Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2011, 00:06   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Wat Amerikanen over milieu door de strot geramd krijgen

Hier: http://mediamatters.org/blog/201102240046

Dat zien dus dagelijks tientallen miljoenen.

Het is op dat soort basis dat ze hun visie op milieu en groene organisaties vormen.

Soms denk ik toch dat onze Europese cultuur onmetelijk superieur is, en dat Amerikanen inderdaad niks anders dan arme Engelse, Duitse en Ierse boerkes zijn, wier emigrerende overgrootouders zowat de debielen van Europese dorpjes waren die precies door hun debiliteit werden verjaagd.

Geen wonder dat Amerikanen het milieu niet aux sérieux nemen.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 03:04   #2
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Het is op dat soort basis dat ze hun visie op milieu en groene organisaties vormen.

Soms denk ik toch dat onze Europese cultuur onmetelijk superieur is, en dat Amerikanen inderdaad niks anders dan arme Engelse, Duitse en Ierse boerkes zijn, wier emigrerende overgrootouders zowat de debielen van Europese dorpjes waren die precies door hun debiliteit werden verjaagd.

Ik heb meer de indruk dat vele Europeanen gebrainwaste idioten zijn die alles wat groen of eco is als evangelie aanbidden.
Europeanen zijn de afval van wat overblijft nadat de mensen met visie hun hachje hebben gered door naar de VS te emigeren omdat ze hier vervolgd werden door religieuze conservatieven.
VS is de meest succesvolle economie.
VS is het meest gevorderd in technologie en wetenschap.
Dat ze het milieu niet serieus nemen is gewoon gezond verstand, is waar de Europeanen nogal moeite mee hebben.
Oud 28 februari 2011, 07:55   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik heb meer de indruk dat vele Europeanen gebrainwaste idioten zijn die alles wat groen of eco is als evangelie aanbidden.
Dat is nog vriendelijk verwoord.
Citaat:
Europeanen zijn de afval van wat overblijft nadat de mensen met visie hun hachje hebben gered door naar de VS te emigeren omdat ze hier vervolgd werden door religieuze conservatieven.
Hongersnood , initiatief, en nog vele andere beweegredenen om te verkassen naar de nieuwe wereld.
Citaat:
Momenteel ook niet meer van toepassing.
Citaat:
Ik vrees ervoor dat ook dat al lang niet meer van toepassing is.
Citaat:
Dat ze het milieu niet serieus nemen is gewoon gezond verstand, is waar de Europeanen nogal moeite mee hebben.
Ook in de VS zijn er enorme dingen verwezelijkt die "voor het milieu" zijn. Zoals loodvrije benzine. Het heeft weinig nut uw klanten te vergiftigen.. dat leverd minder klanten en rechtszaken op.
Wat wel een punt is, de doorsnee "amerikaan" doet niet mee aan die milieuhetze, en dus is het minder van belang voor de politici.
Hier in Europa is dat net iets anders.
Oud 28 februari 2011, 11:07   #4
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet alleen de Amerikanen, het kapitalisme was een levensvatbaar en succesvol systeem toen er nog een overvloed in grond, arbeid en goedkope middelen konden benut worden, de goedkope middelen zijn nu ten einde, dus een systeem gebaseerd op eeuwigdurende schuld -gefinancierde groei is niet langer houdbaar.

Dit was als eerste zichtbaar in Japan vanaf het begin van 1990, en is nu duidelijk geworden in Europa en de VS, waar de economische ineenstorting van de 2008-09 en het verdere verval ons nu duidelijk is geworden. Het neoliberale tijdperk in stand gehouden door goedkope olie, globale financiën, en de Amerikaanse droom komt ten einde.

De VS hun prioriteiten liggen bij winst maken en hun machtspositie te behouden, wat hen enkel maar verder te afgrond induwt.

Laatst gewijzigd door comandante : 28 februari 2011 om 11:07.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 12:38   #5
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol, de VS is objectief gesproken de grootste economische ramp uit de geschiedenis. Binnen enkele weken sluiten de VS hun deuren, want hun geld is op.

Grootste schuld ooit. Elk Amerikaans kind dat wordt geboren torst een schuld van meer dan $100,000.

Een totale ramp dus.

Citaat:
Da's niet waar. Alle wetenschappelijk en technologische vooruitgang die uit Amerika komt, is het werk van Aziatische en Europese wetenschappers.

Bovendien zakken de VS jaar na jaar weg in innovatie-indexen. Op de laatste (gepubliceerd door de Chinese overheid) stonden zelfs Zwitserland en Kroatië hoger genoteerd dan Amerika!
Oud 28 februari 2011, 13:25   #6
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Dat is toch niets anders dan wat 'links' doet?

Tea Party is slecht want Koch geeft het gelijk. Same deal.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 14:58   #7
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

waarom is dat gezond verstand? Definieer dan eerst eens gezond verstand.
Nee, het heeft niets met de gangbare notie van gezond verstand te maken. Het heeft wel alles te maken met ethiek. Het milieu serieus nemen is goed, het niet serieus nemen is slecht, volgens een ethiek van ecologische rechtvaardigheid http://stijnbruers.wordpress.com/201...htvaardigheid/ En ik vind dat de beste ethiek: consistent, onpartijdig, niet te egoistisch of zelfzuchtig, conform mijn morele intuities (dus niet compatibel met moreel bijgeloof of irrationele morele intuities die niet coherent zijn met wetenschappelijke kennis,...)
Oud 28 februari 2011, 16:02   #8
frank1234
Gouverneur

Standaard

euh , zijn jullie wel al eens in de states geweest?
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 16:23   #9
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Dergelijke achterhaalde opvattingen duiden net op een gebrek aan (gezond) verstand.
Neem nu China vb. dat nog volop in economische ontwikkeling is en waar ze nauwelijks milieunormen hebben. De gevolgen daarvan zijn dat de mensen in Peking ondertussen zowat stikken in hun luchtvervuiling en daarbij zware gezondheidsrisico’s lopen. De vervuiling tast er hun levenskwaliteit zwaar aan en hoog opgeleiden ontvluchten de stad. Mensen worden dat beu, zien dat het zo niet verder kan en dat begint men met het invoeren van milieuregels waaraan bedrijven moeten voldoen. Dat is de evolutie die zich steeds overal opnieuw herhaalt.

1/ alles in functie van economie en geld verdienen
2/ men wordt geconfronteerd met de negatieve effecten van die strategie
3/ de kar keert en men implementeert milieunormen enz. waarbij men evolueert naar een maatschappij die een gezond evenwicht zoekt tussen economie en ecologie.

Ook hier had men in de jaren ’60 diezelfde opvattingen dat het milieu onbelangrijk was enz, maar ondertussen zijn we al 50 jaar verder en is onze maatschappij al wat verder geëvolueerd. De meeste mensen zien nu wel in dat milieu, gezondheid, levenskwaliteit, … allemaal nauw met elkaar verweven zijn en dat milieunormen noodzakelijk zijn; dat vergt gewoon wat gezond verstand. Sommige mensen zitten nog echter steeds vastgeroest in punt 1.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 16:29   #10
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
euh , zijn jullie wel al eens in de states geweest?
Ja, meer dan eens.

En alles wat ik over dat land dacht, is waar. Alleen veel erger.

De mensen zijn dikker dan ik dacht. Het voedsel (voer, eerder), is slechter en ongezonder dan ik dacht. De geld- en energieverspilling is groter dan ik dacht. En de leeghoofdigheid van de gemiddelde Amerikaan is groter dan ik dacht.

Dat land heeft bij mij geen enkel grijntje krediet meer. Het enige waar dat goed voor is, is fondsen vrijmaken voor Europese en Aziatische wetenschappers en uitvinders. Voor de rest valt uit Amerika niks zinvols te halen.
Oud 28 februari 2011, 16:48   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dergelijke achterhaalde opvattingen duiden net op een gebrek aan (gezond) verstand.

Citaat:
1/ alles in functie van economie en geld verdienen
2/ men wordt geconfronteerd met de negatieve effecten van die strategie
De ecologische verantwoordelijkheid van een stam in de jungle bestaat eruit te verhuizen als een gebied leeggevreten is.

Oftewel, zonder economie geen ecologie. Men kan pas denken aan milieubescherming als de middelen ervoor zijn.
In een samenleving waar overleven al moeilijk is, gaat men niet moeilijk doen over de uitstervende dwarsgestreepte paarse voorhuidgarnaal...

Citaat:
3/ de kar keert en men implementeert milieunormen enz. waarbij men evolueert naar een maatschappij die een gezond evenwicht zoekt tussen economie en ecologie.
Het is dat zoeken, en die slingerbeweging die eigen is aan de menselijke handelingen die hier een beetje de spuigaten uitloopt.

Citaat:
Ook hier had men in de jaren ’60 diezelfde opvattingen dat het milieu onbelangrijk was enz, maar ondertussen zijn we al 50 jaar verder en is onze maatschappij al wat verder geëvolueerd. De meeste mensen zien nu wel in dat milieu, gezondheid, levenskwaliteit, … allemaal nauw met elkaar verweven zijn en dat milieunormen noodzakelijk zijn; dat vergt gewoon wat gezond verstand. Sommige mensen zitten nog echter steeds vastgeroest in punt 1.
De enige reden waarom er aan't milieu gedacht wordt, is omdat "denk aan de kinderen" nog steeds werkt. De machthebbers moeten toch iets hebben om angst mee te zaaien.
Tot 2 decennia geleden was dat het communisme/kapitalisme.
Nu hebben we "hier" 2 andere stokpaardjes waarmee de politici het volk kunnen mee sturen. Terrorisme en milieu. Beiden goed om nog een extra taxje en extra vrijheidsbeperkinkje op te leggen.
Oud 28 februari 2011, 17:37   #12
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is pas een hoop onzin. Om te beginnen is de VS die positie al lang kwijt. China innoveert momenteel veel sneller. Ten tweede danken de VS die positie van meest succesvolle economie enkel aan het feit dat ze roofkolonialisme plegen op de rest van de wereld en op latere generaties:
- ze zitten met een gigantische schuldenberg
- ze profiteren van gratis aardolie terwijl de rest van de wereld moet betalen
- Ze leggen een zware bom onder hele ecosystemen met hun GGO's en andere rampzalige uitvindingen.

Weet je, ik kan nu ook gerust een lening van een half miljoen aangaan, al mijn geld van de bank halen en daar grote sier mee verkondigen hoor.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 18:04   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik voel me niet geroepen om milieu-oordelen te vellen over "Amerikanen".
In tegenstelling tot een aanzienlijk deel van de Amerikaanse bevolking kan ik zelfs binnen 200 kilometer van mijn woonplaats geen enkel stukje echte natuur aantreffen.....enkel wat gereguraliseerde en afgemeten surrogaten....met steeds meer aangelegde wandelpaadjes zodat ik mij de voet niet stoot tegen een zich op een onreglementaire positie bevindende steen.

Een eenvoudige blik in onze grachten toont mij verder iets wat je in de VS waarschijnlijk merkelijk minder zal aantreffen buiten de bebouwde kom : een eindeloos sluikstort,nog geen zes maanden geleden opgeruimd door vrijwilligers en al weer,en niet door Amerikanen,bevuild.

Laatst gewijzigd door kelt : 28 februari 2011 om 18:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 18:22   #14
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik voel me niet geroepen om milieu-oordelen te vellen over "Amerikanen".
In tegenstelling tot een aanzienlijk deel van de Amerikaanse bevolking kan ik zelfs binnen 200 kilometer van mijn woonplaats geen enkel stukje echte natuur aantreffen.....enkel wat gereguraliseerde en afgemeten surrogaten....met steeds meer aangelegde wandelpaadjes zodat ik mij de voet niet stoot tegen een zich op een onreglementaire positie bevindende steen.

Een eenvoudige blik in onze grachten toont mij verder iets wat je in de VS waarschijnlijk merkelijk minder zal aantreffen buiten de bebouwde kom : een eindeloos sluikstort,nog geen zes maanden geleden opgeruimd door vrijwilligers en al weer,en niet door Amerikanen,bevuild.
Buiten het feit dat onze regering imo een echt slecht milieubeleid voert. Kan je België en Amerika zo echt niet vergelijken. Amerika heeft 330x zoveel land als België voor maar 30x zoveel inwoners, het is dus niet echt verwonderlijk dat Amerikanen meer natuurparken kunnen onderhouden.
Oud 28 februari 2011, 20:03   #15
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De ecologische verantwoordelijkheid van een stam in de jungle bestaat eruit te verhuizen als een gebied leeggevreten is.

Oftewel, zonder economie geen ecologie. Men kan pas denken aan milieubescherming als de middelen ervoor zijn.
In een samenleving waar overleven al moeilijk is, gaat men niet moeilijk doen over de uitstervende dwarsgestreepte paarse voorhuidgarnaal...

Het is dat zoeken, en die slingerbeweging die eigen is aan de menselijke handelingen die hier een beetje de spuigaten uitloopt.

De enige reden waarom er aan't milieu gedacht wordt, is omdat "denk aan de kinderen" nog steeds werkt. De machthebbers moeten toch iets hebben om angst mee te zaaien.
Tot 2 decennia geleden was dat het communisme/kapitalisme.
Nu hebben we "hier" 2 andere stokpaardjes waarmee de politici het volk kunnen mee sturen. Terrorisme en milieu. Beiden goed om nog een extra taxje en extra vrijheidsbeperkinkje op te leggen.
Die taksjes zijn broodnodig. Vooral domme mensen zijn erg materialistisch ingesteld en hechten veel belang aan geld. Als men dergelijke mensen hun gedrag wil doen aanpassen, dan kan men dat het best doen door aan hun geld te zitten. Gespeend van de noodzakelijke kennis en verantwoordelijkheid is dat de enige manier. Centjes tellen kunnen ze namelijk allemaal, van de slimste tot de meest achterlijke. Ook die dommeriken zullen dan hun gedrag wel aanpassen, zij het vanuit louter financiële overwegingen. Het is echter het resultaat dat telt.
Dat geldt echter ook in de omgekeerde richting; mensen kunnen ook aangemoedigd of gestimuleerd worden om bepaalde zaken te doen door financiële stimuli.

En regels met af en toe een verbod zijn eveneens broodnodig, zeker in een erg dicht bevolkte regio als Vlaanderen. Zo’n regio kan je anders nooit leefbaar houden voor iedereen. Hoe dichter bevolkt een gebied is, hoe strengere regels noodzakelijk zijn. Vandaar dat ik ook voor een veel lagere bevolkingsdichtheid ben, dat zorgt voor veel meer vrijheid.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 20:05   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Buiten het feit dat onze regering imo een echt slecht milieubeleid voert. Kan je België en Amerika zo echt niet vergelijken. Amerika heeft 330x zoveel land als België voor maar 30x zoveel inwoners, het is dus niet echt verwonderlijk dat Amerikanen meer natuurparken kunnen onderhouden.
euhmm....met die 200 km van mij kom ik al een aardig stuk in Frankrijk.....
nog steeds niet veel "wilds" aan te treffen,in een nochtans vrij "leeg" platteland

Laatst gewijzigd door kelt : 28 februari 2011 om 20:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2011, 20:58   #17
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol, de VS is objectief gesproken de grootste economische ramp uit de geschiedenis. Binnen enkele weken sluiten de VS hun deuren, want hun geld is op.

Grootste schuld ooit. Elk Amerikaans kind dat wordt geboren torst een schuld van meer dan $100,000.

Een totale ramp dus.
Niets vergeleken met het ineenstorten van de Soviet-Unie.

Citaat:
Da's niet waar. Alle wetenschappelijk en technologische vooruitgang die uit Amerika komt, is het werk van Aziatische en Europese wetenschappers.
D'as nu toch raar. Mijn ex zwoor bij hoog en bij laag dat alles door de Russen was uitgevonden. Van peneciline tot kernenergie. Naar welke school ben JIJ geweest?
Citaat:
Bovendien zakken de VS jaar na jaar weg in innovatie-indexen. Op de laatste (gepubliceerd door de Chinese overheid) stonden zelfs Zwitserland en Kroatië hoger genoteerd dan Amerika!
In 1900 stond Belgie ook hoger dan de VS.
Oud 28 februari 2011, 21:03   #18
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is nog vriendelijk verwoord.

Hongersnood , initiatief, en nog vele andere beweegredenen om te verkassen naar de nieuwe wereld.

Momenteel ook niet meer van toepassing.

Ik vrees ervoor dat ook dat al lang niet meer van toepassing is.

Ook in de VS zijn er enorme dingen verwezelijkt die "voor het milieu" zijn. Zoals loodvrije benzine. Het heeft weinig nut uw klanten te vergiftigen.. dat leverd minder klanten en rechtszaken op.
Wat wel een punt is, de doorsnee "amerikaan" doet niet mee aan die milieuhetze, en dus is het minder van belang voor de politici.
Hier in Europa is dat net iets anders.
Kwestie van wapens staan ze ng altijd aan de top. En de staatsschuld: de $ devalueren en hun export vliegt omhoog en de staatsschuld omlaag, onze export naar daar echter ...
Oud 28 februari 2011, 21:04   #19
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
waarom is dat gezond verstand? Definieer dan eerst eens gezond verstand. Nee, het heeft niets met de gangbare notie van gezond verstand te maken. Het heeft wel alles te maken met ethiek. Het milieu serieus nemen is goed, het niet serieus nemen is slecht, volgens een ethiek van ecologische rechtvaardigheid http://stijnbruers.wordpress.com/201...htvaardigheid/ En ik vind dat de beste ethiek: consistent, onpartijdig, niet te egoistisch of zelfzuchtig, conform mijn morele intuities (dus niet compatibel met moreel bijgeloof of irrationele morele intuities die niet coherent zijn met wetenschappelijke kennis,...)
Dat heb ik met jou maandenlang geprobeerd, tevergeefs...
Oud 28 februari 2011, 21:11   #20
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Die taksjes zijn broodnodig. Vooral domme mensen zijn erg materialistisch ingesteld en hechten veel belang aan geld. Als men dergelijke mensen hun gedrag wil doen aanpassen, dan kan men dat het best doen door aan hun geld te zitten. Gespeend van de noodzakelijke kennis en verantwoordelijkheid is dat de enige manier. Centjes tellen kunnen ze namelijk allemaal, van de slimste tot de meest achterlijke. Ook die dommeriken zullen dan hun gedrag wel aanpassen, zij het vanuit louter financiële overwegingen. Het is echter het resultaat dat telt.
Dat geldt echter ook in de omgekeerde richting; mensen kunnen ook aangemoedigd of gestimuleerd worden om bepaalde zaken te doen door financiële stimuli.

En regels met af en toe een verbod zijn eveneens broodnodig, zeker in een erg dicht bevolkte regio als Vlaanderen. Zo’n regio kan je anders nooit leefbaar houden voor iedereen. Hoe dichter bevolkt een gebied is, hoe strengere regels noodzakelijk zijn. Vandaar dat ik ook voor een veel lagere bevolkingsdichtheid ben, dat zorgt voor veel meer vrijheid.
De slimmen veranderen hun gedrag door in 't zwart te verdienen en de winst naar het buitenland te versassen. Dat is het resultaat van van die "taksjes".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be