Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2011, 17:22   #1
Annatj
Vreemdeling

Standaard Terugkomen ?

Hallo , ik heb een vraag .
stel dat iemand hier heeft gewoond die uit een ander land kwam en papieren heeft kunnen krijgen . En ook een tijdje legaal heeft gewerkt . Maar na een periode zijn papieren is kwijt geraakt en een heel tijdje nog heeft verbleven in belgie, endan toch is opgepakt wegens illegaal verblijven . Hij is dan ook gerepatrieerd geweest naar zijn eigen land .

En nu komt de vraag Kan hij terug komen ?

want zijn Gezin zit hier namelijk maar dat is nooit vermeldt in zijn papieren , zou het een probleem zijn voor het gezin ? want zij hebben namelijk al een belgische nationaliteit .
Annatj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 17:37   #2
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Als hij gehuwd is en zijn Gezin heeft de Belgische nationaliteit dan krijgt hij die toch ook? Is hij niet gehuwd, dan moet hij snel huwen en klaar is kees.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 18:48   #3
Annatj
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Als hij gehuwd is en zijn Gezin heeft de Belgische nationaliteit dan krijgt hij die toch ook? Is hij niet gehuwd, dan moet hij snel huwen en klaar is kees.
Neen nog niet gehuwd . Maar hij is gedeporteerd geweest in belgie naar een ander land .kan hij dan nog terugkomen ??

Laatst gewijzigd door Annatj : 7 mei 2011 om 18:49.
Oud 7 mei 2011, 19:03   #4
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annatj Bekijk bericht
Neen nog niet gehuwd . Maar hij is gedeporteerd geweest in belgie naar een ander land .kan hij dan nog terugkomen ??
Als hij meer dan x aantal maanden afwezig is geweest, kan hij terug asiel aanvragen bij DVZ.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 11:32   #5
Annatj
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Als hij meer dan x aantal maanden afwezig is geweest, kan hij terug asiel aanvragen bij DVZ.
Ja al meer dan een jaar bijna.
Oud 8 mei 2011, 11:33   #6
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja al meer dan een jaar bijna.
Asiel aanvragen zeker. als zijn dossier vroeger afgekeurd werd, best nieuwe documenten meenemen dan.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 11:52   #7
Annatj
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Asiel aanvragen zeker. als zijn dossier vroeger afgekeurd werd, best nieuwe documenten meenemen dan.
Dus hij kan terug naar belgie ondanks hij is gerepatrieerd geweest ?
Bedankt voor de info
Oud 8 mei 2011, 15:02   #8
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
stel dat iemand hier heeft gewoond die uit een ander land kwam en papieren heeft kunnen krijgen . En ook een tijdje legaal heeft gewerkt . Maar na een periode zijn papieren is kwijt geraakt en een heel tijdje nog heeft verbleven in belgie, endan toch is opgepakt wegens illegaal verblijven . Hij is dan ook gerepatrieerd geweest naar zijn eigen land .

want zijn Gezin zit hier namelijk maar dat is nooit vermeldt in zijn papieren , zou het een probleem zijn voor het gezin ? want zij hebben namelijk al een belgische nationaliteit .
Nee. Maar zijn familie mag hem wel gaan opzoeken, en dan ineens ginder blijven.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 15:04   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
flauw hoor
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 15:07   #10
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
2
Oud 8 mei 2011, 15:12   #11
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je zomaar ongevraagd jezelf gaat installeren in iemand anders land, daar god-weet-wat uitspookt en/of dacht dat de inwoners van dat land vanaf dan maar moesten voor je opdraven op alle gebied,en men vertelt je na een tijdje dat je daar weer kunt opkrassen, is dat dan "deporteren"? Veel woorden uit onze woordenschat hebben echt een andere betekenis gekregen in de loop der jaren! Een "multiculbetekenis"...
De "fictieve" persoon waar men het hier over heeft werd natuurlijk niet zomaar, zonder reden, uit het land gezet, pardon: gedeporteerd? Bij de honderdduizenden die zich hier al hebben geïnstalleerd kan er altijd nog eentje bij, nietwaar! De kruik gaat te water tot ze barst, maar ze moet eerst barsten...
Eigenlijk had ik ook een vraagje: mogen de inwoners van een land andere inwoners uit andere landen buiten hun grenzen houden als die enkel maar, ongevraagd en zonder toelating, zich aanmelden in hun land denkende dat de daar aanwezige bevolking maar voor hen moet opdraaien? Als je een rijkere buur hebt, mag je daar zomaar binnenvallen als de deur toevallig open stond en jezelf voorzien van wat je nodig hebt, gratis logement incluis? Dat is een "mensenrecht" dat we uit het oog verloren waren of zo?

Laatst gewijzigd door andev : 8 mei 2011 om 15:22.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 15:14   #12
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
2
flauw hoor
Oud 8 mei 2011, 15:17   #13
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als je zomaar ongevraagd jezelf gaat installeren in iemand anders land, daar god-weet-wat uitspookt en/of dacht dat de inwoners van dat land vanaf dan maar moesten voor je opdraven op alle gebied,en men vertelt je na een tijdje dat je daar weer kunt opkrassen, is dat dan "deporteren"? Veel woorden uit onze woordenschat hebben echt een andere betekenis gekregen in de loop der jaren! Een "multiculbetekenis"...
De "fictieve" persoon waar men het hier over heeft werd natuurlijk niet zomaar, zonder reden, uit het land gezet, pardon: gedeporteerd? Bij de honderdduizenden die zich hier al hebben geïnstalleerd kan er altijd nog eentje bij, nietwaar! De kruik gaat te water tot ze barst, maar ze moet eerst barsten...
jij bent blijkbaar nog nooit lang illegaal in een of ander land geweest

ik had zin om onder te duiken in nieuw zeeland, maar was niet rijk genoeg om door hun keermuur heen te breken
Oud 8 mei 2011, 15:26   #14
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
jij bent blijkbaar nog nooit lang illegaal in een of ander land geweest

ik had zin om onder te duiken in nieuw zeeland, maar was niet rijk genoeg om door hun keermuur heen te breken
Dat is juist, ik ben nog nooit illegaal geweest, of moeten zijn! En het is erg voor die mensen, daar mag "Europa" of "de Wereld" wel iets aan doen ook al kost het ieder welstellend land wat geld en moeite. Maar als illegaal zelf in een ander land binnenvallen en daar eisen dat men naar je pijpen danst en voor je opdraait, neen, dat moet niet kunnen.
Oud 8 mei 2011, 15:32   #15
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is juist, ik ben nog nooit illegaal geweest, of moeten zijn! En het is erg voor die mensen, daar mag "Europa" of "de Wereld" wel iets aan doen ook al kost het ieder welstellend land wat geld en moeite. Maar als illegaal zelf in een ander land binnenvallen en daar eisen dat men naar je pijpen danst en voor je opdraait, neen, dat moet niet kunnen.
pijpen dansen, opdraaien?
die gasten werken hier , veelal in jobs en met lonen die de actieven en non-actieven hier terecht niet willen.

In nieuw zeeland mogen alleen australiërs binnen

wij zouden dan op dezelfde manier alleen nederlanders kunnen binnenlaten, in vlaanderen, dat zou je dan toch goed vinden?

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 mei 2011 om 15:32.
Oud 8 mei 2011, 16:00   #16
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
pijpen dansen, opdraaien?
die gasten werken hier , veelal in jobs en met lonen die de actieven en non-actieven hier terecht niet willen.

In nieuw zeeland mogen alleen australiërs binnen

wij zouden dan op dezelfde manier alleen nederlanders kunnen binnenlaten, in vlaanderen, dat zou je dan toch goed vinden?
We laten hier al jaren allerlei nationaliteiten toe dacht ik! En zonder probleem, we zijn niet "racistisch" hoor! Kijk maar naar al die nationaliteiten die hier soms al generaties wonen en waarvan je nauwelijks of helemaal niet meer kunt zeggen dat ze ooit "vreemdelingen" waren! Indien het bij de soort waar jij het over hebt enkel ging om mensen met goede bedoelingen die hier werken en zich aanpassen aan hun nieuw milieu enz zou dat toch geen enkel probleem zijn? Een andere nationaliteit meer of minder, who cares? Maar het is zoals een kinderboerderij: je kunt er allerlei dieren in laten rondlopen maar wanneer je er vossen, wolven ea aan toevoegt is de boel om zeep... Zelfs Allah zal dit weten!
Oud 8 mei 2011, 16:54   #17
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
We laten hier al jaren allerlei nationaliteiten toe dacht ik! En zonder probleem, we zijn niet "racistisch" hoor! Kijk maar naar al die nationaliteiten die hier soms al generaties wonen en waarvan je nauwelijks of helemaal niet meer kunt zeggen dat ze ooit "vreemdelingen" waren! Indien het bij de soort waar jij het over hebt enkel ging om mensen met goede bedoelingen die hier werken en zich aanpassen aan hun nieuw milieu enz zou dat toch geen enkel probleem zijn? Een andere nationaliteit meer of minder, who cares? Maar het is zoals een kinderboerderij: je kunt er allerlei dieren in laten rondlopen maar wanneer je er vossen, wolven ea aan toevoegt is de boel om zeep... Zelfs Allah zal dit weten!
Daar heb je wel een punt uiteraard. Al eeuwen zijn onze streken een kruispunt van culturen, en nu we te maken hebben met een invasie van eigenwijze enggeestige pretentieuze bokken moeten we die dan ook maar met open armen ontvangen? Absurd gewoon.

Laatst gewijzigd door kwantum : 8 mei 2011 om 16:54.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2011, 19:49   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
nou ja wat is het punt, overal zitten rotte appels tussen, de vraag is wat we met de mainstream moeten doen. Dat extremisten eruit moeten, zal wel niemand betwisten.

een beperking van immigratie is ook bespreekbaar, hier en in EU
Oud 8 mei 2011, 19:53   #19
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Papieren kwijtgeraakt

dat zal wel zijn:
verblijfsvergunning ingetrokken of arbeidsvergunning of wat?

als dat zo is,
dan moet je weg zeker?

of je dan nog eens kan proberen?
weet ik niet
proberen misschien wel
Oud 8 mei 2011, 22:10   #20
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
flauw hoor
Mogelijk. Maar het komt recht uit mijn hart.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be