![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het artikel wordt gesproken over een heldin.
Ik vind het onmenselijk om stervende mensen even snel de te bekeren tot de Islam. http://www.metronieuws.nl/algemeen/h...S4bw7PIG9ziHQ/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die aan het sterven zijn met zoiets lastigvallen.
Dit is ziek. Wat is het volgende, dat ze de islam in een lijk rammen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dit kan ik moeilijk als lief beschouwen. Het is zuivere egoistische godsdienstwaanzin. Ik hoop dat die mensen al zover weg waren dat ze het niet meer gehoord hebben. Ik zou ze een opdonder willen geven hebben, maar als je daar neergeschoten ligt is dat moeilijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Ziek, maar niet enkel de Islam maar zich aan zulke dingen schuldig.
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Als ik moest kiezen tussen moederziel alleen op de grond doodbloeden of met iemand naast me die me -met gevaar voor eigen leven- bijstaat en duidelijk om me geeft, dan weet ik het wel. Op dat moment draait alles om de intentie en het enige feit dat echt telt is dat zij voor de slachtoffers klaarstond in hun laatste momenten, terwijl anderen achter de toonbank zaten te bibberen.
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
a) zich niet verstopt zoals andere mensen maar met gevaar voor eigen leven is ze in actie geschoten. b) de gewapende dader geconfronteerd en hem proberen te overtuigen om te stoppen. c) twee zwaargewonde slachtoffers eerste hulp toegediend en volledig bijgestaan tot in de ambulance toe. Maar dat is allemaal van geen tel louter omdat ze gelooft dat ook een bepaald zinnetje deze mensen zou helpen. Dat maakt al deze acties blijkbaar "verdacht".
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zeg maar: gelukzakken!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het deed me denken aan die jood op zijn sterfbed.
"Moeder," vroeg hij, "zijt gij daar?" "ja vader, ik ben hier." "Zoon, zijt gij daar?" "Ja vader, ik ben hier." "Dochter, zijt gij daar?" "Ja vader, ik ben hier." "Wie staat er dan in winkel?!"
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De dag dat ipv "Getuigen van Jehova" en "mormonen" eer "moslims" van deur tot deur zullen gaan om de mensheid het ware geloof te verkondigen moet nog komen.
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat uit..... “Op het moment dat ik bij ze (de twee vrouwen, red.) was, leefden ze nog. Al waren ze helaas al buiten bewustzijn. Ik wilde ze namelijk vragen de Shahadah uit te spreken opdat ze gered zouden zijn, en van de Rahmah (barmhartigheid) van Allah konden profiteren”, zegt Yasmina in het interview met Al-Yaqeen. http://www.metronieuws.nl/algemeen/h...S4bw7PIG9ziHQ/ Hoe goed bedoeld ook als de inhoud vd boodschap fout is en ge iemand de verkeerde weg wijst komt ge nog niet goed uit. Jezue deed de gewaagde uitspraak: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij" Joh14:6 Dat is dus per definitie met uitsluiting van alle anderen die berweren een weg naar God te bouwen of te zijn. Tja ge moet maar durven, wat een arrogantie, maar Hij heeft het bewezen door Zijn Opstanding dat het waar is. En niemand anders deed het na of leverde het bewijs. Ook de Islam niet want Mo ligt zo dood als een pier in de grond. Want de redding voor God is niet de Islam. God gaf Zijn Eigen Zoon tot verlossing, Jezus droeg op het kruis de straf plaatsvervangend voor iedereen die in Hem zijn geloof, zijn vertrouwen stelt. Joh.3:16. Dit gedenken we deze week. En BTW mensen die stervende zijn met rust laten tenzij ze zelf die geestelijke hulp vragen. Hoe verschrikkelijk ook zelfs God respecteert de vrijheid van de mens dat Hij de mensen de verlossing aanbiedt, maar men moet zelf kiezen. Hij wil dat allen tot behoudenis komen, maar dwingt niemand. Als mensen voor eeuwig verloren gaan is dat hun eigen keuze en nooits Gods keuze of wil. Liefde dwingt niet, ook al wijst de ander de liefde af. Gedwongen liefde is geen liefde. Hij gooit de reddingsboei, Jezus, toe maar ge moet die wel zelf vastpakken, in Hem geloven. Wat die vrouw goed gedaan heeft en alle waardering ervoor is die bloedingen proberen te stelpen en meegaan naar ziekenhuis.
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je mensen écht wil helpen, laat je ze geen simsalabim prevelen terwijl ze bloed aan het rochelen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Het was geloof ik een of ander belangrijk figuur van De Verlichting (Voltaire?) die op sterven lag en men een priester erbij riep.
Die begon over "Dat hij De Duivel af moest zweren" en dergelijke praat. De stervende zei toen: "Dit lijkt mij niet het juiste moment on nieuwe vijanden te maken." |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Mijn zoon," vroeg die aan de stervende jood, "gelooft gij in de heilige drievuldigheid?" De jood bekeek de pastoor met een half oog, "ik lig hier op sterven en jij geeft me raadseltjes?"
![]() |
![]() |