![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige hier beweren dat Wallonië en Vlaanderen niets gemeen hebben en België daarom op pensioen moet worden gestuurd.
Het is evenwel niet België dat verscheurd is maar wel Vlaanderen. Wallonië is quasi 100% voorstander van het behoudt van België. In Vlaanderen is een minderheid voor onafhankelijkheid. Die optelsom zou inhouden dat landelijk een verwaarloosbare minderheid van Vlamingen wil beslissen over de toekomst. Dat lijkt me een brug te ver. Realistischer zou zijn Vlaanderen te splitsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door respublica : 22 augustus 2010 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dat we dat niet eerder bedacht hebben zeg, zou een hoop problemen voorkomen hebben.
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Ben ik nu de enigste die niet snapt waarom Wallonië mee zou mogen stemmen als Vlaanderen zich onafhankelijk wenst te verklaren? Als ik wens te verhuizen ga ik ook niet eerst aan al mijn buren toestemming vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() ![]()
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spreek hier echter van onze eigen interne keuken. Laatst gewijzigd door Henri1 : 22 augustus 2010 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Als vlaanderen zichzelf onafhankelijk verklaart dan kan Wallonië weigeren dit te erkennen maar dan kan ze niet eisen dat ze mee mogen stemmen over de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Wanneer het gaat over schudlenverdeling etc. hebben ze inspraak maar niet over de onafhankelijkheidsverklaring op zich.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() Misschien ben ik als halve buitenstaander te onwetend over de nationale perikelen van België, maar er is iets dat ik niet zo goed begrijp.
Lieden die voor België zijn en tegen een splitsing, zien het dus zo dat beide gewesten prima door één deur zouden moeten kunnen. Echter, wanneer men vraagt of men niet ook met Nederland samen kan werken, dan gaan bij sommigen de haren te berge rijzen. Ik kan me ook voorstellen dat een dergelijke reactie veel bij Walen te zien zal zijn. Wallonië wil Vlaanderen immers niet kwijt (wat ik vanuit hún standpunt bezien een logische reactie vind). Wat ik bedoel is dit: Persoonlijk heb ik het idee (voor sommigen de illusie) dat als Vlaanderen inderdaad prima met zijn Franstalige pendant door één deur kan, dat dan toch al helemaal moeten lukken met Nederland? Dit is een beetje een reactie op de openingspost. Die persoon zie ik verderop namelijk een bepaalde opmerking maken. Misschien kunnen we de denktrend van voorstanders van één België nog verder doortrekken: als ze inderdaad conservatief zijn en vinden dat alles één moet blijven wat één is/was, dan zouden ze een voorstander moeten zijn van het Verenigde Koninkrijk der Nederlanden. De Nederlanden zijn immers een samenhangend gebied dat als zodanig al eeuwen bestaat. Ook zouden deze lieden moeten ijveren voor bijvoorbeeld de terugvordering van Frans-Vlaanderen. Of zijn deze opmerkingen te radicaal en/of bekrompen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VKN heeft zeggen en schrijven in de praktijk 15 jaar bestaan. U kunt in dat geval moeilijk spreken over hoe het was. België bestaat al sinds 1830, dat is wat is. Een kleine nuance, maar een wereld van verschil me dunkt. Laatst gewijzigd door Henri1 : 22 augustus 2010 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als jij samen onder 1 dak woont met iemand mag jij zomaar eenzijdig beslissen dat je dat niet meer wil hoor.
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() En die 15 jaar waren voordeliger voor de gemiddelde Vlaming dan 180 jaar België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() en welkom op het forum.
je (nu al) medestanders en (nu al) tegenstanders zijn meer dan genoegzaam bekend hier, dus dat zal voor jou ook niet lang duren.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 22 augustus 2010 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Henri, niks anders meer te zeggen dan die onzin? Verveelt ge u???
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
90% van de huwelijken word trouwens eenzijdig beëindigd door één van de partners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoewel veel Nederlanders het ontkennen, weten de meeste Vlamingen dat er binnen Nederland een onderdrukking is van anderstaligen en andersdenkenden. En waarom Walen en Vlamingen goed samen gaan, is juist omdat ze een liefde-haat relatie hebben. Liefde als Belgen en voor elkaars plaatselijke schoonheid en een politieke haat. Buiten enkele ophoog gescheten Franstalige Belgen( welke Vlamingen zijn en geen Walen) hebben de Vlamingen trouwens geen enkel probleem met de Walen. Veel Vlamingen hebben in hun dagelijkse leven echter heel veel problemen met Nederlanders. Zelfs in het uitgaansleven komen zij vaak Nederlanders tegen die dronken door de Vlaamse straten lopen en de boel vernielen en bij een terechtwijzing messen en ander wapentuig boven halen. Veel Vlaamse dorpen hebben een enorme overlast van het Nederlandse drugsbeleid en krijgen dan nog te horen dat die drugs nog dichter bij hun dorpen zullen gebracht worden. Nederlanders komen in Vlaanderen de huizen en gronden opkopen en jagen de prijzen de hoogte in en eens ze zich ergens vestigen, beginnen ze er hun eisen en wetten op te dringen aan de plaatselijke bevolking. En de haat van de Vlamingen tegenover de Hollanders is ook niet iets nieuw, maar is al even oud als de Lage Landen bestaan. Vlaanderen heeft in het verleden zelfs heel bloedige oorlogen uitgevochten met Holland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Niet te doen , die Ollanders. ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk nochtans dat poster 'Henri' in het eerste gedeelte van zijn eerste post niet zover van de waarheid zit.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 augustus 2010 om 13:17. |
![]() |
![]() |