Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 3 juni 2004, 10:00   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik kreeg zopas een folder van CD&V-NVA in mijn bus. Erg duidelijk is het allemaal niet:
Ze willen een beter beleid voor Vlaanderen, men wil Vlaamse problemen oplossen met Vlaamse oplossingen, een warme samenleving met meer welvaart en beter welzijn. Met rechten en plichten, vrijheid en verantwoordelijkheid, enz....
Wie is daar nu niet voor, wie kan daar tegen zijn?
Geen spoor van de vijf resoluties van het Vlaams parlement, de splitsing van B-H-V, het afbouwen van de transfers enz...
Ik hoop dat ik nog een tweede folder krijg waaruit duidelijk blijkt dat het Vlaams Kartel voor Vlaanderen kiest.
luc broes is offline  
Oud 3 juni 2004, 10:16   #2
SB1234
Schepen

Standaard

Hoe kan je zonder meer bevoegdheden meer Vlaamse problemen trachten op te lossen beste man?

Ik denk bovendien niet dat je met eender welk CD&V/N-VA-pamflet over de streep zou kunnen worden getrokken voor 13 juni...
SB1234 is offline  
Oud 3 juni 2004, 10:19   #3
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik kreeg zopas een folder van CD&V-NVA in mijn bus. Erg duidelijk is het allemaal niet:
Ze willen een beter beleid voor Vlaanderen, men wil Vlaamse problemen oplossen met Vlaamse oplossingen, een warme samenleving met meer welvaart en beter welzijn. Met rechten en plichten, vrijheid en verantwoordelijkheid, enz....
Geen spoor van de vijf resoluties van het Vlaams parlement, de splitsing van B-H-V, het afbouwen van de transfers enz...
Ik hoop dat ik nog een tweede folder krijg waaruit duidelijk blijkt dat het Vlaams Kartel voor Vlaanderen kiest.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 3 juni 2004, 10:43   #4
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lees het manifest van het kartel, daar staat het duidelijk in dat ze voor de splitsing van BHV gaan, de vijf geactualiseerde resoluties van het vlaams parlement....
vrijevlaming is offline  
Oud 3 juni 2004, 10:55   #5
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
Citaat:
lees het manifest van het kartel, daar staat het duidelijk in dat ze voor de splitsing van BHV gaan, de vijf geactualiseerde resoluties van het vlaams parlement....
Dat is juist. Ik zeg enkel dat dit niet vermeld wordt in het enig pamflet dat ik tot nu toe ontving.
Ik hoop alleen dat men het manifest niet vergeet bij de regeringsonderhandelingen.
luc broes is offline  
Oud 3 juni 2004, 13:17   #6
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
Dat is juist. Ik zeg enkel dat dit niet vermeld wordt in het enig pamflet dat ik tot nu toe ontving.
Ik hoop alleen dat men het manifest niet vergeet bij de regeringsonderhandelingen.
Zoals de Brusselse Blok-pamfletten duidelijk de boodschap van de Vlaamse onafhankelijkheid uitdragen zeker?

U kan de intenties van het Vlaams Kartel voor de regeringsvorming terugvinden in haar beginselmanifest, te bezichtigen op www.vlaamskartel.be , mocht er enige onduidelijkheid zijn.
zorroaster is offline  
Oud 3 juni 2004, 14:40   #7
Surlet
Burger

Surlet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heeft CD&V toch eindelijk door dat het Vlaamse en geen federale verkiezingen zijn. Communautaire agendapunten zijn een federale aangelegenheid en geen Vlaamse.
Surlet is offline  
Oud 4 juni 2004, 10:05   #8
SB1234
Schepen

Standaard

Citaat:
CD&V wil "big bang" in de staatshervorming
vr 04/06/04 - Luc Van den Brande en Erik Van Rompuy van CD&V kijken vol vertrouwen uit naar de verkiezingen van 13 juni. "De mensen willen een andere regering. Zo gaat dat in een democratie", zeggen ze in een interview met De Morgen.

Luc Van den Brande, voormalig Vlaams minister-president, en Erik Van Rompuy, CD&V-fractieleider in het Vlaams Parlement, voelen dat de overwinning dichtbij is. "We zien hetzelfde als in Nederland gebeuren: paars regeert zich in de tweede regeerperiode kapot", zegt Van den Brande. "We hebben nog niet gewonnen, maar ons momentum is er wel", voegt Van Rompuy eraan toe.

De Vlaamse christen-democraten hebben vijf jaar in de oppositie gezeten. "De oppositie heeft ons deugd gedaan, omdat we ons ideologisch hebben kunnen herbronnen. We willen dat nu ook laten renderen", zegt Erik Van Rompuy. Geen uitspraken over postjes echter: "Als CD&V in de regering stapt, is het heus niet uit heimwee naar een auto met chauffeur".

In elk geval willen de Vlaamse christen-democraten een nieuw rondje staatshervorming als ze in de Vlaamse regering komen. Ze rekenen er dan op dat hun coalitiepartner dat programma zal waarmaken op federaal niveau. Staatshervorming is immers een federale materie. "Als Verhofstadt dat chaos noemt, zegt hij eigenlijk dat hij geen nieuwe staatshervorming aandurft", klinkt het bij Van Rompuy.

"Er is een big bang nodig in de staatshervorming. Vlaanderen moet zelf de arbeidskost en de vennootschapsbelasting kunnen verlagen en moet een eigen gezins- en gezondheidsbeleid en een arbeidspolitiek kunnen voeren." De christen- democratische oppositieleider windt er geen doekjes om.
Zo duidelijk genoeg luc broes?
SB1234 is offline  
Oud 4 juni 2004, 13:47   #9
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Tevreden over die verklaring. Ik hoop in ieder geval dat CD&V-NVA de huidige meerdeheid breekt en dan doet wat nodig is. Pas dan wordt het volledig duidelijk.
luc broes is offline  
Oud 4 juni 2004, 14:48   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Citaat:
CD&V wil "big bang" in de staatshervorming
vr 04/06/04 - Luc Van den Brande en Erik Van Rompuy van CD&V kijken vol vertrouwen uit naar de verkiezingen van 13 juni. "De mensen willen een andere regering. Zo gaat dat in een democratie", zeggen ze in een interview met De Morgen.

Luc Van den Brande, voormalig Vlaams minister-president, en Erik Van Rompuy, CD&V-fractieleider in het Vlaams Parlement, voelen dat de overwinning dichtbij is. "We zien hetzelfde als in Nederland gebeuren: paars regeert zich in de tweede regeerperiode kapot", zegt Van den Brande. "We hebben nog niet gewonnen, maar ons momentum is er wel", voegt Van Rompuy eraan toe.

De Vlaamse christen-democraten hebben vijf jaar in de oppositie gezeten. "De oppositie heeft ons deugd gedaan, omdat we ons ideologisch hebben kunnen herbronnen. We willen dat nu ook laten renderen", zegt Erik Van Rompuy. Geen uitspraken over postjes echter: "Als CD&V in de regering stapt, is het heus niet uit heimwee naar een auto met chauffeur".

In elk geval willen de Vlaamse christen-democraten een nieuw rondje staatshervorming als ze in de Vlaamse regering komen. Ze rekenen er dan op dat hun coalitiepartner dat programma zal waarmaken op federaal niveau. Staatshervorming is immers een federale materie. "Als Verhofstadt dat chaos noemt, zegt hij eigenlijk dat hij geen nieuwe staatshervorming aandurft", klinkt het bij Van Rompuy.

"Er is een big bang nodig in de staatshervorming. Vlaanderen moet zelf de arbeidskost en de vennootschapsbelasting kunnen verlagen en moet een eigen gezins- en gezondheidsbeleid en een arbeidspolitiek kunnen voeren." De christen- democratische oppositieleider windt er geen doekjes om.
Ik hoorde er vanmorgen op de radio over.

De vraag is in hoeverre Van den Brande ernstig wordt genomen bij 'zijn' CD&V. Mij lijkt het dat die man tot nu toe veel meer steun oogste bij de VVB dan bij de CVP.

Voor mij moet le nouveau CVP eerst zijn geloofwaardigheid keihard bewijzen vooraleer ik er een kersenpitje van geloof.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be