![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik werk soms op de MacBook van mijn vriendin en ben dan altijd verwonderd over hoe snel en gebruiksvriendelijk dat ding is. Als ik dan terug achter mijn logge PC kruip vraag ik me af waarom ik in hemelsnaam dit ding niet gewoon buitengooi. Continu vertragende virussoftware die aan het draaien/scannen is, FF die om de haverklap crasht, tijdens het opstarten kan ik nog koffie zetten, enfin: gebruiksonvriendelijk en traag.
Ik stap dus binnenkort over naar een iMac. Wat zijn zo de ervaringen van mensen die de 'overstap' hebben gemaakt? Moet zeggen dat ik tot nu toe enkel positieve reacties heb gehoord van mensen die zijn overgestapt. Algemene teneur: "ik had het al jaren eerder moeten doen" en "nooit wil ik nog een PC". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is software om die typische windows software om te draaien, ... (VMWare of Parallel desktop) daar kun je eventueel een windows omgeving op draaien mocht je die nodig hebben, ...
Maar ik ga u eerlijk zeggen, ... ik heb die uiterst zelden nodig, ... alles wat je nodig hebt, zit er al op , en wat je verder nodig hebt, kan je gratis downloaden (star - office ) bvb, ... Omdat er een Linux server onder uw shell draait, heb je meer en meer MAC versies van linux software ook (die star office is daar een voorbeeld van. ) Ik weet niet wat je momenteel op je PC doet, maar ik denk dat ge het meeste van wat je nu nodig hebt, gewoon ook op een MAC kunt doen, en ja hij is duurder, maar kwalitatief is het gewoon een beter toestel. Een Sony Vayo of de betere Toshiba laptops kosten ook een pakske geld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Gewoon een dual boot als je soms toch nog microsnot nodig hebt is ook poepsimpel. En niet te vergeten natuurlijk, een linux versie voor de gewone gebruiker is nog steeds vrij.
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat ik wel vreemd vind aan een Mac is dat je blijkbaar een programmaatje moet downloaden om je werkscherm (vb van Safari) te maximaliseren (full screen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gebruik het ook voor mijn foto`s, ik geloof dat een basis versie van photoshop een 100 euro kost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kom ge gaat naar de winkel en je wil iets dat werkt, en het mag wat geld kosten, dan koop je een MAC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hangt er allemaal van af wat je wilt. Heb ook een Macbook Pro, maar die kocht ik eerder omdat het ding er gewoon mooi uit zag. Prijs/kwaliteit ben je met een "saaie" PC nog altijd beter af. Maar zoals steeds: de gustibus et coloribus non est disputandum...
![]() |