![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik ben geen electricien, maar ik weet dat je na een kleine ingreep aan je meterteller je op een halve faze kan draaien - dus teller draait 50% minder snel en je krijgt toch evenveel verbruik van electriciteit in je prive-woonst
Jaren geleden werd dit door electriciens als vriendendienst bij familieleden geflikkert. Wettelijk is dit verboden Doch dit is het bewijs dat je electriciteit kan krijgen via dezelfde meter aan de helft van de prijs (Voor wie is die andere helft nu ????) Als dit mogelijk is, kan men evengoed een faze extra plaatsen aan je meter zodat je dubbel betaald. Alle Vlamingen zouden dit moeten doen uit protest tegen de extra betaling voor de zonnepanelen van Jef of Piet |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je wel zeker dat dit geen aprilgrap is?
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is duidelijk te merken dat U geen electricien bent.
het "bewijs" dat U levert is van "vroeger horen zeggen". De enige manier die ik ken waarmee je deze "halve" faze kan flikken, is dat je voor de meter aftakt. Met een binnenkomende 3 faze aansluiting is het iets gemakkelijker . Een huisinstallatie die 3 faze drijfkracht heeft, een goeie installatie verdeeld de last over de 3 binnenkomende fazes, en die verdeling is in de zekeringkast, na de meter. Sluit 1 van de "huisnetten" op de binnenkomende faze voor de meter, en presto, je electriciteitsgebruik zakt met een derde ofzo. Bij een pure monofaze aansluiting vergt het wat kreatief bekabelen om te voorkomen dat het verbruik naar 0 terug valt. Uit persoonlijke ervaring weet ik, als het electriciteitsgebruik in een woning "teveel zakt" zonder aanwijsbare oorzaak, dat men wel een blikje komt werpen op de loodzegels om de hoofdkast. "Meterstand opname" weet U wel. Slechts 4 keer in mijn leven dat ik dit gezien heb eigenlijk. De eerste keren bij mijn ouders. -Mijn broer die uit huis ging wonen, waardoor het verbruik met een kwart zakte (broertje was nogal royaal met licht en electrische bijverwarming) -Ikzelf die uit huis ging, met alle werktuigen en projecten... Dan toen onze huisgenoot op zichzelf ging wonen. Huize Chaos dat van 4200 kw/u naar 3000 ging. En de laatste keer toen we op een paar weken tijd alle verlichting vervangen hadden met spaar en/of LED lampen, de 2 "oude" computers door superzuinige netbooks en de electrische apparaten zoals ijskast en diepvries van "Z" naar A+. Die laatste keer leverde ons ook in 1 keer een volledig nieuwe aansluitkast op, waarin alle knoeierij duidelijk zichtbaar is.(de oude was nog van 1955) Oftewel, onze leverancier is niet blij met onze 1827kw/u op jaarbasis en gelooft het niet echt. Dit aftakken voor de meter is hoogst illegaal. En levensgevaarlijk. Even gaan werken aan kabels waar stroom opstaat, zonder enige actieve veiligheid-uitgezonderd de dikke zekering van de hoofdverdeelkast voor de wijk/huizenblok/appartementsgebouw. Oh wel, Pin en Puk, als U mensen wil oproepen tot illegale acties die levensgevaarlijk zijn, zelfs voor professionelen, da's Uw keuze. Darwin is redelijk onverbiddelijk. En de leverancier/staat hebben bijna niet liever dat er geknoeid is met de aansluiting of de meter. Dat brengt op korte tijd meer op dan welk kontrakt dan ook. En dubbel laten betalen, daar moeten ze geen moeite voor doen, gewoon de prijs van de Kw/u verhogen, de taksen, toeslagen, BTW's en milieubelastingen doen de rest.
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou deze truc zeker ook niet toepassen als je zonnepanelen hebt liggen.
Want de energie die je dan terug in het net steekt, wordt dan ook gehalveerd ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je dan vóór de difrentiel moet aansluiten.
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Het is me uit ervaring toch ook al duidelijk geworden dat wanneer je verbruik plots zakt er bij de energiedistributeurs en/of leveranciers automatisch toeters en bellen gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Tenzij uw flux laag is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Het beste dat je kan doen is zo weinig mogelijk verbruiken of bij een coop gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderzijds, denk ik beter dat je zulke dingen niet op een forum plaatst ... Laatst gewijzigd door Stingray : 4 april 2011 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar worden in dat geval ook geen 3-fasige omvormers gebruikt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een monofaze net in huis sluit men 1 faze aan en de andere "draad" is de "neuter", en neen, da's niet de massa, terre of aardingskabel. De omvormers waar U over spreekt ken ik wel, maar dat zijn meestal frequentiesturingen voor asynchroon electro motoren. Ik werk regelmatig met types die van 240V monofaze 240V 3 faze kunnen maken.
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Werk er soms mee om industriële dampkapmotoren mee te regelen. Mono 230 in en 3-fase uit. Frequentiegestuurd. Maar ik zie regelmatig al 3-fase in gewone rijhuizen. Verdeeld in de zekeringkast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op die faze gaat het voltage zakken, terwijl de 2 andere fazes nog de volle bups hebben. En dat kan wel miserie geven in 3 faze apparaten. Voor een 3faze installatie zal je ook zien dat de zekeringen per blokjes van 3 uitgevoerd zijn, en voor de monofaze delen, de blokjes die iedereen wel kent, die met de 2 kleine hendletjes naast elkaar.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 4 april 2011 om 16:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() NdFeB magneet moet normaal gezien ook voldoende zijn om uw teller achteruit te laten lopen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nieuwe meterkasten zijn erop voorzien. De meter zit centimeters diep weg van de voor en zijkanten.
Moet al een fantastische magneet zijn wilt die interfereren met de aluminium meterschijf die haar job door de magneetvelden opgewekt door stroomverbruik.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo ooit nog eens horen zeggen dat ze opzij een klein gaatje maken en daar een pinnetje doorstaken of zo?
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan op een mechanische manier die teller wel laten stoppen met draaien. Maar denkt U dat het niet opvalt?
![]() |