Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2011, 12:15   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard Dalingen van de filezwaarte in NL (ook) door verbeterde infrastructuur

Tot 20 % dalingen van filezwaarte in de regio Amsterdam, dat kan al tellen.
Daar mogen pendelaars naar Antwerpen of Brussel alleen maar van dromen.

In Be laten ze alles hun beloop, hier hoort men eerder een omgekeerde tendens met steeds meer filedruk met de jaren, vooral de "regio" Antwerpen en Brussel.
Verbeterde infrastructuur wasda ? Wakosta

Citaat:
Laagste filezwaarte sinds 2006

01 april 2011 - De filezwaarte (lengte keer duur van de file) daalde in het eerste kwartaal met 16 procent in vergelijking met 2010. Deze is sinds 2006 nog niet zo laag geweest. De belangrijkste oorzaken zijn het droge weer, de economische situatie en de verbeterde infrastructuur. Vooral de ochtendspitsen waren minder druk.

In de regio Amsterdam was het verschil met vorig jaar het best te merken. Daar was de filedaling 20 procent. Op de wegen rond Utrecht waren de files niet zoveel korter, de filezwaarte daalde met 3 procent. Het belangrijkste knelpunt in het afgelopen kwartaal was de A4 Amsterdam-Den Haag tussen Roelofarendsveen en Hoogmade.

Opmerkelijke situaties

De afgelopen maand was er een aantal opmerkelijke verkeerssituaties. Op woensdagochtend 9 maart kwam het verkeer bij Amsterdam-Zuid op de A10 flink vast te staan. Ouders met kinderen op weg naar een massale BMR-DTP-vaccinatie zorgden voor veel files.

Een schietpartij op de A1 Amsterdam-Amersfoort veroorzaakte in de ochtendspits van vrijdag 11 maart een verkeerschaos in het midden van het land. De snelweg was in beide tussen de afrit Muiderslot en knooppunt Muiderberg lange tijd afgesloten. Op de routes A6 en A28 ontstond daardoor veel vertraging. Op de A27 vanuit Almere werd de file zelfs 30 kilometer lang.
http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws-en...inds-2006.html

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2011 om 12:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 17:25   #2
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tot 20 % dalingen van filezwaarte in de regio Amsterdam, dat kan al tellen.
Daar mogen pendelaars naar Antwerpen of Brussel alleen maar van dromen.

In Be laten ze alles hun beloop, hier hoort men eerder een omgekeerde tendens met steeds meer filedruk met de jaren, vooral de "regio" Antwerpen en Brussel.
Verbeterde infrastructuur wasda ? Wakosta
In Nederland heeft men tenminst de moed om capaciteitsverhogende ingrepen te doen zoals bijvoorbeeld de uitbreiding van de A2 tussen Amsterdam en Utrecht van 3 naar 5 rijstroken per richting. Hier in België is het taboe blijkbaar...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 09:38   #3
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

De files mogen daar dan met 20% gedaald zijn, uit ervaring weet ik dat het rond Utrecht - Amsterdam alvast nog veel erger gesteld is dan in Antwerpen of Brussel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 09:39   #4
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
In Nederland heeft men tenminst de moed om capaciteitsverhogende ingrepen te doen zoals bijvoorbeeld de uitbreiding van de A2 tussen Amsterdam en Utrecht van 3 naar 5 rijstroken per richting. Hier in België is het taboe blijkbaar...
Oh, dan moet u de werken op de E313 gemist hebben.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 11 mei 2011, 10:40   #5
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Hey, maar als de filezwaarte afneemt moet ik misschien ook eens overwegen om terug de overstap van de trein naar de auto te maken!

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt vooraleer alles weer dichtslibt en ze weer aan dezelfde filezwaarte zitten als voorheen.

Het feit is nu gewoon dat er een ultra liberaal ( “een economische vakidioot” ) aan het bewind is ( snelheid naar 130 km/h, nieuwe snelwegen, … ) maar ik betwijfel of dat allemaal een goede zaak is op lange termijn.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 10:48   #6
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hey, maar als de filezwaarte afneemt moet ik misschien ook eens overwegen om terug de overstap van de trein naar de auto te maken!

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt vooraleer alles weer dichtslibt en ze weer aan dezelfde filezwaarte zitten als voorheen.

Het feit is nu gewoon dat er een ultra liberaal ( “een economische vakidioot” ) aan het bewind is ( snelheid naar 130 km/h, nieuwe snelwegen, … ) maar ik betwijfel of dat allemaal een goede zaak is op lange termijn.

Akkoord, naar mijn mening moet er gewoon meer op openbaar vervoer ingezet worden. In plaats van autostrades bij te leggen, meer sporen. Dat lijkt me de enige manier. Het spoornet in Belgie is ook oververzadigd maar een uitbreiding daarvan zal minder snel tot nieuwe oververzadiging leiden dan het simpelweg bijleggen van asfalt.

Er moet een beter openbaar vervoer geregeld worden voornamelijk in de steden Antwerpen en Brussel. Er moet naar mijn mening zwaar geinvesteerd worden in het GEN en de ontdubbeling van de noord zuid verbinding gecombineerd met treinen die NIET de drie grote brusselse stations aandoen. Het moet bijvoorbeeld perfect mogelijk zijn om 2 treinen per uur van Gent naar Leuven te hebben die het traject afleggen in 30 minuten. Gent Brussel moet doenbaar worden op 15 minuten enz. enz. Dat kan alleen met het GEN, de ontdubbeling van noord zuid en uiteraard betrouwbaar rollend materieel. Volgens mij is het dus echt mogelijk om reistijden zowat te halveren mits een verhoging van de capaciteit.

Laatst gewijzigd door fox : 11 mei 2011 om 10:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be