Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2011, 18:21   #1
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard Het Koningshuis opnieuw onder vuur om de eigen zonden toe te dekken

Huichelaar, haal eerst die balk uit uw eigen oog, dan ziet u pas scherp genoeg om die splinter uit het oog van de ander te halen Mattheüs 7:3-5

Waar haalt een regering dat AFGEDANKT is en dat ONGRONDWETTIGE verkiezingen heeft gehouden het lef om opnieuw het Koningshuis aan te vallen.

Zou men niet eerst even in eigen boezem kijken ? Huichelaars en leugenaars ?
  1. Men spreekt over de dotatie van een Prins. Maar de dotatie van de eerste minister is om en beide 4000 euro hoger.
  2. Men spreekt over schande dat hij zijn geld gaat halen in Libië. Maar zeg nu eens eerlijk, iedere handelaar die zijn facturen niet betaald krijgt, iedere bank die zijn lening niet terugkrijgt, iedere Belg die geld te goed heeft van een ander, gaat toch zijn centen proberen terug te krijgen ? Voor mij getuigt dat van verantwoordelijkheid. Goed beheer, hetgeen ik vind dat dit niet gezegd kan worden van de regering.
  3. Waar zit de beloofde koopkrachtverhoging die de regering beloofde ? We moeten besparen, inleveren en nog meer betalen op onze facturen voor nutsvoorzieningen.
  4. Onze wegen ? We betalen een pak wegenbelasting, maar de regering heeft geen centen om de wegen goed op te lappen. We hebben al jaren gezegd dat het gedaan moet zijn dat buitenlandse vrachtwagens onze wegen kapot rijden. En nu zit men met de gevolgen. Rijdt maar eens op de weg en kijk maar eens hoeveel camions er op de weg zitten. Tot op de kleine veldwegen toe zitten ze te rijden.
  5. Ons belastingsgeld ? Foetsie naar de banken. Terwijl onze voormalige eerste minister, Mr Dehaene, waar de sjeven zoveel lof over hebben, ons vol in het gezicht slaat om toch grote bonussen uit te delen als voorzitter van Dexia. Een voormalig eerste minister van België ! Wat een muiletrekkerij !
  6. Splitsing van BHV. Geen verkiezingen mogelijk voordat het gesplitst is. Dat zei het grondwettelijk hof. En toch hielden ze verkiezingen zodat wij, belastingsbetaler nu TWEE REGERINGEN moeten betalen aan 8000 - 10000 euro per kop in het parlement.
  7. De zonnepanelen. Iedereen dokken omdat een deel van de bevolking subsidies kreeg. Maar nu moeten zelfs de armen onder ons meebetalen.
  8. Geen regering na meer dan een jaar ? Gaat men een staatsgreep houden of wat ? De oude regering eigent zich bevoegdheden toe die ze wettelijk gezien niet mag inkleden. En de nieuwe regering die geïnstalleerd zou moeten worden is tot stand gekomen via ongrondwettige verkiezingen !
  9. Breken van de Eed ? Ik zweer getrouwheid aan de Koning en de wetten van het Belgische volk ? Iedere minister zweert die eed. Ik heb al gezegd dat de regering de grondwet heeft geschonden. En nu gaan ze de getrouwheid aan de Koning in vraag stellen ?
  10. En zouden wij het vuil boekje van smeerlapperij eens opendoen van de meeste politici ? Net of ZIJ de Heilige Jos zijn ? Geen enkele politici kan zijn handen in onschuld wassen.

Het is juist dat Prins Laurent een buitenbeentje is. Maar het is eveneens waar dat hij heel mooie projecten lopende heeft voor het behoud van de natuur en het welzijn van dieren.

Natuurlijk, zijn afkomst is Prins. En we zijn nu eenmaal een Koningsrijk. Men kan er tegen zijn of ervoor. Maar men mag niet vergeten dat er voor 1830 nooit van België sprake was. Dat onze streken van geluk hebben mogen spreken dat ze een autonoom land werden. Of we mochten onze centen naar de Hollanders, de Duitsers of de Fransen dragen en we zouden niet als volwaardig aanzien worden.

En nu gaat men wat op de kap zitten van het Koningshuis ? Los van het feit dat men nu voor of tegen het koningshuis is. Maar zou men niet eens beter, als regering(en), de eigen mesthoop opkuisen ?

Zou ik Koning zijn van dit land, had ik al land de regering aan de deur gezet. En had ik al lang Tabula Rasa gedaan, waarbij ik alle knelpunten via refendum aan het volk zou voorleggen. Inclusief zij de nood hebben aan een Koningshuis. En zou ik een noodregering opzetten.

Ik zou zelfs meer zeggen, ik zou de regering voor de rechter slepen, gezien zij de grondwet schenden en zij buiten hun bevoegdheden optreden.

Ik heb een persoonlijk gezegde:
Als je op de rug ligt, pis nooit naar boven.

Laat ons Koningshuis met rust, ze doen heel veel voor natuur en economie. Zie maar welke zakelijke mogelijkheden ze hebben gerealiseerd in China, Rusland, en nog vele andere landen. En dat Prins Laurent, nu voor de natuur kiest, waarom moeten ze hem nekken omdat hij zijn investeringsgeld terug wil ? Ze zouden die toer niet moeten uithalen met Prins Alexander van Oranje. Ze zouden direct stuk op leer hebben...

Laatst gewijzigd door JurgenD : 7 april 2011 om 18:29.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 18:36   #2
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

lol @ de dotatie voor een Prins

het pompeuze hoofdlettergebruik van reactionaire royalisten
Scheet in een fles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 18:51   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

K&k.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be