Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2011, 09:49   #1
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard 8 manieren om de files op te lossen

het metaforum van de KU leuven heeft 8 manieren gevonden om de files op te lossen.

1) invoeren van tol : jarenlang laat men toe dat gemeentes de secundaire hoofdwegen die door dorpskernen lopen afsluiten, versmallen enz... om zo een autovrij centrum te verkrijgen en dit zonder enige vorm van compensaties door de aanleg van een ringweg of dergelijke met als gevolg dat men de bestuurder de autosnelweg opjaagt als men 3 dorpen verder wilt zijn en nu zou men dus geld vragen om zo te rijden, hypocriet dus

2) parkeergaragers : men wil de bewoners hun kaart inruilen voor een kaart bij een grote parkeer garage om zo het aantal auto's te verminderen die een parkeerplaats zoeken. Dus die bewoners moeten als ze gaan winkelen misschien een paar km maar lopen met heel hun inkopen naar hun huis of appartement en als men die parkeergarages nu eens goedkoper zou maken zouden misschien heel wat mensen niet nutteloos op zoek gaan naar een parkingplaatsje maar ja parkeren brengt tegenwoordig veel geld op hé meer dan een euro per uur, tis beschamend en schandalig

3) schaf subsidie woon werk verkeer af : de idioot die dit heeft bedacht moest men ophangen, het is nu al moeilijk genoeg voor laaggeschoolden en arbeiders om een job te vinden en deze persoon zou die mensen met een bescheiden inkomen nog laten betalen om te mogen werken, terug naar de tijd van Daens, idioten zijn het

4) gedaan voor subsidies van dieselwagens : hier zijn we weer hypocriet, we willen allemaal groen zijn maar er is gewoon geen alternatief want hybrides zijn duur en hetzelfde voor elektrische wagens dus het is gewoon weer een extra manier om mensen met bescheiden inkomen het moeilijker te maken, dat men eerst eens formule 1 racen en andere autosporten verbied eer men de gewone man lastig valt

5) extra rijstrook : Men mag nog 5 rijstroken bij maken het heeft geen nut als men op die andere 4 aan het werken is te pas en te onpas. men zou beter eens iets doen aan de snelheid van die wegenwerken en de efficientie : een maand op werken op 100m om dan een maand niks en dan een maand later 100m verder weer 100m te maken, idem voor secundaire wegen

6) intelligente verkeerslichten : de theorie is mooi maar helaas is de praktijk heel anders

7) belasting per km : dit zou werkgevers er voor moeten motiveren om hun personeels flexibele uren te doen : dus verschiet niet als je ooit ene ford krijgt zonder de deuren want die persoon zal dan net later begonnen zijn

we hebben nu al de hoogste loonkost van heel europa en misschien de wereld en men zou nu nog eens extra kosten bijgeven voor werkgevers, idioot voorstel

8) geef ambtenaren de leiding : blijkbaar denken ze dat politieke moed ontbreekt dus wilt men die leiding geven aan de ambtenaren om bovenvernoemde punten in te voeren, misschien is het beter om die ambtenaren te ontslaan, is beter voor de overheid en er moeten minder mensen naar brussel

bovenvernoemde punten vind ik dus idioot en enkel manieren om het leven van mensen met een bescheiden inkomen moeilijker of onmogelijk te maken

ik pleit daarom voor het volgende :

- verbied zware vermogens : zorg dat fabrikanten van BMW,audi mercedes, sportmerken zoals ferrari enz... gewoon auto's maken met een minder zwaar vermogen en niet omdat deze wagens meer zouden vervuilen want de meeste dure wagens vervuilen minder maar het is onnodig om wagens te hebben die 250 km/h gaan als je maar 120 mag

- koppel snelheidsovertredingen aan het loon, bijvoorbeeld een bepaald percentage want voor iemand die 1500euro verdient is 80euro boete zwaarder dan iemand die 5000euro verdient en laat het nu net die mensen zijn die met hun dure bolides zich meester op de weg wanen en te snel rijden ze zullen wel anders piepen als het 10% van hun loon zou zijn

- plan wegenwerken efficient in ook op secundaire wegen, en men is gewoon decennia lang blijven teren op het bestaand wegennet en men heeft toegelaten dat gemeentes de secundaire wegen deden vertragen en afsluiten en dergelijke. men had al lang toen men nog begon aan de kennedy tunnel al lang voor een alternatief moeten bedenken en hetzelfde voor de ringen rond brussel en andere grootsteden. België is een doorkruis land en men had hier veel beter op moeten inspelen door een afzonderlijke autostrade te maken die gewoon van noord naar zuid loopt en van west naar oost en dan aanpikt op de autostrades van de buurlanden want heel veel verkeer stopt niet in belgie maar moet wel langs de ringen van antwerpen en brussel en een afzonderlijke autostrade had dit kunnen vermijden,

- verminder het aantal op en afritten en zorg dat mensen die een paar dorpen verder moeten terug via betere en snellere secundaire wegen kunnen gaan en niet die autostrade op moeten

- ik ben voor tol vragen maar dan wel als we geen wegenbelastingen meer moeten betalen en dus dat buitenlandse chauffeurs ook mee moeten betalen
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 10:07   #2
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Alle buitenlandse vrachtwagen die het land "doorrijden" van de wegen halen.
Aan de grens op trein of boot, gedaan fille.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 10:09   #3
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Ik heb zo het vermoeden dat met een aantal van de maatregelen er een verschuiving van de arbeidsmarkt zal komen in die zin, dat men van tweeverdienende gezinnen naar éénverdieners zal evolueren.

Dat het een vermindering van de files veroorzaakt lijkt me logisch, dat het minder verkeer zal betekenen en dus minder vervuiling ook.

Ofdat we daar beter van gaan worden daar ben ik nog niet zo zeker van. Misschien U wel.

Nu, we kennen allemaal wel het spreekwoord : wie niet horen wil moet op de blaren zitten. Ik denk dat de overheid weleens op haar blaren gaat moeten zitten.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 10:27   #4
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
3) schaf subsidie woon werk verkeer af : de idioot die dit heeft bedacht moest men ophangen, het is nu al moeilijk genoeg voor laaggeschoolden en arbeiders om een job te vinden en deze persoon zou die mensen met een bescheiden inkomen nog laten betalen om te mogen werken, terug naar de tijd van Daens, idioten zijn het
Ik snap het punt niet, subsidie woon- werk verkeer is toch ook bedoeld om mensen te motiveren het openbaar vervoer te nemen? Of is er een verschil met de wagen? Bedrijfswagens afschaffen voor alle niet transportkritieke functies lijkt me veel effectiever.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 11:38   #5
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Alle buitenlandse vrachtwagen die het land "doorrijden" van de wegen halen.
Aan de grens op trein of boot, gedaan fille.
Te gek voor woorden ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 14:13   #6
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slegie
ik pleit daarom voor het volgende :

- verbied zware vermogens : zorg dat fabrikanten van BMW,audi mercedes, sportmerken zoals ferrari enz... gewoon auto's maken met een minder zwaar vermogen en niet omdat deze wagens meer zouden vervuilen want de meeste dure wagens vervuilen minder maar het is onnodig om wagens te hebben die 250 km/h gaan als je maar 120 mag

- koppel snelheidsovertredingen aan het loon, bijvoorbeeld een bepaald percentage want voor iemand die 1500euro verdient is 80euro boete zwaarder dan iemand die 5000euro verdient en laat het nu net die mensen zijn die met hun dure bolides zich meester op de weg wanen en te snel rijden ze zullen wel anders piepen als het 10% van hun loon zou zijn
Gaat U hiermede de files oplossen?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 15:26   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Steden bestaan uit verkeerslussen en het is in die lussen dat al het verkeer opstropt want ze eindigen allemaal in flessenhalzen.
En wanneer het verkeer in gang schiet dan schiet alles in gang; ook de vuilophaling bv die enorme files achter zich weet te vergaren. De bussen die om de 50 meter een halte hebben. De trams die midden de straat blijven staan.
En de duizenden scholieren die zich laten vervoeren in plaats van eens een fiets te pakken.
Dan nog de rode lichten die elkander tegenwerken en het gebrek aan parkeerplaatsen want de betaalde parkings moeten voorrang krijgen.

Files zijn gecreëerd.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 15:52   #8
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
- verbied zware vermogens : zorg dat fabrikanten van BMW,audi mercedes, sportmerken zoals ferrari enz... gewoon auto's maken met een minder zwaar vermogen en niet omdat deze wagens meer zouden vervuilen want de meeste dure wagens vervuilen minder maar het is onnodig om wagens te hebben die 250 km/h gaan als je maar 120 mag
En hoe lost dat de files op?

Rij jij maar gezellig rond in wat je ook wil rondrijden, dan zal ik dat ook doen en als dat betekent dat ik graag rondtuf in een Audi met 500+pk die sneller dan 300 kan gaan, dan is dat heel leuk voor mij.

Citaat:
- koppel snelheidsovertredingen aan het loon, bijvoorbeeld een bepaald percentage want voor iemand die 1500euro verdient is 80euro boete zwaarder dan iemand die 5000euro verdient en laat het nu net die mensen zijn die met hun dure bolides zich meester op de weg wanen en te snel rijden ze zullen wel anders piepen als het 10% van hun loon zou zijn
En hoe lost dat files op?

En overtredingen worden dus erger als men meer verdient?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 17:41   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
het metaforum van de KU leuven heeft 8 manieren gevonden om de files op te lossen.
...

4) gedaan voor subsidies van dieselwagens : hier zijn we weer hypocriet, we willen allemaal groen zijn maar er is gewoon geen alternatief want hybrides zijn duur en hetzelfde voor elektrische wagens dus het is gewoon weer een extra manier om mensen met bescheiden inkomen het moeilijker te maken, dat men eerst eens formule 1 racen en andere autosporten verbied eer men de gewone man lastig valt
Hier ben ik gestopt... En ... ? wat met zuinige milieuvriendelijkere BENZINEwagens ? En wat het Metaforum (niet) aanbeveelt over hybrides en electrische wagens heb je ook niet gelezen.

Niet gelezen van de fijnstof- en Nox-problemen die de jarenlang steeds meer overgesubsidieerde dieselvoertuigen uitstoten ? (vooral schadelijk in stedelijk en langzaam verkeer, en vooral bij koude motor...)

Citaat:
http://www.kuleuven.be/metaforum/docs/pdf/wg_7_n.pdf

2. BELEIDSAANBEVELINGEN

Vier registers die verschillende aspecten van het mobiliteitsgebeuren belichten, werden geopend: de voertuigkeuze, de optimalisatie van het gebruik van de bestaande infrastructuur, een betere ruimtelijke ordening en een intelligente uitbouw van nieuwe infrastructuur.
Binnen elk register werden problemen, argumenten, concepten en voorstellen aangebracht.
Samen vormen zij een veelzijdig en tegelijk open en samenhangend kader voor onderzoek, ontwikkeling en beleid.
Tot slot vatten we nog kort een aantal beleidsaanbevelingen samen. Zij bestrijken een breed spectrum dat gaat van het direct verbeteren van wat bestaat – het optimaliseren van de bestaande verkeersinfrastructuren en verkeerspraktijken, benutten van beschikbare kennis, werk maken van haalbare voorstellen – tot het investeren in een echt duurzame mobiliteit voor morgen.

1. Op het vlak van leefmilieu is de eerste prioriteit nog steeds het ontmoedigen van dieselwagens: ze krijgen een groot belastingvoordeel en zijn nog steeds schadelijker voor de gezondheid dan benzinewagens.
Er is nood aan een jaarlijkse extra voertuigbelasting voor dieselwagens die zorgt dat deze wagens ongeveer evenveel belasting betalen per jaar als benzinewagens. Deze belasting zou ook best hoger zijn voor oudere dieselwagens omdat deze ook beduidend meer vervuilen.


De hoge subsidie voor energiezuinige wagens is absoluut niet evident omdat er veel goedkopere manieren zijn om CO2-emissies te verminderen. Het invoeren van een belasting per kilometer die kan variëren met het traject en het tijdstip van de verplaatsing verdient aanbeveling. Het aspect leefmilieu wordt op termijn steeds minder belangrijk in de opbouw van deze belasting.

2. Het sterk subsidiëren van energiezuinige wagens gaat wellicht een kleine vermindering van de uitstoot van CO2 meebrengen, maar deze wordt bereikt aan een zeer hoge kost voor de maatschappij: 1.000 € per ton CO2 te vergelijken met een kostprijs van 10 tot 30 € per ton CO2 voor uitstootreducties in de industrie. De klassieke benzine- en dieselwagens zullen nog sterk verbeteren. Ze blijven dus een goede technologische keuze vanuit het oogpunt van CO2-reductie aan betaalbare prijzen.

*In steden lijkt de overschakeling van stadsbussen op aardgas een efficiënte en veilige manier om luchtvervuiling aan te pakken.

Het is nog te vroeg om volop en exclusief de aanschaf van elektrische voertuigen te promoten. Bij de hoge subsidies voor massale aankoop van hybride en elektrische voertuigen moeten vragen worden gesteld: het is niet alleen een zeer dure manier om de uitstoot van CO2 te beperken, maar de subsidies zullen ook vooral worden opgepikt door de hoogste inkomensklassen.
Dit geld kan beter besteed worden aan onderzoek en ontwikkeling op het vlak van energiebesparing en schone technologie.

3. [...]
10.
Alhoewel Touring wat van zijn toren blaast in de media tegen dat metaforum van KuLeuven, zijn ze eigenlijk perfect dezelfde mening als KULeuven en VITO en andere studies.

Lees deze 2 blz maar eens:
http://www.touring.be/nl/samenwerken...ters/index.asp
De roetfilter: goede bedoelingen ....]

*
Citaat:
http://vanhoolkesdagboek.skynetblogs...ardgasbus.html

09-11-08
zondag 9 november afscheid aardgasbus

Vandaag werd door het mtub-msvb een afscheidsrit georganiseerd voor de vanhool A300 aardgasbussen van de mivb ...]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 26 maart 2011 om 18:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2011, 21:14   #10
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Te gek voor woorden ...
Maar wel de oplossing.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be