Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2009, 10:10   #1
eno2
Banneling

Standaard De geneugten van de verhoging van de pensioenleeftijd

Verhoging van de pensioenleeftijd brent automatisch de verhoging van de doppersleeftijd met zich mee, want het zijn de ouderen die er het eerst uitgepusht worden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 10:18   #2
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Neenee, enkel recht op pensioen als ge 40 jaar gewerkt hebt

Begonnen op uw 18? Pensioen op 58
Begonnen op uw 25? Pensioen op 65
begonnen op uw 20, en 10 jaar gedopt? Pensioen op uw 70
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 10:25   #3
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht

Je grijpt volledig naast mijn punt dat de verhoging van de pensioenleeftijd in de praktijk meestal de verhoging van de doppersleeftijd zal meebrengen.
Oud 28 september 2009, 10:26   #4
eno2
Banneling

Standaard

Ik ben tien jaar huisman geweest en daarom wil ik maar op pensioen gaan op mijn honderdste.
Oud 28 september 2009, 10:35   #5
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je grijpt volledig naast mijn punt dat de verhoging van de pensioenleeftijd in de praktijk meestal de verhoging van de doppersleeftijd zal meebrengen.
Ik heb uw punt wel begrepen, maar ik heb de irritante gewoonte om altijd naast de kwestie te antwoorden

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 28 september 2009 om 10:35.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 11:19   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb uw punt wel begrepen, maar ik heb de irritante gewoonte om altijd naast de kwestie te antwoorden

Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 september 2009 om 11:20.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 11:21   #7
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Gezien de hoge onkosten voor een huis en eigenlijk ook om te leven in onze samenleving zijn er ook wel mensen blij dat ze nog wat langer kunnen blijven werken om hun leningen af te betalen.

Want met een pensioentje nog een dure woninglening afbetalen is ronduit onmogelijk afhankelijk wat je natuurlijk hebt gedaan als beroep.

maar laten we eerlijk zijn en eigenlijk wil men gewoon de mensen laten werken totdat ze er bij dood vallen.
binnen enkele decennia kun je van je werk rechtstreeks naar het rusthuis gebracht worden om je laatste jaartjes af te maken van u leven.

Daarom pleit ik niet zozeer om vroeg op pensioen te gaan maar ik pleit eerder om meer mogelijkheden voor de gewone werkende mensen om tijdens hun werkleven meer tijd te krijgen voor de opvoeding van hun kinderen, meer tijd voor zichzelf als ze nog goed te been zijn enz..

eigenlijk wil ik mensen meer vrije tijd geven als ze jong zijn en er nog van kunnen genieten. ik zou liever nu meer vrije tijd hebben zonder inkomensverlies dan als ik rond de 60 of meer ben en ik misschien enkel van mijne zetel naar mijn bed kan strompelen

ik denk dan aan uitbreiding van bestaande mogelijkheden zoals ouderschapsverlof en vooral het 4/5 systeem hier van uitbreiden en promoten.dat ouders enkele jaren maar 4 dagen van de 5 moeten werken zonder inkomens verlies en om discriminatie te beperken werkgevers belonen die hun mensen die toelaten te nemen.

maar ook meer tijd om u zelf te heropleiden moet beter.

en dan vind ik dat iedere werkende mensen die full time 5 jaar gewerkt heeft recht moet hebben op een extra vakantie het jaar daarop van 1 ganse maand bijvoorbeeld.

kortom mogelijkheden zat om werkende mensen meer vrije tijd te geven.
het enige is wel dat er dan geen pensioen komt maar natuurlijk zullen er dan ongetwijfeld oudere mensen op de dop komen te staan langdurig omdat er geen werk is voor hun of oudere mensen die op de ziekteverzekering komen te staan omdat ze niet meer kunnen.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 11:26   #8
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien de hoge onkosten voor een huis en eigenlijk ook om te leven in onze samenleving zijn er ook wel mensen blij dat ze nog wat langer kunnen blijven werken om hun leningen af te betalen.
²
Oud 28 september 2009, 11:53   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

En ik zou het volgende willen:

langer studeren, liefst twee jaren in het buitenland, bovenop de gewone studies (en dat in het buitenland natuurlijk ook op kosten van de studiebeurs van de overheid), en liefst twee diploma's behalen (dat ze ekonomisch nuttig zijn, die diploma's, dat mag je je niet afvragen, wegens kortzichtig ..)

Per tien jaar werken, een sabatjaar, tijdens dewelke den dop je een volle wedde uitbetaalt

Per kleine die ik gepoept heb, een jaar vaderschapsverlof, aan 150 prosent van mijn pree;

Vanaf 35 jaar, recht op vier vijfde arbeidstijd, zonder inkomensverlies

Vanaf 50 jaar, recht op drie vijfde, zonder inkomensverlies

Vanaf 55 jaar, brugpensioen, aan 90 prosent van mijn laatste pree

Vanaf 65 jaar, gratis op hotel, all inkloezif, verpleegster bij de hand, okee, dan ben ik bereid verder te leven aan 80 prosent van mijn laatste pree

Maar nu even ernstig: ons pensioensisteem is erop gebazeerd dat de mensen van 14 tot 65 jaar werkten, en gemiddeld 70 jaar oud werden. Dat was dus inderdaad bijna letterlijk van het werk naar de geriatrie ...
Los dat maar even op ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 12:29   #10
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Laatst ergens gehoord, 40% van de jongeren onder de 25 zou werkloos zijn. Hoeveel procent dit bij de andere bedraagt? Misshien dat men eens moet overwegen om voor deze 40% en voor die andere werk te vinden inplaats van de makkelijkste piste te nemen de oudere die aan het werk zijn aan het werk houden tot ze er bij wijze van spreken bij neervallen.

Alhoewel, dat neervallen lost dan ook weeral wat op nietwaar, die neergevallen zijn kan men schrappen van de lijst die hoeven geen pensioen meer.

Is zoiets als iemand die verklaarde tijdens een radiouitzending, 'regularisatie is een middel om de knelpunt beroepen op te vullen'. Welke knelpunt beroepen? Men deelt kwistig C4 uit en krijgt de jeugd niet aan een job.

Gaan die ouderen met langer te werken, met minder tijd om van het leven te genieten na een leven van arbeid deze liefdadigheid waar de verkozenen des volks zich aan te buiten gaan allemaal kunnen blijven opvullen?

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 28 september 2009 om 12:30.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 12:35   #11
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Per kleine die ik gepoept heb, een jaar vaderschapsverlof, aan 150 prosent van mijn pree;
Voor klein mannen te poepen krijgt ge normaal gezien wel verlof, ja.

Maar of uw wedde nog wordt uitbetaald en of het hotel naar uw goesting zal zijn is iets anders.
Oud 28 september 2009, 12:42   #12
ERLICH
Minister-President

Standaard

[quote=slegie;4358788]
Citaat:
maar laten we eerlijk zijn en eigenlijk wil men gewoon de mensen laten werken totdat ze er bij dood vallen.
binnen enkele decennia kun je van je werk rechtstreeks naar het rusthuis gebracht worden om je laatste jaartjes af te maken van u leven.
Hier scoort u een punt. Misschien dat het eens hoog tijd wordt dat de bevolking zich de vraag gaat stellen waar en wat er met hun zuurverdiende centjes is gebeurt. De SZ is in gevaar maar tegelijkertijd heeft men wel het geld om de gulle weldoener te spelen voor gelukszoekers die een belgie (Europa) beschouwen als het land van melk en honing die vroeg of laat mee aan aanslag komen plegen op deze SZ.

Dan de personen van eigen bodem die elke reden goed vinden om de arbeidsmarkt te ontlopen enz. En dit alles zou dan moeten worden opgevangen door hen die nu aan het werk zijn en die men dus aan het werk zou willen houden. Men weet toch dat er ooit een tijd gaat komen dat zij die nu aan het werk zijn en voor alles zouden moeten opdraaien, dit lichamelijk niet meer zullen kunnen en dan.

Oud 28 september 2009, 12:43   #13
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Welke knelpunt beroepen?
Ingenieurs.

En leer nu eens schrijven. Een nazi zou dit moeten kunnen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 13:02   #14
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Welke knelpunt beroepen?
http://vdab.be/trends/vacatureanalyse.shtml

Tot uw dienst.
Oud 28 september 2009, 13:08   #15
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wablief ? Daar zou je moeten voor beboet worden ! Verlof dient voor recreatie en jij misbruikt het voor procreatie !!
Oud 28 september 2009, 14:01   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Wablief ? Daar zou je moeten voor beboet worden ! Verlof dient voor recreatie en jij misbruikt het voor procreatie !!
Okee, da's waar.
Voor die eis, trek ik me terug. Ik hoop op tijd.

Dank voor uw begrip.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 15:35   #17
Tavek
Banneling

Standaard

Overheidspensioenen geleidelijk afbouwen en privatiseren.

Kortom, je wilt op je 35ste op pensioen, dat kan.
Je wilt op je 70ste op pensioen, dat kan.

Spaar er zelf voor. Natuurlijk blijft er hier per maand een forse duit extra over op je loonstrookje en kan je daarmee de verzekering zelf betalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 15:37   #18
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of een nog lager pensioentje. Niet mijn wens, die van de regering en het bedrijfsleven.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 september 2009 om 15:38.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 16:20   #19
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ingenieurs.

En leer nu eens schrijven. Een nazi zou dit moeten kunnen.
Alléz vooruit leer me schrijven want dat schijnt u te kunnen aangezien u een zwak hebt voor mogelijke fouten.

Meer dan leren schrijven zal men wel niet kunnen verwachten van een arrogante pseudo intellectueel zeker hé. Wat betreft 'nazi' (precies een probleem mee) kunt toch niet verwachten dat het hier op het forum allemaal pseudo intellectuele, homo's of fantaste zijn nietwaar.

Dus indien het nazi en het niet kunnen schrijven u stoort, verdoe uw tijd niet met ze te lezen is toch vrij simpel niet.

Oud 28 september 2009, 16:25   #20
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
En deze gaat men kunnen invullen door hetgeen uw landje binnenstroomt als gelukszoeker? Alléz vooruit, zullen deze uw SZ ook mee terug opkrikken.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 28 september 2009 om 16:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be