Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Vincent Van Quickenborne (VLD) - 31 mei tot 6 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vincent Van Quickenborne (VLD) - 31 mei tot 6 juni "Ging voorheen door het leven als senator Q en is nu staatssecretaris voor Administratieve vereenvoudiging. Initiatieven zoals kafka.be trokken de aandacht van het publiek en recent nam hij ook initiatieven om het stemmen per volmacht eenvoudiger te

Discussietools
Oud 31 mei 2004, 18:01   #1
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Geachte mijnheer van Quickenborne

Binnen de Joodse gemeenschap in Antwerpen hebt u het zwaar verkorven met uw bezoek aan wijlen Hamas-leider Sjeik Ahmed Yassin die u trouwens véél succes wenste met ze'n strijd voor het vermoorden van Israëlische burgers. Wat was eigenlijk het motief van uw bezoek aan zulke verwerpelijke personen??? Graag uw antwoord...

Mvg

Timmeke
Sinistra is offline  
Oud 31 mei 2004, 20:38   #2
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Het is wel zeer verwonderlijk dat vanaf de dag dat U staatssecretaris werd alle gegevens van uw vroegere activiteiten verdwenen van het net: bezoek en film met Hamas, Hobeika, Saddam enz.. Zelfs langs geen enkele cache meer te vinden. Hebt U dan zo een schaamte over uw vroegere activiteiten dat U dat nu zo allemaal opzettellijk hebt laten vernietigen.
tabufferkwa is offline  
Oud 1 juni 2004, 08:37   #3
Vincent Van Quickenborne
Vreemdeling

Standaard

Ik ben zeer begaan met de Israëlisch-Palestijnse kwestie. Dat is van belang voor vrede en stabiliteit in de hele wereld.
IK heb nooit iemand succes gewenst met terroristische activiteiten. Ik geloof in dialoog.
Vincent Van Quickenborne is offline  
Oud 1 juni 2004, 22:10   #4
deepti
Vreemdeling

Standaard

Quix, u zou gewoon moeten aansluiten bij de MDP. Als dom mens en antisemiet bent u daar op uw plaats.
deepti is offline  
Oud 1 juni 2004, 22:22   #5
deepti
Vreemdeling

Standaard

en neemt misschien ook ayatollah dedecker met u mee
deepti is offline  
Oud 2 juni 2004, 08:24   #6
LordOfChaos
Vreemdeling

Standaard

Moesten morgen de Duitsers, Fransen, Spanjaarden, Hollanders, ... terug bij ons komen om ons land af te pakken, onze huizen te vernietigen, onze kinderen te vermoorden, ons in armoede in kampen te doen leven .... Wel dan zou ik mij ook verzetten en bommen gooien.
En nu gaat u zeggen : ja maar die onschuldige burgers kunnen er toch niet aan doen ??? Wel dan antwoordt ik u dat ze maar niet massaal voor SSharon moeten stemmen.
De joodse politiek is het beste voorbeeld van onverdraagzaamheid dat er bestaat. Of bent u vergeten hoe ons land onder joods vuur werd genomen toen enkele politici de palestijnse zaak even naar voren brachten?
De hele wereld moet zijn broek af doen onder joodse dwang door datgene er in WOII gebeurd is.

En Vincent, jij gelooft in dialoog, maar wanneer een gematigd joods leider bereid is tot die dialoog wordt hij door iemand VAN EIGEN VOLK vermoord !!

Er bestaat enkel een dialoog van geweld tussen extremisten.
Is dat nu democatie ?? Leve België ??
Neen dank U, niet meer voor mij !!!
LordOfChaos is offline  
Oud 2 juni 2004, 13:04   #7
deepti
Vreemdeling

Standaard

joodse politiek van onverdraagzaamheid .. waren het joden die in vorig jaar borgerhout op stelten zette, zijn het joden die vlaamse meisjes op bussen in elkaar trappen omdat ze een topje dragen?
deepti is offline  
Oud 2 juni 2004, 19:39   #8
rainman
Provinciaal Statenlid

rainman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LordOfChaos
Moesten morgen de Duitsers, Fransen, Spanjaarden, Hollanders, ... terug bij ons komen om ons land af te pakken, onze huizen te vernietigen, onze kinderen te vermoorden, ons in armoede in kampen te doen leven .... Wel dan zou ik mij ook verzetten en bommen gooien.
En wat was de oorzaak van de bezetting van de Palestijnse gebieden?
Is het niet de schuld van de omringende arabische staten? Als zij nooit met een oorlog begonnen waren en de staat Israël zouden erkennen zoals de rest van de wereld, zou het voor Israël niet nodig geweest zijn om bepaalde gebieden te bezetten.

Als morgen de Duitsers, Fransen, Spanjaarden, Hollanders, ... terug bij ons komen om ons land af te pakken, ... en wij kegelen ze terug buiten, mag je er zeker van zijn dat ook wij ons een deel van hun grondgebied zullen toeëigenen als schadevergoeding.
rainman is offline  
Oud 3 juni 2004, 09:18   #9
LordOfChaos
Vreemdeling

Standaard

Het is duidelijk dat niet de joden maar de araben de buurt op stelten hebben gezet in borgerhout. Maar het gaat hier om een hoopje scum, opgehitst door Jahjah en co. Je kunt het vergelijken met de Belgische vootbalhooligan en de gewone supporter. Ik spreek dat ook niet goed.
Maar de jood wilt geen vrede, aanvaardt geen compromissen en zeker geen kritiek.
Overal waar een jood is moet er politiebescherming zijn, dit terwijl de gewone man soms tot uren op politieinterventie kan wachten en dit alles natuurlijk op kosten van de belastingbetaler.
LordOfChaos is offline  
Oud 3 juni 2004, 12:49   #10
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
En nu gaat u zeggen : ja maar die onschuldige burgers kunnen er toch niet aan doen ??? Wel dan antwoordt ik u dat ze maar niet massaal voor SSharon moeten stemmen.
De joodse politiek is het beste voorbeeld van onverdraagzaamheid dat er bestaat. Of bent u vergeten hoe ons land onder joods vuur werd genomen toen enkele politici de palestijnse zaak even naar voren brachten?
De hele wereld moet zijn broek af doen onder joodse dwang door datgene er in WOII gebeurd is.

En Vincent, jij gelooft in dialoog, maar wanneer een gematigd joods leider bereid is tot die dialoog wordt hij door iemand VAN EIGEN VOLK vermoord !!

Het is HUN land niet voor de 250ste kéér. De autochtone bewoners van het gebied van het Noorden van de havenstad HaiFa tot het Zuidelijkste punt in de Negev-woestijn behoorden altijd aan het Joodse volk. De Arabieren zijn pas nadien gekomen. De Palestijnen kunnen best verhuizen naar Jordanië want dat is de enige echte Palestijnse staat.
Sinistra is offline  
Oud 3 juni 2004, 13:55   #11
camaris
Schepen

Standaard

Na de kruistochten behoorde Palestina tot het rijk van de Mamelukken, die vanuit Caïro het rijk bestuurden. De Mamelukken werden in 1516 bij Aleppo verslagen door de Osmaanse sultan Selim en daarmee begon de 400-jarige overheersing van de Turken in het Midden-Oosten. Palestina speelde gedurende lange tijd geen enkele rol meer op het internationale toneel, en kwam pas ten tijde van de Franse keizer Napoleon Bonaparte weer in beeld. Met steun van de Britten kon Napoleon echter buiten Palestina gehouden worden. In 1874 stichtten de joden het Palestine Exploration Fund op, in 1878 gevolgd door de stichting van de eerste landbouwnederzetting. Weer vier jaar later kwam de eerste immigratiegolf op gang vanuit Oost-Europa. In 1896 schreef Theodor Herzl het boek ‘De joodse staat’, waarin gepleit werd voor de oprichting van een joodse staat in Palestina. Herzl zou daarmee de grondlegger van het zionisme worden, de joods-nationale beweging die als doel heeft de terugkeer van het joodse volk naar het Heilige Land (in feite de heuvel Zion).

Bron is http://www.landenweb.com/geschiedeni...71&ISRAËL

Of de joden er nu eerst waren of niet, mij lijkt dat een overheersing van de Turken van 400 jaar ook zijn sporen kan nalaten. Hier bij ons hebben we de overheersing van de Romeinen gekend, die toch ook zijn invloeden gehad heeft op de cultuur enz.
De grote problemen zijn begonnen met de verschillende Joodse migratiestromen... (een oorzaak daarvan is onder andere het opkomende Nazisme in de jaren dertig in Duitsland) en het is maar niet meer dan logisch dat de joden dan wegvluchtten; en waar moeten ze naartoe? Tja naar het land van herkomst... terwijl hun generaties daar zelf nooit gewoond hebben, maar omdat er ooit joden gewoond hebben.
In die zin is de redenering van LordOfChaos niet zo ver uit de lucht gegrepen. De Spanjaarden (of de Italianen -> lees "romeinen") zouden even goed kunnen zeggen van dit is ooit van ons geweest, dus hebben we nu het recht om daar te gaan wonen.

Versta mij niet verkeerd, ik heb niks tegen joden (of tegen gelijk welke bevolkingsgroep), maar ik vind wel dat je moet nuanceren, en niet zomaar kan zeggen dat het HUN lans is...
camaris is offline  
Oud 3 juni 2004, 15:58   #12
deepti
Vreemdeling

Standaard

men is aan het afwijken van het belangrijke punt van deze forum. quickenborne sympatiseert met arafat en yassin. of dit het gevolg is van persoonlijke overtuiging of enkel om een paar goedkope stemmen te behalen doet er niet toe. wat verstaan werd na de vorige verkiezingen is dat de vld quickenborne een debiel vindt, en hem daarom een onnozele post heeft gegeven; symplificatie van de administratie. gelukkig heeft de vld enkele meer professionele mensen op hun lijst.
deepti is offline  
Oud 3 juni 2004, 16:20   #13
rainman
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Van Quickenborne
Ik ben zeer begaan met de Israëlisch-Palestijnse kwestie. Dat is van belang voor vrede en stabiliteit in de hele wereld.
IK heb nooit iemand succes gewenst met terroristische activiteiten. Ik geloof in dialoog.
En welke dialoog dacht u te creëren als u meehelpt met de media om de Joden als agressor en de palestijen als slachtoffer af te schilderen?
rainman is offline  
Oud 3 juni 2004, 17:21   #14
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Citaat:

Het is HUN land niet voor de 250ste kéér. De autochtone bewoners van het gebied van het Noorden van de havenstad HaiFa tot het Zuidelijkste punt in de Negev-woestijn behoorden altijd aan het Joodse volk. De Arabieren zijn pas nadien gekomen. De Palestijnen kunnen best verhuizen naar Jordanië want dat is de enige echte Palestijnse staat.
Dit is niet helemaal correct. Het is uit de geschiedenis erg moeilijk uit te maken wiens land het nu eigenlijk is. Bovendien kan je moeilijk steeds ver terug in het verleden gaan om aan te duiden van wie het land is. Wie zouden er hier dan moeten wonen? Kelten?
De gazastrook is trouwens écht wel bezet door de Israeli's, ondanks de VN-akkoorden...

Het is inderdaad een terechte opmerking dat het moeilijk is om met extremisten een dialoog te voeren, maar zolang dit niet gebeurt, zal er steeds geweld blijven. Het is dus belangrijk dat beide partijen inzien waar ze mee bezig zijn en samen naar een vreedzame oplossing zoeken. Al is dat niet gemakkelijk. Van Quickenborne gelooft terecht in dialoog...
Oud 3 juni 2004, 19:01   #15
LordOfChaos
Vreemdeling

Standaard

De Vince mag gerust in dialoog geloven, het is uiteindelijk de enige oplossing. Maar met Sharon is geen enkele dialoog mogelijk. Het wordt tijd dat de Israeli dat inzien en er voor zorgen dat extreme partijen niet meer in hun regering komen.
LordOfChaos is offline  
Oud 3 juni 2004, 19:25   #16
rainman
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De Vince mag gerust in dialoog geloven, het is uiteindelijk de enige oplossing. Maar met Sharon is geen enkele dialoog mogelijk. Het wordt tijd dat de Israeli dat inzien en er voor zorgen dat extreme partijen niet meer in hun regering komen.
Alsof er te praten valt met mensen die zichzelf opblazen omdat allah hun het eeuwige paradijs en 100 maagden belooft.

De bezetting van de palestijnse gebieden is zelf uitgelokt door de arabieren. Israël werd aangevallen door ALLE omringende landen en heeft daarop gereageerd. Beschouw dus de palestijnen niet als de enige slachtoffers want alles wat hen tot op heden is overkomen, hebben ze allemaal zelf uitgelokt en zijn slechts reacties van een volk dat zich verdedigt tegen buitengewone agressie.
rainman is offline  
Oud 3 juni 2004, 19:27   #17
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainman
Citaat:
Alsof er te praten valt met mensen die zichzelf opblazen omdat allah hun het eeuwige paradijs en 100 maagden belooft.

De bezetting van de palestijnse gebieden is zelf uitgelokt door de arabieren. Israël werd aangevallen door ALLE omringende landen en heeft daarop gereageerd. Beschouw dus de palestijnen niet als de enige slachtoffers want alles wat hen tot op heden is overkomen, hebben ze allemaal zelf uitgelokt en zijn slechts reacties van een volk dat zich verdedigt tegen buitengewone agressie.
Heel simpel: als ze die gebieden niet zouden bezet hebben, zouden ze niet zijn aangevallen...
Oud 3 juni 2004, 19:51   #18
rainman
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Heel simpel: als ze die gebieden niet zouden bezet hebben, zouden ze niet zijn aangevallen...
Nee, nog simpeler: als ze niet aangevallen werden zouden ze die gebieden nooit bezet hebben.
rainman is offline  
Oud 3 juni 2004, 21:44   #19
Jouwe
Vreemdeling

Jouwe's schermafbeelding

Standaard

nog simpeler als ze in '48 daar niet waren binnegevallen en joodse staat hadden opgericht was er ook geen geweld.
het peil van de topic zakt met de minuut
Jouwe is offline  
Oud 3 juni 2004, 23:00   #20
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:

Met Sharon is er méér dialoog mogelijk dan met de palestijnse equivalenten moordenaar en Jodenhater Arafat en ze'n vriendjes van Hamas en de Hezbollah. Het wordt inderdaad hoog tijd dat de Palestijnen inzien er ervoor zorgen dat Arafat en hun extreme equivalenten het land worden uitgewezen en democratische politici die geloven in dialoog en niet in haat aan de macht brengen.

Mijnheer van Quickenborne als u toch dialoog wilt, waarom gaat u dan praten met mensen die van géén dialoog wilde weten zoals wijlen Sjeik yassin?????
Sinistra is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be