Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2011, 15:22   #1
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard Israëli's: "Kauft nicht bei Afrikaner!"

Absurditeit in Israël: in Tel Aviv trekken immigranten de straat op op andere immigranten het recht te ontzeggen in het land te wonen. Al enkele weken trekken de immigranten door een wijk waar vooral Afrikanen wonen en hun goederen aan de man trachten te brengen om te overleven.
Volgens de betogende immigranten zijn de andere immigranten allemaal dieven, verkrachters, drugsverslaafden en potentiële zelfmoordterroristen.

Deze Israëlische racisten schetsen een beeld van waar het land naartoe gaat.
Een reportage van een heldere Israëli over de kwestie:

video

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 15:35   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Pilleke pakken?
Oud 8 april 2011, 15:43   #3
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Lord Agitprops zoveelste verkrachting van tijdgebonden uitdrukkingen in de zoveelste poging alles, maar dan ook werkelijk alles, wat er in Israël gebeurt of ook maar enigzins aan Israël gelinkt kan worden zwart te maken.

Welnu, laat ik mezelf die vrijheid dan ook geven door te zeggen: Man, ga voor Der Sturmer of de Völkischer Beobachter schrijven!
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 15:44   #4
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Pilleke pakken?
Gelieve on topic te blijven. Persoonlijke aanvallen en (pogingen tot) beledigingen worden unbarmherzig gemeld.

Oud 8 april 2011, 15:44   #5
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik ken u als een gedegen debater op dit forum. De onderwerpen die u de voorbije dagen in Internationaal post, zijn echter van een schrijnend laag niveau en zijn overduidelijk niet bedoelt als aanzet tot een ernstig debat, dan wel een bewuste poging tot provocatie. Ik heb deze draad dan ook gemeld.
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 15:46   #6
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Ik ken u als een gedegen debater op dit forum. De onderwerpen die u de voorbije dagen in Internationaal post, zijn echter van een schrijnend laag niveau en zijn overduidelijk niet bedoelt als aanzet tot een ernstig debat, dan wel een bewuste poging tot provocatie. Ik heb deze draad dan ook gemeld.
Over de video zelf, wat er in Tel Aviv gebeurt en de manier waarom de zionisten daarmee omgaan valt verder niets relevants te zeggen?

Oud 8 april 2011, 15:53   #7
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Over de video zelf, wat er in Tel Aviv gebeurt en de manier waarom de zionisten daarmee omgaan valt verder niets relevants te zeggen?
't Zit diep eh ministe?

Begint op 'n obsessie te lijken...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 15:54   #8
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Zit diep eh ministe?

Gelieve on topic te blijven. Persoonlijke aanvallen en (pogingen tot) beledigingen worden unbarmherzig gemeld.

Oud 8 april 2011, 15:57   #9
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die ministe toch...altijd in voor 'n goeie grap.

Dag ministe, ik laat je...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 15:59   #10
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die ministe toch...altijd in voor 'n goeie grap.

Dag ministe, ik laat je...
Ter uwer informatie: de houding die de zionistische migranten tijdens hun betoging tonen, loopt als een rode draad door het Israëlische beleid.

Israël heeft vandaag alweer 11 Palestijnen doodgebombardeerd, waaronder een moeder en haar dochter die eten aan het bereiden waren, en 60 verwond. Een dag als alle anderen in Gaza.

Oud 8 april 2011, 15:59   #11
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
't Zit diep eh ministe?

Als er een remake van Jud Süss of Der Ewige Jude gemaakt moet gaan worden, weet ik bij wie ik zonder meer aan kan kloppen...

Oud 8 april 2011, 16:02   #12
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Als er een remake van Jud Süss of Der Ewige Jude gemaakt moet gaan worden, weet ik bij wie ik zonder meer aan kan kloppen...
Foei, antisemitisme is strafbaar en ook op dit forum niet toegelaten.

Ter uwer informatie: zoals u al gemerkt zou moeten hebben, baseer ik me voor mijn berichten en de discussies zeer vaak (zij het niet uitsluitend) op Joodse en Israëlische bronnen. Het illustreert het feit dat ik geen antisemiet ben aangezien ik aan beide zijden van het conflict politieke medestanders en tegenstanders vind. De religie, afkomst of huidskleur maakt mij daarbij - in tegenstelling tot bij zionisten - niets uit.

Oud 8 april 2011, 16:09   #13
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Foei, antisemitisme is strafbaar en ook op dit forum niet toegelaten.
Als u dit al als antisemitisme beschouwt, dan vraag ik me oprecht af wat úw schrijfsels dan wel niet zijn.
Mij niet gelaten verder, van mij mag u gerust doorgaan en álles zeggen wat uw hartje begeert.

Citaat:
Ter uwer informatie: zoals u al gemerkt zou moeten hebben, baseer ik me voor mijn berichten en de discussies zeer vaak (zij het niet uitsluitend) op Joodse en Israëlische bronnen. Het illustreert het feit dat ik geen antisemiet ben aangezien ik aan beide zijden van het conflict politieke medestanders en tegenstanders vind. De religie, afkomst of huidskleur maakt mij daarbij - in tegenstelling tot bij zionisten - niets uit.
U selecteert uw berichten inderdaad niet op de afkomst van de bronnen, maar enkel en alleen op het negatieve van alles wat ook maar met Israël te maken heeft en/of daaraan gelinkt kan worden. Hoe negatiever, hoe beter lijkt uw selectiecriterium te zijn.
Oud 8 april 2011, 16:19   #14
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

U selecteert uw berichten inderdaad niet op de afkomst van de bronnen, maar enkel en alleen op het negatieve van alles wat ook maar met Israël te maken heeft en/of daaraan gelinkt kan worden. Hoe negatiever, hoe beter lijkt uw selectiecriterium te zijn.
Of u wenst niet on topic te discussiëren of u kan het niet en dat is natuurlijk betreurenswaardig.

Wat ik publiceer maakt deel uit van een visie op de Israëlische politiek en zionistische praktijk. Een visie die gedeeld wordt door heel wat critici van Israël waaronder niet weinig Joden en Israëli zelf die het land zien afglijden naar een semi-totalitaire staat met fascistische trekjes waarbij haat tegenover mensen van een andere religie, een ander ras of een andere afkomst het beleid bepaalt, waarbij men wetten stemt die kritiek op het beleid strafbaar stelt, die censuur invoeren, politieke tegenstanders criminaliseert en ondertussen de vermeende Untermenschen vermoordt, bombardeert, onschuldigen verwondt, mensen willekeurig en zonder vorm van proces opsluit en martelt en hardop praat over de deportatie van duizenden ongewenste landgenoten.

Dat beleid ligt aan de oorsprong van de problemen, niet het feit of iemand Jood of Arabier is. Ik verzet me tegen dat beleid en gebruik daarvoor de informatie die ik ter beschikking heb.

Ik citeer zeer vaak Joodse en Israëlische bronnen en dat illustreert het feit dat ik in het land zelf zeer goede zaken aantreft waarmee ik het eens kan zijn, waarop het land trots zou kunnen zijn indien ze niet werden teniet gedaan door het beleid zelf.

Oud 8 april 2011, 16:23   #15
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik zie een handvol gekken met een achterlijke mening (er staan meer mediamensen en verbaasde voorbijgangers rond). Rechtvaardigt dat werkelijk de titel en teneur van dit onderwerp? In elke stad ter wereld lopen zo'n mensen rond. Die mensen schetsen helemaal geen beeld van de gemiddelde Israeliet, laat staan inwoner van Tel Aviv. Het gemeenteraadslid (Shlomo Maslawi) dat aan bod komt als vertegenwoordiger van de manifestatie is van een minipartijtje (Hatikva). Het is alsof je de uitlatingen van OCMW-raadslid Rob Verreycken zou gebruiken om de algemene opinie in Sint-Niklaas voor te stellen. Intellectueel oneerlijk.

Dubbel zo pijnlijk dat u dit met Tel Aviv moet doen, zowat het San Fransisco van Israël, en een van de meest beschaafde steden in die hele regio en waarschijnlijk wereldwijd.
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 16:56   #16
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ MvA

Het gebeurt overigens niet zo heel erg vaak dat we falikant van mening verschillen. In het geval van Israël is dat dus wel zo maar zoiets kan natuurlijk altijd.
Ik ben niet iemand die kritiekloos achter Israël staat maar evenmin sta ik achter een partij waarvan ik weet - en daarin voldoende wetenschap heb - die klakkeloos tot het heldendom uit te roepen. Want dat is allerminst het geval.

De loop van de geschiedenis neemt zijn loop en u en ik kunnen daar weinig aan veranderen.
De personen die dat wel kunnen hebben daar geen interesse in, zulks integendeel. Het politieke spel bepaalt waar de bal naar toe gaat en Hamas speelt het spel in Libanon, Syrië en Jordanië.

Wat u momenteel doet is het neersabelen van alles wat Israël is en oorzaak en gevolg volledig negerend.

Jammer.
Oud 8 april 2011, 17:00   #17
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Of u wenst niet on topic te discussiëren of u kan het niet en dat is natuurlijk betreurenswaardig.
Toch wel.

Citaat:
Wat ik publiceer maakt deel uit van een visie op de Israëlische politiek en zionistische praktijk.
Inderdaad, en dat is de visie zoals die door westerse linxmenschen die, zoals ik reeds zeide, enkel en alleen op het negatieve van alles wat ook maar met Israël te maken heeft en/of daaraan gelinkt kan worden, gepropageerd wordt.

Citaat:
Een visie die gedeeld wordt door heel wat critici van Israël waaronder niet weinig Joden en Israëli zelf die het land zien afglijden naar een semi-totalitaire staat met fascistische trekjes waarbij haat tegenover mensen van een andere religie, een ander ras of een andere afkomst het beleid bepaalt, waarbij men wetten stemt die kritiek op het beleid strafbaar stelt, die censuur invoeren, politieke tegenstanders criminaliseert en ondertussen de vermeende Untermenschen vermoordt, bombardeert, onschuldigen verwondt, mensen willekeurig en zonder vorm van proces opsluit en martelt en hardop praat over de deportatie van duizenden ongewenste landgenoten.
En weer gaat u gemakshalve voorbij aan het feit dat wat u hier allemaal opnoemt evenzeer geldt voor de andere partijen in dit conflict en de landen die deze Palestijnen steunen. Iedereen heeft boter op het hoofd, en zolang u dat niet wilt of kunt erkennen -en dat lukt u vooralsnog nog niet zo erg getuige de draden met bijzonder tendentieuze titels die u de afgelopen dagen meende te moeten openen- bericht u bijzonder eenzijdig en geeft u een hoogst vertekend beeld weer.

Citaat:
Dat beleid ligt aan de oorsprong van de problemen, niet het feit of iemand Jood of Arabier is. Ik verzet me tegen dat beleid en gebruik daarvoor de informatie die ik ter beschikking heb.
Dat doet u pertinent niet. U gebruikt namelijk niet DE informatie die u tot uw beschikking hebt, anders zou u niet telkens weer de informatie die de zaak van een andere kant belicht categorisch afdoen als leugens, propaganda en wat al dies meer zij, maar u gebruikt een selectie uit de informatie die tot uw beschikking staat. Een selectie die enkel uw eigen visie en mening onderstreept; alle informatie die dat niet doet, wordt door u en de uwen als irrelevant beschouwd en gemakshalve maar niet genoemd.

Citaat:
Ik citeer zeer vaak Joodse en Israëlische bronnen en dat illustreert het feit dat ik in het land zelf zeer goede zaken aantreft waarmee ik het eens kan zijn, waarop het land trots zou kunnen zijn indien ze niet werden teniet gedaan door het beleid zelf.
Nogmaals, dat u uit Israëlische en/of jeaudse bronnen citeert doet geen ene moer af aan het feit dat u uw bronnen enkel en alleen selecteert op al het negatieve dat over Israël te vinden is. En ja, daar hoort natuurlijk ook kritiek uit eigen Israëlische/jeaudse gelederen bij.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 8 april 2011 om 17:00.
Oud 12 april 2011, 00:49   #18
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Keep your pants on Sus!
Last time I checked is het hier nog steeds een vrij politiek discussieforum.

Het argument dat Minister "veel negatieve krantenknipsels over Israel" post is
bijgevolg gewoon lachwekkend, zelfs al zou hij zich daar obsessief mee bezig houden.

Topics zoals deze belichten een heel andere kant van Israel dan het beeld dat de mainstream media ons wil voorhouden.
Een kritische blik is zeer gewenst in een streek waar al meer dan 30 jaar burgeroorlog heerst.

Ik dank hem alvast voor de nieuwsgaring.
Oud 12 april 2011, 01:05   #19
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Ja en?
Wat de zionisten doen in Israel is ook van laag niveau.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 01:06   #20
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Frappant is dat enkele jaren daarvoor in Amerika ook een film werd gemaakt die minstens even antisemitisch en antizionistisch was.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be