![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heibel rond renovatiepremie - "Waarom moet Freya zich niet aan belofte houden?"
Een aantal mensen die renovatiewerken uitvoert, maar plots niet meer de premie krijgen waarop ze hadden gehoopt, stapt naar de Raad van State om het geld te bekomen. De renovatiepremie was zo populair dat de regels rond de premies moesten worden verstrengd. Dit betekende soms een flinke streep door de rekening voor wie aan het verbouwen was. In sommige gevallen moesten de werken plots zelfs worden stilgelegd wegens geldgebrek. http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...te-houden.aspx Tja, blijkbaar kan het kind niet rekenen of denkt ze dat iedereen zo'n dik "loon" heeft zoals zij.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ons Freya een ondertekende belofte heeft moet ze zich daaraan houden.Zoniet had dit geen waarde en is het risico voor de bouwheer.
Storend is ondertussen hoe blijkbaar ook onze bouw- en renovatiesector aan het subsidie-infuus hangt.... De acute economische crisis is nochtans reeds anderhalf jaar voorbij? Het toont nogmaals aan hoe fundamenteel slecht het toekennen van subsidies (BTW-kortingen,subsidies,....)aan sectoren die het zelf zouden moeten kunnen redden,wel is.De belastingsplichtigen beschouwen het op den duur als een verworven recht. (de zonne-energiesector staat overigens bovenaan mijn lijstje van infuus-patienten die men beter zou euthanaseren) Laatst gewijzigd door kelt : 27 december 2010 om 08:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze had toch iets gevraagd destijds van Electrabel he, als ik me niet vergis. Tot den aap uit de mouw kwam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn zo van die instituten die zelfs boven de Staat staan... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 27 december 2010 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Die nemen ons toch goed in de tang niet? Ze gaan weer opslaan (stroom). En net verleden jaar kreeg ik een verrassing van plus 10% op de facturen van de elektriciteit. Die klo...ij met die digitale tv ben ik ook grondig beu. Die voelen zich ook baas in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Er werd van die renovatiepremie misbruik gemaakt voor bijvoorbeeld afwerking met dure badkamertegeltjes.
Ik heb ook pas gerenoveerd, nieuwe vloer en vals plafond geplaatst. Alles gaat dus afhangen van de factuurdatum van de werken of ik ga recht hebben of niet. Spijtig ! De 3 weken waarop Freya alles aangepast heeft en de aankondiging ervan lijken mij ook niet zo reglementair te zijn verlopen. Men moet langer op voorhand verwittigen vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar lopen zaken kan ze toch niet zomaar annuleren he. Stel dat je een halfjaar bezig bent nu....en de werken zijn nog niet klaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Het is toch niet zo dat mensen die gestart zijn aan de oude voorwaarden plots onder de nieuwe voorwaarden vallen ? Of wel ? Want dan ben ik ook dik gescheten.
Maar die man in dat filmpje overdrijft ook hoor. Hij krijgt 5000 euro minder terug. Omdat hij 5000 euro mist vallen alle werken stil ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geld moet je vragen tijdens onderhandelingen, niet erna.
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2 5000 euro is een hoop geld. wij verdienen blijkbaar niet genoeg en zien 4000 euro door onze neus geboord waar ik echt wel op gerekend had. ik verdien te weinig om heel de premie vd belastingen af te trekken :'( |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -Tja door die premies was er heel wat werk.
Langs de andere kant...daar moeten ze allemaal wel een factuur voor hebben ook. Dus ja..zo interessant was dat nu ook weer niet.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor isolatie moet je een aankoopfactuur hebben, geen factuur van de aannemer. Het scheelt dan wel een beetje in de premie maar ...
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik en duizenden anderen zijn daar een beetje van in de war. Hoe zit dat nu momenteel?
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Premis moetn gewoon over de ganse lijn afgeschaft worden , het een een corupt profitariaat .
Diensten en producten moeten gewoon betaalbaar worden voor wie zich inzet en een job heeft . We leven bijna in een ondermaatse staat waar mensen met een voltijdse job die zich zonder subside niet meer kunnen redden , dat is toch te zot om los te laten . Je betaald zoveel belasting op je loon dat je om dingen te realizeren subside moet vragen om subside , die dan door de belasting betaler gefinancierd wordt . België is gek , wat zeg ik , ZOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien zou een geregistreede aannemer iemand moeten zijn die zijn vak kent en zijn belastingen en sociale bijdrage correct betaald . Als dat niet zo is dan is de overheid in gebreke dat ze daar niet heeft op toe gezien . De overheid bemoeit zich met alles , maar wat ze moet doen doet ze NIET en loopt grondig fout . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de taksen op alles bij te houden. de premies uit te betalen op te volgen of alles naar behoren uitgevoerd is vooral goed bezig om de overheid uit te breiden.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar werden de achterdeurtjes in vergeten. Vele bedrijven met een registratie nr zijn overgekocht door vreemden die op geen enkel gebied scholing of ervaring hadden. Anderen namen dan weer een stille vennoot die voldoende inbreng had om die registratie te kunnen krijgen. Echter nu schijnt dat iedereen zijn registratie kan krijgen op basis van een europese richtlijn. En of dat nu klopt dat weet ik niet. Hopelijk klopt dat niet, want een registratie is voor de consument altijd een waarborg. Wat zeer vele mensen niet weten is dat zij als klant mede verantwoordelijk kunnen gesteld worden voor niet betaalde bijdragen en btw van het "niet geregistreerd bedrijf"! Dus wanneer het bedrijf failliet gaat met vele schulden...kan men de klantenlijst nemen van dat bedrijf en bij de klanten een deel van het geld komen recupereren.
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een de heren advocaten die een papiertje hebben dat ze met regelmaat hun 100 dagen hebben gevierd onder invloed , of noemd dat een diploma of doctoraat , die beginnen ook een loodgietersbedrijf , tewijl ze nog nooit een soldeerbout hebben gezien , en met registratie . waarom mogen zij dat wel . Omdat ze voldoende gestudeerd hebben om te weten hoe ze dat nummer moeten aanvragen en de commissie een mooi dossier voor te leggen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 op 5 daken hadden nogal wat "smeltgaten" op hun dak. Ook nieuwbouw. Op die manier brengt isoleren natuurlijk niet veel op.
![]() |