Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2011, 16:28   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard MS versus Google

http://www.bbc.co.uk/news/technology-12918059

Nog niet zo lang geleden domineerde Microsoft vrijwel de ganse PC-markt.Fabrikanten deden er verstandig aan hun machines zo te bouwen dat die het Windows-Operating systeem goed konden draaien(niks er in stoppen dat niet "goedgekeurd" was door MS),uiteraard Windows er op bundelen(in ruil daarvoor mochten er dan mooie stickertjes op),en de gebruiker was voor het dagdagelijks gebruik eigenlijk wel aangewezen op MS-producten.Zelfs het internet werd tot zowat 8 jaar geleden voor de gewone PC-gebruiker enkel toegankelijk via MSN....

Microsoft heeft in die jaren menige "boete" ontvangen wegens "misbruik",speciaal de EU deed dat graag,boetes geven aan MS,zodat de Europese PC-gebruiker meer betaalde voor het computeren (gelooft iemand dat MS die boetes niet integraal doorgerekend heeft aan de computergebruikers van de zone waar die boetes vandaan kwamen?)

Nu,met Google,zijn de rollen gedraaid....en zien we MS die in de EU een proces voorbereidt tegen Google...ze voelen zich een beetje gediscrimineerd.

MS verlies beetje bij beetje zijn greep op het internet..of meer speciaal,op digitale gegevensoverdracht.....

Ik weet niet of Google een efficient systeem heeft om eventueel opgelegde boetes(gesteld dat MS gelijk zou krijgen) op efficiente wijze te doen betalen door zijn gebruikers....

Laatst gewijzigd door kelt : 31 maart 2011 om 16:29.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 16:33   #2
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

De processen van de EU tegen Microsoft waren belachelijk.

En 8 jaar geleden kon je via Netscape ook op het internet.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 23:15   #3
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Maar de helft van de websites kwam er wel enigszins verhakkeld uit. Af en toe kom ik dat nog tegen met Opera, maar toch veel minder dan vroeger, er zijn dan ook steeds meer gebruikers die met een ander programma dan IE werken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2011, 23:34   #4
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

werken er nog mensen met internet explorer?
werken er nog mensen windows?

so 90's!
Oud 31 maart 2011, 23:47   #5
groentje
Minister-President

Standaard

Yup, ik ben te lui om de juiste plugin te installeren om mijn bankverrichtingen met Opera te doen. Anders doe ik IE niet open.
Met Windows: jawel, XP om precies te zijn. vrij degelijk, gekend, en het zat er op. Ik zei het al: ik ben te lui om me te verdiepen hoe ik de nodige partities moet aanmaken, waar de juiste programma's staan... om Linux erop te zetten. En Apple OSX is al helemaal voor yups.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
Oud 31 maart 2011, 23:49   #6
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Opera is goed maar soms problemen met sommige sites.

Windows vind ik beter dan Linux en OSX.

Net zoals Office beter is dan OpenOffice
Oud 1 april 2011, 00:03   #7
groentje
Minister-President

Standaard

MS Office is inderdaad beter dan OpenOffice.org, maar voor wat ik er maar mee moet doen is de volledige MS Office dan weer ferm overdreven, en volstaat OOo dan weer ruimschoots. En het is bovendien gratis.
Bij Linux hangt veel af van de versie, én van de systeembeheerder. Als die zijn job kent (in mijn geval ikzelf), is er geen probleem, en kan je voor veel minder geld een even goed product hebben als MS. Als de systeembeheerder er te weinig vanaf weet, dan ben je beter met een product voor dummy's, zoals Windows, of nog: OSX.
Jeroen Boone
Oud 1 april 2011, 06:33   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Opera is goed maar soms problemen met sommige sites.

Windows vind ik beter dan Linux en OSX.

Net zoals Office beter is dan OpenOffice
Waarom zijn Windows en Office beter?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 07:53   #9
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waarom zijn Windows en Office beter?
Office heeft meer mogelijkheden en het RIbbon-interface is veel duidelijker en gemakkelijker om te gebruiken.

Linux heeft teveel fouten, strtuctuur is minder duidelijker, sommige programma's zijn moeilijk te installeren en als laatste de software is niet altijd zo goed als de windows-variant.

OSX is te beperkt in mogelijkheden, net zoals je programma's niet deftig kan verwijderen enzelfs een venster volledig maken ingewikkeld is gemaakt.

Windows is niet perfect maar toch beter dan de 2
Oud 1 april 2011, 11:21   #10
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Linux heeft teveel fouten, strtuctuur is minder duidelijker, sommige programma's zijn moeilijk te installeren en als laatste de software is niet altijd zo goed als de windows-variant.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 11:24   #11
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
werken er nog mensen met internet explorer?
werken er nog mensen windows?
Win7 is goed.
IE is slecht maar aan de beterhand. Opera is veel grotere sh*t als IE.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 11:35   #12
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OSX is te beperkt in mogelijkheden, net zoals je programma's niet deftig kan verwijderen enzelfs een venster volledig maken ingewikkeld is gemaakt.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 11:38   #13
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Waarom lach je daarmee?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 12:24   #14
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Waarom lach je daarmee?
Waarom weet je dat niet?
Oud 1 april 2011, 12:35   #15
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom weet je dat niet?
Ik niet
Oud 1 april 2011, 12:49   #16
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik niet
Omdat ik het tegendeel ervaar. Elke dag krijg ik een crash te verwerken met Windows, ondanks het afsluiten met taakbeheer blijft het programma in het geheugen. Programma's die verwijderd worden laten een rommeltje achter in het register en vaak ook nog veel bestanden. De meeste programma's die ik onder Linux installeer, haal ik uit het software centrum en worden eenvoudigweg geïnstalleerd. Zelfs moeilijkere programma's als Google Earth gaan best vlot.

Misschien is het beter onder Windows 7... Dat ken ik nog niet. Maar Linux is niet meer het OS van 15 jaar geleden, toen je nog je eigen kernel moest compileren en zelfs de meest simpele toepassing eigenhandig gecompileerd moest worden.

Mac ken ik niet zo goed, maar lijkt me ook degelijk. Volgens mij kunnen de drie naast elkaar staan zonder te blozen.
Oud 1 april 2011, 12:54   #17
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ubuntu 10.10

Eerste grote fout is wanneer je de nederlandse versie installeert. Wat krijg je te zien als je het voor de eerste keer opstart? Een update om in het nederlands te zetten dat achteraf mislukt en een systeem dat voor meer dan de helft in het engels is.

Ik vind dat dus niet kunnen voor een systeem dat beweerd dat het een volwaardige vervanger is voor windows.

Sommige programma's en vooral drivers moet je installeren via terminalvenster. Zeer handig en gebruiksvriendelijk, als je natuurlijk universiteit hebt gevolgd.

Net zoals Ubuntu zelf is ingedeeld (documenten, c-schijf en dergelijke) is niet handig te noemen en eerder verwarrend.

En op gebied van software kan het niet tippen aan windowsvarianten. Zelfs een upgrade doen van een bestaande programma is enorm lastig. Zo kon ik Openoffice niet naar de laatse versie zetten.

Linux is geen alternatief voor windows.
Oud 1 april 2011, 13:03   #18
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Omdat ik het tegendeel ervaar. Elke dag krijg ik een crash te verwerken met Windows, ondanks het afsluiten met taakbeheer blijft het programma in het geheugen. Programma's die verwijderd worden laten een rommeltje achter in het register en vaak ook nog veel bestanden. De meeste programma's die ik onder Linux installeer, haal ik uit het software centrum en worden eenvoudigweg geïnstalleerd. Zelfs moeilijkere programma's als Google Earth gaan best vlot.

Misschien is het beter onder Windows 7... Dat ken ik nog niet. Maar Linux is niet meer het OS van 15 jaar geleden, toen je nog je eigen kernel moest compileren en zelfs de meest simpele toepassing eigenhandig gecompileerd moest worden.

Mac ken ik niet zo goed, maar lijkt me ook degelijk. Volgens mij kunnen de drie naast elkaar staan zonder te blozen.
Allemaal goed en wel, maar je praat nu over andere dingen dan degene waar je mee lachte.

Voor de doorsnee PC gebruiker blijft Linux een te ontoegankelijke OS. Zolang je alles aan de praat krijgt met de gedownloade versie van de distro die je verkiest is alles OK. Maar de problemen voor die doorsnee gebruiker beginnen als zijn webcam, of zijn luidsprekers, of whatever niet door die standaard distro ondersteund wordt en hij op allerlei forums informatie moet gaan sprokkelen over het installeren van tools in een taal die hij over het algemeen niet machtig is op een manier die hem totaal vreemd is om iets te doen waar hij de ballen van begrijpt. En dan moet hij nog beginnen aan het bijwerken van de configuratiebestanden wat meestal neerkomt op een proces van trial and error tot je toevallig de juiste instelling tegenkomt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben all for Linux en gebruik al sinds eind 1999 de een of andere distro (de laatste jaren Ubuntu, maar voordien heb ik Fedora, Red Hat, Mandrake, Suse, Debian, ... geprobeerd). En wat ik hierboven beschrijf zijn issues die maar niet opgelost lijken te worden. Misschien omdat er net iets teveel mensen in de Linux community zijn die liever evangelisch zijn en problemen en opmerkingen weglachen (weghonen in sommige gevallen) dan ze au serieux te nemen en vervolgens gewoon op te lossen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 13:03   #19
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:

Kan men grafische programma's laten draaien onder Linux?

Wat IE betreft ervaar ik dat deze de snelste is van allen... Ik gebruik IE9 64 bit, die vandaag nog een update gehad heeft... Razndsnel...
(ik werk ook met FF 4.0 en Chrome 4.0)

Laatst gewijzigd door freelancer : 1 april 2011 om 13:06.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2011, 13:08   #20
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Kan men grafische programma's laten draaien onder Linux?
Adobe mag je vergeten.

Er is Gimp, Inkscape en blender.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...sourcesoftware
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be