Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2011, 15:27   #1
Pin en Puk
Banneling

Standaard Boerenbond dient klacht in over biefstuk van IKEA

http://www.standaard.be/artikel/deta...ign=middagmail

Nu vraag ik mij af, waarom ze het de bevolking niet gunnen om goedkoop te eten.
Akkoord het is maar 130 gr vlees, maar dan neem je er 2 en freet je voor 5€ je buik vol met beefsteak.
Dat vlees moet door IKEA toch ook aangekocht worden?
Indien zij met verlies ten voordele van de bevolking voorschotelen is toch hun probleem?
NEEN, HIER MOET ALLES SUPERDUUR KOSTEN - EN WAAROM ?

Bravo Ikea, nog van dat
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 15:54   #2
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht

Akkoord het is maar 130 gr vlees, maar dan neem je er 2 en freet je voor 5€ je buik vol met beefsteak.
Indien zij met verlies ten voordele van de bevolking voorschotelen is toch hun probleem?

Bravo Ikea, nog van dat
Als elke superketen die praktijken gaat toepassen dan heeft onze bevolking inderdaad spotgoedkoop eten (de verplaatsing zal voor velen vele malen hoger liggen dan die 2,50 €, maar soit...).

Dat dit geen eerlijke handel is dat zal waarschijnlijk wel elke eerlijke handelaar begrijpen...

Ik ben trouwens - indien bewezen wordt dat Ikea zonder verlies verkocht heeft - bereid mijn notebook ongezouten op te eten.... Straks zijn er nog die gaan beweren dat de boeren aan het geleverde vlees nog geld verdiend hebben...

Dat de vakbond van de boeren hier klacht tegen indient kunnen velen niet begrijpen... Dat veertig veiligheidsmensen enkele jaren geleden in Zaventem 26.000 mensen - waaronder zuigelingen - gijzelden voor... dubbele maaltijdcheques... dat vonden velen terecht...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 15:56   #3
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Ikea
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 16:08   #4
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht

Bravo Ikea, nog van dat
Je weet toch dat IKEA zelf verlies doet aan die biefstukken?
Ze hopen gewoon dat je met wat kasten buiten wandelt, zodat de winst van die dag het verlies compenseert.
Smerige marketeertrucs enzo.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 16:08   #5
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Als elke superketen die praktijken gaat toepassen dan heeft onze bevolking inderdaad spotgoedkoop eten (de verplaatsing zal voor velen vele malen hoger liggen dan die 2,50 €, maar soit...).

Dat dit geen eerlijke handel is dat zal waarschijnlijk wel elke eerlijke handelaar begrijpen...
Ik ben trouwens - indien bewezen wordt dat Ikea zonder verlies verkocht heeft - bereid mijn notebook ongezouten op te eten.... Straks zijn er nog die gaan beweren dat de boeren aan het geleverde vlees nog geld verdiend hebben...

Dat de vakbond van de boeren hier klacht tegen indient kunnen velen niet begrijpen... Dat veertig veiligheidsmensen enkele jaren geleden in Zaventem 26.000 mensen - waaronder zuigelingen - gijzelden voor... dubbele maaltijdcheques... dat vonden velen terecht...
'k Weet ni , tegenwoordig liggen er ook biefstukken van "de witte produkten" in de rekken van de gb (carrefour) ...
Ook die zijn vree goedkoop, en als we dan aannemen dat IKEA ze nog eens in grote hoeveelheden aankoopt kan de prijs best laag blijven ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 16:23   #6
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ze hopen gewoon dat je met wat kasten buiten wandelt, zodat de winst van die dag het verlies compenseert.
Och, dat is nog een relatief schoon truukje. Dit is al een ouder bericht, maar dat is nog een vuil, vind ik(in't engels): http://basketbawful.blogspot.com/200...onspiracy.html

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 17 maart 2011 om 16:23.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 16:25   #7
van Maerlant

Standaard

Citaat:

Waarom is dat een smerige truc?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 17 maart 2011, 16:29   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
'k Weet ni , tegenwoordig liggen er ook biefstukken van "de witte produkten" in de rekken van de gb (carrefour) ...
Ook die zijn vree goedkoop, en als we dan aannemen dat IKEA ze nog eens in grote hoeveelheden aankoopt kan de prijs best laag blijven ...
ja maar 2,5 euro voor ne bereide biefstuk friet, ... in een weekend dan nog wel,...

daar kunt gij uw personeel nog niet eens van betalen dan zwijg ik nog van de afbetaling van uw infrastructuur, ...

Dat wil zeggen dat ge met ne foodcost van minder als een euro zit, en dan zult ge al enkele honderden maaltijden moeten verkopen om uit uw kosten te komen...

jaja de menen drinken ook nog ne cola, ... maar dan nog...

Kijk 15 jaar geleden hadden we een budget van een 3 tal euro voor een maaltijd te maken in een ziekenhuis. Daar moesten we geen winst mee maken natuurlijk, ik spreek dus over 15 jaar geleden,...

en dan moest de chef zijn best doen om het mogelijk te maken om ook af en toe met iets duurdere producten te kunnen werken, ... Wij gingen dus ook ons leveranciers onder druk zetten, om zo goedkoop mogelijk, maar toch nog deftig materiaal te werken.

Als Ikea nu dus komt lullen dat ze voor 2,5 euro ne steak met frieten kunnen maken, ... dan vraag ik mij af waar die frieten en steak`s vandaan komen.

Wetende dat een goeie entrecote toch al rap een 4 a 5 euro kost in de winkel.

Ok, ze krijgen die inkoop, maar je zit ook met je bereidingskost.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 16:36   #9
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een truc om volk te lokken, mocht ik van een bestaansminimum leven of aan de dop staan, dan ging ik zeker daar eten, een kast kopen zou ik zeker niet gedaan hebben, eens heel goedkoop eten dat wel/
Zou er veel volk op afgekomen zijn?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 16:40   #10
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Waarom is dat een smerige truc?
De mensen moeten die Zweden niet steunen, maar onze Vlaamse landbouwers!
Oud 17 maart 2011, 16:43   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Het is een truc om volk te lokken, mocht ik van een bestaansminimum leven of aan de dop staan, dan ging ik zeker daar eten, een kast kopen zou ik zeker niet gedaan hebben, eens heel goedkoop eten dat wel/
Zou er veel volk op afgekomen zijn?
Ongetwijfeld,...

vorige keer hebben ze zo iets geflikt met mosselen en stond er een file op de E40...

Kijk ik eet ook eens graag in hun restaurant, en ja dat is goedkoop en dat mag ook goedkoop zijn, uiteindelijk is dat een service naar hun klanten toe.

En echt concurrentie doen ze daar de duurdere restaurants ook niet mee aan, (die hebben toch een ander clienteel) maar het moet wel eerlijk blijven voor de kleintjes ook.

Het is niet de bedoeling van daar een restaurant te gaan open doen om poverello concurentie aan te doen.

Kan me voorstellen dat er een pak gepensioneerden en mensen die het moeilijk hebben daar graag eens van zullen geprofiteerd hebben, dat is het enige positieve dat ik dan in dat verhaal kan ontdekken.

Als het bij 1 keer blijft, kan ik daar ook nog inkomen, maar als dat een constante wordt, is dat oneerlijke concurrentie.

kom wat kost een pak frieten tegenwoordig, dat zal toch ook al 2 euro zijn.
Oud 17 maart 2011, 16:45   #12
van Maerlant

Standaard

Plezant voor studenten. Het is tegenwoordig niet meer zo makkelijk om rond te komen door die hoge voedselprijzen. Zelfs de Alma is schandalig duur nu.

Oud 17 maart 2011, 16:54   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Plezant voor studenten. Het is tegenwoordig niet meer zo makkelijk om rond te komen door die hoge voedselprijzen. Zelfs de Alma is schandalig duur nu.
Wat is schandalig duur ?

Reken gewoon nog maar uw personeelskost, deel dat door het aantal verkochte maaltijden, en dan zult ge al eens slikken

dan moet daar nog de kost van uw afschrijvingen bij, energie, verzekeringen, ...

En dan is er nog geen gram eten gekocht.
Oud 17 maart 2011, 17:07   #14
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²

De prijzen stijgen momenteel veel sneller dan op basis van het inflatiecijfer geoorloofd zou zijn.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 17:08   #15
dale
Partijlid

dale's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mensen moeten die Zweden niet steunen, maar onze Vlaamse landbouwers!
De helft van alle subsidies gaan al naar de landbouw. Ze zouden het beter stilleggen in Belgie en goedkoper vlees invoeren. Win-win.
dale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 17:40   #16
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als Ikea nu dus komt lullen dat ze voor 2,5 euro ne steak met frieten kunnen maken, ... dan vraag ik mij af waar die frieten en steak`s vandaan komen.
In Polen kweken ze koeien in dozen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 18:22   #17
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pff. Ik eet veel goedkoper dan al die dingen.
Oud 17 maart 2011, 18:22   #18
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dale Bekijk bericht
De helft van alle subsidies gaan al naar de landbouw. Ze zouden het beter stilleggen in Belgie en goedkoper vlees invoeren. Win-win.
Of de hele sector hervormen.
Oud 17 maart 2011, 19:41   #19
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht

De , staat waarschijnlijk verkeert.

Ze rekenen dat immers toch bij al hun andere artikels. Gratis bestaat niet, en als ze je ergens de sterren uit de hemel beloven weet je wel dat er stront aan de knikker zit.

Laatst gewijzigd door Garry : 17 maart 2011 om 19:44.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 19:47   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ja maar 2,5 euro voor ne bereide biefstuk friet, ... in een weekend dan nog wel,...

daar kunt gij uw personeel nog niet eens van betalen dan zwijg ik nog van de afbetaling van uw infrastructuur, ...

Dat wil zeggen dat ge met ne foodcost van minder als een euro zit, en dan zult ge al enkele honderden maaltijden moeten verkopen om uit uw kosten te komen...

jaja de menen drinken ook nog ne cola, ... maar dan nog...

Kijk 15 jaar geleden hadden we een budget van een 3 tal euro voor een maaltijd te maken in een ziekenhuis. Daar moesten we geen winst mee maken natuurlijk, ik spreek dus over 15 jaar geleden,...

en dan moest de chef zijn best doen om het mogelijk te maken om ook af en toe met iets duurdere producten te kunnen werken, ... Wij gingen dus ook ons leveranciers onder druk zetten, om zo goedkoop mogelijk, maar toch nog deftig materiaal te werken.

Wetende dat een goeie entrecote toch al rap een 4 a 5 euro kost in de winkel.

Ok, ze krijgen die inkoop, maar je zit ook met je bereidingskost.
Om het even waar die vandaan komt, die wordt heus wel aan de volle pot aangerekend alleen wordt hij slechts ten dele betaald door wie hem verorbert. Gratis geven ze niets, en ook niet bijna gratis.

Laatst gewijzigd door Garry : 17 maart 2011 om 19:49.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be