![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hmm... Ik zal nog maar wat bijvoegen over mijn visie op politiek. Als er iets is waar ik absoluut niet tegen kan dan is het Vlaams Blok en die hele mentaliteit. Dat is gewoon belachelijke zever. En zo is ook iedereen die geen vijf minuten een conversatie kunnen maken zonder het te hebben over hoe fier ze zijn een "echte" Vlaming te zijn, enzovoort. Ik zeg niet dat je niet trots mag zijn, maar dat je daarbij stelt dat Vlamingen beter zijn dan anderen ... Wat is er dan zo om trots op te zijn? De Guldensporenslag?
Die is gewonnen omdat de Fransen in't slijk zijn blijven steken, en daardoor kregen de Vlamingen de kans te overwinnen. Niet omdat ze zo moedig waren, want als het aan hen lag waren ze verder weggelopen. Ze hebben gewoon puur geluk gehad. Nog zoiets: het blok is de enige Vlaamse partij die ook campagne voert in het FRANS! Op deze manier zijn er al veel Walen en Brusselaars verleid geweest tot het blok. Hun programmaboekjes zijn perfect tweetalig. Wat ze er echter niet is vermelden is dat ze voor de afschaffing van de monarchie zijn en voor de splitsing van Vlaanderen en Wallonië (twee zaken waar de meeste Walen tegen zijn). Het Blok wil ook een verbod op tegenbetogingen. Dit lijkt vreemd omdat het Blok zelf een traditie heeft van tegenbetogingen. Maar dit past helemaal in hun idee om de vrijheid van meningsuiting in te perken. Het Blok wil ook de doppers ('de profiteurs') hard aanpakken. Dit standpunt staat ook in hun programma, maar op bijeenkomsten wordt hierover ook geen woord gerept. Dit natuurlijk weer omdat bij hun kiezers veel van zulke mensen zitten. Dit wijst weeral op verschil in wat het Blok de mensen wil vertellen en wat niet. Ik heb ook enkele vrienden die sinds kort meedoen aan de groen rechts-rage. Ze beweren geen fascisten te zijn, toch heb ik al met enkele een discussie moeten houden of Hitler al dan niet een goed mens was. Verder maken er enkelen nogal graag de hitlergroet, en hebben ze white powertekens aan hun lijf hangen. Hoe konden we zo stom zijn om te denken dat het fascisten waren? Ik kan nog lang bezig zijn maar wat ik dus wilde vragen is wat jullie van de hele toestand vinden.
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8) Bereid je maar voor op een hoop scheldtirrades, want het krioelt hier vd blokkers
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb een hekel aan mensen die de Vlamingen, waartoe ze behoren, constant zoveel mogelijk belachelijk willen maken.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() groenrechts
![]() ![]() ![]() Tof initiatief.... ik ben geïnteresseerd, hebben ze een website?? Over die tweetalige propaganda van het blok.. Ze zijn gewoon niet op hunne kop gevallen snapje? Brussel is nu éénmaal grotendeels verfranst. Daar zegt het blok toch niks tegen? Ze gaan heus geen etnische zuivering houden eens ze aan de macht zijn hoor... tegen dan zijn er helemaal geen vlaamssprekende vlamingen in brussel. Wat ze uiteraard n�*et doen is reclame gaan maken in het turks, arabisch, en meer van dat soort exotische talen. Historisch zijn frans en vlaams de talen van Brussel, dus daarmee kan en mag je de inwoners aanspreken.
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zo ben ik al eens naar een betoging tegen het migrantenstemrecht gaan kijken ... Ik was eigenlijk uitgenodigd om mee te doen maar ik heb hen meer tegengewerkt denk ik 8) Het grappigste waren de mannen die stonden te zwaaien met een hollandse vlag ![]()
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kan je misschien iets specifieker zijn in de "beschuldigingen" aan het adres van weeral een vage groep mensen die je ook niet specifieert?
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#11 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#12 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Jozef Osteyn:
Dat bedoelde ik niet, ik denk (of beter gezegd, ik hoop) dat u goed genoeg weet wat ik wél bedoel.
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn nu eenmaal flaminganten en rattachisten, so what? 8)
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
8) behalve , als de "rode duivels" nog eens winnen 8) Ik heb ooit belgische driekleuren, uit het raam zien hangen, bij mensen, waarvan ik 100% weet, dat ze uit het vlaams-nationalistische milieu komen.............Zo zie je maar 8) |
||
![]() |
![]() |
#16 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
#17 | ||
Gouverneur
|