Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2011, 22:30   #1
Moor
Gouverneur

Standaard De immigrant is altijd sterker en slimmer

Beste mensen,

wat vinden jullie van mijn theorie: namelijk de inwijkeling wordt altijd sterker en slimmer

Het is algemeen bekend dat mensen die in een land verhuizen altijd slimmer, en sterker worden zelfs sterker dan de oorspronkelijke bevolking

Dit geldt zelfs voor de dieren zoals in Amerika en Australie

In Amerika had je de Italianen die het zee rver geschopt hebben namelijk door maffia-praktijken, hier beginnen de Marokkanen ook op te klimmen in de sociale ladder?

Wat denken jullie.?
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 22:34   #2
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
In Amerika had je de Italianen die het zee rver geschopt hebben namelijk door maffia-praktijken, hier beginnen de Marokkanen ook op te klimmen in de sociale ladder?
Wil je hiermee zeggen dat marokkanen aan maffia praktijken doen?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 22:45   #3
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Wil je hiermee zeggen dat marokkanen aan maffia praktijken doen?
hahahahaha

het was maar een voorbeeldje dat van die Italianen.

Maar Italianen zijn toch de sociale ladder beklommen in Amerika

Je hebt gouverneurs, ministers, burgemeesters die van Italiaanse afkomst zijn.

Ik denk dat Marokkanen veel te soft zijn om aan maffia-praktijken te doen.

Gegroet
Oud 4 april 2011, 23:21   #4
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Goed, dan kunnen we alle positieve-discriminatiemaatregelen meteen afschaffen, net zoals het CGKR.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 23:38   #5
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

De theorie lijkt me voorlopig nog wat magertjes. Bedoel je dat mensen die immigreren meestal sterker en slimmer dan de oorspronkelijke bevolking zijn, of dat ze na verloop van tijd sterker en slimmer worden? En volgens welk mechanisme werkt dat dan? En volgens jou zijn Italo-Amerikanen dus 'sterker en slimmers' dan WASPs?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 23:54   #6
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
De theorie lijkt me voorlopig nog wat magertjes. Bedoel je dat mensen die immigreren meestal sterker en slimmer dan de oorspronkelijke bevolking zijn, of dat ze na verloop van tijd sterker en slimmer worden? En volgens welk mechanisme werkt dat dan? En volgens jou zijn Italo-Amerikanen dus 'sterker en slimmers' dan WASPs?
Ja ze zijn tegelijk slimmer en sterker, en ze evolueren ook naar een sterkere toestand

Zij zorgen ook namelijk voor een bijdrage van het land waar zij naartoe migreren

Als je gaat kijken naar de invasies van de Engelsmannen ten opzichte van de Indianen

Of de Spanjaarden, enz...

Maar het kan ook anders gebeuren: gewone migratie

Ik zal wat opzoekingswerk doen eerst.
Oud 5 april 2011, 09:39   #7
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja ze zijn tegelijk slimmer en sterker, en ze evolueren ook naar een sterkere toestand

Zij zorgen ook namelijk voor een bijdrage van het land waar zij naartoe migreren

Als je gaat kijken naar de invasies van de Engelsmannen ten opzichte van de Indianen

Of de Spanjaarden, enz...

Maar het kan ook anders gebeuren: gewone migratie

Ik zal wat opzoekingswerk doen eerst.
Italianen, en europeanen hebben zich telkens aangepast aan hun nieuwe leefomgeving en hebben kennis die ze opgebouwd had meegebracht. Immigranten uit moslimlanden weigeren zich veelal aan te passen aan de nieuwe omgeving en proberen de omgeving aan te passen aan hun gewoontes.

Zal wel een cruciaal onderscheid geven denk ik
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 10:46   #8
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Italianen, en europeanen hebben zich telkens aangepast aan hun nieuwe leefomgeving en hebben kennis die ze opgebouwd had meegebracht. Immigranten uit moslimlanden weigeren zich veelal aan te passen aan de nieuwe omgeving en proberen de omgeving aan te passen aan hun gewoontes.

Het grootste deel van Noord- en Zuid-Amerika uitmoorden noem je "zich aanpassen aan hun nieuwe leefomgeving"?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 10:51   #9
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Het grootste deel van Noord- en Zuid-Amerika uitmoorden noem je "zich aanpassen aan hun nieuwe leefomgeving"?
Ik had het daar niet over. Daarenboven is het meerendeel van de doden gevallen door ziektes waartegen de europeanen wel resistent waren en de plaatselijke bevolking toen nog niet.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 12:28   #10
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Marokkanen veel te soft zijn om aan maffia-praktijken te doen.
Verkeerd gedacht dan, ik wou je eerste voorbeeld ontkrachten maar wat blijkt ...
Citaat:
Het Marokkaans bestuur is door de georganiseerde misdaad geïnfiltreerd
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/IRTvervolg/960206.html
Dus eigenlijk heb je wel deels gelijk. Mensen die een ander perspectief hebben - die van "buiten" komen - zien de gaten in een systeem en gaan hiervan gebruik maken. Maar dat zorgt er echter niet voor dat ze slimmer worden, het is enkel hun natuurlijk aanpassingsvermogen om te overleven. Zoals dat in de evolutie wel bij meerdere planten- en diersoorten voorvalt. Niets nieuws dus.
Oud 5 april 2011, 12:38   #11
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Immigranten uit moslimlanden weigeren zich veelal aan te passen aan de nieuwe omgeving ...

Feitelijk kennelijk onjuist:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De nieuwe eeuwige top tien Nederlandstalig is weer uit (1 maart 2011):

1 Yes-R - Uit Elkaar 11.463.000 views

2 Yes-R & Soesi B - Hey Schatje 10.117.000 views

3 Nick en Simon - Rosanne 8.997.000 views

4 Nino & Priester - Uit het oog 8.520.000 views

5 Gio - Ik Denk Aan Jou 8.516.000 views

6 Darryl ft Ali B, Soumia & Rio – Eeyeeyo 8.041.000 views

7 Yes-R ft Sjaak - Dubbel O 6.981.000 views

...

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 5 april 2011 om 12:39.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 12:55   #12
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het daar niet over. Daarenboven is het meerendeel van de doden gevallen door ziektes waartegen de europeanen wel resistent waren en de plaatselijke bevolking toen nog niet.
Nochtans:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 5 april 2011 om 12:56.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 13:07   #13
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Feitelijk kennelijk onjuist:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door http://nl.wikipedia.org/wiki/Yes-R
Met een 'disstrack' laten de rappers weten dat Yes-R zijn krediet als mocro (in hun ogen de Marokkaanse identiteit) van de straat heeft verloren en hij teveel is ingeburgerd.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 5 april 2011 om 13:08.
Oud 5 april 2011, 13:14   #14
geert1002
Burger

Standaard

Citaat:
Beste mensen,

wat vinden jullie van mijn theorie: namelijk de inwijkeling wordt altijd sterker en slimmer

Het is algemeen bekend dat mensen die in een land verhuizen altijd slimmer, en sterker worden zelfs sterker dan de oorspronkelijke bevolking

Wat denken jullie.?
Sorry, maar wat een manke theorie is me dat?
Algemeen bekend? toch niet zo want ik heb er nog nooit van gehoord.
Ok dus italianen in Amerika zijn sterker dan plaatselijke bevolking, bedoelt u dan de andere immigranten die er al langer waren dan de italianen? Lijkt me sterk. Sinds wanneer ben je slim als je je bij de maffia aansluit? Ik denk eerder dat de italianen zoals de gouverneurs enzo waar u het over hebt eerder slim en 'sterk' ( ik veronderstel dat u niet fysiek sterk bedoeld anders is wordt het helemaal onnozel) dat zijn geworden door zich afzijdig te houden van maffia-praktijken. Maar ja dat is maar mijn gedacht.
Of bedoelt u dat de immigranten sterker en slimmer zijn geworden dan de indianen, Inca's enzo. Dat is eveneens volledig onjuist. Ze waren al sterker en slimmer toen ze er toekwamen.
En dan Marokkanen die opklimmen op de sociale ladder? Nog niet veel van gemerkt. Indien dit zo is kan ik het alleen maar toejuichen. Ik zit in mijn laatste jaar op het unief en in al die jaren heb ik naar ik me herinner nog nooit een Marokkaan op mijn faculteit gezien. Dit geeft mij niet de indruk dat de Marokkanen aan het 'opklimmen' zijn, wie weet beschikt u over cijfermateriaal die het kan objectiveren en het tegendeel kan bewijzen.
Wat bedoelt u eigenlijk met 'sterker' ? En slimmer, dat ze op een bepaald moment een gemiddeld hoger IQ gaan hebben dan de autochtone bevolking? Daar zou ik niet op zitten wachten. Is dit een volledig zelf verzonnen theorie gebaseerd op persoonlijke ervaringen of hebt u een artikel of studie waar dit uit blijkt? Zoja ik kijk er naar uit om ze te lezen.
geert1002 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 16:36   #15
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Beste mensen,

Wat denken jullie.?
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar volgens mij heeft wat we zien bij migranten niets te maken met slimmer of sterker zijn.

Het heeft alles te maken met een bijzonder groot gebrek aan respect voor alles wat er binnen onze samenleving bestaat, tesamen met de wil om alles te misbruiken.
Zij komen hier maar voor één reden, namelijk: een beter leven. Meer rijkdom dus. Als geld je enige doelstelling is en de rest allemaal niets uitmaakt, op een aan waanzin grenzend geloof na (of denk jij dat iemand die de gebruiken van de Islam volgt maar niet in de Islam gelooft niet vrij snel in de psychiatrie zal belanden?) wat predikt dat je alles wat niet gelovig is mag afslachten, dan rest je niet veel meer dan wat we dagdagelijks in het westen zien...

Daarbij komt een groot gebrek aan kennis over de geschiedenis van onze cultuur, waarom er bepaalde wetten en regels in het leven zijn, hoe alles tot stand kwam, wat het doel is van alles (bv meer rechtvaardigheid, meer sociale gelijkheid, solidariteit, ... ). Ik denk dat mede daardoor, er geen enkel respect voor is.

Het is zoals wij die plots aankomen in de jungle en er moeten overleven. We zullen alles wat ons in de weg ligt opruimen, en alles wat we ook maar enigszins in ons voordeel kunnen gebruiken - al moeten we daarvoor over lijken gaan - benutten.

Het heeft mi ook te maken met een gebrek aan ethiek...
Men had ook met zeer veel verwondering kunnen kijken naar ons vroeger goed functionerend land met al zijn mogelijkheden, zijn hoge welvaart en zijn relatief hoog welzijn, bij gelijke rechten voor iedereen, een doenbaar leven voor ouderen, gehandicapten, ... Wij waren een samenleving die vrij succesvol was. Zeker tegenover die van het Midden-Oosten. Anders stonden ze hier natuurlijk ook niet.
Op basis van die verwondering en het respect voor hoe goed het hier liep, kon men leren hoe we dit allemaal hadden geïnstalleerd en dit overnemen in het land van herkomst, zodat de thuisblijvers daar ook een goed leven konden opbouwen. Maar dat doet men niet dus ... In plaats daarvan pleegt men hier roofbouw ... (=de strategie die je daar moést gebruiken om te overleven!) en misbruikt men het systeem zodanig dat we het systeem zullen moeten stoppen omdat het niet meer werkt. We (of sommigen onder ons) waren zo goed dat we niet doorhadden dat we tegelijk werden afgebroken, waardoor op den duur dat systeem voor niemand nog zal bestaan. Of hoe mensen met gebrekkige ethische principes het uiteindelijk kunnen verknallen voor iedereen...
De Tepco-leiding is daar momenteel ook een mooi voorbeeld van. Al kan ik nog iets meer respect voor hun opbrengen. Zij hadden immers geen slechte bedoelingen en wat nu gebeurt hebben ze nooit gewild. Plus ze zijn jarenlang bijzonder nuttig geweest voor Japan.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 april 2011 om 16:36.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 16:40   #16
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk zijn ze sterker en slimmer dan autochtonen.

De overheid staat achter hun.
Dat kunnen wij autochtonen niet meer zeggen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 16:25   #17
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste mensen,

Wat denken jullie.?
Wat bedoel je met italianen en ver schoppen? Enkelingen?
Noem er eens op dan? Gotti?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 16:41   #18
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Wat bedoel je met italianen en ver schoppen? Enkelingen?
Noem er eens op dan? Gotti?
Madonna
Fiorello La Guardia
Robert De Niro
Francis Ford Coppola
Nancy Pelosi
Frank Sinatra
Joe DiMaggio
Samuel Alito
Rudy Giuliani
Martin Scorsese
Enrico Fermi
Sylvester Stallone
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 03:46   #19
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Beste mensen,

Wat denken jullie.?
Juist, sinds ik naar Australie verhuisd ben voel ik me elke dag een beetje sterker en slimmer.
En ohja, mss. ook toevoegen aan je theorie: m'n penis wordt ook elke dag een beetje langer...
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 06:06   #20
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Juist, sinds ik naar Australie verhuisd ben voel ik me elke dag een beetje sterker en slimmer.
En ohja, mss. ook toevoegen aan je theorie: m'n penis wordt ook elke dag een beetje langer...
En krijg je ook een buidel?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be