![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou ik het aandurven om deze zomer gewoon te vertrekken" zonder hotel boeking" naar Jakarta te gaan
Of is het beter te boeken ?
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 5 maart 2011 om 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best overnachting voorzien voor de eerste 2 dagen ofzo en dan eens naar de via via gaan. Er is er eentje in Jakarta geloof ik. Koop u gewoon de lonely planet of nen trotter en lees da ne keer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar sommige mensen hier op het forum weten dat ik gerust op de straat kan slapen,maar ik zal de twee eerste dagen toch een hotel boeken...
![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 5 maart 2011 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Misschien kunnen ze je op een Indonesisch expat forum hierover goede tips geven? (bvb. http://www.livinginindonesiaforum.org/)
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zouden jullie zonder iets durven vertrekken?
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk. Ben zo nog naar Nepal vertrokken met enkel bagage en ne lonely planet. Daar gewoon taxi genomen naar de Via Via in Katmandu en daar 2 dagen overnacht. Er zal wel ne Via Via in Jakarta zijn ook maar of je daar kan overnachten weet ik niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Straat slapen kan ook hé ...
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben vorig jaar in juli 3,5 weken in Indonesië gaan backpacken, en ongeveer 5 nachten doorgebracht in de ViaVia in Jakarta. Zeker een goede uitvalsbasis. Je kan zo doorreizen naar Bali, daar is het meer toeristisch. Jakarta was wel de moeite vond ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens nog nooit ergens geboekt. Soms kom je wel voor verrassingen te staan ![]() En als je ergens 's nachts landt moet je het gewoon een hele nacht op een zuipen zetten voor je ergens iets kunt gaan zoeken. In Indonesië (Jakarta en Kuta/Denpasar) moet je wel oppassen dat als mensen je aanklampen en je hun familie willen voorstellen, dat je niet in een oplichterij loopt. Er zijn daar nogal wat bendes actief. Meestal vind je tijdens je vlucht of erna op de luchthaven of tijdens het zoeken naar een taxi wel gelijkgestemde zielen die in hetzelfde schuitje zitten en waar je met kan optrekken. Je herkent ze aan een grote rugzak, gedrentel, een nadenkende of nerveuze blik (dikwijls op pijltjes en wijzers) maar je hoeft er niet bij na te denken, alles gaat vanzelf als in een waas en komt wel goed. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De laatste keer verbleven we in de Sari Pan Pacific in Jakarta (en Aquila Pranbanan in Yogya), best ok.
Als je op Java bent, en de mogelijkheid hebt een paar dagen te blijven, ga absoluut naar Borobudur en Prambanan kijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je in Indonesië gaat rondtrekken, probeer dan ineens ook de Kawa Ijen te doen, dat is mij het meest bijgebleven van mijn rondreis daar:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vele low-budget guest-houses hebben tegenwoordig wel een email adres dat inderdaad in de Lonely Planet vermeldt staat.
Je kan tegenwoordig op de Lonely Planet website hoofdstukken uit de gids kopen en downloaden. Zo moet je niet het hele boek meesleuren of aanschaffen. Hier: http://shop.lonelyplanet.com/indones...oppod#chapters Hoofdstukken uit de Indonesië-gids te koop. Het forum op die website is ook zeer handig om overnachtingsmogelijkheden te bestuderen. Veel reisplezier, Java lijkt me fantastisch.
Laatst gewijzigd door C2C : 5 maart 2011 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder dat het duveltje niet te doen is om de landschappen te bezichtigen daar, maar wel de slaapkamer van zijn lief. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 5 maart 2011 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |