![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Burger
|
Iemand dit halfuurtje geluisterd? Dit debat was vandaag tussen half 9 en 9 te bewonderen op radio 1 maar ik heb me helaas overslapen.. Zou iemad me objectief kunnen vertellen wie er het best uitkwam?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Schepen
|
Moeilijk te zeggen, veel echte discussie was er niet vond ik.
Eerder twee personen die langs elkaar hun eigen visie duidelijk maakten. Geen slagen onder de gordel, a clean and fair fight. Zoals te verwachten was kondigde Verhofstadt aan dat hij een referendum over de Europese grond wet wou organiseren vanwege het grote belang. Dehaene vond dit ten eerste voorbarig (de Britten houden eerst een referendum en zouden door hun 'euroscepticisme' alles wel eens kunnen blokkeren) en ten tweede weinig zinvol omdat 9 op de 10 kiezers onvoldoende geïnformeerd zou zijn. Verhofstadt zou er dan een 'vrijwillig richtinggevend' referendum van willen maken, maar dat kwam nogal 'wollig' over Weinig kiezers zullen na dit debat van voorkeur zijn veranderd denk ik. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik vond het een beetje matte bedoening...
Samengevat in drie puntjes : 1. Dehaene stelt dat Verhofstadt de kiezer maar wat voorliegt door zelf de Europese lijst te trekken en tegelijk reeds te stellen dat hij zeker niet zal zetelen. Verhofstadt stelt dat de kiezer wel zal weten dat elke stem voor hemzelf eigenlijk een stem is die Sterckx in het Europese zitje zal houden. 2. Verhofstadt mompelde iets over een soort Benelux-referendum over de grondwet... Dehaene opperde dat dit vanuit democratisch oogpunt geen enkele waarde had; dat het misschien wel leuk klinkt, maar weinig om het lijf heeft. (zelfs zeer contraproductief zou kunnen werken) 3. Dan een heel gehakketak over de vraag of deze verkiezingen aangegrepen worden om een "afrekening" van het federale paarse beleid te maken. Dehaene wees er herhaaldelijk op dat de inzet Vlaams en Europees is. Verhofstadt bleef maar terugkomen op de "inbraakpogingen" van de CD&V-NVA die hem blijkbaar continu blijven bespoken. Ik vond dit deeltje van de discussie vrij pijnlijk voor Verhofstadt. Daarnaast een aantal krampachtige pogingen van Verhofstadt om zich voor te doen als "den toffen", tegenover een onverstoorbare Dehaene.
|
|
|
#4 | |
|
Schepen
|
Dit is de reactie van Leo Delcroix die via z'n website z'n kijk op 'de dingen' geeft. Oa Verhofstadt zelf bleek tijdens het debat een lezer van z'n website te zijn
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Burger
|
Schitterende repliek!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Burger
|
Heb het juist eens gehoord op vrtkies.net en Verhofstadt komt er met zijn leugens iets beter uit imo. Na Dewinter toch de beste in het debat. Waar ik me wel mateloos aan stoorde waren zijn communautaire nonsens weer: 'Wij hebben 4 jaar lang in een positieve sfeer kunnen werken (én ongelooflijke dingen gerealiseerd!)' Logisch dat het alleen maar rozengeur is als je geen eisen stelt en alleen maar plat op de buik gaat.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
Een inhoudellijk verschil tussen de VLD en de CD&V zie ik niet, want allebei gaan ze de koning en zijn familie dienen en dat kartel met de NV-A
is misleiding en boer swa geeft geen moer om en onafhankelijk Vlaanderen maar enkel om zijn postje. Hoevelen gaan er in de val trappen op 13 juni |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Burger
|
Jongen toch, er is maar één manier om de Vlaamse onafhankelijkheid te bekomen. En dat is door de Belgische Staat verder uit te hollen tot een leeg omhulsel. En dit is precies wat het Vlaams Kartel van plan is. De Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen is onmogelijk want aan een meerderheid komen we nooit in het Vlaams parlement.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
Den arrogante vetzak van Dehaene piepte wel helemaal anders dan hoe hij zich de laatste weken heeft voorgedaan.Het langverwachte debat is er dan toch gekomen ondanks zijn show alsof het allemaal een worstelwedstrijd was.
De Guy had alleen maar lof over zijn Europees werk maar den andere bleef maar doorkakken...jong,jong...En dat noemt zich een democraat..voor mij eerder ronduit een [size=6]dikke nul ![/size] |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|