![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: steunt u de beslissing van de belgische regering? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
8 | 27,59% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
21 | 72,41% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de beslissing was snel genomen. Eensgezind zelfs, een unicum sinds heel lange tijd.
Maar ik ben benieuwd of deze beslissing wel gedragen wordt door de bevolking. Daarom de poll: steun je de beslissing van de Belgische regering om deel te nemen aan de coalitie?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik steun de deelname niet. De acties van onze militairen in Afghanistan hebben niets goed teweeggebracht. We moeten niet in de interne keuken van Libië roeren. Er hadden strenge sancties moeten getroffen worden en Kaddafi had tot dialoog moeten geroepen worden met een ongewapende oppositie.
Het resultaat van deze internationale bemoeienis zal, mark my words, niéts goed brengen voor het Libische volk en de stabiliteit in de regio.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() absoluut, totaal niet!
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() De repercussies zullen ernstig zijn. Dit was geen domme fout, dit is een historische blunder zoals we er maar enkele zien op een eeuw.
Een regering van lopende zaken leidt ons recht de oorlog in. Tot daar aan toe, maar dat de burgers daartegen niet massaal protesteren, d�*t vind ik onbegrijpelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste zot met een RPG in een roeiboot blaast dat ding zo uit het water. Maar het starten van een poging om Kadafi uit het zadel te werpen is inderdaad een historische vergissing, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik steun die wel... Ik zou me - als 'mens' - zeer mottig gevoeld hebben, moest men niet ingegrepen hebben (en wij hiertoe niet zouden bijdragen).
Maar iedereen heeft natuurlijk recht op een eigen mening... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() ja, niet ingrijpen was menselijkewijze onverantwoord
Belgie kan zich niet beperken tot alleen maar wapens leveren. verder dient de wapenexport onmiddellijk gefederaliseerd te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik mag niet (volgens reglement niet lang genoeg op het forum)
![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 21 maart 2011 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() er is niks heroïsch aan deze oorlog, waarin er enkel maar verliezers zullen zijn, en waar de gevolgen op middenlange termijn terug in het gezicht van de aanvallers zullen vliegen
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
de problemen zijn net ontstaan omdat 'men' per sé moest ingrijpen. Er zou niet eens een Gadaffi zijn geweest indien 'men' het ingrijpen zou gelaten hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() ik beaam wat jij hierboven stelt, maar zie daarin geen verminderde noodzaak van de ingreep
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Als ge uw eigen bevolking aanvalt en afslacht, dat is toch wat de nieuwsberichten melden, en ge gebruikt maakt van air superiority om dat te bereiken, is het niet meer als normaal dat die dreiging weggenomen wordt.
Indien er niks werd gedaan was Kadhaffi gewonnen, en leefden die mensen weer eens voor zoveel jaar onder een dictatuur, met alle gevolgen vandien voor de mensen die voor hun vrijheid zijn opgekomen. Neen, we hebben de technologie om vanop een veilige afstand alle luchtafweer en vliegvelden van die dictator om zeep te helpen, dus waarom niet is mijn vraag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zou U doen? Onschuldige burgers laten neerknallen? (of is dit louter westerse propaganda?)... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet weten nu zit Kadafi daar, ok ne lul, 100 % akkoord, maar ge kunt hem bespelen, ... wat geld, een Oekraieense verpleegster, kom maar hier met dat gas en die olie Muhamar, ... en wij kijken wel even de andere kant op (zie Lockerbie-BP deal van niet zo lang geleden... ) Maar als Kadafi weg is, ... wie komt er dan te zitten, ... als dat Kolonel Huppeldepup is, die ook wel verzot is op schone wijven, drank en dure auto`s, dan is er niks aan de hand, ... maar als dat Imam Alli Ben Terrorist is, ... dan zit ge in een world of shit, en dat aan de achterdeur van West-Europa... Dus eerlijk,... voor mij had Kadafi mogen winnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ik zie niet in waarom een land dat officiëel niet eens een regering heeft zich klakkeloos in een oorlog zou moeten storten. Welke legitimatie hebben die clowns om namens de bevolking van de illegitieme belzieke staat deel te gaan nemen aan een oorlog die de hunne niet is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hebben daar niets te zoeken , ook de centen van dit uitstapje kunnen ze beter gebruiken ....
(Prins Flup mogen ze naar daar sturen met z'n helicopterke, die vliegt graag en Khadaffi zal nog wel ergens wat luchtafweer hebben...) + ze zijn daar niet om de bevolking te beschermen maar om een (imo nog foutere) nieuwe leiding te installeren... |
![]() |
![]() |