Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2011, 10:48   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Metal ligt op sterven!

Nu het hier in een andere draad toch over metal gaat zijn jullie het al een beetje gewoon en kunnen we hier een andere discussie verder zetten.

Mijn theorie; metal ligt op sterven.

Mijn argument; Kijk naar de affiche van GMM. Dat is toch om mee te bleiten! Die hoofdacts. Judas Priest, Ozzy Osbourne, Scorpions, Whitesnake,... Allemaal bands van 80 jaar geleden. Waar overigens niemand met een beetje hart voor metal graag naar gaat staan luisteren. Komaan seg, Scorpions, astemblief... Voor't zelfde geld wagen ze zich aan 'Ze vind of changes' of 'Still loving you'. Ik mag er niet aan denken.

Waar zitten de metal van tegenwoordig die groot genoeg zijn om een metal-festival van GMM-grootte te dragen? Ok, hier en daar is er een enkele. Korn, Slipknot, Rammstein, maar dan houdt het wel ongeveer op. GMM programmeert die derde-leeftijd bands volgens mij ook niet omdat daar zoveel fans voor zijn (al is dat misschien wel, er zijn ouwe zakken die bv Scorpions wel goed vinden omdat ze in hun 'hoogdagen' 16 waren) maar gewoonweg omdat er niks beters te vinden is qua hoofdgroep op zo'n festival.

Kortom; geen opvolging. Dat wordt volgens mij de dood van metal. Wat gaat GMM binnen enkele jaren doen als groepen als Judas Priest en Ozzy echt niet meer uit hun rolstoel geraken? Waar gaat men jaar na jaar geschikte bands vinden? De spoeling wordt dun.

Nog een voorbeeld van het op zinken staande metalschip; Piratenmetal!! Manman, zelden zo gelachen als toen ik hoorde dat er iets bestond als piratenmetal. Of het moet met Manowar geweest zijn indertijd. Drie volwassen mannen die in een kort leren broekje met zwaarden staan zwaaien op een podium. Nooit kunnen geloven dat daar metalfans graag naar gingen kijken. Maar wat blijkt; ze trappen er weer in. De moedige krijgers en Scandinavische druides hebben blijkbaar een beetje afgedaan. Ruk aan de ooglapjes en papegaaien! Het is er de tijd van't jaar voor!

Tip voor volgend jaar op Graspop; ze hebben er de leeftijd ondertussen voor en ze zijn hip! Samson en Gert!!

Bang your head!!
Citaat:
refrein 2x S+G+K:wij zijn piraten van de zee
en al wie zin heeft vaart maar mee
wij zijn piraten, piraten, piraten van de zee

G: mijn vader zei me:
Gertjelief, word bakker of word boer
word handelaar in schapekaas of papegaaievoer
mijn moeder zei: word machinist
of stoker op een trein
maar ik zei: als ik groot ben word ik kaperkapitein

S+K: doe je best voor de baas
jaag de ratten van de kaas
G: mooi is het leven van een kaper
S+K: pak die tros, pak die lijn
vis de ratten uit de wijn
mooi is het leven van een kaperkapitein

S+G 2x:en we varen naar Timboektoe toe
Timboektoe toe Timboektoe toe
en we varen naar Timboektoe toe
en we zijn nog lang niet moe

S: de hond van de matrozen
gaat mee op elke reis
naar de hitte van de tropen
en de zeeën vol met ijs
H: het hondje wordt niet zeeziek
hij houdt zich stevig vast
en hij heeft een eigen mandje
dat zit boven op de mast

refrein 2x

G:onze stuurman die heet Sjaak
S+G+K:soep, soep, soep met sliertjes
G:hij moet eten met een haak
G:daarom eten wij niet vaak
S+G: soep, soep, soep met smaak
S+G+K:want de stuurman heeft een haak

G: Als de sterren naar me roepen
als de zeewind naar me fluit
dan moet ik naar het water
dan trek ik erop uit
maar wanneer de meeuwen schreeuwen
boven storm en golfgebruis
verlang ik naar Marlène
en wil ik weer naar huis

S+K: een echte piraat heeft
een gaatje in zijn oor
een gaatje in zijn oor
met een ringetje d’r door
een echte piraat heeft
een boortje op zijn borst
een boortje op zijn borst
en een vreselijke dorst
een echte piraat die herken je meteen
aan zijn gaatje en zijn boortje en zijn houten been

S+G+K:refrein 4x

Wij zijn piraten, piraten, piraten van de zee
Oud 7 maart 2011, 11:04   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik zo uw betoog lees, ...

Ja dat is ook een generatie die weg gaat he, ... ik denk dat als ge morgen een big band concert wil organiseren met muziek uit de jaren 30 en 40, ge ook geen hond meer gaat vinden om dat iet of wat deftig te brengen, ...

en binnen een jaar of 30 is dat hetzelfde met die gasten uit de techno scene, ... straffer nog, daar zijn er al zoveel van dood aan drugs en verkeersongevallen of een combinatie van de twee, dat er nog nauwelijks over zijn.

Het lijstje begint ondertussen echt wel lang te worden, allemaal gasten die momenteel hooguit 40 - 45 zouden moeten zijn... ... Die uit den disco tijd, (jaren 70) daar is het al even erg mee gesteld, Dope, Drank of Aids, ... en meestal gewoon dope, drank en aids, halverwege de jaren 80 lagen er daar ook al een massa van op het kerkhof.

Het is de normale gang van zaken, als ge in een tourbus leeft, cocaine snuift alsof het suiker is, elke avond een fles goeiekope whiskey achterover slaagt, net voor je op moet, hotelkamers afbreekt, terwijl je met 5 groupies bezig bent.

Ge kunt alleen maar bewondering hebben voor figuren als Mick Jagger en Ozie Osborne dat ze nog altijd in leven zijn, ... (al kun je je wel eens afvragen of dat leven nog heel kwalitatief is... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 11:12   #3
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nu het hier in een andere draad toch over metal gaat zijn jullie het al een beetje gewoon en kunnen we hier een andere discussie verder zetten.

Mijn argument; Kijk naar de affiche van GMM. Dat is toch om mee te bleiten! Die hoofdacts. Judas Priest, Ozzy Osbourne, Scorpions, Whitesnake,... Allemaal bands van 80 jaar geleden. Waar overigens niemand met een beetje hart voor metal graag naar gaat staan luisteren. Komaan seg, Scorpions, astemblief... Voor't zelfde geld wagen ze zich aan 'Ze vind of changes' of 'Still loving you'. Ik mag er niet aan denken.

Waar zitten de metal van tegenwoordig die groot genoeg zijn om een metal-festival van GMM-grootte te dragen? Ok, hier en daar is er een enkele. Korn, Slipknot, Rammstein, maar dan houdt het wel ongeveer op. GMM programmeert die derde-leeftijd bands volgens mij ook niet omdat daar zoveel fans voor zijn (al is dat misschien wel, er zijn ouwe zakken die bv Scorpions wel goed vinden omdat ze in hun 'hoogdagen' 16 waren) maar gewoonweg omdat er niks beters te vinden is qua hoofdgroep op zo'n festival.

Kortom; geen opvolging. Dat wordt volgens mij de dood van metal. Wat gaat GMM binnen enkele jaren doen als groepen als Judas Priest en Ozzy echt niet meer uit hun rolstoel geraken? Waar gaat men jaar na jaar geschikte bands vinden? De spoeling wordt dun.

Nog een voorbeeld van het op zinken staande metalschip; Piratenmetal!! Manman, zelden zo gelachen als toen ik hoorde dat er iets bestond als piratenmetal. Of het moet met Manowar geweest zijn indertijd. Drie volwassen mannen die in een kort leren broekje met zwaarden staan zwaaien op een podium. Nooit kunnen geloven dat daar metalfans graag naar gingen kijken. Maar wat blijkt; ze trappen er weer in. De moedige krijgers en Scandinavische druides hebben blijkbaar een beetje afgedaan. Ruk aan de ooglapjes en papegaaien! Het is er de tijd van't jaar voor!

Tip voor volgend jaar op Graspop; ze hebben er de leeftijd ondertussen voor en ze zijn hip! Samson en Gert!!

Bang your head!!
Goeie Metal heeft al lang afgedaan. Fact. Men wil tegenwoordig nog enkel schuddende konten zien van babes eventueel als ondersteuning van een would-be rapper.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 11:16   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Goeie Metal heeft al lang afgedaan. Fact. Men wil tegenwoordig nog enkel schuddende konten zien van babes eventueel als ondersteuning van een would-be rapper.
ik ben daar zo niet voor, ... maar dat zal wel aan het generatieverschil liggen zeker, ...
Oud 7 maart 2011, 11:20   #5
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik ben daar zo niet voor, ... maar dat zal wel aan het generatieverschil liggen zeker, ...
Alsof ik voor die schuddende hoeren zou zijn.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 maart 2011, 11:21   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof ik voor die schuddende hoeren zou zijn.
Nee, anders zou je daar niet over beginnen he, ...
Oud 7 maart 2011, 11:23   #7
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

De jeugd wordt in de richting van schuddende konten en would-be rappers gedreven. Als je pakweg 10 jaar geleden naar stubru luisterde was het meestal vrij stevig werk. Vandaag kan je evengoed op radio 2 staan en het verschil niet eens merken. De media is de schuldige aan het verminderen van populariteit van Metal. Onbekend is onbemind.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 11:24   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nee, anders zou je daar niet over beginnen he, ...
Pas op, he makker... voor ge het weet is de weg van Italië naar hier geblokkeerd door een paar flinke stenen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 maart 2011, 11:26   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
De jeugd wordt in de richting van schuddende konten en would-be rappers gedreven. Als je pakweg 10 jaar geleden naar stubru luisterde was het meestal vrij stevig werk. Vandaag kan je evengoed op radio 2 staan en het verschil niet eens merken. De media is de schuldige aan het verminderen van populariteit van Metal. Onbekend is onbemind.
2

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 maart 2011, 11:27   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pas op, he makker... voor ge het weet is de weg van Italië naar hier geblokkeerd door een paar flinke stenen.
Ja maar ik bedoel het nu eens voor een keer goed, ...

bij de weg, uiteindelijk is dat maar 12 uur rijden zeg ik altijd, ...
Oud 7 maart 2011, 11:27   #11
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Bang your head!!
Een evolutie waar ik tien jaar terug al voor waarschuwde, maar niemand die toen wilde luisteren. Als je daar toen mee afkwam in een discussie over muziek bij hardrockers was het van: 'Pff, al die nieuwlichterij, ik moet daar niets van hebben. Geef mij maar de goeie ouwe metal uit de jaren tachtig. Maiden rules!' Tja, en nu is Maiden gerecupereerd door Schuermans voor zijn eigen festivalletjes en is er geen doorstroming van nieuw talent naar de top geweest. Zie ook vorig jaar op GMM de zaterdag: eerst de reunie van Channel Zero waar echt maar weinig mensen zaten op te wachten - haast iedereen had ze al gezien in de AB en voor de rest is die groep vooral sant in eigen land, want op een festival als GMM waar tegenwoordig een vrij internationaal publiek rondloopt konden ze de weide vér van vullen, en daarna als hoofact... Soulfly. En ook de Max is gewoon verplicht om te teren op zijn Sepultura-verleden om nog volk te trekken. Het kan denigrerend klinken voor de jonge muziekliefhebbers van tegenwoordig, maar de dag dat ik op GMM moet betalen voor mijn ticket zien ze mij daar gewoon niet meer. Eén grote déj�*-vu is het immers geworden.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 11:28   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik moet eigenlijk zeggen dat Radio 2 flink verberd is sinds 20 jaar. De Eddy Wally's e.d. zijn er weg.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 7 maart 2011, 11:40   #13
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Ik zie anders nog best veel metalbands de revue (mijn handen en oren) passeren.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 11:44   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ja maar worden ze dan ook gedraaid, ...
Oud 7 maart 2011, 11:44   #15
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is ook het punt niet, er komen meer platen dan ooit uit, zeker nu het in het evoluerende muzieklandschap alsmaar gemakkelijker is om een plaat in eigen beheer uit te brengen. Alleen is het gewoon in vele gevallen eenheidsworst troef en zitten er weinig poteniële toppers tussen, die binnen dit en een aantal jaar geacht mogen worden een festival te kunnen headlinen.
Oud 7 maart 2011, 11:44   #16
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier hebben ze op de radio wel de metal-stekker uitgetrokken hoor Derk
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 11:46   #17
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar die worden zelden of nooit uitgeleend. IK denk dat het metaltijdperk over en uit is.
Jonge tieners en twens gaan voor wat anders, emo (harde punkrock) en dat soort shitzooi.
Verder verwacht ik dat de CD als muziekdrager ook zijn tijd heeft gehad. Steaming is de toekomt, downloaden is zo nullies.
Oud 7 maart 2011, 11:52   #18
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Hier hebben ze op de radio wel de metal-stekker uitgetrokken hoor Derk
In de jaren '80 en '90 had je een speciaal metaluurtje op de radio, is ook al verdwenen. Nu bijna allemaal Top-40 hits en op radio 538 en Kink-FM een beetje alto.
Lijkt jammer, maar metal is met de R&B en House één van de langst lopende genres in de popmuziek.
Begon rond 1969 met Blue Cheer en Black Sabbath, begin jaren '80 een nieuwe lichting en daarna langzaam uitdovend.
Oud 7 maart 2011, 11:54   #19
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In de jaren '80 en '90 had je een speciaal metaluurtje op de radio, is ook al verdwenen.
Vara's Vuurwerk, met Henk Westbroek. Waar is de tijd...
Oud 7 maart 2011, 11:56   #20
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
schuddende konten
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be