Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 april 2010, 10:37   #1
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard Ombudsdienst telecom?

Kan iemand me zeggen waar ik het beste een klacht stuur ivm telecom (meer bepaald internetprovider Scarlett)?
Ik ben dat circus kotsbeu
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.

Laatst gewijzigd door backfire : 14 april 2010 om 10:37.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 10:38   #2
Alvas
Schepen
 
Alvas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2008
Locatie: AARS-SCHOT
Berichten: 435
Standaard

Hola en ik maar tegen al men vrienden zeggen ik heb al 13 jaar scarlet en geen enkel probleem.
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 11:01   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Kan iemand me zeggen waar ik het beste een klacht stuur ivm telecom (meer bepaald internetprovider Scarlett)?
Ik ben dat circus kotsbeu
Klacht indienen bij het BIPT kan je proberen als het over iets gaat waar ze bevoegd zijn , maar of het iets uithaalt. ?

Teleco`s zijn overal hetzelfde, oppermachtig en 0 service.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 11:06   #4
Tick
Lokaal Raadslid
 
Tick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 280
Standaard

Nou scarlet heeft mij 20 Mbits beloofd toen ik wou aansluiten. Toen ik het wel degelijk kreeg stond op mijn papier 12 Mbits. en men laatste internet speedcheck kreeg ik er maar amper 4Mbits door.
Ik heb al een paar keer met de klantendienst gebeld maar echt behulpzaam zijn ze daar niet.
Maar voorlopig kan ik gamen zonder lag. Downloaden en surfen wat ik wil (geen limieten) en ik betaal amper 25 euro. Zo lang ik dus geen last ervan ondervind blijf ik er ook wel bij.
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 11:08   #5
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Kan iemand me zeggen waar ik het beste een klacht stuur ivm telecom (meer bepaald internetprovider Scarlett)?
Ik ben dat circus kotsbeu
http://www.ombudsmantelecom.be/
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 11:09   #6
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Hola en ik maar tegen al men vrienden zeggen ik heb al 13 jaar scarlet en geen enkel probleem.
Het is niets technisch.
Het is = A en B bestellen en uiteindelijk bestellingsnota krijgen voor A, B, C en D.
Na meerdere contacten (telefonisch, fax, ...), met telkens de herhaling 'Mijnheer, ik heb C en D NIET besteld' en het antwoord 'Geen probleem mijnheer, we zetten dat even recht voor u' ...

... krijg ik nu een factuur voor A, B, C en D.
Nu ben ik boos. En als ik boos ben, bijt ik me vast. En als ik me vastbijt, laat ik niet meer los.
Ben zo eens persoonlijk mijn abonnement bij TV Vlaanderen gaan opzeggen. Persoonlijk, aan de balie. Was wel leuk.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 11:10   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Hola en ik maar tegen al men vrienden zeggen ik heb al 13 jaar scarlet en geen enkel probleem.
Ze zijn allemaal t zelfde Alvas, altijd trouw betalen en als ge sjans hebt en er gaat niks kapot geen probleem.

Als er iets kapot gaat is het altijd eerst de schuld van de user, ook al ben je zelf netwerk specialist en leg je die kerel die aan de telefoon hangt en evenveel van netwerken en telefonie kent als uw grootmoeder uit, wat het probleem is.

Uiteindelijk na 7 telefoontjes sturen ze dan zo een kerel die exact hetzelfde gaat doen als wat jezelf al gedaan hebt, alleen hij heeft het nummer van de ingenieur in de centrale die het desbetreffende poortje kan omschakelen of herpatchen, of die een of andere setting op je lijn kan wijzigen...

Het wordt iets beter als je een large account bent, maar dat wil wel zeggen meerder PRI`s en Mbit upstream dan durven ze je wel eens contacten geven als ze met een contract zitten met boeteclausules in voor niet levering bvb...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 11:13   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Het is niets technisch.
Het is = A en B bestellen en uiteindelijk bestellingsnota krijgen voor A, B, C en D.
Na meerdere contacten (telefonisch, fax, ...), met telkens de herhaling 'Mijnheer, ik heb C en D NIET besteld' en het antwoord 'Geen probleem mijnheer, we zetten dat even recht voor u' ...

... krijg ik nu een factuur voor A, B, C en D.
Nu ben ik boos. En als ik boos ben, bijt ik me vast. En als ik me vastbijt, laat ik niet meer los.
Ben zo eens persoonlijk mijn abonnement bij TV Vlaanderen gaan opzeggen. Persoonlijk, aan de balie. Was wel leuk.

Oei, TV Vlaanderen, problemen mee gehad, ? Ik was wel serieus pissed toen die klzakken van Scarlet hun broadband hadden uitgeschakeld ja, ...

Maar verder werkt dat redelijk goe, alleen moet ge wel af en toe uw kanalen herladen maar dat is de frequentiepolitiek van SES Astra.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 11:16   #9
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Het is niets technisch.
Het is = A en B bestellen en uiteindelijk bestellingsnota krijgen voor A, B, C en D.
Na meerdere contacten (telefonisch, fax, ...), met telkens de herhaling 'Mijnheer, ik heb C en D NIET besteld' en het antwoord 'Geen probleem mijnheer, we zetten dat even recht voor u' ...

... krijg ik nu een factuur voor A, B, C en D.
Nu ben ik boos. En als ik boos ben, bijt ik me vast. En als ik me vastbijt, laat ik niet meer los.
Ben zo eens persoonlijk mijn abonnement bij TV Vlaanderen gaan opzeggen. Persoonlijk, aan de balie. Was wel leuk.

Hehe, telenet heeft mij dat ook proberen lappen. Ik weigerde te betalen voor diensten die ik niet gevraagd heb (een hele cirque met prime en zo) en ze besloten dan maar om mijn tv en internet af te sluiten. Helaas voor hen wordt mijn internet betaalt door de werkgever.

1 telefoontje van de verantwoordelijke op mijn werk en de creditnotas stroomden binnen.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 11:19   #10
Alvas
Schepen
 
Alvas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2008
Locatie: AARS-SCHOT
Berichten: 435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Het is niets technisch.
Het is = A en B bestellen en uiteindelijk bestellingsnota krijgen voor A, B, C en D.
Na meerdere contacten (telefonisch, fax, ...), met telkens de herhaling 'Mijnheer, ik heb C en D NIET besteld' en het antwoord 'Geen probleem mijnheer, we zetten dat even recht voor u' ...

... krijg ik nu een factuur voor A, B, C en D.
Nu ben ik boos. En als ik boos ben, bijt ik me vast. En als ik me vastbijt, laat ik niet meer los.
Ben zo eens persoonlijk mijn abonnement bij TV Vlaanderen gaan opzeggen. Persoonlijk, aan de balie. Was wel leuk.
Zalig! Telefonie en internet in België just got to love it!
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2010, 19:48   #11
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Oei, TV Vlaanderen, problemen mee gehad, ? Ik was wel serieus pissed toen die klzakken van Scarlet hun broadband hadden uitgeschakeld ja, ...

Maar verder werkt dat redelijk goe, alleen moet ge wel af en toe uw kanalen herladen maar dat is de frequentiepolitiek van SES Astra.
Technisch was TV Vlaanderen perfect (nikske moeten herladen-) en ik vermoed dat hun klantendienst wel OK was maar in de kinderschoenen, maar ik had mijn abonnement afgezegd maar toch bleven ze me factureren.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 11:51   #12
vanzantwijck
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 maart 2011
Berichten: 1
Standaard Carla is boos

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Zalig! Telefonie en internet in België just got to love it!
Kijk ook maar eens op: http://telecomsoap.weebly.com/

Carla
vanzantwijck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 13:39   #13
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Kan iemand me zeggen waar ik het beste een klacht stuur ivm telecom (meer bepaald internetprovider Scarlett)?
Ik ben dat circus kotsbeu
Eerst klacht indienen bij de klantendienst van Scarlet (liefst met een angetekende brief, zo kort, wel gedetailleerd en duidelijk mogelijk).

Zowel Scarlet als alle anderen hebben veel klanten die niet tevreden zijn. Er is geen operator waar je gegarandeerd probleemloos surft, belt of kijkt.

Als ze jouw klacht niet beantwoorden of met hun antwoord geen probleem oplossen, liever dan ombudsman Luc Tuerlinckx te contacteren. Ik heb 3 verschillende klachten bij hem ingediend en 3 keer volledig tevreden geweest van zijn tussenkomst. Stuur de kopie van je klacht (aangetekende brief) tegen Scarlet naar Ombudsman Tuerlincksx. En ik geloof dat hij je zal kunnen helpen.

Wel opletten dat je ondertussen geen schulden (onbetaalde facturen) hebt. Alles wat je teveel hebt betaald zal je terug krijgen of het zal gerecupereerd worden door de provider zelf (creditnota of commerciële kortingen). De kosten van je aangetekende brief kun je eventueel ook vragen/eisen terug te betalen als je zeker bent dat je klacht in jouw voordeel behandeld wordt (m.a.w. als je zeker bent dat je gelijk hebt). Het kan natuurlijk ook zonder verdere uitleg in een creditnota of commerciële kortingen inbegrepen zijn.

Hopelijk helpt het jou.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 23 maart 2011 om 13:43.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 14:14   #14
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Eerst klacht indienen bij de klantendienst van Scarlet (liefst met een angetekende brief, zo kort, wel gedetailleerd en duidelijk mogelijk).

Zowel Scarlet als alle anderen hebben veel klanten die niet tevreden zijn. Er is geen operator waar je gegarandeerd probleemloos surft, belt of kijkt.

Als ze jouw klacht niet beantwoorden of met hun antwoord geen probleem oplossen, liever dan ombudsman Luc Tuerlinckx te contacteren. Ik heb 3 verschillende klachten bij hem ingediend en 3 keer volledig tevreden geweest van zijn tussenkomst. Stuur de kopie van je klacht (aangetekende brief) tegen Scarlet naar Ombudsman Tuerlincksx. En ik geloof dat hij je zal kunnen helpen.

Wel opletten dat je ondertussen geen schulden (onbetaalde facturen) hebt. Alles wat je teveel hebt betaald zal je terug krijgen of het zal gerecupereerd worden door de provider zelf (creditnota of commerciële kortingen). De kosten van je aangetekende brief kun je eventueel ook vragen/eisen terug te betalen als je zeker bent dat je klacht in jouw voordeel behandeld wordt (m.a.w. als je zeker bent dat je gelijk hebt). Het kan natuurlijk ook zonder verdere uitleg in een creditnota of commerciële kortingen inbegrepen zijn.

Hopelijk helpt het jou.
Bedankt. Ondertussen is de situatie rechtgezet, trouwens ongeveer volgens de procedure die jij hierboven suggereert. En inderdaad, een goede tip is om de facturen te betalen en ze daarna terugbetaald te krijgen. Zelfs verkeerde facturen: ze blijven je lastigvallen, tot en met incassobureaus. Blijkbaar zit hun boekhouding ergens in een bunker, afgesneden van alle externe communicatie.

De gesprekken met hun klantendienst waren soms hilarisch. Die arme mensen. Sommigen wisten van het probleem en wisten hoe lang ik er al mee zat, maar ze konden niet helpen.

Ik moet wel zeggen, de situatie is eerst nog geëscaleerd. Nadat ze eindelijk C en D hadden afgezegd (zie boven, dat had ik dus niet besteld), kreeg ik een factuur voor het afsluiten van D (TV). Die mannen durven, hé. Iets leveren dat je niet besteld hebt en je dan de afzegging aanrekenen.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be