Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2011, 12:21   #1
karo
Banneling

Standaard Recessie leidt tot meer kindermishandeling

Citaat:
Recessie leidt tot meer kindermishandeling

De economische onzekerheid en loonsverlagingen die gepaard gingen met de recessie zorgden voor opvallend meer stress bij werknemers. Dat werkte op zijn beurt ook kindermishandeling in de hand.

Voor de recessie werden in de Verenigde Staten gemiddeld 9 op de 100.000 kinderen het slachtoffer van kindermishandeling. Tijdens de recessie steeg dat aantal naar 15 per 100.000 kinderen. Een verhoging van 65 procent.

Dat blijkt uit een nieuw onderzoek onder 422 mishandelde kinderen, gepubliceerd in het tijdschrift Pediatrics. De bevraagde kinderen zijn vooral afkomstig uit gezinnen met lagere inkomens.

Economische stress

Volgens professor Mark Rank van de Universiteit van Washington kan geweld terecht gekoppeld worden aan een daling van het economisch welzijn. De combinatie van stress met jonge kinderen, loonsverlagingen of jobverlies kunnen tot explosieve situaties leiden.

‘Economische stress neemt verhoogde risico’s met zich mee’, bevestigt Peter Sherman van het Montefiore Medical Center in New York. Kinderartsen kunnen helpen door de juiste vragen te stellen. ‘Vaak is het al een hele opluchting voor deze ouders om te praten over de financiële moeilijkheden die ze ervaren.’

De cijfers zijn uit de VS, al denk ik dat het hier niet anders is. Kent iemand de cijfers uit België, van voor en na de recessie?
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 13:13   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Waarom geef je geen link bij jouw citaat, zodat wij de context kunnen inschatten ?

Want geef toe, volgende zin uit je citaat, doet toch vragen rijzen:

Citaat:
...
in de Verenigde Staten ...

Dat blijkt uit een nieuw onderzoek onder 422 mishandelde kinderen
...

Voelt ge aan dat ik iets ruik?

Di Rupo I : niet in mijn naam.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 oktober 2011 om 13:15.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 13:18   #3
kameleon
Minister

Standaard

15 per 100.000 ? Dat ligt nog heel laag, de werkelijke cijfers zullen veel hoger liggen.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 15:58   #4
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom geef je geen link bij jouw citaat, zodat wij de context kunnen inschatten ?

Want geef toe, volgende zin uit je citaat, doet toch vragen rijzen:

Voelt ge aan dat ik iets ruik?

Di Rupo I : niet in mijn naam.
Ik was de link vergeten, wacht eventjes.
Oud 18 oktober 2011, 15:59   #5
karo
Banneling

Standaard

http://www.jobat.be/nl/artikels/rece...rmishandeling/
Oud 18 oktober 2011, 17:50   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Dank je.

Ik was nog redelijk jong in de jaren 60. Dat waren bloeiende tijden.
Zou er toen geen of significant minder kindermishandeling geweest zijn?

Het aantal onderzochte gevallen lijkt me ook nogal laag, om echt naar buiten te kunnen komen met conclusies.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be