waarschijnlijke is dit; we modderen aan tot 2014. Na de verkiezingen 2014 kan er geen federale regering gevormd worden(voor tweede, derde, vierde keer). N-VA samen met een of meerdere van de volgende partijen; CD&V, OVLD, VB, roept Vlaanderen uit tot een onafhankelijke Republiek of deelstaat binnen Belgie; Dan zal er wat onderhandeld worden, en indien dat niet naar wensen gaat, pakken we gewoon eenzijdig +/- alle bevoegdheden over van de federale staat - vergeet niet er valt niet te verdelen - alleen schuld eigenlijk, dus als ze dat proberen af te pakken mogen ze ...
Oud 18 februari 2011, 09:10   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Volgens mij het meest waarschijnlijke is dit; we modderen aan tot 2014. Na de verkiezingen 2014 kan er geen federale regering gevormd worden(voor tweede, derde, vierde keer). N-VA samen met een of meerdere van de volgende partijen; CD&V, OVLD, VB, roept Vlaanderen uit tot een onafhankelijke Republiek of deelstaat binnen Belgie; Dan zal er wat onderhandeld worden, en indien dat niet naar wensen gaat, pakken we gewoon eenzijdig +/- alle bevoegdheden over van de federale staat - vergeet niet er valt niet te verdelen - alleen schuld eigenlijk, dus als ze dat proberen af te pakken mogen ze ...
Vlaanderen heeft de politici niet die nodig zijn om onafhankelijk te worden.

Als vlaanderen onafhankelijk wordt zal het zijn nadat Vlaanderen uitgebeend en leeggezogen is en niet eerder.
Oud 18 februari 2011, 11:06   #4
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck Bekijk bericht
De huidige regeringscrisis is een crisis dat langzaam werd opgebouwd door naïefheid in het verleden.

Dit naïefheid is een vlam dat maar niet te blussen valt, en hoe langer het brand; hoe meer schade het toebrengt.

België heeft een staatshervorming nodig, en als de politiekers dit niet kunnen herkennen; groeit de wonden alleen maar open.

Hoe minder de Franstalige/linkse partijen toegeven, hoe meer ze zichzelf graven. Als ze in 2007 al hadden toegegeven; dan zou er minder Vlaamse nationalisme geweest zijn vandaag. Als ze zo voort doen; dan is de kans groot dat de Vlaamse staat voor de deur hangt.

Het beste intresse voor de Franstalige is dat ze snel moeten toegeven als ze nog van de Belgische staat wil profiteren want, anders hebben ze niet alleen een halve brood op tafel maar geen.

Dit is natuurlijk mijn perspectief van wat er lijkt te gebeuren.

Waar denken jullie waar het zwakste stuk van het papier ligt en waar het papier zal beginnen scheuren?

Federaal België is een systeem dat uitgewerkt is en niet meer van toepassing is; er zijn maar 3 verdere mogelijkheden.

1.Oftewel worden de linkse politiekers wakker op tijd en valt de boel niet uiteen en zal men een confederaal model opleggen.

Oftewel klemt de onderhandelingen zo vast dat oftewel 2.Wallonië onafhankelijkheid verklaart omdat men een echt minderheid is geworden of 3. Verklaart Vlaanderen onafhankelijk om dat onderhandelingen blijkbaar niet lukken.

Of wordt er onderhandelt over een splitsing.

Mijn vraag is; op welke van de punten is mogelijk het zwakste stuk papier en waar zal het eerst beginnen scheuren en waarom denk je zo? (ik hoop dat dit topic mooi objectieve materiaal opbrengt)
Dag Raymond. Welkom.

Klein vraagje ? Lees ik hier een franstalige ?
Oud 18 februari 2011, 12:02   #5
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Dag Raymond. Welkom.

Klein vraagje ? Lees ik hier een franstalige ?
Nee, maakt toch niet uit
Raymond.De.Koninck is offline  
Oud 18 februari 2011, 12:54   #6
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck Bekijk bericht
Nee, maakt toch niet uit
Neen, dit is niet belangrijk om deel te nemen op dit forum. Ik vroeg mij af of ik een franstalige mocht feliciteren voor zijn inspanning onze taal te gebruiken.

Op dit forum schelden wij trouwens de franstalige medeforummers niet uit. Wij jagen ze niet weg zoals op de fora van Le Soir en La Dernière Heure. Hoe meer meningen hoe liever.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 18 februari 2011 om 12:55.
Cyrano is offline  
Oud 18 februari 2011, 16:56   #7
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Neen, dit is niet belangrijk om deel te nemen op dit forum. Ik vroeg mij af of ik een franstalige mocht feliciteren voor zijn inspanning onze taal te gebruiken.

Op dit forum schelden wij trouwens de franstalige medeforummers niet uit. Wij jagen ze niet weg zoals op de fora van Le Soir en La Dernière Heure. Hoe meer meningen hoe liever.
Inderdaad, respect voor degene die het proberen. Dit is immers ook een vorm van respect naar de vlamingen toe. Ik merk bijvoorbeeld ook op men werk op dat er meer en meer franstaligen me een goeiedag zeggen in het nederlands,... dit schept direct een beetje meer vertrouwen
alfa16vjtd is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be