![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu het bijna solden zijn, wil ik eindelijk eens mijn meerjarenplan waarmaken, want er zijn veel te veel mooie momenten en kiekjes die ik niet kan vereeuwigen.
![]() Maar als ik het aanbod bekijk, verdwaal ik erin. Zoveel aanbod en dan nog eens zoveel winkels... moet ik die allemaal binnengaan en geven al de verkopers eerlijk advies? Kennen ze er überhaupt iets van? Dus welke (web) winkel is over het algemeen het goedkoopst (eventuele kortingscodes of coupons of tips om ze te vergaren welkom ![]() En natuurlijk: welke camera: Mijn vereisten: - Goede kwaliteit van foto's! Geen gekorrel op mijn beeldscherm of op mijn foto's aub. En ik wil graag kunnen inzoomen tot 1/50 000e, bij wijze van spreken. ![]() -Moet zeer snel kunnen trekken en er moet een werkende (!!) beeldstabilisator in zitten. Ik heb ècht geen vaste hand ... ![]() - Zeer heldere maar vooral ook correcte (!) weergave van de kleuren - Geen batterijenvreter, veel mogelijkheden dus om dat te voorkomen, en liefst nog eentje dat je kan opladen met netstroom - Eentje dat zowel helder kan trekken bij klaarlicht, schemer, nacht, met of zonder flits, ... - ook hetgeen wat heel ver staat (pak 500m of zelfs 1km) moet nog heel duidelijk zijn, bv het fotograferen van besneeuwde boomkruinen in de verte, of sterkr nog: het fotograferen van een vogel in die hoge boomkruinen, zonder dat je er zodanig op moet inzoomen dat je enkel nog een stuk tak ziet. Maar ook dat inzoomen wil ik kunnen. ![]() Mijn oog was gevallen op de Canon Ixus. Maar nu ken ik drie mensen met een Canon. Blisterende kleuren, goede kwaliteit, dat alles is perfect maar ... Probeer er een foto mee te maken zònder flits en je beeld ziet er screwed uit, vaag en zwaar ver/mis-vormd, alsof je kijkt met slechte ogen. ![]() Zo heb ik het bvb meegemaakt dat we op vakantie waren en voor ons hotel een vissersboot aanmeerde, we wilden deze fotograferen vanop het balkon (was mooier en dan kreeg je 'm er tenminste volledig en duidelijk op). Het was nacht. Geen enkele van mijn Canon-mede vakantiegangers sloegen erin de boot zodanig vast te leggen dat het duidelijk was dat het om een boot ging... Met mijn simpele gsm-camera (gsm van 4 jaar oud) lukte het wel... Dat verwacht ik van een duur toestel dus ook. :-/ Ohja ... duur is: 150 euro is het allermeeste, maar dan moet het al een top-apparaat zijn. Liefst de helft, te meer omdat het solden is. ![]() Tips dus welkom. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 december 2010 om 09:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sony Cybershot W320
14.1 pixels Carl Zeiss lens. Oplaadbare batterij die lang meegaat. Sterke camera. http://www.bol.com/nl/p/elektronica/...106/index.html Zie foto's Winter alhier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bedankt Derk, ziet er ook wel een mooi toestel uit en de reacties zijn zo te lezen goed! Maar kmoet het dadelijk eens van naderbij bekijken, kheb nu even weinig tijd.
![]() Die batterijen, is dat zo'n batterij die je in de stroom moet opladen of zijn dat van die batterijen die je in de winkel koopt en in een batterijlader steekt? Ik heb zelf vroeger een medion toestel gehad, dat moet zo'n 8 jaar geleden gekocht geweest zijn. Ik denk een 7pixel ofzo. Maakte fantastische foto's, gigantisch ver of vlakbij: alles stond er haarfijn op (net als in het echt ![]() Enkel de kleurenweergave kon soms beter, plus de zoomfunctie mocht wat uitgebreider zijn.
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge beestjes wil trekken, moet ge gewoon ne reflex camera hebben , met iets anders lukt dat niet.
Dus Canon, Sony , Fujitsu of Nikon, Olympus bestaat ook nog geloof ik, ikzelf heb ne canon ben daar heel content van, mijn collega heeft ne nikon, is daar ook heel content van. Ik gebruik mijn canon om foto`s mee te nemen in het donker, Voor astro fotografie, of het fotograferen van bliksems , of landschappen in het donker met lange sluitertijden, is een statief en afstandsbediening noodzakelijk, de minste trilling en t mislukt. Ge moet daar dus niet de schuld bij het toestel leggen, met gewone digitale camera`s is dat trouwens nog moeilijker, omdat je soms volledig handmatig moet werken in die omstandigheden, ... uwen autofocus marcheert gewoon niet meer in bepaalde omstandigheden, Van de Nikon en Canon camera`s (niet reflex) weet ik uit ondervinding dat ze gewoon goed zijn, heb een Powershot 700 en ne Nikon die Powershot gebruik ik het liefst omdat daar gewone batterijen in kunnen . Maar verwacht niet dat ge daar schone actiefoto`s mee kunt nemen, ge komt meestal iets te laat, daarom als ge beestjes wilt fotograferen, ne reflex camera nemen en zorgen dat ge er een 200 of 300 mm lens bijhebt. Dat is het voordeel bij reflex camera`s, ge schroeft daarop wat ge maar wilt, natuurlijk soms wel aan een stevige prijs. Uw lens is bij een reflex minstens even belangrijk als het fototoestel zelf. Dat is altijd zoeken naar een alternatief in prijs en gemakkelijk werken, het beste zijn de lenzen met een niet te grote zoom range, langs de andere kant continue moeten switchen van lens is ook lullig. Als het alleen is om wat familiefoto`s mee te nemen en wat shots te maken op vakantie, pak dan een gewone digitale , de helft goeidkoper , de helft lichter en veel compacter, en voor de kwaliteit van de foto moet je het niet laten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ne Ixus is niet gemaakt voor het "serieuzere" werk. Doe de investering en koop een degelijke reflexcamera (Canon EOS 400D of Nikon D3000 b.v.). Het zal u niet beklagen. Bovendien zijn die apparaten ook veel robuuster.
EDIT: als ge echt voor hoge kwaliteit wilt, kijk dan voor een camera met RAW formaat. Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 20 december 2010 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Babeth's oude Canon EOS 350D doet het nog prima. Helaas ga je die niet vinden in de soldenbakken.
Maar misschien wel op Ebay of dergelijke.
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Canon G10 is top voor een compact camera. Van Nikon zou ik afblijven als je een compact wil.
Kijk vooral uit dat de camera goede batterijen heeft.
---- Laatst gewijzigd door Lamme Goedzak : 20 december 2010 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() 150 euro is een beetje weinig voor uw eisen :S
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht ik een nieuwe canon kopen mijn 400 D deed ik niet weg, voor elke lens ene camera he, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() Ik vrees er ook een beetje voor. Misschien kan de kerstman wat hulp toesteken..
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja voor 150 vind ge natuurlijk gene reflex, ... daar hebt ge met veel moeite een lens voor.
Maar kom voor 150 vind ge wel een degelijk digitaal toestel. alhoewel , ik ben eens gaan zoeken, ... Ne coolpix van Nikon vindt ge voor die prijs, ... Ixus of Powershot kost al snel 250, - 350 euro, en ge kunt nog duurder gaan, maar als ge 600 euro gaat geven voor een compact camera, kunt ge beter iets meer gaan uitgeven voor een Reflex camera. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 20 december 2010 om 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Een nikon D5000 met fatsoenlijke lens is wel een apparaat dat ge pakweg voor 5-10 jaar hebt.
Een compact moogt ge al blij zijn als em 3 jaar meegaat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() en als ik de openingspost herlees, misschien ook een statiefje aanschaffen
![]()
![]() |
#14 |
Burgemeester
|
![]() http://forum.belgiumdigital.com/f11/
hier vind je soms een koopje
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zoom 28-130 mm 10Mp 3 batterijen nodig om de dag door te komen. (gewoon bijkopen en altijd een lader mee op reis nemen) Optisch en op schermpje vizeren. Spijtig dat de geheugenkaartjes (MMS Pro duo) duurder zijn dan SD-kaartjes. Die 28 mm groothoek is fantastisch, de optische kijker ook. De 130 mm tele wordt ook gebruikt maar minder. Wie enkel op een schermpje kijkt moet een mat scherm vinden. Met een blinkend scherm is de pret voorbij als er zon is. Laatst gewijzigd door filosoof : 20 december 2010 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |