![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu het hier in een andere draad toch over metal gaat zijn jullie het al een beetje gewoon en kunnen we hier een andere discussie verder zetten.
Mijn theorie; metal ligt op sterven. Mijn argument; Kijk naar de affiche van GMM. Dat is toch om mee te bleiten! Die hoofdacts. Judas Priest, Ozzy Osbourne, Scorpions, Whitesnake,... Allemaal bands van 80 jaar geleden. Waar overigens niemand met een beetje hart voor metal graag naar gaat staan luisteren. Komaan seg, Scorpions, astemblief... Voor't zelfde geld wagen ze zich aan 'Ze vind of changes' of 'Still loving you'. Ik mag er niet aan denken. Waar zitten de metal van tegenwoordig die groot genoeg zijn om een metal-festival van GMM-grootte te dragen? Ok, hier en daar is er een enkele. Korn, Slipknot, Rammstein, maar dan houdt het wel ongeveer op. GMM programmeert die derde-leeftijd bands volgens mij ook niet omdat daar zoveel fans voor zijn (al is dat misschien wel, er zijn ouwe zakken die bv Scorpions wel goed vinden omdat ze in hun 'hoogdagen' 16 waren) maar gewoonweg omdat er niks beters te vinden is qua hoofdgroep op zo'n festival. Kortom; geen opvolging. Dat wordt volgens mij de dood van metal. Wat gaat GMM binnen enkele jaren doen als groepen als Judas Priest en Ozzy echt niet meer uit hun rolstoel geraken? Waar gaat men jaar na jaar geschikte bands vinden? De spoeling wordt dun. Nog een voorbeeld van het op zinken staande metalschip; Piratenmetal!! Manman, zelden zo gelachen als toen ik hoorde dat er iets bestond als piratenmetal. Of het moet met Manowar geweest zijn indertijd. Drie volwassen mannen die in een kort leren broekje met zwaarden staan zwaaien op een podium. Nooit kunnen geloven dat daar metalfans graag naar gingen kijken. Maar wat blijkt; ze trappen er weer in. De moedige krijgers en Scandinavische druides hebben blijkbaar een beetje afgedaan. Ruk aan de ooglapjes en papegaaien! Het is er de tijd van't jaar voor! Tip voor volgend jaar op Graspop; ze hebben er de leeftijd ondertussen voor en ze zijn hip! Samson en Gert!! Bang your head!! Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik zo uw betoog lees, ...
Ja dat is ook een generatie die weg gaat he, ... ik denk dat als ge morgen een big band concert wil organiseren met muziek uit de jaren 30 en 40, ge ook geen hond meer gaat vinden om dat iet of wat deftig te brengen, ... en binnen een jaar of 30 is dat hetzelfde met die gasten uit de techno scene, ... straffer nog, daar zijn er al zoveel van dood aan drugs en verkeersongevallen of een combinatie van de twee, dat er nog nauwelijks over zijn. Het lijstje begint ondertussen echt wel lang te worden, allemaal gasten die momenteel hooguit 40 - 45 zouden moeten zijn... ... Die uit den disco tijd, (jaren 70) daar is het al even erg mee gesteld, Dope, Drank of Aids, ... en meestal gewoon dope, drank en aids, halverwege de jaren 80 lagen er daar ook al een massa van op het kerkhof. Het is de normale gang van zaken, als ge in een tourbus leeft, cocaine snuift alsof het suiker is, elke avond een fles goeiekope whiskey achterover slaagt, net voor je op moet, hotelkamers afbreekt, terwijl je met 5 groupies bezig bent. Ge kunt alleen maar bewondering hebben voor figuren als Mick Jagger en Ozie Osborne dat ze nog altijd in leven zijn, ... (al kun je je wel eens afvragen of dat leven nog heel kwalitatief is... ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof ik voor die schuddende hoeren zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De jeugd wordt in de richting van schuddende konten en would-be rappers gedreven. Als je pakweg 10 jaar geleden naar stubru luisterde was het meestal vrij stevig werk. Vandaag kan je evengoed op radio 2 staan en het verschil niet eens merken. De media is de schuldige aan het verminderen van populariteit van Metal. Onbekend is onbemind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pas op, he makker... voor ge het weet is de weg van Italië naar hier geblokkeerd door een paar flinke stenen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet eigenlijk zeggen dat Radio 2 flink verberd is sinds 20 jaar. De Eddy Wally's e.d. zijn er weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie anders nog best veel metalbands de revue (mijn handen en oren) passeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is ook het punt niet, er komen meer platen dan ooit uit, zeker nu het in het evoluerende muzieklandschap alsmaar gemakkelijker is om een plaat in eigen beheer uit te brengen. Alleen is het gewoon in vele gevallen eenheidsworst troef en zitten er weinig poteniële toppers tussen, die binnen dit en een aantal jaar geacht mogen worden een festival te kunnen headlinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar die worden zelden of nooit uitgeleend. IK denk dat het metaltijdperk over en uit is.
Jonge tieners en twens gaan voor wat anders, emo (harde punkrock) en dat soort shitzooi. Verder verwacht ik dat de CD als muziekdrager ook zijn tijd heeft gehad. Steaming is de toekomt, downloaden is zo nullies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt jammer, maar metal is met de R&B en House één van de langst lopende genres in de popmuziek. Begon rond 1969 met Blue Cheer en Black Sabbath, begin jaren '80 een nieuwe lichting en daarna langzaam uitdovend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |