Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2011, 20:18   #1
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 12.175
Standaard Weer een Keynesiaans successverhaal...

Of is het een overwinning voor centrale planning?


Citaat:
For the past eight years, Liu Zhijun was one of the most influential people in China. As minister of railways, Liu ran China’s $300 billion high-speed rail project. U.S., European and Japanese contractors jostled for a piece of the business while foreign journalists gushed over China’s latest high-tech marvel.

Today, Liu Zhijun is ruined, and his high-speed rail project is in trouble. On Feb. 25, he was fired for “severe violations of discipline” — code for embezzling tens of millions of dollars. Seems his ministry has run up $271 billion in debt — roughly five times the level that bankrupted General Motors.

...

Faced with a financial and public relations disaster, China put the brakes on Liu’s program. On April 13, the government cut bullet-train speeds 30 mph to improve safety, energy efficiency and affordability.

...

So much for the grand project that Thomas Friedman of the New York Times likened to a “moon shot” and that President Obama held up as a model for the United States.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 20:45   #2
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Een beetje zakkerig verhaal. Op minder grote schaal (alhoewel) hebben wij die ook momenteel en in het verleden. O.a. de achterlijke split-level van Maj- Weggen (slecht 60 miljoen naar de hatseflats) - De Betuwelijn (toekomstige tanklijn van het 4e rijk? Moeten ze nog wel even snel aansluitingen maken) en de HSL naar Parijs die tussen NL en A'werpen voor geen meter sneller gaat dan de postkoets.

Ik proef het zure en grimmige leedvermaak. Laat me niet lachen over de Yanken.
Uitsluitend Boeing cs verzorgt aldaar enige infrastructuur. Voor de rest is het huilen en Dirk vasthouden.
Het probleem waar de Chinees voor staat is dat hij niet denkt in doelen maar in geld voor zichzelf en zijn familie. Wat je hier wel uit leert is hoe je met de waarde van een (hun) munt moet rekenen.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 24 april 2011 om 20:46.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be