Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2011, 09:32   #1
COCHINILLO
Banneling

Standaard Laat de oudjes tot ons komen

En maar zeuren dat het onze schuld is dat we vergrijzen?

Lees het volledige artikel op: http://www.vandaag.be/binnenland/612...ders-over.html

Citaat:
Jaarlijks komen 2500 ouders van buitenlanders over
Vorig jaar kwamen 2.522 buitenlandse ouders en grootouders naar België in het kader van de gezinshereniging. Dat deelde staatssecretaris voor Migratie Melchior Wathelet (cdH) mee aan Kamerlid Theo Francken (N-VA).
(...)
Bovenaan prijken de Marokkanen (37% of 935), voor de Turken (9,8% of 246) en de Congolezen (4,5% of 114). Alle andere groepen tekenen voor minder dan 100 overkomers. De jaren voordien waren de globale cijfers min of meer dezelfde.
(...)
Doorgaans zijn het genaturaliseerde Belgen die hun ouders of grootouders laten overkomen. Dat was vorig jaar zo in 2.060 gevallen.

Francken: "Maar die poort gaat binnenkort dicht. Door het akkoord over gezinshereniging dat N-VA, CD&V en MR sloten zullen geen ouders of grootouders meer kunnen overkomen als hun kinderen die hier verblijven, Belg of bv. Marokkaan zijn. De aparte verdragen met Marokko en Turkije veranderen daar niets aan. De poort gaat dicht", zo luidt het. Marokkanen en Turken zullen hun ouders dus niét meer kunnen laten overkomen.

Er is echter één uitzondering: "Als de kinderen zelf geen Belg of Marokkaan, maar burger uit een andere Europese lidstaat zijn, dan wordt aan gezinshereniging met hun ouders geen enkele eis gesteld. Het gaat jaarlijks om zo'n 500 gevallen. Voor een systeem als de Belgiëroute, waardoor Nederlandse Marokkanen naar hier komen om met hun ouders te herenigen, biedt het akkoord dus nog geen oplossing".

JDW

Even samenvatten: hier geldt dus ook voor marokkanen en turken de verstrengde snelbelg wet. De Nederlandse Marokkanen en Turken kunnen wèl via Belgique hun ouders laten overkomen, net zoals de Duitse Turken, of de Franse Algerijnen etc....

Als ik het goed heb begrepen gaan die oudjes hier géén uitkering (OCMW) krijgen? Wel medische zorgen op onze kosten? En ik mag aannemen dat ze allemaal een "terug naar huis" verzekering hebben bij overlijden?

Om eerlijk te zijn: als men de zekerheid heeft dat ze hier niet op het OCMW terechtkomen, maar ten laste van hun kinderen blijven, en als er geen vervolgmigratie komt van de rest van hun kroost, dan lijkt me deze maatregel nu toch wel de aller allerlaagste prioriteit! Of ben ik te goedhartig en lichtgelovig?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 2 maart 2011 om 09:34.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 12:36   #2
Tinneke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht

Lees het volledige artikel op: http://www.vandaag.be/binnenland/612...ders-over.html

Even samenvatten: hier geldt dus ook voor marokkanen en turken de verstrengde snelbelg wet. De Nederlandse Marokkanen en Turken kunnen wèl via Belgique hun ouders laten overkomen, net zoals de Duitse Turken, of de Franse Algerijnen etc....

Als ik het goed heb begrepen gaan die oudjes hier géén uitkering (OCMW) krijgen? Wel medische zorgen op onze kosten? En ik mag aannemen dat ze allemaal een "terug naar huis" verzekering hebben bij overlijden?

Om eerlijk te zijn: als men de zekerheid heeft dat ze hier niet op het OCMW terechtkomen, maar ten laste van hun kinderen blijven, en als er geen vervolgmigratie komt van de rest van hun kroost, dan lijkt me deze maatregel nu toch wel de aller allerlaagste prioriteit! Of ben ik te goedhartig en lichtgelovig?
Ik begrijp hieruit dat de poort dicht gaat voor diegene die altijd al het meest misbruik hebben gemaakt van het systeem : Marrokanen en Turken.
Het zou gaan tijd worden. Wat kost heel die grap niet aan uitkeringen enz?
Tinneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 18:10   #3
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinneke Bekijk bericht
Wat kost heel die grap niet aan uitkeringen enz?
Zover ik weet is dat bedrag niet echt bekend.
Gelukkig maar zou ik zeggen.
Motiverend is het niet voor de werkende mens.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 18:16   #4
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinneke Bekijk bericht
Ik begrijp hieruit dat de poort dicht gaat voor diegene die altijd al het meest misbruik hebben gemaakt van het systeem : Marrokanen en Turken.
Het zou gaan tijd worden. Wat kost heel die grap niet aan uitkeringen enz?
Wie is dat gerucht aan't verspreiden ?
Met eventuele nakende verkiezingen is de stemmenwinst gegarandeerd
Maar daadwerkelijk iets doen aan de massale immigratie ? Benieuwd wie daar zijn handen wil aan verbranden.
Voor je het weet, zit je in een 'cordon'.
Druppelsgewijs beginnen onze bewindslieden in te zien dat het zo niet langer kan.
Dat heeft redelijk lang geduurd. Vlaams blok (later Belang) roept dit al een jaar of 20.
Maar in dit land komt men pas in actie als het kalf verzopen is. Zoals steeds...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 18:22   #5
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht

Geen ocmw maar wel recht op inkomensgarantie ouderen!
Een pensioen voor wie geen recht heeft opgebouwd, dat krijgen die ouders wel!Dus is het economisch zeer aantrekkelijk je ouders te laten overkomen, die in het land van herkomst moeten werken om iets te eten te hebben.

Dan is de keuze snel gemaakt, want hier krijgen die mensen dus wel geld.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 18:32   #6
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Geen ocmw maar wel recht op inkomensgarantie ouderen!
Een pensioen voor wie geen recht heeft opgebouwd, dat krijgen die ouders wel!Dus is het economisch zeer aantrekkelijk je ouders te laten overkomen, die in het land van herkomst moeten werken om iets te eten te hebben.

Dan is de keuze snel gemaakt, want hier krijgen die mensen dus wel geld.
voil�* dat wordt er weer niet bijgezegd in het krantenartikel!

Er staat dat ze "ten laste van de kinderen" moeten zijn! en ik weet dat ze ooit probeerden om na een aantal maanden ze op het OCMW in te schrijven, maar dat was zelfs voor Mieke Sjalleke Vogels te veel gevraagd.

Echter ik blijf erbij: als die oude mensen niks hebben (buiten hun appartementjes in Cassablanca) en ze kunnen hier leven IN het huis van hun kinderen, en OP KOSTEN van hun kinderen, dan heb ik er geen probleem mee. Als het daarbij blijft!

Maar dat is het dus niet. allez vooruit! mijn moeder zal nog wel wat gaan kuisen in het zwart om rond te komen met haar pensioentje!
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 00:21   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Wie is dat gerucht aan't verspreiden ?
Met eventuele nakende verkiezingen is de stemmenwinst gegarandeerd
Maar daadwerkelijk iets doen aan de massale immigratie ? Benieuwd wie daar zijn handen wil aan verbranden.
Voor je het weet, zit je in een 'cordon'.
Druppelsgewijs beginnen onze bewindslieden in te zien dat het zo niet langer kan.
Dat heeft redelijk lang geduurd. Vlaams blok (later Belang) roept dit al een jaar of 20.
Maar in dit land komt men pas in actie als het kalf verzopen is. Zoals steeds...
2!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be