Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Adoptierecht voor homoseksuelen...
Abosluut voor 86 37,72%
Onthouding 14 6,14%
Absoluut tegen 128 56,14%
Aantal stemmers: 228. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2002, 18:03   #1
Björn
Vreemdeling

Björn's schermafbeelding

Standaard

Deze week heb ik een leuk debatje aanschouwd bij 'Recht van Antwoord'. Aanvankelijk had ik niet echt een mening, ik was eerder neutraal. Maar éénmaal het debat evolueerde, naarmate ik een absolute voorstander ben voor adoptierecht voor homoseksuelen.

Ik heb de volgende argumenten gehoord, die echt wel iets hebben:

Zij die zeggen dat een kind een moeder- en een vaderfiguur in hun leven moeten hebben, dan vergeten ze het feit dat het hier over weeskinderen gaat die tot geen enkel gezin behoren. Volgens mij is de keuze dan toch vlug gemaakt...

Zij die zeggen dat het kind een rechtstreeks slachtoffer is van pesterijen, dan zit er daar wel een zekere waarheid in, dat ontken ik niet. Maar men zou dan gemengde huwelijken (blank-zwart koppels) ook moeten verbieden om een kind op te voeden => wat dus totaal onzin is.

En ik zou natuurlijk zo nog een tijdje kunnen doorgaan, maar ik besef dat lange post niet echt aangenaam zijn om te lezen.

Waarop wachten die parlementairen dan nog op??? Verander die wet dan toch en maak een einde aan die discriminatie!!!

Greetz,

Björn
Oud 17 oktober 2002, 18:17   #2
Hansi
Burger

Standaard

Haha je gaat toch geen huwelijken tussen mensen van verschillende rassen vergelijken met relaties tussen holebi's?!?
In het ene geval gaat het om een man en een vrouw, in het 2e geval duidelijk niet. Het lijkt me ook absoluut niet aan te raden holebi-koppels kinderen te laten adopteren. Kan volgens mij niet anders of dat kind heeft ook veel kans om anders geaard te worden. En stel je voor: 2 bruinridders samen in bed op zaterdagmorgen en daar een klein meisje tussen: BAH! Gewoonweg degoutant.
Hansi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2002, 18:30   #3
Björn
Vreemdeling

Björn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansi
Haha je gaat toch geen huwelijken tussen mensen van verschillende rassen vergelijken met relaties tussen holebi's?!?
In het ene geval gaat het om een man en een vrouw, in het 2e geval duidelijk niet.
Ik wou enkel aantonen dat het absurd is om dit recht hun niet te gunnen omwille van pesterijen. Vele kinderen staan bloot aan pesterijen. Je hebt enkel pestkoppen nodig...Vaak treffen kinderen nu éénmaal geen schuld aan de oorzaak waarvoor ze gepest worden...

Citaat:
Het lijkt me ook absoluut niet aan te raden holebi-koppels kinderen te laten adopteren. Kan volgens mij niet anders of dat kind heeft ook veel kans om anders geaard te worden. En stel je voor: 2 bruinridders samen in bed op zaterdagmorgen en daar een klein meisje tussen: BAH! Gewoonweg degoutant.
Als ik met jouw redenering meega, dan zijn de ouders die deze holebi's heeft voortgebracht ook 'anders' geaard. Daar loopt volgens mij jouw redenering toch wat mank...

Grtz,

Björn
Oud 17 oktober 2002, 18:36   #4
Hansi
Burger

Standaard

Nee ik bedoel gewoon dat de KANS dat een geadopteerd kind ook anders geaard wordt gewoon groter is. Dat is trouwens bewezen ook en lijkt me logisch als het kind in dergelijk milieu opgroeit. Het beeld dat ik schetste van het bed op zaterdagmorgen komt misschien wat lachwekkend over, maar zulke situaties lijken me wel mogelijk. En stel je dan eens in de plaats van dat kleine meisje, de kans is groot dat zij zich daar ook niet echt lekker bij voelt mijns inziens. Dus gewoon in het belang van het kind zeg ik kinderen adopteren door holebi's, nee dank u.
Oud 17 oktober 2002, 18:47   #5
Björn
Vreemdeling

Björn's schermafbeelding

Standaard

Ja, dat laatste klonk wel behoorlijk lachwekkend...maar moeten we dan niet in eens alle vaders van hun dochters weghouden, en alle ooms, en alle andere mannelijk gezelschap??? Waarom moet men direct aan het ergste denken?

Ik zou dan wel graag eens die studie onder ogen willen zien...

Mijn mening is dat het kind zich heel bewust van zal zijn dat een maatschappij met hetero's en holebi's perfect te realiseren is...en hij/zij zal zich er gewoon bij neerleggen dat beide bestaan...van een afkeer of dergelijk zou er absoluut geen sprake van zijn...
Oud 17 oktober 2002, 19:12   #6
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En stel je voor: 2 bruinridders samen in bed op zaterdagmorgen en daar een klein meisje tussen: BAH! Gewoonweg degoutant.
En een hetero-koppel samen in bed op zaterdagmorgen en daar een klein meisje tussen dat is dan niet degoutant zeker?

Coekie
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2002, 23:01   #7
Hansi
Burger

Standaard

Nee man en vrouw in bed is een NATUURLIJKE situatie. 2 venten in een bed met een geadopteerde dochter erbij is gewoonweg ziekelijk pervers. Mensen die dat toelaten mogen van mijn part gelijk gesteld worden met Dutroux.
Oud 17 oktober 2002, 23:34   #8
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee man en vrouw in bed is een NATUURLIJKE situatie. 2 venten in een bed met een geadopteerde dochter erbij is gewoonweg ziekelijk pervers. Mensen die dat toelaten mogen van mijn part gelijk gesteld worden met Dutroux.
En wat doe je met die lieve kindjes van papa's die omwille van mensen zoals jij toch maar eerst geprobeerd hebben om hun ware aard te onderdrukken en met een vrouw huwden?

Er zijn betrekkelijk veel homo-seksuele mannen die uit een spaakgelopen huwelijk kinderen hebben. Geldt ook voor lesbische moeders bijvoorbeeld. Dat zijn HUN EIGEN kinderen...
Oud 18 oktober 2002, 00:03   #9
Bert &of
Vreemdeling

Bert &of's schermafbeelding

Standaard

Als we hier nog eens de discussie gaan beginnen over het natuurlijke ... kijk dan liefst eens op een van de drie andere foraen blijf daar hangen.

Een heterokoppel is niet het normale, maar wel het meest voorkomende. Een homokoppel is niet het abnormale, maar wel het minst voorkomende.

Ik ben pro adoptie door holebi's. Tenminste als aan hen dezelfde voorwaarden gesteld worden als aan hetero's; niet minder maar ook niet meer.

De kans dat een kind anders geaard wordt als het in een holebiomgeving opgroeit ... Algemeen wordt er aanvaard dat men holebi is vanaf de geboorte of men is het niet. Moest dit niet zo zijn en de redenering van Hansi opgaan dan zouden er geen holebi's zijn want uiteindelijk komen we allemaal uit een hetero-omgeving, enkele uitzonderingen niet tenna gesproken. De mening hebben dat deze kinderen dan ook holebi's zijn kan dus niets te maken hebben met de geaardheid van de adoptieouders.

Het belang van het kind zegt u? U pretendeert te weten wat elk kind het liefste heeft? Dan vertoeft u waarschijnlijk nog perfect in de denkwereld van een kind en weet u meteen wat die miljoenen kinderen willen. Een dikke proficiat!

En het lijkt me ook gezond om even een duidelijk verschil te maken tussen holebiseksualiteit en pedofilie. Het eerste slaat op het aangetrokken zijn tot hetzelfde geslacht, het tweede slaat op het aangetrokken zijn tot kinderen. Pedofilie komt voor bij hetero's én bij holebi's. Maar het een houdt het ander niet in. Indien u toch deze mening toegedaan bent, kan ik me best voorstellen dat u nog nooit een holebi dichterbij hebt gezien dan een schaarsgeklede man op de TV tijdens de gaypride. In dat geval: verruim uw horizon.

Een interraciaal huwelijk en het hopelijk binnenkort wettige homohuwelijk is dan ook nihil: twee mensen die elkaar graag zien en dat via een huwelijk verbonden willen zien. PUNT
Oud 18 oktober 2002, 07:47   #10
manuel
Lokaal Raadslid

Standaard

Inderdaad, ik had het niet beter kunnen verwoorden !

Het beste voor een kind is dat het 'goed' opgevoed wordt.
Het argument dat de man-vrouw relatie de beste plaats is, getuigt enkel van een overschatting van de rol van ouders en precies van het feit dat de ouders het kind als hun 'eigendom' beschouwen. Trouwens, enerzijds wordt dit argument aangehaald, en anderzijds wordt steeds meer verwacht dat de school de opvoeding op zich neemt. Kinderen worden naar jeugdbewegingen gestuurd, hoop ik toch, om daar sociale vaardigheden aan te leren etc.
Ik denk dat adoptie-ouders, meer nog dan biologische ouders, precies voor het kind kiezen. Hun motivatie wordt trouwens zeer goed getest.
Of dat dan gaat om 'hetero-', 'homo-', of alleenstaande ouders, lijkt mij in deze gewoon niet belangrijk. De motivatie en inzet zijn dat wel.

Citaat:
Nee man en vrouw in bed is een NATUURLIJKE situatie. 2 venten in een bed met een geadopteerde dochter erbij is gewoonweg ziekelijk pervers. Mensen die dat toelaten mogen van mijn part gelijk gesteld worden met Dutroux
HELP ! stel je voor dat die 2 venten met hun geadopteerde zoontje in bed liggen !!!!!!! Of met hun hond ???
Nog één (1) keer : Dutroux is hetero. Pedofilie en perversie hebben niets te maken met homosexualiteit. Wat Dutroux deed heeft trouwens niets met sexualieit (in de 'gezonde' zin) de maken. Meer dan 90 % van de pedofilie gevallen gebeuren in het oh zo natuurlijke gezin en gaan om wat je zou kunnen noemen heterofiele gevallen. Mens toch, wordt een wakker, trekt uw ogen open en kijk wat er rondom u gebeurt !
manuel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2002, 20:23   #11
Hansi
Burger

Standaard

Het gaat gewoon om een meer fundamentele discussie: als homo's zomaar kinderen kunnen adopteren, waar trek je dan de lijn? Kan werkelijk alles? Ik pleit gewoon voor bepaalde waarden in het leven. Partijen die homohuwelijk en adoptie goedkeuren zullen daarvoor gestraft worden door de kiezer. Ik ben zelf ruimdenkend genoeg maar deze perversheid heeft niks meer met open van geest zijn te maken, het is gewoon een streven naar de verheerlijking van wat-ik-wil-moet-kunnen. Denk gewoon eens aan het belang van het kind ipv. aan de perverse kinderwens van die homo's. Als ze persé kinderen willen dat ze dan een vrouw huwen, basta.
Oud 18 oktober 2002, 22:57   #12
Bert &of
Vreemdeling

Bert &of's schermafbeelding

Standaard

Jij weet blijkbaar niks, maar dan ook niks af van de leefwereld van de holebi's. Pretendeer dan ook niet met belachelijke stellingen dat je het wel weet ...

En het zou ons allen baten moest je het woord pervers achterwege laten, want homoseksualiteit is niet pervers. Voor de argumenten: zet u in een goede zetel, neem een glas drank en blader door de fora.

Als het zo simpel was om dan maar gewoon een vrouw te huwen als homo, dan zou niemand homo zijn. En de lesbiennes trouwen ook niet met een man dus.

Grow up plzzz!!
Oud 19 oktober 2002, 11:24   #13
merel
Gouverneur

merel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat gewoon om een meer fundamentele discussie: als homo's zomaar kinderen kunnen adopteren, waar trek je dan de lijn? Kan werkelijk alles? Ik pleit gewoon voor bepaalde waarden in het leven. Partijen die homohuwelijk en adoptie goedkeuren zullen daarvoor gestraft worden door de kiezer. Ik ben zelf ruimdenkend genoeg maar deze perversheid heeft niks meer met open van geest zijn te maken, het is gewoon een streven naar de verheerlijking van wat-ik-wil-moet-kunnen. Denk gewoon eens aan het belang van het kind ipv. aan de perverse kinderwens van die homo's. Als ze persé kinderen willen dat ze dan een vrouw huwen, basta.
Ruimdenkend? Zeg nu eens eerlijk, wat is beter voor het kind, uit een slecht huwelijk komen, dat uiteindelijk spaak loopt omdat het er kwam om de behoefte een kind te hebben te vervullen. Of opgroeien in een liefdevolle holibi relatie, waar het echt gewild is door beide opvoedende ouders?
En wat betreft het afstraffen door de kiezer, je kan nu eenmaal nooit voor iedereen goed doen, en durf je je nek niet uitsteken (zoals zovelen), dan ben je volgens mij niet goed bezig.
merel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2002, 14:19   #14
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kijk,; zo'n uitspraken, kunnen dus niet hé. Ik vraag me af of je wel héél goed beseft wat je hier zegt; jou uitspraak is een "héél groot gevaar" vind ik. Homo's kunnen net met evenveel liefde, respect een kind opvoeden en hen héél wat meegeven. En wie zegt dat een kind van holebiouders ook homo zou worden, dit is niet waar en ik hoorde hier al dat dit bewezen was, wel kom dan aub eens af met die bewijzen ipv van zo'n onzin te vertellen. Dit is helemaal NIET bewezen.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2002, 14:23   #15
bartje
Minister-President

Standaard

Partijen die het homohuwelijk goedkeuren zullen afgestraft worden door de kiezer.

allé denk je dat nu echt, héél wat mensen hebben daar totaal geen problemen mee, enkel het Vlaams Blok uiteraard en ook nog de Franstalige liberalen. Maar de steun van die hebben we toch niet nodig daar de CD&V toch voorstemt en dan nog, is er een meerderheid zonder de MR.

Het Vlaams blok heeft dan nog het lef van te zeggen dat ze de etische oppositie zijn van Vlaanderen. Wat een durf zeg.! Het Vlaams Blok is een homofobe partij, dit is héél duidelijk! Zoals ik vandaag in de krant bij een lezersbrief las: ze zouden toch nooit de gaskamers terug invoeren zeker, om de homo's er naar te verdrijven???
Oud 19 oktober 2002, 15:00   #16
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Ik zou allesinds geen homo-ouders willen hebben, zodus, ik stem dan ook tegen! Twee vaders? neen zene, een is al genoeg!

Thomas :o
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2002, 15:56   #17
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Hela, hela, eerlijk blijven hé Bartje.

Lees:
www.Vlaams-Blok.be - Standpunten - Veel gestelde vragen - Heeft het Vlaams Blok iets tegen homo's?

Die lezersbrief is niet voor rekening van het Vlaams Blok.

Ik hoop dat de schrijver van die brief (als hij dat werkelijk zo geschreven heeft), gestraft wordt. Ideologieën, godsdiensten, culturen en levenswijzen mag men naar de prullenbak verwijzen, mensen echter nooit.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2002, 17:41   #18
Hansi
Burger

Standaard

Ben helemaal niet homofoob, heb genoeg vrienden die voor hetzelfde geslacht zijn. Die kennen ook mijn mening terzake huwelijk en adoptie, meer nog sommigen geven me er zelfs gelijk in. Daarbij 't is maar mijn eigen mening he, ik respecteer die van jullie, ook al ben ik er totaal niet mee akkoord. Ik vind gewoon dat de maatschappij té permissief wordt op bepaalde vlakken en ik wel gerust mijn nek uitsteken om op te komen voor mijn mening. Maar veroordeel me niet als homohater of dergelijke, ben ik totaal niet.
Oud 19 oktober 2002, 18:20   #19
bartje
Minister-President

Standaard

KAn goed zijn Hansi, maar je uitspraak over Dutroux... kan dus niet hé!!

En ik blijf erbij dathet VlaamsBlok als partij tegen homo is, maar niet alle Vlaams Blokkers zijn tegen homo's. Maar hun persmededeling van eerder deze week, ik braak er gewoon van als ik dat lees, dat ze de enige etische oppositie zijn van Vlaanderen, brrrrrrr. Maar het huwelijk komt er en het Vlaams Blok zal wel tegenstemmen en er wat tralalla rondweten.

En Duym waarom zeg dat het Blok tegen homo' is, als ik enkele uitspraken bovenhaal van Blokkers als Colen en iemand waarvan me de naam ontsnapt dan krijg ik gewoon kippenvel.
Oud 19 oktober 2002, 18:35   #20
Hansi
Burger

Standaard

Wel Bartje ik maak voor mezelf wel uit welke van mijn uitspraken kunnen en welke niet he, daar hoef ik jouw mening niet voor te vragen. En ik krijg meer kippenvel van het beeld van een geadopteerd meisje met 2 homovaders dan van jouw pro-argumenten. Ben helemaal geen homohater en daarom zeker niet pro Blok, want daar heb je gelijk in, het Blok is homofoob. Mijn standpunt tgv. holebi's is eenvoudig: leven en laten leven, zijn ook maar mensen die hun ding doen en recht op geluk hebben. Maar adoptie van een kind is toch een ander paar mouwen. Een simplistisch voorbeeld: stel dat ik en mijn vrouw iets overkomt en onze dochter wordt geplaatst bij een homopaar? Leef je gewoon eens in zulke toestanden, theoretisch en rationeel is alles prima te argumenteren, maar in welke situaties kom je terecht wanneer je zoiets toelaat?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be