![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Wat gaat er van België worden? Wat is er al van geworden?
Ik schrijf dit in mijn frustratie in de werking van onze ‘overheid’. Door de financiële crisis zijn mijn man en ik, allebei zelfstandige, in de problemen geraakt. We hebben een put gecreëerd en doen ons best om deze stukje bij beetje terug te vullen. Op zich lukt dit langzaam maar zeker, ware het niet dat wij ons serieus geboycot zien door de overheid. We hebben een afbetalingsplan bij de BTW wat we netjes elke maand nakomen. Nu is door een administratief foutje (een verkeerde mededeling op de overschrijving) een situatie ontstaan die wij ronduit grof vinden. Wij krijgen deurwaarders over de vloer omdat wij zogezegd onze betalingsregeling niet nagekomen zijn en moeten het volledige bedrag in eens betalen. Wij hebben de BTW gecontacteerd en alle overschrijvingsbewijzen meegestuurd. Daar krijgen wij doodleuk te horen dat we een fout gemaakt hebben, en alsnog het volledige bedrag in één keer moeten storten. Op onze vraag om dan de reeds gestorte bedragen terug op onze rekening te storten, zodat wij dit inderdaad in één keer met de juiste mededeling kunnen terugstorten wordt kortweg gezegd dat dit niet mogelijk is. Ik ben ondertussen gestopt als zelfstandige en ‘geniet’ terug een werkloosheidsuitkering. Waarom? De sociale bijdragen hebben mij de das omgedaan. Ik verdiende net genoeg om mijn kosten te betalen, maar de sociale bijdragen werden nog steeds berekend op de ‘vette’ jaren… een afbetalingsplan lukte niet, omdat de afbetalingen gewoon te hoog waren voor wat ik kon opbrengen. Wat hebben wij gedaan? We zijn naar de bank, verschillende banken ondertussen, gestapt met de vraag om een krediet dat al onze schulden bijeen zou voegen op een termijn die voor ons betaalbaar is. We hebben vooruitzichten, het dal ligt achter ons, maar toch krijgen wij van de bank geen cent! Wij als belastingbetaler draaien op voor alles wat onze ‘regering’ achter onze rug bedisselt. Maar we krijgen er NIETS voor terug! Wat ben je als zelfstandige, en ik neem aan dat de economie nog altijd draait op de ondernemers, met hogere uitkeringen en een beter sociaal vangnet als je er met dat statuut sowieso niet van kunt genieten? Een werkloze die nooit gewerkt heeft, krijgt een uitkering, een sociale woning, ziekenkas en nog eens een pensioen erbovenop! Maar voor de mensen die willen werken voor hun geld en even in een dal zitten, daar kan niemand hulp bieden! Je mag zelfs je doktersbriefjes niet meer binnenbrengen als je wat achterloopt met de sociale bijdragen! De maatregelen die de overheid treft om de bedrijven te helpen zijn enkel nuttig voor de grotere bedrijven. Eenmanszaken, waarvan de zaakvoerder alleen moet opdraaien voor alles, laten ze nog liever failliet gaan dan er iets voor te ondernemen. In de banken wordt massa’s geld gepompt om ze te ‘redden’, maar ondertussen krijgt men nauwelijks nog een lening om ook maar als zaak te kunnen overleven. Ik ben serieus teleurgesteld in België. Ons landje wordt ‘kapot-gepolitiekt’ . Meer dan een jaar zijn onze ‘vertegenwoordigers’ nu al aan het bekvechten over wie wat mag en wie wat krijgt. In plaats van eens om zich heen te kijken en te luisteren naar wat de man in de straat te zeggen heeft. 33% van de Vlaamse bevolking wordt compleet genegeerd! Een politiek programma waar zoveel mensen achterstaan wordt door gekonkelfoes gewoon in de vuilbak gedeponeerd. Waar is de democratie? Misschien moeten wij als Belgen ook maar eens op straat komen en staken. Stoppen met belastingen betalen totdat ze daar in Brussel eindelijk eens aan hetzelfde zeil gaan trekken. Waarom verschillende wetten voor Walen en Vlamingen als ze toch ‘hetzelfde’ behandeld willen worden? Een klein voorbeeldje, in de Waalse scholen is de tweede taal Nederlands niet eens verplicht! Ikzelf heb vroeger ook geworsteld met het Frans, maar ik kon als Vlaming niet kiezen om Engels te volgen… Dus, om een lang verhaal kort te maken... Wanneer doet België eens iets voor ons? Ik kan nog wel een tijdje doorgaan, maar ik ga het hierbij laten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of je frustratie terecht is of niet maakt niet uit, dit is wat het Vlaamse volk wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zijn die wél content misschien? Ik denk dat er, behalve de politiekers zélf en hun nabije "postjes" aanhang, niet te veel mensen zijn die ze nog graag zien komen met hun bullsh*t. Mijn ouders waren ook zelfstandig, mijn moeder heeft héél haar leven meegeholpen in de zaak en krijg nu als alleenstaande vrouw bijna het leefloon. Oké zelfstandigen in de goede tijd....maar ze hebben toch ook heel hun leven hun deel bijgedragen. ![]() Ik denk dat elke eerlijke belg tegenwoordig beschaamd is om in dit kl*teland te worden vertegenwoordigd door zo een bende oncapabele profiteurs die idd. geen moer meer geven om het welzijn van de burger. Ik hoorde laatst een zinnetje waar ik al meermaals moest aan denken: Wanneer het einde der tijden nabij is ging de duivel zijn ware gedaante tonen, wel hij is hier al een tijdje. Zijn naam? GELD. Dus ik vrees dat Nostradamus misschien toch kan gelijk hebben met dat 2012 gedoe ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Had je maar nooit zelfstandige moeten worden. Iedereen wéét dat dit een domme keuze is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() @HOUZEE Als alle zelfstandigen zouden stoppen, zouden er ook geen werknemers meer zijn... is dat dan een oplossing?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kon die zelfstandige op voorhand weten dat hij/zij door de overheid zou uitgemolken worden. Dat diezelfde overheid alles in het werk stelt om (buitenlandse) ketens te gerieven terwijl ze zo de eigen zelfstandigen de das omdoen? Kon die zelfstandige weten dat de overheden liever ruzie maken over morzels grond dan zich bezig te houden met de economische toekomst van zoveel harde werkers die met hun eigen kapitaaltje risico namen. De zelfstandigen die in België de grootste werkgevers zijn. Kon die zelfstandige weten dat de overheid haar eigen wetten (vestigingswet) weigert toe te passen. Na (tientallen) jaren besluiten dat een keuze niet gebracht heeft wat je er van kon verwachten is niet noodzakelijk dom) Of zijn ook alle Belgen dom omdat ze geld op een bankrekening gezet hebben? Je bent hopelijk op de hoogte dat dit ook geen vrije keuze was, maar dat de overheid de burgers wettelijk verplicht heeft dat te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Als jij niet kan bewijzen waar jouw geld vandaan komt (een sok onder je bed wordt niet aanvaard) zal de belastingen dat geld beschouwen als zijnde in het zwart circuit verworven en moet je daarop belasting (+ boete voor het niet aangeven van inkomsten) betalen. Je kan het natuurlijk in je sokken laten steken en niks kopen. PS ik heb het natuurlijk niet over een paar honderd euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Dit is niet wat het vlaamse volk wil dit is wat jij denkt dat het vlaamse volk wil. De vlaming wil een eerlijk systeem en niet één die vol zit met misbruiken. De vlaming wil dat de overheid bespaart maar dat wil maar niet in je kopje opgenomen worden? (laat het ons maar toeschrijven aan het al dan niet willen opnemen van bepaalde gegevens)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() De meeste zelfstandigen dragen niks wezenlijk bij tot de economie en modderen maar wat aan. Ik zeg niet alle zelfstandigen maar de meesten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Het maakt het wel iets gemakkelijker, maar het moet niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Trouwens: Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 24 oktober 2011 om 18:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zever, gezever. Hoe kom je daar nu bij? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Na 6 jaar komt dit aan het licht. Om kort te gaan deze factuur van 405.000 fr. werd met de winstberekening, intresten, boetes voor sociale lasten, belastingen en BTW 2.100.000 fr. Afbetaling plan geregeld met iedereen. 1 betaling niet kunnen opvolgen na 7 maanden. Gevolg volle pot in eenmaal betalen. Heb dan naar de arbeidsrechtbank gebeld voor een afspraak met een arbeidsrechter. Moest mij bij hem aanmelden met het afbetaling plan en alle tot dan toe gedane betalingen. In september alle gedaagde partijen voor de rechter. Al de aangerekende boetes en intresten van dat lopende jaar werden mij kwijtgescholden met terugwerkende kracht vanaf 1 januari en het afbetaling plan met een half jaar verlengd. Probleem voor ons was opgelost. Ik raad je dus aan om zelf contact op te nemen met de arbeidsrechtbank. Dan spaar je zelfs een advocaat uit. Dan hoop ik voor jou dat je eenzelfde verstandige rechter krijgt als wij en is je probleem zonder bijkomende kosten opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik wil dus zeggen dat het alsnog geen verplichting is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |