![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De keuze van subforum is juist, omdat de discussie niet gaat over intergratie, maar over de maatschappelijke oorzaken en gevolgen. De oorzaak word door de politiek gezocht bij de reden van asielzoeken. Doch ik heb eerder de indruk dat de oorzaak te zoeken is bij de manier van leven van de geregulariseerde asielzoekers. Vele van hen leven nog volgens het principe van moeder aan de haard en vader als kostwinner. Een andere oorzaak, want er is niet 1 oorzaak, is het lakse beleid van onze politici. Enkele weken geleden heb ik zo nog een gesprek gehad met een immigrante die de Belgische nationaliteit kreeg, omdat haar dochter autistis is. De dochter staat op een wachtlijst om opgenomen te worden in een instelling en de alleenstaande moeder heeft een uitkerig toegewezen gekregen om haar dochter zolang thuis te kunnen verzorgen. De vrouw was zelf verwonderd hoe goed zij door VZW's ondersteund werd om aan de nodige papieren te geraken en hoe machteloos de overheidsinstellingen stonden tegenover deze VZW's. Ook was zij verwonderd dat deze VZW's door de overheid worden betaald om hen te helpen en hoeveel misbruiken er gemaakt worden van de wetgeving. De immigrate was ook verbaast over het feit dat zij als buitenlandse hulpzoeker veel gemakkelijker en beter ondersteund werd dan een Belgische hulpzoeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Inderdaad; Als men dan ziet dat belgische gehandicapten op wachtlijsten moeten, dan importeer je best zoveel mogelijk nieuwe gehandicapten, liefst met een half dorp in hun kielzog. Waarom niet?
Als men dan hoort dat de illegalen die "medische regularisatie" aanvragen, zelf niet weten wat hen scheelt, maar dit via hun advokaat moeten vragen, dan weet je wel genoeg zeker? Ik kan hier maar één conclusie uittrekken: zorg dat je elke have centiem die je via de staat kan verkrijgen, ook weldegelijk neemt. Morgen is hij anders aan de rest van de wereld uitgedeeld. Belastingen betaal je toch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Op dezelfde hoofdpagina: "Stemrecht voor 800.000 buitenlanders". Een artikel over Ben Weyts (N-VA) die stelt dat ze, in ruil om te mogen stemmen, zich maximaal zouden moeten integreren. Maar laat ons eerlijk zijn; dat doen ze niet, en het integratiebeleid faalt.
Los van alle demagogie, extremisme, cordon sanitaires, en wat nog allemaal; we moeten ons toch durven de vraag stellen of we wel juist bezig zijn. Moeder aan de haard; mij goed ...maar waarom zou de staat daar dan werkloosheidsuitkeringen moeten tegenover zetten? Geen werk; mij goed ...maar als het gaat om langdurige werkloosheid, moeten we dat danblijven opvangen? En heeft iemand die nooit bijdraagt aan onze staat het recht om over deze staat te oordelen dmv een uitgebrachte stem? Ik kan nog zo een tijdje doorgaan. Zeven kinderen; mij goed ...maar gezien de overbevolking, heeft iemand hoegenaamd nog recht op kinderbijslag voor het derde kind (en verdere)? Enz enz... Stop me in eender welk hokje dat je wil, maar ik vind het schrijnend dat zelfs het stellen van dit soort vragen (moedwillig?) wordt geïnterpreteerd als "extreem". In het geval van mijn derde voorbeeld; zelfs een links/sociaal iemand als Professor Vermeersch wordt erop aangevallen als hij deze vragen durft stellen. Mvg, J |
![]() |
![]() |