![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat komt er eerst? | |||
Een regering? |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
Verkiezingen? |
![]() ![]() ![]() |
12 | 57,14% |
Een nieuw land? |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,76% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Naar analogie van de DSO-poll
http://www.standaard.be/Interactie/?poll=13263 Wat komt er eerst? Een regering 17.62% Verkiezingen 63.08% Een nieuw land 19.3%
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eerst een zucht en dan verkiezingen
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn mening, die er overigens niet toe doet maar ik moet ze toch ergens ventileren?
Een regering: daar zijn ze nu al een jaar mee bezig, waarom zou het die laatste twee maanden wel lukken? Een nieuw land: is geen legitimiteit voor. Blijft over: verkiezingen. Ofwel worden de kaarten zo geschud dat het makkelijker wordt om een regering te vormen, ofwel krijgen de separatisten legitimiteit. Beide zijn een oplossing uit de impasse. |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wat ik me daarnet af vroeg in de veronderstelling dat we op verkiezingen afstevenen :
In de laatste peiling bleek FN uit de doden te herrijzen ('t is dan ook de tijd van het jaar) met zo'n 7% van de stemmen. Stel dat dit bij eventuele verkiezingen ook het geval zou zijn, welke impact zou dit dan hebben op de onderhandelingen (immers verzwakte positie van de andere franstalige partijen) ? |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Of beter, want je kan dat anders interpreteren: en daarna?
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alhoewel het wel mogelijkheden opent voor de onderhandelingen met de Franstaligen, alles beter dan onderhandelen met �*lle Franstalige partijen (op die ene van de PP na)
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ^ Sarcasme van mijn kant, maar leeft echt in het hoofd van Eyskens
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat er verkiezingen van komen.
Er is immers niet alleen de struikelsteen van het communautaire/staatsthervorming; er is ook nog de enorme kloof voor de rest van het beleid, en niet in het minst de besparingsgolf die we zullen moeten slikken. Tsjeven, sossen en blauwadelijken staan voor dezelfde pest-of-cholera-keuze: - bij nieuwe verkiezingen nog in 2011 ieder beperkt (5 procent?) verliezen; - bij een nieuwe verkiezingen na een tripartite, in 2014, ieder nog meer (tot 10 procent?) verliezen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst komt de EU.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |